2013. május 21., kedd

Kétévesen


Nekem a leghihetetlenebb, de a naptárt nézve mégiscsak így van... kétéves lett a Kifli és levendula, egészen pontosan ma - és annyira furcsa érzés, hogy már két éve annak, hogy megírtam a legelső rövid bejegyzést. Akkor maga az oldal már egy éve megvolt, csak éppen semmit sem csináltam vele - valahogy azt gondoltam, elkezdeni egy blogot óriási lépés és borzasztóan nehéz dolog, feltétlenül ki kell várni azt a nagy pillanatot, amikor megérkezik az ihlet. Ma már persze tudom, hogy egy blogot a legkönnyebb elkezdeni, de fenntartani már sokkal nehezebb, ha pedig az ihletre várnék, valószínűleg sosem írnék semmit.... De akkor két éve csak vettem egy mély lélegzetet, és ezt írtam:

"A kezdés, az valahogy nem az én műfajom. Elkezdeni mindent nehezen tudok. Folytatni, azt már igen... a kitaposott úton lépkedni, ismerősként üdvözölni a dolgokat - ez már jobban megy. Ezért aztán nem írok most sokat. A következő biztosan könnyebben fog megszületni.

A kezdet általában mindig ijesztő, a befejezés általában szomorú; de ami a kettő között van, az számít igazán. Jó, ha ez eszünkbe jut, ha valaminek a kezdetén tartunk."
 


Szóval elkezdtem. Ahogyan az ilyenkor történik, eleinte csak a családom olvasta, néhány barát, de akkor is jólesett írogatni, sőt, igazából nem is számítottam arra, hogy bárki olyan elvetődik majd ide, akit személyesen nem ismerek. Ezért aztán rendkívül meglepődtem, amikor az első kommentek megjelentek :-) Jöttek az első, majd a további "közelebbi" kapcsolatok, ők a most is nagyon fontosak nekem - bár személyesen nem ismerjük egymást, sok-sok kedvességet kaptam tőlük, amiért nagyon hálás voltam. És aztán egyre többen írtatok, hihetetlenül kedvesen és sok szeretettel, nekem pedig elmondhatatlanul jó érzés volt, hogy milyen sok értékes ember gondolkodik és érez hasonlóan, mint én.

Nagyon jólesett a rengeteg komment, levél és megkeresés, sokszor ezek adták meg a hiányzó kis plusz energiát ahhoz, hogy tudjam folytatni. Mert hát tudjátok, munka, család, két kisgyerek, barátok és sok-sok más dolog mellett borzasztóan nehéz valami aprócska időt kiszakítani a napokból, hogy megmaradjon ez a kis sziget itt - és nem titok, hogy többször megfordult a fejemben, hogy elbúcsúzom a blogtól, főleg amikor eljött az az mérföldkő, hogy fel kellett adnom a "minden kommentre válaszolok" elvet... De aztán valahogy mindig lett újabb bejegyzés, és ezért elsősorban Nektek jár köszönet, a biztatásokért, a szeretetért.

Ha visszanézek erre a két évre, azt hiszem, nagyon szép és tartalmas időszak volt blogszempontból is - 3.375.000 oldalletöltés, 8.000 komment, 530 bejegyzés és sok-sok kedves olvasó. Akárhogyan is alakul a blog sorsa, mindig örülni fogok annak, hogy két évvel ezelőtt megírtam az első posztot - nagyon-nagyon sokat kaptam ezáltal, leginkább Tőletek.

Szívből köszönöm, hogy velem voltatok eddig! És most abbahagyom, mielőtt elpityergem magam... holnap jelentkezem :-)



40 megjegyzés:

  1. További sok sikert!!! Én úgy másfél éve véletlenül akadtam a blogodra, és vagyok rendszeres olvasó (kezdőlapon linkként beállítva) Rengeteg jó ötletet kaptam itt nálad - s csináltam utánad. A legjobb, hogy már a kis/nagylányom is olvas - 10 évesen. És nagyon élvezi - így ismeretlenül is kicsit a családunk része vagy! Sok szeretettel Veszprémből!

