2013. március 26., kedd

Palackból váza


Mostanában sok hosszú mítinget ülök végig a munkahelyemen, ami egy olyan ok miatt is jó, amire a cég biztosan nem gondolna... mégpedig az ásványvizek miatt. Persze, nem arról van szó, hogy boldogan leiszom magam a sárga földig a korlátlanul fogyasztható vízzel. :-) De múltkor, amikor két óra alatt nagyjából századszorra tévedt a szemem a kiürült, kis ásványvizes palackokra, hirtelen rájöttem, milyen szép a formájuk. Annyira belelkesedtem a dologtól, hogy a prezentációt tartó kollégám is megjegyezte, milyen érdeklődő a pillantásom... lényeg a lényeg, a míting végén a sok-sok üres palackból elkértem egyet, és hazavittem. A két óra alatt ugyanis az is eszembe jutott, az otthoni vázákat mind csokorra méretezték a készítők, de rendszeresen megesik, hogy csak egy-egy szál virág érkezik a házhoz, azok viszont magányosan lötyögnek ezekben - gondoltam, ezeknek pontosan jó lesz ez az üvegpalack. :-)

Semmi bonyolult dolgot nem terveztem ezekkel, csak azt, amit már sokezren megvalósítottak előttem: spárgával be akartam tekerni, és ennyi. Gondoltam, majd meglátom, a végeredmény igényel-e még valami pluszt - de végül így lett szép és jó, egyszerűen.

Fogtam tehát az üveget és egy tekercs sima konyhai spárgát:





A spárga végét pillanatragasztóval az üveg alsó részéhez rögzítettem. Amikor ez megszáradt, papírragasztó stifttel vastag ragasztócsíkot húztam az üvegre, és elkezdtem feltekerni a spárgát az üvegre. Fontos, hogy az új sorokat mindig jól le kell nyomkodni az előzőekhez, hogy ne maradjanak rések a spárgasorok között.





Így folytattam tovább szépen, mindig le-lenyomkodva a sorokat. Meglepő módon a papírragasztó stift tökéletesen rögzítette a spárgát az üveghez - évekkel korábban ugyanezt próbáltam hobbiragasztóval is, de az túl folyékony volt ahhoz, hogy a vastag spárgát megfogja.





Meglehetősen gyorsan be lehet így borítani az üveget - nehezebben csak azon a részen lehet haladni, ahol keskenyedni kezd felfelé a nyak, itt különösen gondosan kell összenyomogatni az alsó sorokat.
Az üveg tetején az utolsó két sor rögzítéséhez pillanatragasztót érdemes használni, így tökéletesen tartós lesz a spárgaborítás.










És ezzel készen is van - sokkal szebb lett, mint gondoltam, és most már furcsa arra visszagondolni, hogy nemrég még egy tárgyalóasztalon állt sok-sok egyforma ásványvizes palack között....  :-)















24 megjegyzés:

  1. Szép lett! Nem borul fel könnyen? Nem kell valami nehezék az aljába?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, hiszen üvegből van, nem műanyagból, magában is nehéz... funkcionálisan használva pedig még víz is kerül bele, úgyhogy rendkívül stabil.

      Törlés
  2. Szia Levendulalány!
    Ez nálam is mindig probléma,sőt sok szép kis üveget dobtam már ki fájó szívvel,mert nem tudtam mit kezdhetnék velük:) . Most itt a szuper megoldás!:)
    Köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Éva! Örülök, ha tudtam egy kis inspirációt adni :-) A többiek még itt lentebb írnak szuper ötleteket még, azokat is érdemes elolvasni :-)

      Törlés
  3. Jaj de szupi, nekem sorra jönnek az ötletek, mivel lehetne még beborítani... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyakorlatilag bármivel, tényleg, csak jó ragasztó kérdése a dolog :-)

      Törlés
  4. Nagyon jó lett! Én kétoldalú ragasztót használtam hozzá és dekupázsoltam, de így is nagyon szép:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, el tudom képzelni, hogy nagyon szép és látványos lett úgy is :-) A kétoldalú ragasztó nagyon jó ötlet, ez ragasztószalag, ugye?

