2013. február 27., szerda

Tortapapír-báránykák


Akkor vissza a hétköznapokhoz... :-) Idén valahogy bárányka-csőlátást szereztem be így húsvéthoz közeledve, báránykás tárgyakat nézegetek bárgyún elérzékenyült mosollyal az arcomon, báránykamintás papírokat keresgélek a neten, és persze báránykás dolgokat készítek. Érdekes, hogy tavaly ugyanilyenkor a báránykák teljesen a tudatködömre estek (na jó, ez nem), viszont akkor csibéket gyártottam éjjel-nappal. Kíváncsi lennék, hogy ez valami pre-húsvét trauma (feltételezem, jövőre nyúlmánia jön), vagy valami más aggasztó tünetcsoport, de azért reméljük a legjobbakat. :-)

Szóval, báránykák - most is ezek készültek, de ezúttal nagyon egyszerű, párperces verzióban. Egy konyhai rendrakás során ugyanis hirtelen ráeszméltem arra, hogy a mini tortapapírok olyan báránykaszerűek. (Vagy már én látom bele mindenbe a báránykákat...?)
De nézzétek meg, hát nem egyértelmű a hasonlóság?





Egy kis további báránykásítás azért kellett nekik, belátom - rajzoltam nekik arcot, ragasztottam nekik papírból kivágott fület és lábat, végül spárgamasnit is kaptak a nyakukba.





És tényleg csak pár perc volt :-) Így, ahogy vannak, fel is lehet őket ragasztani tavaszi mintás papírra, ez esetben máris készen vagyunk egy húsvéti képeslappal - én viszont inkább fellógattam őket. 
Ez tipikusan gyerekekkel is elkészíthető dolog, és kézügyességet is csak nagyon keveset igényel, viszont a báránykák kinézete mindenkinek okoz egy mosolyt, ami - nagyon jó dolog :-)













28 megjegyzés:

  1. Gratulálok a Külön dijhoz és szerintem megérdemelted, mert eszméletlen jó a blogod!!!:-)) Köszönöm neked az ötleteket. Pl. most találtam meg, hogy mit is fogunk csinálni a középsö lánykámmal a fióknak az oviba húsvétra késziteni. ( Tavaly kinyomó mintás tojások voltak.)

    Legyen szép napod!

    Batorba Csilla

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Csilla, nagyon örülök, hogy ez a véleményed! Neked is legyed nagyon szép napod, illetve most már inkább estéd! :-)

      Törlés
  2. Így van egyszerű és nagyszerű,elmentettem az ovisaimnak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ez még ovisokkal is kivitelezhető, nagyon egyszerű kis dolog, de biztosan nagyon fog nekik tetszeni :-)

      Törlés
  3. Ez nagyon bejön, szerintem készítünk belőle egy jópárat a Játszóházunkba:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akár még a nagy, rendes méretű tortapapírból is el lehet készíteni, ha van tér, ahova fel lehet lógatni :-)

      Törlés
  4. Ezt muszáj látnod!

    http://www.tchibo.hu/Minden-ami-kell-a-kezmveskedeshez-festeshez-es-rajzolashoz-t400013945.html?wbdcd=N2fS4CdjvZ&linkid=P0P4TH2-OPUQ0C5-OV1VS0P-16UHF7N

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen, jaj, igen, az egyik kedves kolléganőm már elküldte a linket, és már most önuralom-gyakorlatokat tartok... szerelem-dolgok vannak ott :-)

      Törlés
  5. Gratulálok a helyezésedhez:)
    Jók ezek a báránykák:)

    VálaszTörlés
  6. Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy így látod, én is hasonlóan vélekedem róluk :-)

      Törlés
  7. Ez annyira egyszerű és nagyszerű. Hol lehet ilyen kis tortapapírt kapni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A legolcsóbban a százforintos üzletekben. Ott mindenféle van, picik, nagyok, kerekek, négyszögletesek, téglalap-alakúak.Úgy emlékszem, egyik sem drágább 200 Ft-nál, 10 db van a csomagolásban.

      Törlés
    2. Én még régebben vettem az Auchanban, 150 Ft körül volt egy csomag. De már majdnem feldolgoztam az egészet :-)

      Törlés
  8. Igaz a mondás, egyszerű, de nagyszerű:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, szeretem az ilyen dolgokat :-) Munka, család stb. mellett is bepasszírozható a napba :-)

      Törlés
  9. Már régóta akarom írni, de mindig elfelejtem!

    A faspatulákból elkészítettem én is a 2 fiamnak a betűket. A nagyobbnak az ajtóra van gyurmaragasztóval kirakva a neve, a kisebb 6 hetes, így a kiságya fölé a falra..nos, egyáltalán nem érdeklik a lelógó állatkák..csak a színes betűk..visong és gügyög nekik, hangosan kacagva..:))) Szóval ezt az élményt külön köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szilvi, én köszönöm, hogy megírtad, annyira örültem ennek, olyan édes dolog ez :-)

      Törlés
  10. Hát, ez nagyon jó, megcsinálom az oviban a gyerekekkel! Örülni fognak, hogy hamar láthatják majd a munkájuk eredményét!
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen, remélem, hogy tetszeni fog nekik is!

      Törlés
  11. Gratulálok a Bloggerinához! Megérdemled.

    VálaszTörlés
  12. Köszi az ötletet! Viszem is a bölcsibe.

    VálaszTörlés
  13. Szia! Tegnap családi délután keretében készítettünk egész nyájat a báránykákból, vagy ötven gyerek alkotott ilyeneket, boldogan, hogy kedves dolgot még az ollóhoz, ragasztóhoz kevéssé szokott kezek is létre tudtak hozni. Ritkán használom más ötletét, ez viszont nagyon jónak bizonyult. Emlegettem a szülőknek a blogodat is mint forrást, de őszintén szólva nem az a tipikus blogolvasó látogató/közönség volt a zömük, azonban így volt ugye tisztességes. Azért írom mindezt, mert valószínűleg hiába volt ott sok lelkes kézműves gyerkőc, nem ettől a délutántól fog ugrásszerűen magasabbra nőni olvasód száma. :D :D :D A lényeg viszont: sok gyereknek szereztek örömöt a báránykáid! Köszönöm. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, köszönöm, hogy megírtad, Nóra! A gyerekek öröménél nincs fontosabb....

      Törlés