2013. március 6., szerda

Hot dog muffin


A születésnapi kalózbulira készülve gondolkoztam nagyon gyorsan elkészülő, laktató, gyerekek számára is népszerű falatkákon. Először a virslihajóra gondoltam, de még ennél is kevesebb macerát akartam - akkor jutott eszembe a hot dog, muffinformában, és körbenézve a neten találtam is egy nagyon jó kis receptet, amin csak egy egészen kicsit változtattam, mert éppen így tökéletes, ahogy van. (Kicsit csalódott is voltam, hogy mégsem nekem jutott először eszembe... :-) ) 
Hirtelen vendégségekre is nagyon jó megoldás lehet, mert gyors és laktató is, ugyanakkor kifejezetten helyes látványt nyújtó falatkákról van szó - én minimuffin-tepsiben sütöttem, mert így tényleg egykezesek lesznek. 
Bár ha jobban belegondolok, ez nem feltétlenül igaz, mert a Kisebbik mindkét keze tele volt velük folyamatosan.... :-)


Hot dog muffin
(ez a mennyiség 24 minimuffinhoz elegendő)

Hozzávalók:

25 dkg finomliszt
1 csomag sütőpor
1 mokkáskanál só
néhány tekerésnyi őrölt fekete bors
1 dl olaj
2 tojás
2 dl folyékony hab- vagy főzőtejszín
6 füstölt virsli

+ a forma kikenéséhez egy kevés olaj.


Elkészítés:

A sütőt 170 fokra előmelegítjük. A tészta hozzávalóit egy keverőtálba tesszük, és egy perc alatt simára kavarjuk. A minimuffintepsi mélyedéseit kenőecsettel vékonyan kiolajozzuk, és elosztjuk bennük a tésztát.
Mindegyik virslit négy darabra vágjuk, és a darabokat egyesével a tésztakupacokba süllyesztjük.
20 perc alatt sül készre, csodás illatok kíséretében. :-)

Frissen tálaljuk. Ennél a muffinnál a mázat egy kanálka mustár és/vagy ketchup helyettesíti, ízlés szerint.















21 megjegyzés:

  1. Szia, tényleg nagyon jó ötlet ez a virslis muffin is :-) Nálunk idén indiános buli volt, ahol bivalyszarv álnéven leveles tésztába tekert virsli volt, annak is sikere volt :-)
    (Nálunk tavaly volt kalóz buli, mindkettő nagyon jól sikerült :-))
    Nagyon szeretem a blogodat, hűséges olvasód vagyok :-)
    Üdv: Sziszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. SZia! Leveles tésztába én is tekertem korábban, de ez még annál is gyorsabb, ami mostanában nálam nagy előny :-) Bivalyszarv, ez nagyon ötletes :-)

      Törlés
    2. Kapunk majd beszámolót a kalóz bulitokról? Nagyon kíváncsi vagyok a te ötleteidre a témában :-)

      Törlés
  2. Kedves Évi, ez így reggeli előtt felért egy merénylettel :)

    VálaszTörlés
  3. Nálunk tavasszal lesz szülinapos buli, az ötletet én is ellopom, mert nagyon szuper!

    Most vált aktuálissá a kindertojás koszorú nálam. Azt szeretném kérdezni, hogy milyen fonalakat használtál a masnikhoz? (amik nekem vannak, vagy túl vastagnak vagy túl vékonynak találom, a képeken a tieid meg olyan tökéletesek).:))
    Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szilvi, én hímzőfonalat használtam, van sok kisebb-nagyobb darabkám, erre éppen tökéletes :-)

      Törlés
  4. Én személy szerint nagyon örülök, hogy előttem kitalálta valaki, mert nekem soha nem jutott volna eszembe, viszont fantasztikus ötlet! Mentve!:) Nagyon guszták!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszenek, szerintem tényleg érdemes elmenteni :-)

      Törlés
  5. Még mindig nem tudok sütni, na de ez pofon egyszerűnek tűnik, felírom a kis listámra és biztos elkészítem :) Főleg mert nagyon guszta, szó szerint összefutott a nyál a számban mikor megláttam a képet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Higgy nekem, nem kell hozzá sütéstudás! Ígérem, hogy nagy sikered lesz vele :-)

      Törlés
  6. Szia Kifli!
    Láttad-e, hogy a Tchibo weblapján ( http://www.tchibo.hu/?wbdcd=NV9AF5KqUG&linkid=P6ZU5KF-OVISM28-P0W830E-INJ1BNN ) tonnaszám lehet venni mintalyukasztót, dombornyomót és színes lapokat?? Milyenek az árak? Én ritkán veszek ilyet) Olvasód, Andrea

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Andrea! Hát, alacsonynak nem nevezném ezeket az árakat (mondjuk a 10 db-os dekortapasz jó áron van) - inkább az az előnye, hogy van-egy két olyan dolog, amihez máshol nemigen jutsz hozzá (pl. körvágó). De mintás papírt és mintalyukasztót ennél kedvezőbb áron tudsz venni netes boltokban (érdemes rákeresni).

      Törlés
  7. Szia! Facebook-on láttam egy jópofa ötletet, egyszerű, kisebb gyerekkel is könnyű elkészíteni, ha nem baj, belinkelem: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=435359959871420&set=a.333529810054436.72002.113764602030959&type=1&theater
    Nem kell hozzá sok alapanyag, de nekünk nagyon tetszett, bár te annyira kreatív vagy, hogy neked ilyesmi magadtól is eszedbe jut, mi meg így netről csemegézünk:) Most éppen a kinder-tojást keressük ismerősöknél, a koszorúhoz:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon édesek a gólyák, köszönöm a linket :-)

      Törlés
  8. Remek ötlet, névnapoláshoz megjegyezve, de a méretéről nekem a régebben snacki néven árult (lehet, hogy már nem kapható) mini virsli jutott az eszembe, mint töltelék.
    Végre valaki, aki mini muffinokban is gondolkodik. :)

    VálaszTörlés
  9. A Facebokon látható gólyácskákat eredetileg Bulgáriában készítik, a tavaszünnep alkalmából, az eredeti ötlet is egy bolgár oldalról származik.

    "Március elseje a bolgárok számára a tavasz kezdetét jelenti. Ezen a napon a rokonok, barátok és ismerősök régi hagyomány szerint piros és fehér fonalból készült martenicát ajándékoznak egymásnak. A piros szín a gonosz erők távoltartására szolgál, a fehér szín az egészség, az erő és a boldogság jelképe. A népszokás szerint, amikor az ember az első fecskét vagy gólyát megpillantja, leveszi a március elsején feltűzött martenicát, amelyet felköt egy faágra vagy egy kő alá rejti, és azt mondja: “Vidd el a tél nehézségeit, és hozd el a tavasz szépségét!”
    Forrás: bolgarok.hu

    VálaszTörlés