2013. május 8., szerda

Bababútor építőkockákból


Történt, hogy a kicsik kaptak egy nagyon édes játék egércsaládot. Utánanéztem a neten, milyen egyéb dolgok vannak még ebben a játéksorozatban - és kis híján sokkot kaptam, döbbenet, mennyi pénzbe kerülnek például az egerekhez illő bútorok. Persze én belátom, hogy minőségi és szép és cukormukor és minden, de hát többezer forintot elkérni egy pici kanapéért... gondoltam, próbáljuk meg házilag megoldani a dolgot. Az ilyenkor már többször bevált alapanyaghoz, azaz a használt építőkockákhoz nyúltam - még mindig van belőlük szép számmal. :-)

Inspirációs jelleggel most egy kicsit részletesebben is írok a kockák átalakításáról, ezekből tényleg bármit lehet ugyanis készíteni - na jó, hintaszéket azért nem :-)
Nagyon egyszerű dolog ez is, igazából nincs is szükség másra, mint akrilfestékre, erős ragasztóra és pár anyagdarabra, és hamarosan igazi kis szobabútorral játszhatnak a gyerekek - és szerencse, hogy mostanság a minimalista bútordesign a nyerő, mert ennek az irányzatnak pont megfelelnek az építőkockák :-)


Ők voltak az a bizonyos egércsalád, akik annyira áhítoztak némi berendezés után:





Elsőként egy olyan alapdarabot készítettem nekik, ami nélkül én sem tudnék meglenni. Ezeket az elemeket válogattam ki hozzá:





Van tippetek, hogy mi lett belőle? :-) Persze meg is mondom rögtön - kanapé. Pillanatragasztóval egymáshoz ragasztottam a darabokat:





A ragasztó megszáradása után akrilfestékkel barnára festettem:





Ráragasztottam egy méretre vágott anyagdarabot, vastag filcből pedig kivágtam két díványpárnát:





És Egérpapa már birtokba is vette. Gondolom, esténként majd ezen fog újságot olvasgatni, amikor mi már alszunk :-)





A második bútor a szülők franciaágya lett, ehhez ezeket a darabokat válogattam ki:





Jöhetett az összeragasztás:





Majd persze a festés, és száradás után a "kárpitozás":








Egérpapának ez is nagyon bejött, rögtön el is dobott mindent, és szundított egy kiadósat :-)





A kis egérlánynak persze készítettem egy kis íróasztalt, székkel együtt:











A kis szorgalmas le is ült máris megírni a leckéjét, Egérmama figyelő tekintete előtt :-)





A háttérben látszik egy kis konzolasztalka, ezt is nagyon egyszerű volt elkészíteni:











Kevésbé részletezve a többit, elkészült a kislány ágya is (itt az ágylap egy vékony farostlemez volt, ami fogalmam sincs, honnan került a kockák közé):








És persze nem maradhatott ki négy étkezőszék, valamint egy családi méretű ebédlőasztal sem:














És mivel odavagyok a kandallókért, ez innen sem maradhatott ki :-) Egy barna papírral bevont LED-mécses adja benne a fényt:





Egyelőre itt tartok hát a bútorokkal, de még sok-sok tervem van, és kocka is akad még, úgyhogy a nyusziknak lesz min letörölgetniük a port... :-)
















43 megjegyzés:

  1. Igazán bravúrosan sikerült, és látom még tejbegríz is került az asztalra. A LED mécses hol kapható, és mivel működik? Gombelemmel? Nekem egy kacsatojást kéne belülről kivilágítanom, a tortagyertya viszont elalszik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A KIK nevű üzletekben szokott lenni, olcsón.Az elemet ugyanott meg lehet venni hozzá.

      Törlés
    2. Köszönöm, Vácon leltem is egy üzletet, és nem utolsó sorban megtudtam, hogy KIK azok a Lumnitzer nővérek :)

      Törlés
  2. Mi finomat esznek?? :) Nagy méretű építőkockáid nincsenek? Lecserélném a bútorzatot a lakásban :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szuper ötlettel jelentkeztél, nagyon szépen köszönjük, mentettem:)

    VálaszTörlés
  4. Ilyenkor sajnálom, hogy fiaim vannak, és már ők is nagyok!

    VálaszTörlés
  5. Hát ez zseniális lett, de komolyan! Annyira cukik lettek a bútorok, hogy csuda! Szívből gratulálok!!!

    VálaszTörlés
  6. Immmádom az apró állatkákat és az apró bútorokat, a kandalló pedig már kész őrület! :) Nagyon-nagyon vidulok! :)

    VálaszTörlés
  7. Egérék kiadnak albérleti szobát? Oda akarok költözniiiii!!!

    VálaszTörlés
  8. Tíz évvel ezelőtt milyen jól jöttek volna ezek az ötletek!!! Annyi építőkockánk volt, hogy Dunát lehetett volna rekeszteni vele. Na nem baj, próbálom észben tartania nálad látottakat arra az időre, amikor majd unokáim lesznek:)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon nagyon kedves lett!!! Nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  10. Te jó ég!!! Annyira cukik!!! Kész ikea mogul vagy. :-)

    VálaszTörlés
  11. TOOLLL!!!!
    liebe grüsse brigitte

    VálaszTörlés
  12. Nahát, ilyen kis egércsaládokat még mindig lehet kapni? Régen is volt, nekem is :) Az egérkék mellett még a nyuszira emlékszem, de azt hiszem volt más állatokból is :)
    Nagyon imádni valóak egérkéék, és a bútoraik is :) Ráadásul így egyedi is, és biztos vagyok benne, hogy ezerszer klasszabb mint ami a boltban kapható :)

    VálaszTörlés
  13. Imádnivalóak :-) Sajnos enyémke annyira gyorsan Duplo/Lego párti lett, hogy ilyen alapanyagom egy szál sincs (bár komolyan elgondolkodtam pár kg. használt kocka megvásárlásán :-P).

