2013. szeptember 27., péntek

Őszi levélmandala


Amint a kertünkben az első őszi hidegek elkezdték megcsípni a leveleket, rögtön begyűjtöttünk belőlük egy nagyobb adagot - hiszen az egyik legjobb őszi elfoglaltság a levélfigurák ragasztása, ez még a legkisebbeknél is mindig népszerű. Mi is már számtalan figura és kép ragasztását tudjuk magunk mögött, úgyhogy idén arra gondoltam, kezdjük valami mással a lepréselt-megszárított levelek felhasználását, és készítsünk valami komolyabbat. Persze, egy hatéves és egy nyolcéves kevéssé díjazza a nagyon mélyértelmű alkotásterveket, de amikor felvetettem, hogy készítsünk mandalát (illetve valami hasonlót) levelekből, nagy lelkesedéssel válogatták a különféle színű és típusú leveleket.

Levelünk pedig most aztán volt rendesen:






Először is kivágtunk jó erős kartonból egy kört, aminek a körvonalát a legnagyobb tányérunk adta:







Aztán pedig elkezdtük felragasztani a leveleket körben (egyszerű papírragasztó stifttel):





.... és így tettünk egészen addig, amíg be nem borítottuk a kör felületét teljesen - és ezzel készen is lett. Ha nekikezdenétek, fontos, hogy ha a levelek nem tökéletesen szárazak már, akkor elkészítés után rögtön tegyetek súlyt (lexikont, tankönyvet, szótárt stb.) a levélképre, különben másnapra felpöndörödik az egész, és akkor nem lesz igazán mutatós.

Így viszont nagyon szép látvány a zöld és bordó árnyalataiban ragyogó sok-sok levél, a kicsiknek is nagy büszkeséget okozott, hogy hozzájárultak ehhez a végeredményhez - persze aztán nem hagyhattuk ki az elmaradhatatlan levélfigurákat sem... de ez már egy másik történet. :-)













 
 
 
 
 







 

11 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jó! A levélfigurákat én személy szerint nem szeretem csinálni, de ez egészen felcsigázott.:)
    Ha a leveleket már az ötleted alapján "tartósítva" használjuk föl, akkor egészen maradandó kis mandala lesz belőle.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik, Szilvi :-) Igen, lehet tartósítva is, bár így egymáson, a kartonalapra ragasztva nem annyira sérülékenyek a levelek, szóval maradhatnak így is - és megértelek, már nekem is jólesett valami más a tonnányi levélfigura után :-)

      Törlés
  2. Wow, ez csodálatos! Lopom az ötletet, sőt, viszem az oviba is!!! :-)

    VálaszTörlés
  3. Ez valami csodálatos!
    Én eddig nem is hallottam a "mandaláról"

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörűséges!!!!! Ha nem haragszol én is elkészitem a gyerekekkel...

    Köszönet az ötletért!!!!
    P.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép :)
    Ezt én is megcsinálom, jól mutatna a bejárati ajtón (is) :)

    VálaszTörlés
  6. Ahogy többet nézegetem, egyre jobban tetszik. :-) Legszebb a borostyán.

    VálaszTörlés
  7. Hát ez nagyon hangulatos!!!

    VálaszTörlés
  8. Kedves Levendulalány!
    Köszönjük ezt a remek ötletet, azóta már mi is elkészítettük a mi kis saját levélmandalánkat otthon:)
    ZKriszta

    VálaszTörlés