2013. március 13., szerda

Százvirágos tojás


Na jó, nem tudom pontosan, mennyi, de száznál több :-)
A mintalyukasztóimhoz, mint tudjátok, mély és elkötelezett szeretet fűz. Előző életemben biztos mintalyukasztó voltam, mással ezt már nem tudom magyarázni... de tegnap is rádöbbentem, hogy már vagy két hete nem nyúltam egyik kedvencemhez sem. Rögvest mélységes szégyenérzet fogott el, és bűnbánóan elővettem a kezem ügyébe eső első darabot, ami a már sokszor használt kisvirágos példány volt - és mivel úgyis kis húsvéti ajándékot akartam készíteni valakinek, elővettem az Auchanban vásárolt hungarocell tojást is, egy adag gombostűt, és nekikezdtem.

Egy zöld virágos papírt választottam a lyukasztáshoz:





A mintalyukasztóval sok-sok kis virágot kivágtam, majd elkezdtem őket beletűzködni a tojásba, úgy, hogy némileg fedjék is egymást a virágok:








Ezt folytattam egészen addig, amíg be nem borítottam az egész tojást.





Aztán pedig már csak vékony selyemszalagból kötöttem rá egy masnit, és ezzel el is készült:





Remélem, fog neki majd örülni, aki kapja, még ha nem is egy Fabergé-tojás :-)












27 megjegyzés:

  1. Nagyon édeske, ötlethiányban szenvedtem éppen húsvétra. :) Már csak mintalyukasztót kell beszereznem egyet-kettőt (ahogy magamat ismerem, lesz abból tíz is :D)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is lesz tíz! Csak el kell indulni a lejtőn, nekem elhiheted :-)

      Törlés
  2. Ilyen tojásokat készítettem a hétvégén, csak éppen pöttyös papírból. A papírvirág-gömbjeid adták az ötletet. De hogy a masni nem jutott eszembe! Pedig tényleg azzal tökéletes, gyorsan pótolom is.
    Biztos vagyok benne, hogy akinek adod, nagyon fog örülni, mert nagyon mutatós!
    Judit

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Judit! És nagyon el tudom képzelni a pöttyös papírral is, édesek lehetnek!

      Törlés
  3. Annyira ötletes ,helyes és gyors kis tojáska ,hogy kedvet kaptam hozzá! Nagyon köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Őszintén szólva annyira nem gyors, el lehet bíbelődni a tűzögetéssel, de kimondottan idegnyugtató hatású :-)

      Törlés
  4. Nagyon nagyon szép és tetszik !!!
    Nem zavar hogy mindig elcsenjük az ötleted ????!!!
    Tudom Te nagyon jó vagy és nálad ez nem probléma én sem lennék mérges ezért !!
    Köszönjük neked !!!!!
    Szép napot !!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ildikó, nagyon kedves vagy, hogy gondolsz erre, de nem zavar, sőt, ezért teszem közzé :-) csak az zavar, ha a képeket tulajdonítják el. Szép délutánt-estét kívánok én is neked!

      Törlés
  5. Sziasztok! Nagyon szép lett a tojás:) Abban tudtok tanácsot adni ,hogy mintás papírt Ti hol szereztek be? Nálunk a hobbiboltban 1 db papír 350 ft..Tudom,hogy néha van az Aldiban is (kb évente kétszer)...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, például www.pippi.hu, ha darabra szeretnéd venni - itt nagyon olcsótól (80 Ft) a nagyon extrán minőségi papírig van mintásból hatalmas választék. A Lidl-ben is előfordultak már a mintás tömbök, szóval nagyon érdemes figyelni ezeket :-)

      Törlés
    2. Köszönöm!:)