    VálaszTörlés
  2. Egy pillanatra megijedtem, amikor ezt írtad:
    "És most abbahagyom, "
    Nagyon örülök Neked, a blognak és a születésnapnak. Isten éltessen sokáig békében, szeretetben, alkotásban, blogolásban! :)
    Megértem ám, ha nem írsz minden nap, de mindig nagyon örülök, ha találok új bejegyzést! :)
    És sok szeretettel üdvözlöm én is az összes többi olvasót, a kedves hozzászólások íróit!

    VálaszTörlés
  3. Sok sikert a további bejegyzésekhez is ;) Csak így tovább :)

    VálaszTörlés
  4. Sok sikert a további bejegyzésekhez is ;) Csak így tovább :)

    VálaszTörlés
  5. Én is majdnem elpityeregtem magam a végére... :) Drága Évi, nagyon-nagyon boldog blogszülinapot kívánok, és kívánom, hogy továbbra is leld örömödet az írásban, mert ugye jól érezzük, hogy örömmel és szívesen osztod meg velünk a gondolataidat, érzéseidet, ötleteidet?! :) Nagyon szeretjük a Kiflit, szeretünk téged, olyan jó, hogy vagy nekünk! :)

    VálaszTörlés
  6. Boldog szülinapot a blognak, remélem még nagyon sokáig olvashatlak :)

    VálaszTörlés
  7. Tejesdoboz, kinder-tojás,
    vattapamacs, mézeskalács,
    kottapapír, guriga,
    dekupázs és spatula.

    Konzervdoboz, koszorú,
    kerek, íves, homorú
    zsenília, akrilfesték,
    só-liszt gyurma érdekesség.

    Söröskupak, szappanfőzés,
    mécsesekkel elidőzés,
    papírpohár, csinos girland,
    fonalakból szőtt pók-firhang.

    Karton, filc és fatojás,
    lyukasztóval alkotás,
    mindenféle csöppnyi állat
    víg otthonra lel tenálad.

    Dekorpapír, képkeret;
    ugye, Te is élvezed?
    Parafa és PET-palack,
    belőlük lett kismalac.

    Ruhacsipesz, szalvéta,
    leutánzom biz' még ma!
    Mennyi varázs, mennyi álom,
    házicsoda diszkont áron.

    Két év öröm, ötszáz írás,
    négymillió "kukucskálás",
    ezernégyszáz olvasó,
    írásodtól olvadó ...

    Levendulalány és kifli;
    blogod ezer szívet nyit ki!
    Szavaid, mint tündék, manók,
    szépítik a szürke valót!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D! Ez nagyon jó!

      Én is gratulálok és köszönöm a rengeteg ötletet :).

      Judit

      Törlés
    2. Először is Boldog blogszületésnapooooooooot :)
      Én bízom benne, hogy soha nem hagyod abba a blogolást mert imádok ide járni, akkor is ha épp nem kreatív a bejegyzés. Annyira árad a szeretet belőled és így a blogodból is. Ez szerintem sokunk számára egy menedék :) Mikor ide jövök kicsit olyan mintha Avonlea-iba lennék :) Tudom, hogy te is szereted Anne történetét, és lehet fura, hogy a blogodat hozzá hasonlítom, de tényleg így van ^^ Köszönöm neked :)

      ***

      Annyira édes ez a versike :) Gratulálok hozzá :)

      Törlés
    3. Hát ez csúcsszuper! Én személy szerint köszönöm, hogy így megfogalmaztad! :) Neki, nekünk!
      Levendulalány! Neked gratulálok a szülinaphoz és a kitartáshoz! Még sok-sok ilyet! :)

      Törlés
    4. LÁJK, LÁJK, LÁJK!!! :O)))

      Törlés
  8. Boldog szülinapot és remélem még lesz legalább tízszer-tizenötször ennyi, hogy nagymamaként, nyugdíjasként (vagy mindezekhez közel) is tudjunk itt "csacsogni"..:)))