      Törlés
    2. Igen, a vastagabbik fajta! Pár éve díszitettem így egy kaspót, de a mai napig tart még! Hamarosan lesz egy kaspós bejegyzésem, majd felteszem azt is:)De ez az üveges ötlet szuper, kipróbálom majd! :)köszi!!!!

      Törlés
  5. Nagyon klassz lett :) Sokszor az egyszerű a legszebb.
    Egyébként nagyon tavaszias lett, de hát tavasz van.... vagy mifene :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igenigen, rápróbáltam egy csomó mindent, de mégis így volt a legszebb és legtermészetesebb, minden mással picit művinek éreztem... de azért a filcvirágok rátevésén még egy kicsit gondolkozom :-)
      Háááát... Holle anyó idén egy kicsit túlzásba vitte, nekem az a véleményem :-) De higgyük azt, hogy a tavasz belül is megérkezhet, ha már kívül ilyen reménytelen a helyzet :-(

      Törlés
  6. Én is több ilyet csináltam régebben: volt hogy vékony fonalat tekergettem órákig a nagy szörpös üveg köré - mert az tetszett :-)
    Viszont nem hagytam így "csupaszon", hanem szalvétatechnikával feldíszítettem még az üveget - úgy is nagyon szép lett

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, biztosan úgy is nagyon szép lehet! Én most natúr korszakomban vagyok, és így szerettem bele, de azért levendulás szalvétaapplikációkat talán mégis el tudnék képzelni rá :-)

      Törlés
  7. Nagyon jól néz ki! Nagyon tetszik! Nekem is szoktam ilyen "fóbiáim" lenni, hogy sajnálom kidobni a különböző üvegeket.Én különösen szeretem a kicsi apró üvegeket ezeket szoktam fűszertároló edénykéknek átalakítani különböző ráragasztott papírokkal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez is jó ötlet, Éva, és meg is értelek, én képtelen vagyok az apró üvegeket kidobni, de komolyan, egyszerűen nem megy :-)

      Törlés
  8. Elképzeltelek ahogy az uncsi (?) meetingen az üvegeket nézed és ábrándozol mit gyárts belőlük. :-))
    Hannám a nagyanyám szépséges befőttes üvegeit tekerte be színes és egyszínű fonallal. Az eredmény gyönyörűséges lett.
    Megpróbáljuk spárgával is, ahogy te tetted.

    Ágnes

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, elismerem, előfordul, hogy elvesztem egy rövid időre az érdeklődésemet a témák iránt, és akkor jutnak eszembe a legjobb ötletek :-)
      Megnézem a blogodon, hátha megtalálom az üvegeket, nagyon jól hangzik....

      Törlés
  9. Nagyon jó a vékony natúr spárga ócska lámpaernyőre vagy ronda lámpatartóra. Én egy csíkos kerámia-borzalmat spárgáztam fel natúrra, a pöttyös (!!) ernyőjét meg sötétbarnára. Még egy drapp, vékony bársonyszalagból készült virág ment rá.Olyan kedves, retrós holmi lett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És a lámpa is biztosan nagyon örült, hogy kapott egy új esélyt :-) Ez a spárgával borítás tényleg bármire jó lehet, erről most az jutott eszembe, konzervdobozokon is jól mutathat....

