2013. február 12., kedd

Nyulak fahasábból


Túlvagyunk egy nagyon jól sikerült első iskolai farsangon (jelmezverseny I. helyezés :-), készülünk az ovis farsangra és szülinapi bulikra, küzdünk sok-sok-sok-sok munkával és a szűnni nem akaró téllel, de azért néha - mostanában nagyon néha - próbálok arra egy kis időt kipasszírozni a csak 24 órából álló napokból, hogy valamit összebarkácsoljak, ami egy icipicit közelebb hozza talán a tavaszt.

Nagyon régóta hányódik a mindent elnyelő garázsunkban három ferdén levágott végű vékonyabb fatörzsdarab - sosem tudtam, mihez is kezdjek velük, amíg karácsony környékén meg nem láttam valamelyik oldalon, hogy akár mikulásokat lehet belőlük készíteni. Persze nem ezeket másoltam le, csak elraktároztam a fejemben a dolgot - és most, így a tavasz utáni vágyakozás egyre intenzívebb állapotában eszembe jutott, hogy ha mikulásokat lehet gyártani ezekből a kisebb fahasábokból, akkor talán nyuszikat is.

Idő híján ezek a nyuszik most extra sebességgel készültek el. Biztosan lehetne belőlük sokkal szebbet-jobbat is kihozni, de mi így is megszerettük őket - és a "mi" alatt elsősorban megint csak a Kisebbiket értem, aki boldogan hurcolta a nyulakat mindenfelé a házban. :-)

Így néztek ki ezek a fadarabok:





A hasábok vágott felét fehér akril alapozófestékkel átkentem - erre azért volt szükség, hogy az arcok megrajzolásához használt filctoll ne fusson szét a fa ereiben.




Fehér kartonból kivágtam a füleket, rózsaszín filccel megrajzoltam a közepüket, és felragasztottam a hasábok hátuljára.





Jöhettek az arcok: ezekhez filctoll kellett, az orrokhoz pedig egy-egy fehér pompon.





Aztán már csak a selyemszalag-nyakkendők kerültek rájuk, és a Kisebbik máris gazdagabb lett három új kedvenccel. :-)
Bárcsak már tényleg jönne a tavasz....














16 megjegyzés:

  1. Mindig csak jövök és annyi, de annyi édes gyors ötletet látok, hogy nem győzlek követni. :) Ezeket persze megint ki kell próbálnom hétvégén. :)
    Köszi

    VálaszTörlés
  2. Motolainé Kelemen Kata2013. február 12. 7:37

    Még szerencse hogy fával fűtünk. :-) Sok ilyet fogok készìteni a bölcsibe na és persze itthonra! édesek :-) Farsangi jelmezről is várjuk a képeket! Motikata

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, akkor nálatok nagyon-nagyon sok nyuszi készülhet :-) Sajnos nálunk gázfűtés van, de lehet, hogy jobb is, különben elbarkácsolnám a teljes téli fakészletet :-)

      Törlés
  3. Megint a három nyulak összegyűltek... (Zelk Zoltán) jutott eszembe, igazán tavasziasan megmosolyogtató pofijuk van!
    Arról a díjnyertes farsangi jelmezről nagyon szívesen olvasnék, ill. látnék képet, ha nem titok! .-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg, milyen igazad van, három nyulaknak is tökéletesek, nagyobb hasábokból pedig a többi szereplőt is el lehetne készíteni :-)

      Törlés
  4. Igen - Igen, várjuk a farsangos képeket - az első díjra úgyis tűzbe tettem volna a kezem! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tündér vagy, köszönöm :-) Még kigondolom, hogyan lehetne úgy megmutatni, hogy a Nagyobbik ne igazán látszódjon rajta - de amúgy nagyon egyszerű és gyors jelmez volt :-)

      Törlés
  5. Nagyon cukik :-) Úúúgy szeretem látogatni az oldalad, igazán felüdítő ez a kreativitás! :-)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon aranyos ez a nyuszi család :))) Szenzációs ötlet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen a nyuszik nevében is :-)

      Törlés
  7. :) én is megnézném a jelmezt! Tényleg, megkaptad az emailem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem nem, pedig most tüzetesen átnéztem a leveleimet. Megtennéd, hogy elküldöd még egyszer...?

      Törlés
    2. elküldtem perec és levendulára :)

      Törlés
  8. Fú, de aranyosak!!! Tudod, mi hiányzik az én szememnek (ha nem haragszol)? Egy cuki kis fehér pompon pamacs farkinca a popsi helyére.:)

    VálaszTörlés