    VálaszTörlés
  9. Beállva az - igen hosszúra nyúló - sorba én is nagy örömmel köszöntöm ezt a születésnapot, kívánok Neked kitartást, soha fel nam adó lelkesedést, és nagyon szeretném, ha még nagymamként is posztolnál, hogy az unokámmal együtt tudjunk követni, és nap mint nap újra rácsodálkozni a kreatív gyöngyszemekre! :-)

    VálaszTörlés
  10. Gratulálok és nagyon boldog blogszülinapot kívánok! További sok sikert és még több ötletet amivel minket kápráztatól el !:)

    VálaszTörlés
  11. Kedves Levendulalány!
    Kívánok én is nagyon boldog szülinapot! :)
    Szívből kérlek soha ne hagyd abba! :) Reggelente az éltet, hogy találok nálad valami gyöngyszemet.
    Üdv Mindenkinek!
    Legyen szép napotok!
    Niki

    VálaszTörlés
  12. Boldog blogszülinapot! :) Igazán büszke lehetsz a Kifli és levendulára, azaz magadra!

    VálaszTörlés
  13. Nagy-nagy köszönet a blogodért! :) Kata

    VálaszTörlés
  14. Szívből és a nagy rajongásommal együtt gratulálok neked! Nálam azóta könyvjelzőzve van a blogod, mióta először olvastam. Hosszú órákig nézegettem vissza a bejegyzéseidet és ámultam a csodásabbnál csodásabb ötleteiden. :) De jó visszagondolni, hogy egy-két dolgot el is készítettem és örömet okoztam vele. Szóval én is hálás vagyok neked és köszönöm, amit általad adhattam. További nagyon sok sikert és boldogságot kívánok Neked! Örvendeztess még minket sok-sok évig a blogoddal! Hűséges olvasód: Noémi

    VálaszTörlés
  15. Gratulálok ehhez az elmúlt két évhez, szerintem ritka sikertörténet, amit sikerült megalkotnod. De ehhez kellesz te, lelkesedésed, a kreativitásod, a lelked, a képeid, a szívhez szóló szavaid. Bánja a fene, ha nem válaszolsz a kommentekre egyesével, hogyan is lehetne ennyire, csak maradj meg nekünk. Akkor is, ha nem minden nap írsz, elvégre azt ki bírja. Sugárzik a blogodból a szeretet, az őszinteség, a vidámság, én ezért szeretem, no meg irigykedem, hogy mennyi mindent képes vagy alkotni szinte a semmiből. Sok-sok további szép évet kívánok ennek a nagyszerű blognak és kis gazdájának. :-)
    Puszillak!

    VálaszTörlés
  16. Kedves Levendulalány! Sok nagyszerű ötlet van a blogon, okos és vidám, de nem ezek a legfontosabbak. Az az érzés a fontos, ami a soraidból átjön az olvasókhoz: hogy mindennek ellenére, az élet szép.Azért, mert ha megtaláljuk azokat a pillanatokat, amik széppé teszik, az egész azzá válik.

    Sok körülöttünk az acsarkodás, a gyűlölet. A Kifli és levendula a szeretet mellett szól minden poszttal.

    VálaszTörlés
  17. Sok-sok boldog második születésnapot :-)

    Mi köszönjük Neked a Kiflit, ezt a sok gyönyörűséget, kreativitást, alkotásra ösztönzést, és az utánozhatatlanul szívmelengető írásaidat!

    Még sok-sok gyertyát kívánok arra a bizonyos tortára :-)

    VálaszTörlés
  18. Reggel a sok rossz hír között
    egyetlen nyugalmas pont van,
    ha megnyitom a kezdőoldalt,
    rajta a "kedvencem"-bloggal.

    Az a jó, hogy rosszkedvemből
    azonnal vidámság válik,
    s még a diszkrét papírtermék
    is alkotás-anyagnak látszik. :)

    Mert a szürke hétköznapból,
    a nyűgös-undok valóságból
    a Kifli és Levendula
    mesevilágot varázsol.

    Ezért e szép évfordulón
    azt kiáltja minden barát:
    isten óvja Évit, Kiflit,
    és persze, a sok Levendulát!

