2013. március 28., csütörtök

Zoknitartó mosás után


Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de nálunk minden mosás után maradnak elárvult, fél pár zoknik. Rejtély, hogy hogyan, amikor egész párként kerülnek be, de mégis így történik, és már feladtam, hogy ezt a paranormális jelenséget valahogyan megfejtsem. :-)
Szóval, a fél zoknikat mindig félretesszük, hogy majd ha a következő mosásból előkerül a párjuk, akkor majd szépen összerakjuk őket… és mire meglesz a pár, van, hogy az addig meglévő tűnik el. Hát ennek a problémának a kiküszöbölésére született a következő ötlet: készítettem egy zoknitartó táblát, amelyre felcsíptethetem az árva darabokat addig is, amíg megkerül a párjuk.

Ehhez kiindulásnak egy lerongyolódott vágódeszkát használtam fel:





Akrilfestékkel fehérre festettem:





Száradás után itt-ott jól megcsiszoltam, hogy kopottas hatása legyen:





Dekupázspapírból (szalvéta is tökéletesen megfelel) kivágtam néhány mintát, majd dekupázsragasztóval a vágódeszkára rögzítettem őket, és a papírdarabok felületét is átkentem.





Fogtam négy csipeszt, és a családtagok neveit fekete alkoholos filccel felírtam rájuk, majd ezeket pillanatragasztóval a deszkára ragasztottam.








A deszka hátuljára akasztót fabrikáltam - őszinte önkritikával azt kell mondanom, rendkívül kezdetleges módon :-) Két szöget a deszka széleihez közel bekalapáltam, és ezeken spárgát hurkoltam át:





Ezután már fel is tudtam akasztani a zoknitartó táblát, és szívből reméltem, hogy a továbbiakban nem fogok értetlenséggel vegyes kétségbeeséssel állni a fél pár zoknik egyre növekvő kupaca előtt... :-)











(Az ötlet a Kifőztük egyik korábbi számában jelent meg.)


20 megjegyzés:

  1. Jaj de jó! Mondjuk nálunk ez a jelenség (még) nem jelentkezett, most várom első babánkat, július közepe felé érkezik :) Talán majd utána... :D

    VálaszTörlés
  2. Remekül néz ki, de ettől még ne legyenek illúzióid! :-) A zoknik ugyanúgy el fognak keveredni:-) Én a feleket is beteszem mindenki fiókjába, általában ráakad a párja:-)

    VálaszTörlés
  3. Kamaszgyerekeknél fejenként 10 csipesz kell. Én sem értem, miért:(

    VálaszTörlés
  4. Érdekes, de nálunk soha nincs ilyen probléma, pedig öten vagyunk (ebből három kamasz). Jó sok pár zoknit mosok, de mindig mindnek megvan a párja.

    Azért az ötlet jó, én üzenőtáblának tudnám elképzelni.

    VálaszTörlés
  5. Háhá, nagyon aranyos ötlet :) Most úgy sajnálom, hogy nálunk nem tűnnek el a fél pár zoknik mosás közben :D

    VálaszTörlés
  6. Nálunk az oldotta meg a problémát, hogy vettem két csomag műanyag csipeszt, és mindenki úgy teszi a szennyestartóba a zokniját, hogy előbb összecsipeszeli. Pár nap alatt beállt a rendszer, így mosom a zoknikat, és sohasem kell párokat keresni, ráadásul teregetni is könnyebb őket. A csipeszeknek semmi baja, évek alatt sem rozsdásodnak, és még a tulajdonosra is utalhat a csipesz színe :))
    Ági

    VálaszTörlés
  7. Már ma megcsinálom! Mert nálam már kirepültek a zoknielhagyó fiókák, de a nylonharisnya-térdzoknik ugyanilyen paranormális hatás alatt állnak.

