2013. február 6., szerda

Lillafüred

Amikor a szülinapi hétvége szóba került, már akkor egyértelmű volt, hogy Lillafüredre megyünk. Jó pár éve jártunk arra utoljára, és akkor is nyáron - mindkettőnket érdekelt ennek a gyönyörű vidéknek a téli arca, úgyhogy gyorsan foglaltunk szállást a neten, striguláztuk a napokat az indulásig, aztán felszerelkeztünk sok meleg holmival, és a kicsikkel együtt útnak indultunk. A kocsiban eloszlattuk a Nagyobbik meggyőződéses hitét, miszerint egy olyan helyre megyünk, ahol minden lila ("jaaa, Mama, azt hittem, Lila Füred!"), a Kisebbikkel pedig tisztáztuk, hogy nem, semmilyen Lilla nem tisztálkodik ott nyilvánosan ("Mama, ott fürdik a Lilla?"), és két órányi, nézelődősen szép autóút után meg is érkeztünk. Innentől kezdve pedig gyakorlatilag megállás nélkül mentünk, sétáltunk és kirándultunk, mert egyszerűen nem lehetett betelni ezzel a tájjal. Nyáron is varázslatos az egész környék, de most olyan volt, mintha Télkirálynő költözött volna be ide összes jégtündérével - a fákon minden egyes picike ágat hó borított, mindenfelé csillogó jégcsapok csüngtek, és ragyogó, havas takaró lepett be mindent. A levegő is egészen más volt, mint itthon, és bár ezt mondták a tél egyik leghidegebb hétvégéjének, egyáltalán nem fáztunk, mert még a hideg is valahogyan olyan tiszta és barátságos volt, nem az a csontig hatoló, reggeli autóvakarászós, alattomos rémség.
Ráadásul kellemesen gyakran lehetett forralt bort és kürtőskalácsot áruló helyekre bukkanni, úgyhogy a komfortfokozatunk igazán rendben volt. :-)
Ha tehetitek, mindenképpen látogassatok el oda ilyentájt, a legszebb és legpuhább tél vár ott mindenkit.

Az István-barlang bejárata - éppen ezzel szemben szálltunk meg

A Hámori-tavat, ahol nyáron csónakok úsznak,
most vastag jégpáncél borította - és bár ezt nem fotóztam le,
valaki addig járkált rajta, míg ki nem alakított rajta
egy bizonyos Barbinak szóló szerelmi vallomást :-)

Az Anna-vízesés - kevesebb vízzel,mint nyáron,
viszont sok-sok jégcsappal

Egészen estig sétáltunk mindig -
a vízeséshez vezető kapu a sötétben mindig nagyon romantikusan festett :-)

Itt láttuk a legvagányabb madáretetőt is....

... amit sok-sok kismadár látogatott, ránk fittyet sem hányva. :-)

A gyönyörű Palotaszálló nappal....

... és este.

A patak a panziónk előtt csörgedezett,
és a Kisebbiket folyton bűvöletben tartotta

Fák és fák és fák

Ez pedig a kisvasút sínje,
 már mindannyian alig vártuk, hogy felülhessünk rá :-)

Megérkezett a mozdony, ami a Garadna-völgybe vitt minket

A kisvasút ablakán, fejmagasságban két babatappancs-lenyomat -
ezt a mai napig nem értem, hogy kerülhetett oda :-)

A Garadna-völgyben

Egy megfagyott erdei patak

És a jégcsapok, amelyekről nagyjából százötven fotót készítettem,
mert lehetetlen volt betelni a szépségükkel

Felsőhámor, ahol úgy lejtenek az utak,
és annyira nincs autóforgalom, hogy szánkóval csúsztunk lefelé -
éppen előttünk futott át az úton egy rendkívül szemtelen külsejű kisegér :-)

A madarak hihetetlenül közel engedik az embereket -
különleges élmény

Felsőhámori feliratok :-)

Kilátás az ablakunkból nappal....

...és este: igazi érzékcsalódás - kint vagy bent ég a lámpa? :-)

Forralt bor - és ahol ezt ittuk, ott ettünk friss mandulás pisztrángot is...

Séta visszafelé a parkon át

És aztán az út hazafelé a csillogó erdőn keresztül....

...meseszép volt. :-)

1. Nagyon szépek a képek. Mi gyakran járunk ide, mivel közel van, de csak nyáron. Illetve négyévente osztálykirándulás alkalmával is ez az úticél. Itt aztán fel lehet töltődni!