    VálaszTörlés
  19. Kedves Levendulalány!

    Nagyon Boldog 2. Szülinapot!!!!!!
    MI köszönjük,hogy vagy nekünk!!!!!! Köszönjük,hogy napról napra izgatottan nézhetjük,hogy vajon ma milyen "csodát" alkottál,hogy ma milyen gondolattal hatolsz a szívünk legmélyére,hogy ma milyen finomságokat varázsoltál az asztalra... KÖSZÖNJÜK,HOGY VAGY NEKÜNK és reméljük nagyon sokáig leszel is!!!!
    Dóri és a pöttömök!

    VálaszTörlés
  20. Sok boldog szülinapot kívánok a legkedvesebb blogírónak, aki szebbé varázsolja a mindennapokat! Már az is jól esik, ha megírod, milyen volt a reggeli kávéd illata... Köszönjük, hogy vagy nekünk! Szép napot! Márti

    VálaszTörlés
  21. A blog olvasása is mindig nagy öröm és olyan feltöltő érzés... és a hozzászólások is! Ugye, érzed, hogy mennyien szeretünk?! Nem véletlen... :) Tényleg szuper a bolgod!!!! Remélem, még sokáig merítkezhetünk!!! KÖSZÖNÖM!!!

    VálaszTörlés
  22. Gratulálok a blog születésnaphoz. További sok kreatív bejegyzést kívánok neked, és persze magunknak.;)

    VálaszTörlés
  23. Boldog Születésnapot Neked is! :)(nekem is tegnap volt :) )
    Remélem még sokáig fogod folytatni! Nélküled olyan unalmasak a reggeli kávék! nem az igazi a napom, ha nem veled indítom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Neked is boldog szülinapot:)

      Törlés
  24. Évi, én is boldog blogszülinapot kívánok, nagyon sok ötletet vettem a blogodról! Minden jót a továbbiakra is!

    VálaszTörlés
  25. Nagyon boldog szülinapot a blogodnak!!!
    Én csak tavaly akadtam rá, de azóta ha leülök a géphez, az az első dolgom, hogy ránézzek.
    Névtelenül ugyan, de szoktam írni megjegyzéseket is.
    Gratulálok a blogodhoz és maradok hűséges olvasód:
    B:)

    VálaszTörlés
  26. Hát mit is mondhatnék ennyi gratuláció után. Nagyon boldog születésnapot kívánok én is, és remélem, még nagyon sokáig olvashatlak.

    VálaszTörlés
  27. Nagyon megszerettem a blogodat és bár tudom, milyen nehéz szétszakadni a sok tennivaló között, azért remélem megmarad ez a sziget. Szerintem nagyon sokfélék vagyunk, akik olvasunk, és valamiféle közös nevező az amiket, és ahogy megfogalmazol itt. Nekem mindig a "szépen élés" jut róla eszembe.

    VálaszTörlés
  28. Szia!
    Ugye, hogy ugye nem hagyod abba! Tavaly mikor rád találtam, visszaolvastam az egészet, és nagyon szépen köszönöm a sok remekebbnél remekebb ötletet. Majdnem mindennap bekukkantok, hogy készült-e újabb bejegyzés!
    Boldog születésnapot, és még sok mindnyájunk számára ihletet adó bejegyzést! :-)

    VálaszTörlés
  29. Sok-sok boldog blogszülinapokat kívánok!!
    Nagyon jó ez a blog, és örömet meglepetés hoz mindenki számára!

    VálaszTörlés
  30. Sok-sok boldog blogszülinapokat kívánok!!

    VálaszTörlés
  31. Köszönöm szépen mindegyikőtöknek a sok kedves kommentet, nagyon-nagyon-nagyon jólesett! :-*

    VálaszTörlés
  32. terrible twos:-) boldog szulinapot! a toled ihletodo Gabianya es az ezert halas Lavinia

    VálaszTörlés
  33. kis fáziskéséssel kívánok boldog blogszülinapot!!!!

    VálaszTörlés