2013. február 19., kedd

Szuperhősök papírgurigából 3.: Gandalf


"A gyűrűk ura" trilógia feltétlen rajongói közé tartozom. 15 éves koromban találkoztam először a könyvvel, és néhány nap alatt elolvastam mindhárom kötetet, egyszer s mindenkorra elvarázsolt Középfölde szépsége. Lenyűgöző, amit Tolkien megálmodott A gyűrűk urá-ban és a többi könyvben is, leginkább azért, mert ebben a világban mindennek van gyökere, története, múltja és jövője - ahol a bátorság, a férfiasság, a bajtársiasság mindennél élőbb és tiszteletreméltóbb, és ahol egészen hétköznapi szereplők lesznek képesek arra, hogy elhárítsák a végső homályt az egész földről.

Nem kezdek el írni magáról a könyvről, mert ezzel ezer meg ezer oldalt lehetne megtölteni, bár nagy a kísértés. :-) Szóval, abszolút kedvenceim közé tartozik a Gyűrű-trilógia, és kivételesen a filmadaptáció is tökéletesen sikerült: persze csak a történések főbb vonalát adja vissza, de a hangulatot és magát az egész tolkieni világot hiányérzet nélkül kelti életre, és ez nagy szó.

És hogy hogyan is jönnek ide a szuperhősök? Nos, az én értelmezésemben Gandalf, a szürkéből fehérré lett mágus pontosan az - igaz, nem feltétlenül aprítja miszlikbe egy baltával az ellent (bár van, amikor igencsak harcias), nem püföl ököllel monoklit az orkok szeme alá, és nem menti meg koszos pólóban a világot, mint Bruce Willis. Ő "csak" egy mágus - de ebben a vonatkozásban utolérhetetlen, és nélküle Frodóék nem jutottak volna még a kertkapuig sem.

Ezért aztán Gandalf is elkészült papírgurigából. Feltettem a szekrény tetejére, ahonnan belátja a szobát - megnyugtató érzés egy saját fehér mágus a házban :-)

És persze róla több kép is készült, elvégre nagyon elfoglalt szuperhősről van szó:


Gandalf a balroggal
(Vigyázz!! Mögötted!!)

 
Gandalf Rohan és Gondor térképe előtt
(végül is nem mindegy, Gondorba rohanni vagy Rohanba gondorni)


Gandalf és Legolas, a harcos tünde,
azaz a Gyűrű Szövetségének kb. 22,5 %-a.


 

És végül 3 idézet a könyvekből:


Ahol csődöt mond az akarat, ott magától nyílik meg az út.
A hajnal mégis az emberek örök reménye.
Azt a legnehezebb befejezni, amit el sem kezdesz...




7 megjegyzés:

  1. most én tényleg nem belekötni akarok a dologba, de szürke sapkája volt, és amikor fehér lett akkor meg már nem volt sapkája :)
    (tényleg ne vedd bántásnak, mert nagyon aranyos lett :) )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak fentről jön a fény, ezért tűnik világosnak, de a fehér filcet sk. szürkítettem be szürke szemfestékkel :-) :-) Teljesen egyetértek azzal, hogy a részleteket pontosan kell visszaadni, fontos dolgok ezek :-)

      Törlés
    2. ja értem, akkor csak fehérnek látszik :)

      Törlés
  2. Szégyen, de nem olvastam a Gyűrűk urát, nem sikerült, pedig többször megpróbáltam. Most megint kedvem lett rá, mert nagyon megragadott,hogy nem mindegy Gondorba rohanni vagy Rohanba gondorni . :) Egyébként a balrog, az olyan, mint a balhorog? Pedig ő nagyon szelíd szuperhősnek tűnik...

    "A hajnal mégis az emberek örök reménye", ez nagyon szép.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Neeem, a balrog bőven túltesz bármelyik balhorgon :-) Gandalf egyébként tényleg kimondottan szelíd, de ha felbosszantják, rendesen oda tud csapni egy kis ezt-azt :-)

      Törlés
  3. Kedves Levendulalány!

    Ne haragudj, hogy ilyen praktikus dologról kérdezek, de már régóta szeretném. Nagyon tetszenek, amiket csinálsz, hihetetlen kreatív vagy, és nagyon szépen kivitelezed, amit elgondolsz, olyan profi dolgok kerülnek ki a kezed közül, hogy csak pillogok. És próbálok ötleteket meríteni tőled. :)
    Látom, hogy, amiket lefestesz dolgok, anyagok, azokat mindig jól befogja a festék, és szeretném megkérdezni, hogy te milyen festéket használsz? Mi akrillal szoktunk itthon festeni, de annyi rossz minőségű festékbe belefutottam az utóbbi időben, hogy már kicsit belefáradtam. Pedig fogy, fogyna nálunk nagyon a festék, mert a kisfiam nem jár oviba, itthon tevékenykedünk, de ami a hobbiboltban kapható, az egyrészt ripsz-ropsz elfogy, másrészt nagyon drága, harmadrészt, mondom, az utóbbi időben rossz minőségű volt, nem fedett rendesen. Te milyen, miféle festéket használsz? És van esetleg ötleted, honnan lehet viszonylag jó áron beszerezni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Zsoofi! Én is akrillal festek mindig, és nagyon egyszerűen az Auchanban kapható Pentart festékeket használom. 50 ml-esek, 5-600 Ft körül vannak (ez sem olcsó, sajnos), de sokáig kitartanak,mert a fedőképességük nagyon jó, kevés kell belőlük, és még egy kis vízzel hígítva is jól takarnak. Ezeket nagyon tudom ajánlani, már többfélét kipróbáltam, de mindig volt, amelyik nem fedett szépen, vagy túl sűrű volt a festék, némelyik meg botrányosan drága - de ár-érték arányban én ezt a Pentart festéket találom a legjobbnak a hobbicélra használható akrilok között. Néha még akciós is szokott lenni, olyankor szoktam bevásárolni belőle...

      Törlés