2. Nekem van ötletem a baba tappancsra: A gyerekeim szoktak olyan nyomot csinálni, hogy az ökölbe szorított kezük élét nyomják elöször a párás üvegre, aztán szintén ökölben az ujjak bütykeit, majd a nagy ujjat külön. Nem tudom, hogy érthető-e. Próbálkozzatok! :)
    A hely és a képek is gyönyörűek! Nagyon köszönjük az élmémybeszámolót!
    Jutka

3. Mi is közel lakunk, számomra ősszel a legszebb a táj, azokat a rozsdás-sárga-mélyzöld-barna színeket vagyok képes órákig fényképezni. De elismerem, a havas-jégcsapos táj is nagyon megkapó!

4. Ott is aludtatok?

Rég jártam ott, remek kirándulás volt ömlő esőben- szétáztunk és rengeteget nevettünk!
    Jégcsapok - vízesés!!!

5. Csodálatos hely,mese szép tájjal! Mi is szoktunk ide járni kirándulni,de télen még nem voltunk.(nagyon kár)Talán egyszer ez is össze fog jönni:)) A képek szuper jók lettek.

6. Tőlünk nagyon messze van (épp a másik oldalon lakunk) :) Viszont! Itt voltunk nászúton 2000-ben! Igaz akkor rekkenő hőség volt, de tudom, hogy csodálatos ez a hely! Igazán örülök, hogy jól éreztétek magatokat-bízom benne, hogy egyszer mi is vissza tudunk menni...azt hiszem majdnem mindegy, hogy mikor. Mindig csodás Lillafüred (és az emlékek is)

7. csodaszép! a kazettásmagnós madáretető és a babalábnyom a vonatablakon meg őrültjó :D

8. Imádom a hófedte téli tájat :) Nagyon irigy vagyok, meseszép volt minden :) Én egyszer egy délutánt töltöttem arra, nagyon tetszett. Biztos megyek még, de jóval hosszabb időre :)

9. Fróni! Másik oldal- az hol van?

10. Bár már nem ott élek, lokálpatrióta miskolciként imádom Lillafüredet. A fél gyerekkorom a Bükkben telt. Jó volt olvasni, hogy más is szépnek látja, örülök, hogy élveztétek az ottlétet. A babatappancsos nyomokat mi is úgy csináltuk, mint Névtelen Jutka gyerekei, csak a lábujjak nyomait egyszerűen ujjbeggyel applikáltuk fel. Ela

11. Az élménybeszámoló is nagyon jó !!!!
    Jó volt olvasni !!
    Szépek a fotóid is !!!!
    Örülök hogy jó érezted magad !!!!!

12. Micsoda fotók, micsoda gyönyörű táj...
    Mi ősszel voltunk ott, hasonlóképpen felejthetetlen :-)

13. Fantasztikus lehetett az ott töltött idő!!! Örülök, hogy jól éreztétek magatokat.

A nyugalom, amit a hely áraszt magából ... A mai felpörgetett világban igazi kincs. Félre ne értsetek, szeretek pörögni is, de ilyen helyre szívesen elvonulnék ha egy kis nyugalomra vágynék...

Ahogy öregszem egyre jobban becsülöm és kedvelem a telet. Januári létemre eddig nem tartozott a kedvenceim közé :) De változom. Én is kismillió képet készítettem volna, meg szerintem sok más nő is rajtunk kívül, ne aggódj ;)

A babatappancs szerintem kis gyerekkezek nyoma :)

14. Szerintem nyáron is érdemes ide látogatni. A Palota szállótól a 2-dik megálló a pisztráng telep. Csak ajánlani tudom. A gyerkőcök is biztosan élveznék az erdő közepén lévő pisztrángos amit körbe lehet járni, megnézni hogyan tenyésztik őket. Miskolc-Tapolcán a barlangfüdő is szuper és nagyokat lehet sétálni az előtte lévő parkban, ahol szuper játszótér is van.
    Üdv
    Anita

15. Gyönyörű helyen jártatok és fantasztikus időben. Legyen még sok ilyenben szép élményben részetek.

16. nem tudom kié volt, de boldog szülinapot neki:)

17. Helló! Szép emlékek! Miskolcra jártam egyetemre... Lilla ősszel a legszebb. Nekem. :)

18. Ahhhhhhhhh... Micsoda fotók... Egyszer réges-régen, mikor ott jártunk, bemásztunk a vízesés mögé :-) Az orrunk előtt zuhogott a víz!

