2013. március 11., hétfő

Képes napló


A szokásos :-)


Amikor az utolsó hó leesett, sírhanékom volt, annyira vártam már a tavaszt...
Jó, tudom, erre a hétre is ígértek havat, de én ezt már nem vagyok hajlandó elhinni.
Most már muszáj tavasznak lennie :-)



Azért voltak a hóban persze jó dolgok is -
legutoljára egy vendég cica hagyta itt a névjegyét a teraszon,
ebben a formában :-)



De aztán végre megérkezett hozzánk a tavasz korai hírnöke,
ahogy Manócska mondaná :-)
Amennyire szeretnek nálunk élni a levendulák, a hóvirágok
pontosan annyira nem - de ez az egy, a terasz lábánál mindig
előbújik...



Amióta szép idő van, a kicsik egyfolytában kint vannak,
és olyan rózsás pofival jönnek be, amit muszáj
össze-vissza puszilgatni :-)



A zsemlesütés lassan nonstop elfoglaltság lesz nálunk,
mert a sok, friss levegőn töltött óra alatt mindenki
farkaséhes lesz mindig...



És ilyenkor Tőle is kapok mindig sok-sok tulipánt,
pedig nem az a virágvásárlós típus...
(de nekem éppen így tökéletes :-) )



Ezt a mécsestartót még karácsonyra kaptam
Orsi barátnőmtől, de folytonos használatban van,
annyira megszerettem...



Ezt a nagy kosár mézeskalácsot a Nagyobbik vitte az iskolai
farsangra, mint mézeskalácsemberke -
az utolsó morzsáig elfogyott, pedig nem volt kevés :-)
Én megsütöttem, Ő pedig cukormázzal kidíszítette az összeset -
büszkén mondom, nagyon profin csinálta, és csak néha kapta
el a lázadás, mint az a következő képen is látható :-)



Okostojás, Hannibal Lecter, beach girl, beach boy, a zombi, valamint
az "Ide lőjeteeeek!!"



Megérkezett az első tavaszi eső is



...de gyorsan felszáradt, és finom illatot hagyott maga után,
olyan tavasziasan finomat, tudjátok....



És előbújtak a kedvenceim, a krókuszok is -
a szomszédok pedig biztosan mélyen elgondolkodtak azon, hova
suvasztottuk el pici kertünkben a melegházat, amikor
a Kisebbik teli torokból újságolta: "Megérettek a kókuszok!"



A világ legnyugodtabb, legjobb magaviseletű,
legtündéribb egyéves kisnyula, akinek olyan finom illata van,
mint egy frissen kaszált nyári rétnek



És végre az ég is elkezdett újra színessé válni,
és megint lehet tátott szájjal felfelé bámulni, lenyűgöződve a
fények-felhők-színek játékától



Paradicsomos-bazsalikomos-parmezános gnocchi -
már alig várom, hogy elérkezzen a teraszon tenyésző, hatalmas,
bokros bazsalikomok ideje :-)



Esti fények a kertben



Naplemente függönyön keresztül



... és az autón visszatükröződve.
Ezt percekig néztem - tudom, kis dolog, de mégis annyira, de annyira szép volt.



És persze a jó idővel jött az első bográcsolás is -
nem tudom, ti hogy vagytok vele, de amint kisüt a nap,
nekem azonnal heveny bográcsolhatnékom támad :-)
Ez itt rengeteg füstölt hússal, zöldséggel, csipetkével készült bableves -
sajnos, nem írhatom le, mennyit ettem belőle... :-)



Este pedig pillecukrot sütöttünk nyárson -
amikor barnára karamellizálódnak a szélei, akkor nagyon jó
ezen a földön élni :-)



Illetve - mindig nagyon jó :-)






42 megjegyzés:

  1. Olvaslak. Eddig névtelenül. Most viszont annyira, de annyira kikívánkozik: Köszönöm a nyugalmat, a békességet amit adsz az írásaiddal. Feltöltődve kezdem a hétfőt... Köszönöm, zsuzsa

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsuzsa, én köszönöm, nagyon jó érzés volt olvasni, amit írtál...

      Törlés
  2. Bár minden hétfőm így indulna... :) Tegnap találtam rá a blogodra, egy szuszra végigolvastam, elmentettem rengeteg ötletet, receptet, jókat mosolyogtam a gyerkőceiddel kapcsolatos élményeiden... Köszönöm :)
    Egy krókuszos kérdésem lenne: nőnapra kaptam egy ilyen kis szépséget cserépben. Mikor érdemes kiültetni, milyen helyre, milyen földbe? (hihetetlen, mennyire nem értek a virágokhoz, 25 évig tökéletesen megvoltam nélkülük, tavaly kezdett el érdekelni a dolog, amikor nagy telekre költöztünk, és felvásároltunk nagyjából egy fél kertészetet...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha kezdő kertész vagy , figyeld meg, mi terem a szomszédban. :)) Az nálad is nőni fog, máshoz türelem, sok idő és pénz, meg talajcsere kell. Ahogy a krókusz elvirágzik, ültesd el bárhová, semmi igénye nincs. El fog száradni, a hagyma meg alszik jövő tavaszig a föld alatt. Aztán vagy kikel, vagy nem, ahogy ő akarja.

