2013. június 11., kedd

Ajtókoszorú papírgurigákból


Amikor a Kiskegyed Otthona+ tavaszi különszámába készítettem anyagot, valahogy egyértelmű volt, hogy legkedvencebb alapanyagomat, a papírgurigát fogom felhasználni. Korábbi tapasztalatokból már tudtam, ebből látványos eredményt lehet kihozni, annak ellenére, hogy ennél filléresebb barkácsanyag nem sok van.

Szóval, akkor úgy gondoltam, egy ajtókoszorút készítek a gurigákból, ami egy kis, nem túl hangsúlyos tavaszi jelleget is hordoz - éppen csak annyit, hogy ha nyárra is fent marad, senki ne ütközzön meg rajta. :-) Nos, nálunk fent maradt - és tényleg senki sem ütközött meg rajta, úgyhogy a tavasz elmúltával is ki merem tenni a blogra... persze, néhány búzakalásszal és más színválasztással még nyáriasabbá lehetne tenni.

Az alapanyag tehát a legegyszerűbb papírgurigákból állt:





Kicsit ellapítottam őket, és mindegyiket négy szeletre vágtam:





Egy részüket bevágtam, és mindenféle kunkori formára hajlítgattam őket egy filctollra rátekerve - másik részüket meghagytam kereknek, csak a belsejükben lehúztam kissé egy-egy papírvéget (ezek sokszor már maguktól is elválnak egy kicsit), és ezeket is begöndörítettem:








Készítettem egy kört, tűzőgéppel egymáshoz rögzítve a papírköröket:





Aztán pedig ezekhez még hozzátűzögettem a maradék köröket és kunkorokat - a rögzítést megerősítettem még a lehető legtöbb helyen a tűzőgéppel.








Ezután már csak le kellett festeni az egészet - ez persze nem is olyan "csak", mert egy kis időbe beletelik, de néha, egy nehezebb munkanap után rendkívül idegnyugtató tud ez lenni. :-)





Dekorálni tetszés szerint lehet. Én most pomponokat és némi zöld (szépen száradó) növényt tettem rá - ezeket ragasztani sem kellett, stabilan berögzültek a kunkorokba.
Egy ilyen koszorú kimondottan tartós - a tűzések stabilan tartják, és az akrilfesték is ad neki egyfajta merevséget -, úgyhogy a legcélszerűbb négyévszakos designban elkészíteni... :-)











(Megjelent a Kiskegyed Otthona+ tavaszi különszámában.)


29 megjegyzés:

  1. Kimondottan elegáns lett, köszi a tervet:)

    VálaszTörlés
  2. ohhhhhhhhhh............what a very cute idea! Thanks

    VálaszTörlés
  3. Először azt hittem citromok a dekorációk, aztán elolvastam a szöveget is.(Nem ébredtem még fel...) Nagyon jó lett, mivel én a citromra aszociáltam először, szerintem nyáron is megállja a helyét. Látom lelki szemeim előtt ahogy mentás limonádét kortyoltok a konyhaasztal körül... :)
    Nerzsi

    VálaszTörlés
  4. Jajj annyira vártam már egy gurigás ötletet, megint rengeteg felhalmozódott (bár egy részük guriga-állatkertként él tovább a keresztfiam szobájában). :) Pont a piros dekorgumi felett elmélkedtem valamelyik nap, hogy milyen helyes kis epreket lehetne alkotni belőle, megpróbálkozom egy epres guriga-koszorúval.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon tetszik az ötlet, de nem lenne egyszerűbb a gurigàkat még egèsz-állapotukban lefesteni? Vagy akkor nehezebb vele bánni (vágni, tekergetni)? Dóri

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szuper az ötlet, imádom! De nem lenne egyszerűbb a gurigákat előre lefesteni? Vagy akkor talán nehezebb velük bánni? Festeni, tekergetni? Dóri

    VálaszTörlés
  7. Én is azt hittem, hogy citrom van valami kreatív anyagból elkészítve, és ráhelyezve! :) Nagyon ötletes!

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörű! :) Imádom az ajtókoszorúidat, és valamiért különösen kedvelem a papírgurigából készülteket! :) Mióta "megismertelek", azóta gyűjtöm a gurigákat, úgyhogy egy ilyen koszorúhoz is van alapanyag bőven! :)

    VálaszTörlés
  9. Gyönyörű lett:)Én is azt hittem,hogy citromok vannak rajta, és szerintem így kimondottan nyárias.
    Végre van idő az ilyen pepecselős munkákra:)

    VálaszTörlés
  10. Szia Évi!

    Minden rendben van Nálatok? Nem szoktál ilyen sokáig hallgatni, aggódom kicsit! De bízom benne, hogy csak nyár van és sok a dolog...

    VálaszTörlés
  11. Ezt emlékeim szerint Tőled lopták, és még vízjelezték is sajátként, hát ez ám a vastag arcbőr, gondolom nem ez az első:
    http://ideafashion.hu/wc-papirbol-mualkotas-te-is-meg-tudod-csinalni/

    VálaszTörlés
  12. Szia!

    Régen nem hallottunk felőled. Remélem jól vagy!

    Kriszti

    VálaszTörlés
  13. Brava,sei una SUPER CREATIVA!!
    Mi piace il tuo blog,ti seguo con piacere!!
    Un bacio dall'Italia!!
    Sabry!!