Off: http://avonleamedia.com/anne - láttad-e?

19. A patakocska,ami a képen felbukkan,az a Szinva patak,a Sajóba ömlik,Miskolc másik végén.
    Ilona

20. Gyönyörű vidék, télen is! :) Tavaly tavasszal jártunk ott, Alsóhámorban volt a szállásunk és imádtuk azt a pár napot! :)

21. Ó Lillafüred...milyen régóta álmodozom már róla,de tőlünk is nagyon messze van sajnos...talán majd nemsokára oda is elérünk,a fiúk egyre jobban tolerálják a hosszabb autóutakat :)

Ismét gyönyörűek a képek,a kisvasutazásért fiús anyaként rettentően irigy vagyok :)

22. Nyáron is gyönyörű!!! És a Pisztrángtelep kihagyhatatlan:-)))Bár nyáron, amikor a frissen halászott pisztráng grillezett illata árad az erdőben mhhmmm na az....:-))))Feltétlenül menjetek vissza máskor is!!!!Szívesen látunk Titeket:-)))

23. Köszönöm nektek a hasznos és kedves kommenteket, a programtippeket különösen! Úgy látom, ez sokunk egyik kedvenc helye :-) És örülök, hogy megoldottnak tűnik az ablakon lévő tappancsok rejtélye is :-)

24. 2 évig Miskolcon éltem, így sokszor jártunk Lillafüredre kirándulni, csodaszép! a tappancson jót nevettem:) szoríts ökölbe a kezed tedd óvatosan a hóba, majd óvatosan pöttyözd körbe! megvan? baba lábnyom!

25. Gyönyörű fotók! Tavaly szeptemberben töltöttünk itt a családdal 5 napot, fantasztikus volt! A táj meseszép, szinte minden napra volt programunk, kisvasutaztunk, pisztrángoztunk, sétáltunk, a barlangfürdőt is kipróbáltuk és egyszerűen csak élveztük a tiszta, friss levegőt, a felszálló reggeli párát egy-egy reggeli eső után, ami után kisütött a nap...megkapó! Egyik legjobb aktív pihenésünk volt ez. Kisfiam az utolsó nap csak ennyit mondott: "Anya, maradjunk itt örökre!".....hát igen.....:) Azt hiszem egyszer nekünk is meg kell néznünk télen is, valami mesésen szép a téli táj.....! ZKriszta

26. Gyermekkorom kedvenc szórakozása volt, mini lábnyomokat készíteni a bepárásodott ablaküvegre! Előttem már leírták az készítését csak mi párás üvegre csináltuk, buszon, autóban,otthon! Győnyőrű helyen jártatok, mi is elszeretnénk jutni oda!

27. Szia, megkérdezhetem hogy milyen géppel fotózol? Most fogunk újat venni mivel 6 éves kisfiam elnyűtte az előzőt. Köszönöm

28. Nagyon jó volt olvasni a bejegyzést, időnként mindenkire ráfér egy kis kikapcs. :D A babatappancs pedig, ahogy korábban is írta valaki, kéttel készült... Én is csináltam ilyet gimis koromban a reggeli buszozásokon... :) Ha megnézed, még a behajlított kéz ráncai is kivehetők... :P :)
    Csináljatok még sok-sok ilyet, annyi gyönyörű hely van ebben az országban... :)

29. Nagyon jó volt olvasni a bejegyzést, időnként mindenkire ráfér egy kis kikapcs. :D A babatappancs pedig, ahogy korábban is írta valaki, kéttel készült... Én is csináltam ilyet gimis koromban a reggeli buszozásokon... :) Ha megnézed, még a behajlított kéz ráncai is kivehetők... :P :)

30. Ajánlom figyelmedbe a mikulásvonatot ,december közepéig jár.(interneten minden éveben 11.01-től lehet jegyet vásárolni elővételben). Ilyenkor a kisvasút fel van díszítve ,krampuszok ülnek rajta verseket tanítanak a gyerekeknek amit később a Mikulásnak elmondhatnak.Majd Lillafüredre érve a mesebirodalomba érkeznek.Tematikus helyszínek ,nívós jelmezekbe öltözött szereplőkkel.Tavaly Shrek és csapata volt ,évről -évre más.Kb: 2-2,5 órás a program (vonatozással együtt). Gyertek el egyszer jó program kicsiknek-nagyoknak.