2013. március 8., péntek

Baromfiudvar építőkockákból


A Kifőztük gasztromagazin éppen most 3 éves. Ennyi idő alatt számtalan csodás recepttel lehettetek gazdagabbak az olvasók, mert sok-sok gasztroblogger tette bele szívét-lelkét - mindenféle ellenszolgáltatás nélkül, csak lelkesedésből és szeretetből, kedves főszerkesztőnk, Szepyke szárnyai alatt. A márciusi, jubileumi szám szerintem különösen jól sikerült, érdemes letölteni - csak egy rövid regisztráció szükséges hozzá, és máris böngészhettek a szebbnél szebb receptek között.

Én a márciusi számba egy húsvéti ötletet vittem, amihez csak néhány selejtezésre váró építőkocka szükséges (ebből kiderül, hogy én nem receptekkel szoktam hozzájárulni a lap tartalmához :-) ). Ahol gyerekek vannak, ott idővel mindig keletkezik építőkocka-felesleg - az ép, szép állapotú darabokat még tovább lehet adni, de a kopottas-karcos kockák számára is van remény: egy kevés akrilfesték felhasználásával kedves húsvéti dekorációt készíthetünk belőlük.





Első lépésként lefestjük az építőkockákat az akrilfestékkel. (Ha tökéletes fedést szeretnénk, az első réteg megszáradása után kenjük át még egyszer a kockákat.)





Piros dekorgumiból kivágjuk a csőröket, a kiscsirkék taréját, barna dekorgumiból pedig a tyúkokét; a szárnyak elkészítéséhez pedig sárga dekorgumit lehet használni. A kivágott darabokat pillanatragasztóval vagy más erős ragasztóval rögzítsük a kockákra. A fekete alkoholos filccel megrajzoljuk a szemeket.





Utolsó lépésként konyhai spárgából kis masnikat kötünk, és ezeket a tyúkok „nyakára” ragasztjuk.
Ezzel el is készült az újrafelhasznált építőkockákból alkotott baromfiudvar, ami vidám pillanatokat szerez mindenkinek, ezt garantálhatom :-)
A Kifőztüket pedig Isten éltesse, még nagyon-nagyon sokáig! :-)








12 megjegyzés:

  1. Csúcs!!!A legjobban a húsvétból a kiscsibéket szeretem. Áj láv csirkemadársz! :))

    VálaszTörlés
  2. Annyira cukik :) olyan jó ilyesmit látni és mosolyogni ilyen szürke időben. (Én még a kindertojásos-csibekoszorú projekten dolgozom, már csak egy darab kell, aztán készülhetnek is a csibék).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az az egy már biztos gyorsan meglesz, mennyire vagy csokis? :-) Remélem, tetszeni fog a végeredmény....

      Törlés
  3. Sziasztok!
    Ez megint annyira cuki! :) Most, hogy itthon fekszem egy kis influenzás torokgyulladással, minden vidámság jól jön :) Imádom a sárgát... végre jön a tavasz is :) Jaaaj! :) Azt hiszem megkeresem a régi építőkockákat anyukám pincéjében ;) (mivel saját gyerekem még nincs, így építőkocka sem:))
    www.panibeads.hu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, mielőbbi jobbulást kívánok neked! Ez sajnos nekem is megvolt, és elég lassan múlt csak el... tényleg maradj ágyban, muszáj kifeküdni! És örülök, hogy tetszik a baromfiudvar :-)

      Törlés
  4. Eszembe nem jutott volna, hogy építőkockából ilyen szuper dolgot ki lehet hozni. Nagyon ötletes! Állhatok neki én is a keresgélésnek. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sucika, tudok adni, ha esetleg nem találsz :-)

      Törlés
  5. Jó ötlet!? Nézzük csak: az elkészítéséhez CSUPÁN kell szereznem használaton kívüli építőkockákat, kétféle színű akril festéket, kétféle gumilapot...nem is tudom, néha elgondolkodom, hogy megéri ez a felújítás??? Egyébként aranyosak:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy láttad, hogy azt írtam, "neked ezt el KELL készítened"?
      Szerintem nem.
      És igen, szerintem jó ötlet.

      Törlés
  6. Bizony, itt semmi se kötelező.Csak azt nem értem, ha nem akarja az illető megcsinálni, mert ilyen költségesnek és fárasztónak tartja, arra hogy van ideje és energiája, hogy ezt le is írja??

    Nekem se volt semmim a hozzávalókból.Volt gyufás- meg más kis dobozom, színes papírom, ragasztóm,filctollaim,spárgám. Fél óra alatt megvolt a baromfiudvar, két napja örül neki,aki csak látja.:)

    VálaszTörlés
  7. Szerintem is nagyon jó ötlet, és azért olyan nagyon sokba nem kerül!
    Nagyon vidáman nézhetnek ki fenn a polcon!:)

    VálaszTörlés