    Még csak nem is mosás miatt, hanem hogy nem párosával szakadnak el, és az épen maradtat nem dobom ki. Így a több párt tartalmazó dobozokból szomorú szingli harisnyazoknik maradnak, amik idővel ismét meglelik párjukat egy újabb dobozból. Mert ugye a szín sem mindegy ebben a bonyolult esetben. :))

    VálaszTörlés
  8. Panni zoknijának párja nálunk van - vagy a mi Lizink zoknijának párja van Nálatok :-) (Úgy látszik ez a fajta zokni ilyen "páratlanodó" :-))
    Anikó

    VálaszTörlés
  9. Nálunk öt gyerek van, az 14 láb, vagyis napi 14 darab mosnivaló zokni. Így aztán elég sok volt az elvált zoknink.
    Két trükköm van. Ha lehet, egy fajtából többet veszek, így jobbak az esélyeik a párválasztásra. Esetleg partnercserére?
    Egy mosógépszerelő felhívta a figyelmemet, hogy a legtöbb munkát a dobban elveszett zoknik adják. Azóta mosózsák van. Láthatóan kevesebb lett a szingli, elvált, özvegy zoknink. :)
    De a tábla gyönyörű!!!
    Zi

    VálaszTörlés
  10. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  11. Ízlések és pofonok...én is csatlakoznék ERIKÁHOZ és inkább üzenőtáblának használnám. Elképzelem lelki szemeim előtt a nylon harisnya-bokazoknijaim (amit egyébként is utál a férjem), mennyire örülne, ha kicsipeszelnénk egy ilyen táblára.Nagyon illúzió rombolónak tartom :(
    Kedves Levendulalány! Esetleg valami húsvéti bejegyzésnek jobban örülnék és inkább azokat az új ötleteidet vártam:( Reménykedhetek még?
    Üdv: Eli

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha már olyan harmincakárhányadik éve élsz a a férjeddel, abszolúte nem fogják érdekelni a nájlonzoknijaid.

      És nagyon örülhetsz annak, ha még a csipkeharisnyáid ( a tieid!!) érdeklik... :)

      Törlés
  12. Nekem egyszer az egyik ismerősöm elárulta a "titkot".
    A páratlan zoknit (amelyik része nincs nálunk), azok egy lakatlan bolygóra költöznek, és ott keresik meg a párjukat, és boldogan élnek, míg meg nem halnak.
    Azóta is tűnnek el nálunk a zoknik, de most már jó szívvel engedem el őket...

    VálaszTörlés
  13. Érdemes lenne megnézned alaposabban a mosógépedet, mert jópárnak van kis négyzet alakú nyílása valahol lent, amit kinyithatsz... és láss csodát az elveszett melltartóvasak és zoknik is előkerülhetnek ;)
    http://109.hu/partnerek/users_upload/nevjegyKepek/300-399/346_1.jpg

    http://www.mosogepszereles.net/images/11090.jpeg

    A technika csodája :)
    (Ott van a leeresztő szivattyú szűrője, s abban szoktak lenni az érdekes dolgok sokszor)
    De elöttem szóló egyikének mosózsákja is kiváló megoldás :)

    VálaszTörlés
  14. Bármennyire vigyázok én is a ruhák válogatásánál, bizony nálunk is gyakran előfordul, hogy egy-egy zokninak a párja elkeveredik és csak a következő mosásnál kerül elő. Most nem lenne helye egy ilyen tartónak, de ha egyszer lesz majd egy külön mosókonyhám - bár lennék olyan szerencsés! -, akkor biztosan elkészítek majd egy ilyen zoknitartót, mert nagyon jó és eredeti ötletnek tartom. Az újságban való megjelenéshez pedig gratulálok!
    Judit

    VálaszTörlés
  15. Nagyon tetszik ez az ötlet!!! :o)))

    VálaszTörlés
  16. Köszönöm szépen a kedves szavakat, a tippeket és trükköket mindenkinek :-) Azért megnyugtató, hogy nem csak én küzdök a problémával :-)

    VálaszTörlés
  17. A zoknifaló szörny általában a többi kimosott ruhában bújik meg. Azaz ha tudom hogy párban raktam be akkor a kimosott ruhákban keresem. :-)) Onnét tudom hogy egyszer elárulta magát. Kerestem a kicsi csúszásgátlós zokniját egy ideje. Bementem a nagytesó iskolájába és az ablakpárkányon figyelt magányosan a talált kesztyűk között. Hazahoztam, eltettem az 1 zoknit. Egyszer mikor az ágyneműket pakoltam az egyik paplanhuzat sarkában meglett a másik is. Így bukott le az én zoknifaló szörnyem. Még mindig meg akar tréfálni, de igyekszem résen lenni.

    Éva

    VálaszTörlés
  18. Hát sokáig én sem tudtam hova tönnek a fél zoknik, de aztán elolvastuk a megfelelő "szakirodalmat": http://www.zoknimuki.hu/
    :)
    Bözse

    VálaszTörlés