      Törlés
  10. Kedves Levendulalány!
    Azzal kezdeném, amivel már sokan mások is, hogy régóta (kb. egy éve) olvasgatlak csendben, lelkesen, s bár kommentelni nem szokásom (más blogon sem), mégis itt vagyok minden nap - az oldalad kitettem a fejlécbe, így veled kezdem a reggeleimet. Akárcsak a többi olvasódra, rám is nagy hatással van a blogod, én is szeretem a gyorsan kivitelezhető kreatív ötleteidet, a hangulatos fotóidat, az érdekes élménybeszámolóidat, a finomságos receptjeidet, a szívet melengető írásaidat az Apróságaidról. Szeretem az élethez való pozitív hozzáállásodat, na és a humorodat! Közelállónak érzem magamhoz a személyed, talán azért is, mert én is vízöntő vagyok, s emiatt hasonló a személyiségünk, az értékrendünk. Magam is gyermekkorom óta alkotok, az életben én is az apró szépségeket, hétköznapi csodákat keresem - ezek nélkül talán túl sem lehetne élni a kikerülhetetlen nehézségeket... Bizton állíthatom, hogy sokunknak jelent kapaszkodót a blogod - nekem is!
    S hogy miért ragadtam most billentyűzetet? Két okból.
    Egyrészt, mert a "Tündérnyúl" bejegyzésednél azt kérted, ha valaki megtalálja az ötlet eredetijét, küldje el neked a linkjét, s mivel még senki nem tette meg, bátorkodom idebiggyeszteni. Nem tudom, pontosan ezt láttad-e annak idején, mindenesetre nagyon hasonló ötlet. Véletlenül találtam rá, amikor egy keresővel nyuszkós ötletek után kutattam... Tehát a link:
    http://www.varrohaz.hu/szabas-varras/nyuszis-mobilekszer-varras/
    A másik, amiért írok, egy élmény. Tegnap megvettem a Kiskegyed Otthona+ nevezetű újságot - tele van sok szép tavaszi és húsvéti ötlettel. És a 7. oldalon mivel találom magam szemben: a te filctojásos pánikcsibéiddel! Annyira jó érzés volt ezt a tündéri, ismerős ötletet a lapban viszontlátni! Egyébként te tudtál erről? Esetleg a szerkesztők konkrétan engedélyt is kértek az ötleted felhasználására? Nem igazán tudom, hogy megy ez, nem vagyok képben az ilyesmivel. Mindenesetre szívből gratulálok neked!
    Nos, nagyjából ennyit szerettem volna leírni - elnézést kérek mindenkitől amiért ilyen bő lére eresztettem a mondandómat, alapvetően sokat beszélő emberke vagyok (talán vízöntő tulajdonság?...)!
    Mindenkinek, és persze főleg neked, Levendulalány nagyon szép napsütéses tavaszt kívánok - most már igazán ránk férne!!!
    Szép napot!
    Szeretettel: Kata

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kata, nagyon köszönöm a kommentedet, jólesik a kedvességed ezen a rémesen télies napon, erőt merítettem belőle a folytatáshoz :-) Én örülök, hogy hosszút írtál! Köszönöm szépen a linket is, nem ez volt az, de ez is nagyon édes, és hátha valakinek jól jön ez az ötlet.
      Ó, nem is tudtam, hogy megjelent az újság! Igen, abszolút legálisan jelentek meg benne a csibék, remélem, jól mutatnak így papíron is :-) Neked is nagyon szép tavaszvárós napokat kívánok, és most már remélem, tényleg mielőbb részünk lesz abban a napsütésben...

      Törlés
  11. NAgyon jó lett!


    Nálunk régebben a nagyobb kubus üvegekből lett az anyu kertjében szedett kardvirágok vázája, de az nem spárgás, hanem a lányom kinőtt harisnyájának egyik, majd a másik szára lett így felhasználva, kicsit masnival tunigolva, azóta is kedvenc váza.

    A spárgás ötletet meg régebben egy kávés dobozra használtam fel, a te hatásodra, spatulák vásárlása helyett, a jégkrémek pálcikáját gyűjtjük abban:))) A másik kávés fémdobozban, ami spárgásítva van, meg a mindenféle műanyag kanálkák gyűlnek, meg a jégkrémpálcákhoz hasonlóan, időnként fogynak is:)))

    VálaszTörlés
  12. Követöd vagyok és folyamatosan tátom a szád nálad. A palack is nagyszerü ötlet, de itt és most szeretném neked jelezni, hogy leutánoztalak a tortapapiros báránykáiddal. ( Nagy örömet okozva ezzel a középsö lányomnak ....és szerintem az ovis társainak is. Ide mellékelem a blogos bejegyzésemet róla. A blogomban természetesen kiemeltem, hogy TÓLED származik az ötlet és linkeltem is.:-))

    http://batorba.blogspot.hu/2013/03/husveti-meglepi-az-ovisoknak.html

    Szép napot neked!

    Batorba - Csilla

    VálaszTörlés
  13. De jó!
    Tavaly húsvétra készítettem ilyen vázát:
    http://gesztenyesziv.blogspot.hu/2012/04/tojasfa-es-sk-vaza.html

    Szép napot :)

    VálaszTörlés