2013. május 2., csütörtök

Hollókői bornapok


Ez már nem az első alkalom, amikor Hollőkőről írok, de egyrészt szerintem megunhatatlanul szép hely, másrészt meg újak a képek :-)

Amikor olvastam arról, hogy Hollókőn bornapokat rendeznek, rögtön megtetszett a dolog, bár egy kicsit tartottam attól, hogy óriási tömeg lesz. Egyszer jártam arra húsvétkor, és akkor az sokkoló volt... De szerencsére nem így alakult, bár lehet, hogy szombaton sokan voltak, viszont vasárnap, amikor mi mentünk, éppen jól alakult a látogatómennyiség. Szintén nagyon jó volt, hogy nem vonult fel száz pincészet, hanem éppen csak annyi, hogy kényelmesen végig lehetett kóstolni a borokat, szépen elosztva az egész nap alatt. Ráadásul mivel a kicsik a szüleimmel kirándultak aznap, nem voltunk a kisgyerekigényekhez sem kötve, úgyhogy egy igazán szabad, vidám és napfényes vasárnapot tölthettünk el ebben a csodaszép kis faluban.
A borászok mind nagyon kedvesek és közlékenyek voltak, a borok pedig finomak (nálam az Istvándy pincészet nyert). Megkóstoltuk a híres macsánkát (ez is nagyon finom volt, bár a káposztás sült palacsinta egyszerűen mindent vitt), és megint megállapítottuk, hogy a hollókői vár egymaga megéri a kirándulást.

Úgyhogy az egész nap úgy, ahogy volt, nagyon jól sikerült - és azt hiszem, a legmeghatározóbb emlék mindezek mellett az a csodálatos orgonaillat marad, ami a falu minden zegét-zugát belengte. (Mondtam már, hogy a legkedvesebb virágom az orgona? :-) ).

És hát persze vittem magam életem hű társát is (persze Őt is, de most a fényképezőgépre gondoltam), így hát minden fontos momentumot megörökítettem magunknak. Ebből következzen most egy válogatás, aminek ha még az alsó tagozatba járnék, minden bizonnyal ezt a címet kellene adnom: Hogyan láttam én a hollókői bornapokat? :-)











 




























































































9 megjegyzés:

  1. Fantasztikusak a képek!
    A macsánka nem olyasmi, mint a paprikás krumpli?

    VálaszTörlés
  2. De, szinte olyan - annyi különbséggel, hogy ebben volt sok gomba is. Finom volt :-)

    VálaszTörlés
  3. Mint szécsényi lány(Hollókőtől 10 percre van),szívből ajánlom,hogy látogassatok el a városba.
    A templom és környéke, a kastély, a ferdetorony, várkert...mind csodálatos helyszínek.

    VálaszTörlés
  4. Az orgona? Mert lila, mint a levendula? :) Nagyon szép helyen jártatok!

    VálaszTörlés
  5. Hollókő nekem is nagy kedvencem, főleg mióta a kedvesem bronz buzogányos lovag lett :-D

    Ez a káposztás sült palacsinta igen jól hangzik!

    A fotók szerintem egy turistakiadványban is megállnák a helyüket, csak a fotók alapján is kedvem támadt odautazni.
    Nerzsi

    VálaszTörlés
  6. Én is nagyon csodálom a fotós tudományodat..hihetetlen tehetséged van ehhez is, ahogyan megragadod a részleteket.....:)

    Azt szeretném kérdezni, hogy nyári ajtókoszorú fog e készülni mostanában? Az enyém már eléggé viharvert, és mindig lesem, hogy teszel e közzé újat...:)

    VálaszTörlés
  7. Este local se parece muito com algumas pequenas cidades do interior do Brasil. Principalmente com o estado de Minas Gerais. Eles naõ tem vinho, mas a nossa bebida típica "a cachaça", feita de cana-de-açúcar" e gostosos queijos.
    Mas a paisagem, as casas, os objetos se paressem muito com essa nossa região de Minas Gerais.
    Grande abraço,

    VálaszTörlés