    VálaszTörlés
  14. Szia!

    Először is szívből gratulálok a munkáidhoz, gyönyörűek, fantasztikus, ahogyan mindegyik munkádban benne vagy! Pár dolgot én is megvalósítottam már, remélem még fogok is nagyon sokat! Az újrafelhasználással pedig teljesen megfertőztél!
    Lenne is egy kérdésem hozzád, aki koszorú/ajtódísz ügyben (is) nagyon otthon van:

    ásványvizes palackokról van szó, ám ezúttal nem az alját, és nem is a kupakot szeretném felhasználni, hanem a címkéket. WC papír guriga koszorúra gondoltam felragasztgatni (talán) legyező formában, a kérdésem, hogy szerinted milyen "alkotóelemek" mehetnének még rá, mert itt megállt az ötletelésem, azaz gondoltam még a kupakokra is (egyszínűeket v különböző színekben itt-ott)...

    Köszönöm előre is, ha segítesz!

    VálaszTörlés
  15. Nem tőle lopták, tele van vele a net. https://www.google.hu/search?q=wc+pap%C3%ADr+guriga+dekor%C3%A1ci%C3%B3&tbm=isch&tbs=simg:CAQSXxpdCxCo1NgEGgAMCxCwjKcIGjgKNggBEhDUAdoB2QGnAs4EzwT8BP0EGiCpnjxwENJUVNeUFYewxH2T2D049lzBuoq4GrdtcrCmpQwLEI6u_1ggaCgoICAESBKVQmWkM,isz:m&sa=X&ei=Q0rLUavIGeWs4ASN3oEg&ved=0CCoQ2A4oAw&biw=1366&bih=600#facrc=_&imgrc=JoMt1-Br1Hk-RM%3A%3B0VXbcVT41cuKFM%3Bhttps%253A%252F%252Ffbcdn-photos-c-a.akamaihd.net%252Fhphotos-ak-ash4%252F421246_313163682150429_314494737_n.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.neyebaksam.com%252F21O65%253Fmode%253Dcharts%3B774%3B678

    VálaszTörlés
  16. De igen, tőle! A Kifőztükben is benne volt: http://kiflieslevendula.blogspot.hu/2011/09/falikep-papirgurigakbol.html

    VálaszTörlés
  17. Kedves Névtelen!

    Ők mindannyian attól lopták, akinek a vízjele a képen szerepel, aki viszont Évától (Kifli és Levendula) lopta.

    http://kiflieslevendula.blogspot.hu/2011/09/falikep-papirgurigakbol.html

    Norik

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdekes megoldás, hogy az illető vízjelezte a képet de a bejegyzés végén azért legalább megjelölte a forrást.

      Törlés
  18. Kedves Levendulalány!

    Minden nap megnézem az oldalad, nagyon szeretem, amit csinálsz.

    Már annyira régen írtál a blogra!

    Csak nincs valami baj, hogy ilyen régen nem jelentkeztél?

    Erika

    VálaszTörlés
  19. Szia!

    Mi a baj?Szokatlan ez a nagy hallgatàs.Kezdünk aggódni érted!

    VálaszTörlés
  20. Gyönyörű ez a koszorú :) Az óvodába én is gyakran készitek dolgokat gurigából, ez a tied nagyon ötletes. A jövő tanévben én készitek majd valami hasonót. Üdv, Mókuska

    VálaszTörlés
  21. Szia Évi, minden rendben?! Olyan régen jelentkeztél már, aggódunk érted! :) A megjegyzéseket közzéteszed, de nagyon várjuk már a jelentkezésedet! :) Képzeld, még nálam is érdeklődted irántad, ennyire hiányolnak/hiányolunk! :)))

    VálaszTörlés
  22. Kezdenek komoly elvonási tüneteim lenni!!! :oDDD

    VálaszTörlés
  23. Én is remélem, hogy hamarosan jelentkezel, tavaly a nyári szünidőben,reggel azzal ébredtem...na lássuk mi újság levendulánál...remélem minden ok:)

    VálaszTörlés
  24. Szia, díjat kaptál tőlem, a többi infót az alábbi linken találod :)

    http://eletespillecukor.blogspot.hu/2013/07/ujabb-dij.html

    További szép napot! :)

    VálaszTörlés
  25. Szia Évi,

    Nem akarok negatív lenni, de sajnos már el nem tudom képzelni, hogy olyan okból legyél ennyi ideig távol a blogtól, ami nem jelent bajt...
    Kérlek, cáfolj meg!

    VálaszTörlés
  26. Kedves Névtelen!

    Az a baj, hogy én is egyre gyakrabban jutok erre a következtetésre :( mert egyáltalán nem így ismerjük, hogy semmi szó nélkül ilyen hosszú ideig ne jelentkezzen, legalább pár szó erejéig, hogy tudassa egy pár hétig nem fogjuk "látni"...


    Kedves Levendulalány!

    Kérlek, írd hogy minden rendben, csak nyári szünetet tartassz!! :) Naponta többször nézem meg a blogot, hátha van új bejegyzés, sőt ha eggyel több a hozzászólás, reménykedem hogy Te írtad!

    Szép napot kívánok!
    Fancsilány

    VálaszTörlés
  27. Another great idea, thanks for sharing. Best wishes, Carina

    VálaszTörlés