2013. május 14., kedd

Hangulatvilágítás tortapapírból


A nyár közeledtének vannak csalhatatlan jelei: a melegedő időjárás, a fagyizók szaporodása, a szabad testfelületek arányának megnövekedése és még sok más - például az esküvői meghívók megjelenését a postaládában is ezek közé sorolnám. Amikor a napokban megérkezett az első idei meghívó, tudtam, a nyár most már tényleg a küszöbön áll... és ezzel egy időben érkezett Timi levele is, aki azt kérdezte meg, nincs-e valami ötletem egy adag maradék tortapapír felhasználására. Rögtön eszembe jutott, hogy sok hónappal ezelőtt a Kifőztük magazinba készítettem valamit, amit kifejezetten esküvőkre gondoltam dekorációnak - és az is eszembe jutott, hogy ezt el is felejtettem kitenni a blogra, úgyhogy most megteszem, és köszönöm Timinek, hogy eszembe juttatta a dolgot. :-)

Mivel egyfajta hangulatvilágításról van szó, szükség van hozzá karácsonyi égősorra (természetesen jó minőségűre), valamint mini tortapapírra -  ezeket nagyon kedvező áron lehet beszerezni a hipermarketekben.





A mini tortapapírokat félbevágjuk:





A papír félköröket tölcsérformára hajtjuk, majd ragasztóval rögzítjük. A tölcsérek tetején maradjon egy akkora rés, amelyen átfér az égősor lámpácskáinak foglalata.





Ha elkészültünk a szükséges mennyiségű kis papírtölcsérrel, ezeket ráhúzzuk az égőkre.





És ezzel készen is van - nagyon kevés munkával igazán látványos és nagyon hangulatos dekorációt kapunk. A kis papírburákkal ellátott égősort ezután bárhova felakaszthatjuk – meghitt háttérvilágítást biztosíthatnak egy esküvőn vagy nyáresti kerti partin. Zöld levelek között különösen szép tud lenni, ez saját tapasztalat :-)
















7 megjegyzés:

  1. Valahol olvastam, hogy szereted Mazsolát, ezért gondoltam hátha érdekel, és mivel én nem tudok elmenni, gondoltam a tolladból majd értesülök az eseményekről.

    http://www.vecseshirek.hu/2013/05/10/balint-agnes-mesefesztival-vecsesen/

    VálaszTörlés
  2. Imádom a tortapapírt, szuper ötlet! Be is lehetne festeni vízfestékkel, mindenféle színre. És ha van sprés vízálló festékmaradék, akár kültéren is jó, mert akkor nem ázik el a papír, a festék megvédi.

    Tortapapírok a százforintos üzletekben is szoktak lenni, nagyon olcsón.

    VálaszTörlés
  3. Bárcsak lenne kertem, azonnal megcsinálnám ezt a remek ötletet. *Sóhaj :( *

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. LevendulaÉvi!
      Köszönöm ezt a bájos ötletet (is)! Eddig zugolvasó voltam, de most már írok..., egyszer el kell kezdeni!

      Manna! Egyszer majd lesz kerted! Tudod, ha nagyon akarjuk, akkor semmi sem lehetetlen! Tortapapír pedig szerintem mindig lesz, amíg világ a világ!
      Nekünk karácsonyfa égősorunk nincs, pedig ha lenne, én is megcsinálnám (vajon hogy néznének rám a bótban most, ha ezt keresném? Lehet, hogy kipróbálom!)

      Sári



      Törlés
    2. Manna, nem kell kert, hogy elkészítsd ... ablakba, ágy fölé a polcra, az olvasó sarokba ... bárhová rakhatod

      Törlés
  4. Ez csúcsszuper! Már nem győzi az agyam raktározni az "ezt meg kell még csinálnom" ötleteket. :)
    www.panibeads.hu

    VálaszTörlés