2013. február 5., kedd

Világító farsangi sipkák


A Kifőztük gasztromagazin februári számában egy olyan ötlettel szerepelek, ami egy farsangi buliban sem nem maradhat ki a dekorációk közül: ez pedig a színes papírsüveg. Persze, ez még önmagában nem lenne semmi különös, de arra gondoltam, ezekből a süvegekből nagyon hangulatos dekorációt lehet készíteni, egy kis átalakítással - és tényleg így lett. :-)

A süvegeket meg lehet venni készen is, de szerencsére nagyon egyszerűen elő lehet őket állítani házilag is: ehhez vagy levágunk a színes papírból egy körívet, és azt ragasztjuk össze, vagy a papírt tölcsérformára tekerjük, ragasztóval/tűzőgéppel rögzítjük, majd levágjuk a felesleget. Bármelyik módszert is választjuk, ne álljunk meg itt, mert egy kis további munkával izgalmas világítást készíthetünk ezekből a színes sipkákból.


Először tehát meghajtjuk a színes papírból a süvegeket, majd rögzítjük ragasztóval/tűzőgéppel:








Vékonyabb, színes papírokból csillagokat vagy különböző alakzatokat vágunk ki, és felragasztjuk a sipkákra:





Egy hegyes végű ollóval vagy bármilyen alkalmas szerszámmal kilyukasztgatjuk a sipkákat, minél több helyen. (Ha ollót használtok, beszúrás után érdemes egy kicsit körbeforgatni az olló hegyét, így szép kerek lyukak keletkeznek.)





A sipkák akár így önmagukban is használhatók, de sokkal szebbek lesznek, ha LED-mécseseket teszünk alájuk, vagy akár nem forrósodó (pl. elemes) karácsonyi égősort - így nagyon szépen kiszűrődik a fény a sok apró lyukon, és látványos dekorációs elemként emelhetik a farsangi buli hangulatát. :-)











(Megjelent a Kifőztük 2013. februári számában.)




15 megjegyzés:

  1. Jujj de jól néznek ki ezek is :]

    VálaszTörlés
  2. Jaj ez nagyon klassz :)
    Én most szombaton megyek farsangi buliba. Ha nem kalóz téma lenne akkor biztos javasolnám ezt, mind dekoráció :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Képzeld, a Nagyobbik kalózos szülinapot akar :-) Nekem is majd ki kell gondolnom jó pár kalózos ötletet, de még nem jutottam hozzá :-)

      Törlés
  3. Hát az a helyzet hogy kb 9 órakor találtam a blogodra, és azóta itt ülök. Kisebbik fiam mellettem autózik és csendben beletörődött hogy Anya olvas.
    Voltam veled már Olaszországban is (ilyen rövid idő alatt :)), de úgy érzem, a férjemmel is el kell mennünk.
    És a Hotel Riz nincs is olyan messze mint Toscana.
    Köszönöm az élményeket, sokat leszek itt...
    Van mit bepótolnom, úgy látom.
    Kérlek maradj ilyen lelkes blogger, aki minden szépet, jót, és ötleteset megoszt olvasóival!
    Mint ha mindig ismertelek volna!
    Szép napot!
    Rozi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rozi, annyira köszönöm, ez most nagyon jólesett a lelkemnek... remélem, hogy így lesz, és remélem, sokszor találkozunk még itt! És igen, menjetek el oda a férjeddel, gyönyörű hely :-)

      Törlés
  4. Ismét egy klassz ötlet...nekem pedig egy kis löket a fiús szoba következő dekorjához. ( ma kaptunk Lidl-s újságot, ismét lesznek formalukasztók ;).....bizakodom,hogy most nagyobb formát lehet velük készíteni mint a múltkor az Aldissal)

    Kellemes hetet! Gree

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Gree!
      Mikortól lesznek a mintalyukasztók? :) Nem találtam a honlapjukon...
      Köszönöm!

      Törlés
    2. Hm, én is kíváncsi vagyok :-)

      Törlés
  5. Ledes mécsessel nagyon jó lehet jelmezhez is, varázslókalapnak. Vagy boszisüvegnek, fekete papíron át nagyon sejtelmesen varázsos lenne.

    VálaszTörlés
  6. Jajjjjj ezt nem hiszem el,tudtam, hogy Rád az utolsó pillanatban is számíthatok!Pénteken lesz egy kis névnapi zsúr Dórimnak :)!Már annyit nézelődtem a Pinteresten, de ez egyszerűen csúúúcsszuper már megint!Nálam ez viszi a pálmát ;)!Igaz, hogy nekem csak virág lyukasztóm van.Szerinted illik hozzá? Egyszerűen olyan tanácstalan vagyok :(! Tehát holnap irány karton vásárlás,LED mécses beszerzés (csak tudnám hol keressem). Segítenél hol találok ilyet?
    Köszi
    Tamara...éééésss már én is szavaztam Rád,remélem Tiéd lesz a győzelem, annyira megérdemelnéd!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tamara, köszönöm, nagyon-nagyon kedves vagy :-) Szerintem a virág is teljesen jó lesz hozzá, de akár kézzel is kivághatsz formákat! LED-mécseseket karácsony előtt a KIK-ben és az Auchanban vettem, de biztos még sok helyen kaphatók. És boldog névnapot Dórinak! :-)

      Törlés
  7. NIki: MI ugyan Svájcban élünk, de a múltkori Aldis bejegyzés alapján egyforma a kínálat. Nálunk holnaptól lesznek.....akkor otthon talán szombattól...remélem, mert nem akartam senkit felcsigázni fölöslegesen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oh...azért még reménykedem, hogy a Lidl is hasonló. :)
      Azért köszönöm!
      Szép napot!
      Niki

      Törlés