2013. április 30., kedd

Rózsacsokor krepp-papírból


Nyolcéves kisnagylányom mostanában erősen érdeklődik a családalapítás iránt. Hetente többször is terítékre kerülnek azok a megunhatatlan témák, hogy mi Vele hogyan ismeredtünk meg, hogy szerettünk egymásba, milyen volt az esküvő, milyen lesz az ő esküvője, ki lesz az ő férje (jelölt természetesen van), hány kisbabája lesz és hasonlók. Szeretünk ezekről a dolgokról beszélgetni, az én különösen kedvenc részem az, hogy ő sosem fog tőlünk elköltözni, mert annyira szeret minket, hogy nem is bírná ki nélkülünk egy napig sem. Bár sejtem, hogy ezt előbb-utóbb majd átgondolja, egyelőre nagyon jólesik hallgatni, a fogadkozással együtt járó sok-sok puszit pedig még jobb beszerezni. :-)

Legutóbb az esküvő témakör kapcsán előkerült a csokor fontos kérdése is - abban maradtunk, ez kis fehér és rózsaszínű rózsabimbókból fog állni. Persze, rögtön jött a következő igény: "Nem kaphatnék egy ilyet MOST, Mama?" És mivel a rózsabokraink egyelőre még csak a leveleiket bontogatják, azt mondtam, ha krepp-papírból is megfelelnek a rózsák, lehet szó a dologról.
Megfelelt. :-)

Úgyhogy elővettem egy krepp-papír tekercset, és nekiláttam.





 A tekercs végéről levágtam egy 5 cm széles darabot:





A tekercset kisimítottam, és a végét félbehajtottam hosszában. Fogtam egy saslikpálcát (ez esett kézre, de hurkapálca is tökéletes), és a félbehajtott papírvégbe illesztettem. A papír végét (a pálca mögötti részt) összeragasztottam.





Elkezdtem a papírt feltekerni a pálcával. Ahhoz, hogy rózsabimbószerű végeredményt kapjunk, tekerés közben rendszeresen kell egyet csavarni a papíron 180 fokban (annyira bonyolultan hangzik, pedig egy végtelenül egyszerű dolog :-) ):





A lényeg tehát, hogy tekerünk és gyakran csavarunk egyet - úgyis hamarosan látszani fog, ahogy elkezd kialakulni a rózsabimbó forma. Fontos, hogy a papírt szorosan kell tekerni, ne legyen laza. A csavarások adják meg a kerekded formát, úgyhogy ezekkel sem érdemes spórolni. Végül pedig még egy útmutatás: nehogy kisimítgassuk a csíkot, ha ráncos és két rétegbe gyűrődik, annál valósághűbb lesz a virág.














Érdemes felülről figyelni a bimbó kialakulását, és aszerint igazítani a papírszéleket - de ez tényleg egy borzasztóan egyszerű dolog, csak leírni nem az, szóval nem is magyarázom tovább. :-)

Ha elégedettek vagyunk a bimbó duciságával, vágjuk el a papírt, és ragasszuk a virágfejhez egy kis papírragasztóval (pl. stift).

Én jó pár rózsabimbót készítettem a csokorhoz, persze rózsaszínben is:








Végül összegumiztam a pálcákát, és fehér krepp-papírba tekertem a csokrot.





A leendő kis menyasszony nagyon boldog volt a csokrával, úgyhogy rögtön szereztem egy fátyolrendelést is - de az már egy másik történet... :-)

















 

28 megjegyzés:

  1. Gyönyörű lett!

    VálaszTörlés
  2. Ezek nagyon gyönyörűségesek!!!!