      Ugyanígy van a többi hagymással is, tulipánnal, nárcisszal, jácinttal. Egyik hagymát se kell fölszedni virágzás után (csak ha rengeteg időd van).

      Az a jó, hogy ezek a hagymáskák minden földben jól elvannak.

      Üdvözli az olvasókat a Levendulamama, azaz a blog gazdájának büszke anyukája. :))

      Törlés
    2. BeLLaLa, köszönöm nagyon, örülök, hogy megtaláltál! :-) És megmondom őszintén, a krókuszos kérdésre nem tudtam volna szakértő módon válaszolni, de anyukám szuperprofi a témában, úgyhogy köszönöm neki, hogy írt :-)

      Törlés
    3. Kedves Levendulalány, és Mamája! Köszönöm a tanácsot, elültetem majd, és dudorászok neki (esküszöm, a liliomoknak bejött!), remélem jól fogja érezni magát nálam. :) Sajnos a szomszéd nem egy virágnevelő típus, szóval tőle nem igazán lehet inspirálódni, de kísérletezgetek, megpróbálom megtalálni a megfelelő növényeket (homokos talajunk van, ezt már megérdeklődtem, így keresgélek), remélem sikerül felvirágoznom az udvart. :)

      Törlés
  3. "Az élet szép. Tenéked magyarázzam?" :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igenigen, "Galambok közt, virágos szigeten,
      Békés családi kör, parányi házban"... :-)

      Törlés
  4. olyan jó olvasni a bejegyzéseidet. Mindjárt szépen indult nekem is a hétfő:Köszönöm:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy egy picit javíthattam a hétfőn, valahogy annak sosem könnyű nekifutni, legalább én így vagyok ezzel :-)

      Törlés
  5. Megint sikerült elérned, hogy jobb legyen ez a hétfő reggel... :) De legalább már csak háromszor kell korán kelni a héten :)
    Szép napot Mindenkinek!!
    Niki

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, engem is csak ez vigasztal, és utána három nap, HÁROM NAP :-) :-)

      Törlés
  6. Irigylem a kézügyességedet, a kreativitásodat, irigylem, hogy még egy eldobott gyufásdobozban is alkotó lehetőséget látsz. De legjobban a csodalátó szemedet irigylem.

    (Nem sárga irigység ez, hanem olyan jóleső. :) Hol tanultál fényképezni?)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, nagyon kedves vagy :-) Nem tanultam fényképezni, úgyhogy nem is tudok, csak amatőrködöm :-)

      Törlés
  7. Szép képek. Nálatok már ilyen jó idő volt? Hozzánk a Kisalföldre nemigen akar megérkezni a tavasz, pedig nagyon-nagyon-nagyon várjuk!
    Ildi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, csodaszép idő volt nálunk! Kint tanyáztunk a kertben a hétvége legnagyobb részében :-) Remélem, hamarosan hozzátok is eljut, de állítólag a rövid lehűlés után már mindenhol szép idő lesz! :-)

      Törlés
  8. Kedves Levendulalány!
    Betegek vagyunk Hunorral (a fiammal), de amikor olvastam a bejegyzésedet meleg bizsergést éreztem a torkomban, de ez nem a náthától volt :)
    Neked is legyen olyan szép a napod, amilyen széppé tetted nekem ezt a reggelt!
    Nerzsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nerzsi, szívből kívánok nektek mielőbbi gyógyulást! Nekem a mézes reszelt gyömbér és a mézes feketeretek hozott végül javulást, legközelebb már egyből ezekkel fogok indítani... hátha nektek is segít!

      Törlés
  9. Nekem is tetszenek a képek, egy a kérdésem miylen géppel fotózol, ugyanis én épp új vásárlása előtt állok, köszi Hilda

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hilda, nekem egy Canon EOS 350D-m van, de ez már nagyon réginek számít, sokkkal jobb, újabb, profibb gépek vannak... lassan sajnos nekem is cserélnem kell, már küzdenem kell vele, hogy rendes fotókat készítsen, öreg és rigolyás már a lelkem :-)

