2013. március 15., péntek

Szalvétahajtogatás


Nagyon tetszenek a különféle gyönyörűséges formára hajtogatott szalvéták, nemrég vettem is erről a témáról egy könyvet. Van benne liliom, lótusz, fenyőtoboz és még sokféle formára origamizott szalvéta, és ezek tényleg mind csodaszépek, de képtelen vagyok elképzelni magamat, amint a hétvégi ebéd előtt mintegy 40-50 perc alatt fenyőtoboz formájúra hajtogatok négy damasztszalvétát, miközben a kicsik már lerágják a fülemet, hogy miiiikoooor eeeeszüüünk mááááár... de a könyvet átböngészve találtam benne egy olyan mintát, ami egyrészt egy perc alatt meghajtható, másrészt ez az, ami szép papírszalvétából még jobban mutat, mint a legszebb textíliából - ugyanis ha meghajtogatjuk a formát, egy szép, szabályos borítékot kapunk, amihez a papír alapanyag amúgy is közelebb áll.

Engem ez a minta teljesen lenyűgözött, úgyhogy szeretném megosztani veletek - az eredeti verzió Amandine Dardenne: Hajtogatott szalvéták (Alexandra, 2009.) c. könyvében található.


Fogjunk egy szép papírszalvétát:





Terítsük ki, fonákjával felfelé:





Hajtsuk be a középvonalhoz a széleket:








Hajtsuk a felső sarkokat középre, hogy egy háromszöget kapjunk:








Ezután hajtsuk fel a szalvéta alsó részét, hogy összeérjen a háromszög aljával:





Végül pedig hajtsuk le a háromszög csúcsát, és készen is van.





Terítéskor tegyük a tányérra. Bár a könyv nem ír felhasználási ötleteket, én azért többet is el tudnék képzelni... például a boríték belsejébe beletehetünk egy üzenetet (akár szerelmeteset is... :-) ), menükártyát vagy akár az evőeszközöket is - mindenképpen tetszeni fog az asztal körül ülőknek, ezt megígérhetem...
Talán egyszer mégis nekiállok a toboznak, úgy felbátorodtam :-)

















12 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ez a hajtogatás , ezt talán még meg is tudom csinálni!:-)

    VálaszTörlés
  2. Hú, ez jó! Családi ebédek előtt mindig az én kezembe nyomják a szalvétákat meghajtogatni, és már épp kerestem akartam valami új dizájnt:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ráadásul még egy tízfős ebédnél is megvagy az egésze kupaccal néhány perc alatt :-)

      Törlés
  3. Ötletes hajtogatás, tetszik!

    De az aranyesővel vigyázzatok, minden része mérgező anyagot tartalmaz.
    http://www.hazaifak.hu/?option=com_content&task=view&id=68&Itemid=70

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez aranyvessző, de amúgy is csak a fénykép kedvéért volt ott :-)

      Törlés
  4. Nagyon jó ötlet!
    Ma találtam egy jó kis nyuszisat!
    http://besthomenews.com/wp-content/uploads/2010/03/81.jpg

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez nagyon édes, és ez sem látszik olyan bonyolultnak. Nagyon köszönöm! :-)

      Törlés
  5. Ma akadtam rá a blogodra, az egész estét azzal töltöttem, hogy végiggörgettem a kezdetekig, néztem a képeket, beleolvastam a szövegekbe :) Rengeteg minden magamra (magunkra) emlékeztet, az, hogy mennyire látszik, hogy imádod a férjed, ezzel telesen azonosulni tudok (igaz, még csak 1 hónapja vagyunk házasok hosszas távkapcsolat után, ő angol, én magyar), az, hogy szereted a Gilmore lányokat, a Büszkeség és balítéletet, a kávét, a Forma-1-et, Olaszországot, a főzést, stb. Néha szinte megdöbbentett a felismerés, hogy ezeket a postokat akár én is írhattam volna, kb 5-10 év múlva :D Nagyon szép estém lett így, köszönöm :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy ennyi az azonosság, akkor ez olyasmi, amire Anne Shirley azt mondaná, rokon lelkek :-) És igazán szívesen, jó, hogy idetaláltál :-)

      Törlés
  6. Mi van Veled LevendulaLány?
    Már nagyon hiányzol! Ugye nincs semmi bajotok?
    Üdvözöl:
    Anni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Anni! Köszönöm a kedves érdeklődést, jólesett... nagyon sok munkám volt (van) mostanában, egyszerűen semmire sem volt időm, de mára azért megpróbáltam összekapni magam :-)

      Törlés