2013. március 23., szombat

Szuperhősök papírgurigából 5.: Harry Potter


A kis túlélő megosztó személyiség: vagy rajonganak a J.K. Rowling által aprólékos gonddal felépített világért, vagy éppen a sárga földig lehúzzák. Én a nagy kedvelők sorát gyarapítom, azzal a megjegyzéssel, hogy még véletlenül sem adnám gyerekek kezébe... de a gyermeklelkű felnőtteknek viszont nagyon ajánlanám, bár aki akarta, az valószínűleg mostanra már úgyis elolvasta. :-)
Szóval én szeretem a fiút, homlokán a villám alakú sebhellyel, és az egész varázslóvilágot is - bár vannak szereplők, akik Harrynél is közelebb állnak hozzám, mint például McGalagony professzor, akit a filmverzióban a csodálatos Maggie Smith kelt életre, aztán Dobby, a házimanó, és persze Perselus Piton, akit Alan Rickman annyira szuggesztíven alakít.
És hogy Harry mitől került be a szuperhősök sorába? Szerintem az izmokon kívül mindene megvan neki, ami kell ehhez a szubjektív pozícióhoz: bátorsága, varázsereje, kiváló helytállása a küzdelmekben, extra tehetsége a kviddicsben, és ugye még a leghalálosabb varázslat sem tudta őt elpusztítani - szóval, kétségkívül és elvitathatatlanul szuperhős. :-)













14 megjegyzés:

  1. Aranyos lett a guriga-Harry :) Nálam abszolút Piton professzor a befutó, amúgy is csípem Rickman-t :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Alan Rickman egyszerűen csúcs, ennyi :-)

      Törlés
  2. Vííííí ^^ Én nagy HP rajongó vagyok, nem is tudom hányszor olvastam már a könyveket :)
    Egyébként vicces, ugyan ezeket a mellékszereplőket kedvelem ^^ és tény (Dobby kivételével), hogy nagyon eltalálták a színészeket a filmben. Bár igazából nagyjából mindegyik karakterhez jó színészt párosítottak. Igaz a könyv jobb, na de ugye ez minden adaptációnál így van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igenigen, teljesen egyetértek veled mindenben :-) Sokáig egyébként Harryvel nem voltam kibékülve, Dan Radcliffe valahogy nekem nem volt az a könyv alapján elképzelt Harry, de aztán idővel megkedveltem :-)

      Törlés
  3. Szia Levendulalány!
    Csak kíváncsiságból kérdezem: Te miért nem ajánlod Harry Pottert a gyerekeknek? Én nem olvastam, így nem tudok véleményt mondani. A lányaim viszont elolvasták az összeset 8 és 11 éves koruk között...
    Andi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Andi! Őszintén szólva gyerekszempontból én ijesztőnek éreztem (talán az első könyvet leszámítva) mindegyik kötetet, de az is igaz, hogy abból indulok ki, gyerekként utáltam a rémisztő dolgokat :-) A sorozat utolsó részeire ez különösen igaz. De persze az is igaz, hogy csak megpróbálhatom gyerekszemmel nézni, de az nem ugyanaz, mintha gyerekként olvasnám, lehet, hogy nekik ez csak izgalmas. De azért a nyolcéves Nagyobbiknak a kezébe még egy jó ideig nem fogom adni, ő sem rajong annyira az ijesztős dolgokért :-)

      Törlés
  4. Bár én ki nem állhatom Harry Pottert,de a fiam nagy rajongója:( ,vagyis ő a GYEREK a családban. Ezért kérdezlek én is, hogy vajon miért nem adnád még véletlenül sem gyerekek kezébe? :O Úgy tudom, nagyon sok gyerek rajongója van. Egyébként mi a haszna ezeknek a figuráknak, már bocsáss meg, nálam csak porfogó lenne!!! :P De azért ne hari :)
    Üdv: Sziszy

    VálaszTörlés
  5. Akkor ne csináld meg...

    Egyébként csak olyasmit tartasz, aminek haszna van? Unalmas lehet.

    VálaszTörlés
  6. De jó, nagyon szeretem Harryt, a kis túlélőt! :)
    A guriga-sorozatos meg elbűvöl, egy alapítványnál dolgozom, a kórház gyerekosztályán foglalkozunk a bent fekvőkkel, és a szűkös eszközpénz miatt gyakran nyúlunk a gurigákhoz, ha épp kézműves foglalkozás van. Nagyon jó ötlet a Szuperhős-sorozatod, be fogom vetni! :)
    Köszönjük!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ivett, úgy örülök, hogy ezt megírtad, ezek után most még nagyobb szeretettel foglalkozom a gurigákkal... remélem, a gyerekeknek is tetszeni fognak :-)

      Törlés
  7. Tudtam, hogy rokon lelkek vagyunk, bár én kedvencem Ron és az ikrek és a könyv ebben az esetben is ezerszer jobb, mint a film, bár azt is elnézem a mai napig is:)Jók ezekek a figurák és nem csak gyerekeknek...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, Ron és az ikrek is nagyon ott vannak :-) És persze Mrs. Weasley is :-)

      Törlés
  8. Én még kis általános iskolás voltam amikor elkezdtem a sorozatot és folyamatosan olvastam, ahogy megjelentek. Imádtam gyerekként, és most is imádom! És biztos hogy a jövendőbeli gyerekeimnek is el fogom olvasni, ezzel könnyű megszeretni a könyveket:)

    VálaszTörlés