      Törlés
  10. Sziasztok,
    az eredeti témához nem igazán kapcsolódva, de Levendulalány engedélyével szeretnék Tőletek segítséget kérni.
    Lantos Katalin vagyok, gyermekpszichológus.
    Szakpszichológusi szakdolgozatom elkészítéséhez szeretném a segítségeteket kérni. A kérdőív a családi szokásokat, rituálékat, közös étkezés jellemzőit vizsgálja. A kérdőívem kitöltéséhez olyan Anyák segítségét szeretném kérni, akiknek van óvodáskorú gyermeke.
    Körülbelül negyed órát vesz igénybe, és nekem nagyon nagy segítséget jelentene..
    Ide kattintva megtalálhatjátok:
    https://docs.google.com/forms/d/1vtTxPbelLXIBjwVPqfATgsF6oX3fIwnvEJTI42PLIFM/viewform

    Nagyon köszönöm előre is, legyen szép napotok!.
    Kata

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én mindenképpen kitöltöm, Kata! Szép napot neked is! :-)

      Törlés
  11. Hihetetlen megnyugtató volt ezt a posztot olvasni és nézni, valami lelki béke, nyugalom szállt meg. A jelenlegi lelkiállapotomban ez pedig a lehető legjobbkor jött... Köszönöm neked ezt, így ismeretlenül is.

    VálaszTörlés
  12. De jó kis képes kedvcsináló! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megtettem, ami tőlem telik, a tavasz érdekében :-)

      Törlés
  13. :)) a gyerekfotó tuti szupi!! és a mézeskalácsok, ki csinálta őket? van humora, az biztos! a pillecukrot h sütögeted? ami a bográcsot illeti, igen!! minden finomabb úgy, mi lecsó-mániásak vagyunk, alig várom! a gnocci is nyamm nyamm, te csinálod? hogyan? nagyon jó kis gyűjtés! csak jön már a tavasz!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A mézeskalácsokat én sütöttem, de Ő dekorálta. És igen, fantasztikus humora van, többek közt ezért is szerettem bele fülig :-) Igenigen, jöjjön az a tavasz tényleg, de mostaztánmárrögtön....

      Törlés
  14. Jajj, a nyuszi :]
    BeLLaLához hasonlóan én is mindent végigolvastam anno, amikor Rád leltem :]

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A nyuszi még annál is tündérbogárabb, mint ahogy itt kinéz :-)

      Törlés
  15. Olyan jó volt ezeket a sorokat olvasni, csodálatos képeket nézegetve egy ilyen fárasztó és nehéz nap után... Köszönöm neked! ( az utolsó kép a legjobb:-)és a legszebb!!! szép estét! Márti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Márti, én is így látom ezt... :-) Nagyon szép estét neked is!

      Törlés
  16. Drága Évi!
    Köszönöm! Nagyon jó volt olvasni Téged!
    Mintha ott lettem volna!

    Tünde

    VálaszTörlés
  17. Hát, drága Levendulalány, így ismeretlenül is nagyon kedvellek és jó ismerősként gondolok Rád...nagyon szeretem az írásaidat, nyugalmat és békét sugallanak...és ha tudnád, hogy már milyen sok 5letet csentem el Tőled...Maradj ilyen még nagyon-nagyon sokáig!

    Szép estét, Réka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Réka, örülök,hogy írtál, így akkor már nem vagyunk ismeretlenek egymásnak... :-) Remélem, hogy így lesz!

      Törlés
  18. Mindig elnyűgözöl Te nagyon finom lelkű és szeretettel csordultig tele szívű Levendula lány !!!!
    Jó hogy le mered írni amit gondolsz !!!
    A szerelem varázsa is érződik minden írásodból !!!!
    Nem irigykedek de olyan jó hogy Te még érzed a szerelmet mi már vének vagyunk és megszoktuk egymást de nagyon ragaszkodunk egymáshoz !!!
    Élvezd nagyon használd ki minden apró pillanatot és továbbra is légy ilyen boldog mert nagyon gyorsan repülnek a napok !!!
    A boldogságot magunkba kell keresni és Te látom megtaláltad és értékeled !!!
    Én is az vagyok a vén fejemmel de én kicsit máshogyan mint te !!
    Ahogy Te is látod minden napnak megvan a csodája : A tavaszi naplemente a nyuszi illata a nem beszélve a gyerekek és a párod kedvessége, szeretete !!
    Látod én is ezt tartom, és ahol dolgozom a fogyatékos kis virágaim közt minden nap próbálom nekik megmutatni lássák meg, vegyék észre a sok nehézség közt "süt a nap mindenkire csak engedni kell hozzánk a meleget árasztó sugarakat" !!!!
    Szeretettel ölel :Ildi

    VálaszTörlés
  19. Zsemlereceptet szeretnék kérni!!!!

    VálaszTörlés
  20. Húgom már sütött zsemlét, az a gond, hogy fogalmam sincs, hogy csinálta, csak azt tudom, hogy zseniálisan sikerült, mint általában minden sütije!

    VálaszTörlés