      Törlés
  6. Szia! Nagyon ötletes!!!Szeretném megkérdezni, hogy kb. hány darab virág van rajta?! és milyen méretű a mintalyukasztód?Én is elkészítem.( szerintem egy ilyen fárasztó nap után, mint előreláthatólag ez is lesz, nyugtató hatással lesz rám). Na szép napot, jó munkát kívánok neked! Üdv. Márti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Márti, hát nem számoltam meg, bevallom :-) de a virágok 1,5 cm-esek, a tojás pedig 8 cm magas, így használtam el egy A/4-es mintás papír kb. háromnegyed részét.
      És tényleg nagyon nyugtató hatású, ezt tanúsíthatom :-)

      Törlés
  7. Nagyon jó! Én épp a napokban gondoltam rá, hogy vajon milyen lenne, ha a tojásra a mintalukasztott virágokat ráragasztanám. Erre tessék itt az ötlet kivitelezve, igaz kicsit másként. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De tökéletes megoldás a ragasztás is, az biztos, szerintem vágjál bele :-)

      Törlés
    2. Vigyázat, ha hungarocell tojást használsz, ne technocollal ragaszd, mert az szétmarja(saját tapasztalat:-()!

      Törlés
    3. Igen, hobbiragasztót, vagy ami olcsóbb és nagyon jó, papírragasztó stiftet érdemes szerintem hozzá használni.

      Törlés
  8. De jó!:-) Még szerencse, hogy nem a hópehely lyukasztó került először a kezedbe!:-) Egyébként én babonás vagyok és tűt adni ajándékba haragot jelent, főleg százat!!! De te ezek szerint nem vagy babonás!!!:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, egyrészt nem vagyok babonás, másrészt meg nem a tűket adom ajándékba, hanem a tojást :-) Plusz olyannak adom, akivel elképzelhetetlen bármilyen harag, de ha szeretné, majd adok mellé egy ötforintost, úgy tudom, az semlegesít minden rontást :-)

      Törlés
    2. Sziasztok! :)
      Először is... ez annyira, de annyira jól néz ki, hogy szereznem kell egy ilyen lyukasztót és tojglit (ebben tudnál segíteni, mármint a tojás lelőhelyében?).
      Másodszor... az ötforintost a megajándékozottnak kell adnia, hogy ne legyen ajándék már... :)
      Szép estét nektek!
      www.panibeads.hu

      Törlés
    3. Niki, köszi az infót :-) Mondom én, hogy nem vagyok otthon babonailag, de most már akkor tudni fogom... A tojást az Auchanban vettem a múlt héten, volt nagyobb tojásból 3 db-os és kisebb tojásból 5 db-os csomag (én a nagyobbat vettem).
      Örülök nagyon, hogy tetszik neked :-) Neked is nagyon szép estét!

      Törlés
  9. Gyönyörű, egyszerű, finom! :)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon elegáns lett a szalaggal és a masnival. Milyen szép lehet pirosas mintával...
    Ha rátűzöl akasztót díszíthetsz ablakot, vagy barkaágat is. Nagyon szép lett!
    Nerzsi

    VálaszTörlés
  11. Jut eszembe:

    Nagyapám falujában hallottam, hogy a tojás színe jelentéssel bírt nagyon régen.

    Piros tojás: szerelem, az a legény biztosra vehette, hogy az ajándékozó lány szereti
    Zöld tojás: remény, itt az ajándékozó lány nem közömbös a fiú iránt, tetszik neki, fogadná az udvarlást
    Kék tojás: elutasítás, így hozta tudtára a lány a fiúnak, hogy nem kér az udvarlásból
    Sárga tojás: rokonoknak, szomszédoknak adták többnyire, vagy időseknek
    Fekete tojás: na olyat nem csináltak arra :)
    Nerzsi

    VálaszTörlés
  12. Bello e molto delicato complimenti ...... ciao dall'Italia

    VálaszTörlés
  13. Nagyon szép lett!
    Persze olvasni nem tudok, mert először szárazvirágos tojásnak olvastam :)

    VálaszTörlés
  14. Nem bírtam tovább és tegnap vettem virágos mintalyukasztót :) Ez a tojás idén tutira elkészül.

    VálaszTörlés