    VálaszTörlés
  3. De jól néz ki :) Átlátszó vázában asztaldíszként, de akár valóban menyasszonyi csokorként is megállja a helyét :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, asztaldíszként szerintem is nagyon jó megoldás egy esküvőre :-)

      Törlés
  4. Imádom! Szeretnék egy kislányt! Magamnak azért mégsem csinálhatok egy kreppcsokrot... :) Vagy mégis?! :)

    VálaszTörlés
  5. Milyen gyönyörű csokrot alkottál!!! Köszi az ötletet! :o)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szépek! Most Anyák napja előtt is remek ötlet -elkészítjük az oviban!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csatlakozom Mártihoz!!!:))) Így Anyák napja "előtt" igazán jól jött ez a szép papírvirág csokor az óvónéniknek!!!:)))
      Köszönjük szépen ezt a remek ötletet az óvónénik nevében!!!:)))
      Aki esetleg túl van már az ünnepségen elteszi jövőre!!!:)))

      Törlés
    2. Remélem, jól sikerül! Biztos, hogy az ovisoknak kell benne segíteni egy kicsit, de tényleg csak egy kicsit...

      Törlés
  7. Mennyeien csajos lett. Mikor a húgom 6 évesen koszorúslány volt az esküvőnkön, és utána az oviban abban a ruhában lejtett farsangra, én is ilyen csokorral támogattam a megjelenését, mert februárban egy kis csokor virág farsangra...egy vagyon. Node papírból és szalvétából...
    A mai napig megvan neki, bár a 9 éves lányom egyre többször kerülgeti:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon kreatív és költséghatékony megoldás, a szalvéta pedig szintén nagyon jó ötlet :-)

      Törlés
  8. Ez nayon jó!!! :)))
    Köszönöm, hogy megmutattad, eddig csak szegfűt tudtam csinálni. :)

    Aki fontosnak érzi, hogy a szára zöld legyen, szintén krepp-papírból (értelemszerűen zöldből) vágjon kb. 1 cm-es csíkot (vékonyabb lehet, de szélesebb már ne nagyon, mert nehéz lesz vele dolgozni), és az egyik végét a bimbó tövénél szépre igazítva és rögzítve, tekerje a pálcika köré, miközben a kreppet folyamatosan enyhén ragasztózza. Én egyetlen csíkocskában a papír közepénél ragasztóztam.

    És akkor már csak levelet kell gyártani hozzá, és tökéletes az illúzió. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a leírást, így tényleg teljes az összhatás! :-)

      Én meg szegfűt nem tudok... Hogy készíted?

      Törlés
  9. hi
    how are you?
    here it's ok, but it's raining!!!
    these flowers are very nice ... with paper???
    I like them
    good afternon Patrizia

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello, Patrizia! Very well, thanks, and you? :-)
      Yes, the flowers are made from crepe paper, but you can create it with tissue paper too. These flowers are really simple but amazing decorations. Have a nice day!

      Törlés
  10. Én is örülnék egy ilyen csokornak (1 db-nak is) anyák napján. Ezt az ötletet elmesélem a Huni ovijában is, hátha kedvet kapnak az alkotáshoz...ha nem akkor csinálok Én :D
    Köszönöm!
    Nerzsi

    VálaszTörlés
  11. Annyira aranyos az is amirol irsz, az is ahogy irod meg raadasul meg hasznosithato is es raadasul elegge konnyen ez meg a csucs benne, egyszovel imadatos! Puszi, Gabi es Lavinia

    VálaszTörlés
  12. Nagyon szép ilyet adok Anyukámnak anyáknapjára!!

    VálaszTörlés
  13. Jaj, ez nagyon édes! :) Csenge még kicsi ugyan, de szerintem ő is nagyon örülne egy ilyen csokornak, főleg, ha együtt készítenénk! :)

    VálaszTörlés
  14. Én megpróbáltam, de csak nagy durungok sikeredtek. Biztos én vagyok ügyetlen, de nem adom fel. Ám, gratulálok a szép rózsákhoz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne is add fel, biztos,hogy menni fog! Ha valamelyik fázis nem világos, írj csak nyugodtan, próbálok segíteni! És köszönöm! :-)

      Törlés