    VálaszTörlés
  14. Hát ez zseniális és nagyon szeretnivaló!!!!!Odaköltözöm.:)

    VálaszTörlés
  15. Haláli! kár,hogy már nincs kisgyerek a családba :(

    VálaszTörlés
  16. Nagyon jók lettek, szuper ötlet :)

    VálaszTörlés
  17. De jó ötletes és a legjobbkor: most tervezek babaházat fabrikálni a gyerek szülinapjára de a bútorokkal eddig nagy gondban voltam -márpedig anélkül nem lenne az igazi. De most már tudom, hogyan fogom elkészíteni :) (úgysem építőkockázik már sose) Nagyon köszi az ötletet!

    VálaszTörlés
  18. Kedves Levendulalány!

    Először is: Szuperek a bútorok! Nagyon tetszenek. :)

    Ez a játék nálunk is nagyon menő, mivel nem vagyok kreatív, de többet nem szívesen költök egérbútorra, mint a sajátunkra, ezért az ebayről szereztem be a berendezést. Ha esetleg már csak a hintaszék hiányzik, ajánlom! Amiben még tényleg verhetetlenek, azok a kiegészítők, azokat sokszor külön is árulják a tulajdonosok, elképesztően édes konyhai szetteket, szobai kellékeket nagyon kevés pénzért.
    Jó mulatást az egerekkel! :)

    VálaszTörlés
  19. Babaházat fogok csinálni...de komolyan... :) Ellenállhatatlan! És a kárpitozás... Hogy szorulhat egyetlen emberbe ennyi kreativitás?! Irigykedem. :)
    www.panibeads.hu

    VálaszTörlés
  20. Szia!

    Nagyon aranyos lett. És a kiegészítők...zseniálisak
    Szerintem titokban Te is jókat játszol vele, meg a gyerkőcökkel :)

    A kis egérlányt beültetted az "egér-padba" :-D (bocs, nem hagyhattam ki:)))

    Nerzsi

    VálaszTörlés
  21. Ezekkel az egérkés képekkel diafilmet is csinálhatnál :D! nagyon jók - a a bútorok is persze, de a beállított képekért oda vagyok!

    VálaszTörlés
  22. Csuda klassz lett,de kell egy ház is,és persze fürdőszoba!!!

    VálaszTörlés
  23. Nagyon ötletesek a bútoraid :) Nekünk is van egy maci családunk. Nyertük a pécsi Árkádban. Nagyon szeretik a gyerkőcök,de nem vennék nekik az biztos.A sok használat miatt lekopik róluk a "plüsspor" és elég ronda :( DE azért gyártok nekik majd néhány bútort az ötleteid alapján :)

    VálaszTörlés
  24. Zseniális, megint! :) Annyira tetszik, és olyan gyönyörűségesen fotóztad, imádom őket! :)

    VálaszTörlés
  25. Hát erre már komolyan nem lehet szavakat találni, annyira, de annyira kreatív! :D

    VálaszTörlés
  26. De jó lehet a Gyerkőcödnek lenni! Csak fele ennyir kreativitás szorult volna belém. mert így leírva könnyedén megcsinálom. De ezt KITALÁLNI kell!

    VálaszTörlés
  27. Tünemény! De a legjobban az tetszik, hogy még a kis figurák beállításából is süt a szeretet! Szép lelkű vagy!!!

    VálaszTörlés
  28. Nagyon-nagyon köszönöm mindenkinek a sok kedves kommentet, úgy örülök, hogy így tetszik nektek!

    VálaszTörlés
  29. Ha Dorka kicsit megnő, akkor kap babaházat és most már tudom hogy fogom bebútorozni! Édes nagyon!!!
    Aszondi

    VálaszTörlés
  30. Kész vagyok, ezek fantasztikusak!!!!! Eszembe nem jutott volna, hogy így összerakjam, meg lefessem, meg még kandalló is van! Kész, zseni vagy :)

    VálaszTörlés
  31. Nagyon-nagyon édesek az egerek! És ezek a bútorok szebbek bármelyik bolti változatnál!:)

    VálaszTörlés
  32. Nagyon aranyos ötletes bútorokat csináltál! A fotók is zseniálisak. Nagyon tetszik az egész. Én cigarettásdobozokból csináltam az ágyakat a maci-gyerekeknek, pont beleférnek, lehet belőle emeleteset is :-) De a Tied sokkal designosabb.

    VálaszTörlés
  33. FAntasztikus vagy! Áruld el a titkod, hogyan jut ennyi időd és energiád a gyerekekre, férjre, házimunkára, munkába járni és még hobbizni.. midnezt úgy hogy a gyerekeknek (és felnőttnek is)igazi mesevilágot teremtesz magatok körül!
    CSodás! CSak így tovább! :)

    VálaszTörlés
  34. Nagyon szépek és újrahasznosítottak a bútoraid! Gratulálok.

    VálaszTörlés
  35. Szia,

    FANTASZTIKUS OTLET!!!
    Igy csupa nagybetuvel, zsenialis! :)

    Anna

    VálaszTörlés
  36. Kedves Levendulalány!

    Olyan jó lenne, ha a bejegyzéseidet begyűjthetném a pinterest.com oldalamra!
    Kérlek "pin it"-eld be a képeidet! Különösen ezt a tényleg cukorka-mukorka egércsaládot!

    VálaszTörlés