2013. január 7., hétfő

Képeslapok karácsonyra


A karácsonyi képeslapok ismét itthon készültek. Most kifejezetten egyszerűek lettek - úgy tűnik, ahogy múlnak az évek, egyre inkább vonz a minél kevesebb ez-az, mindenben... persze, ez azért is jó, mert most hamarabb el is készültem a lapokkal, mint tavaly, és hát ez sem egy utolsó szempont. :-) De nagyon élveztem a vágás-ragasztás minden pillanatát, annak ellenére is, hogy éjfél körül tudtam csak nekikezdeni, úgyhogy egyszer még az ujjamba is belevágtam - de legalább igazi áldozatot hoztam azért, hogy a barátaink sk.-képeslapot kapjanak :-)

Most ezeket a képeket visszanézve úgy sajnálom, hogy elmúlt a karácsony... persze nálunk még áll a fa, és a dekorációhoz sem nyúltunk - azt hiszem, az utolsó pillanatig így lesz ez, amíg csak bírja a fenyő, mert a karácsonyi hangulat igazi vigasztaló tényezőt jelent így az első munkahetekben. :-)


Visszatérve a képeslapokra, ők lettek azok, elsőként egy hópelyhes:





Fenyőfás képekkel díszített:





Natúr-vászonos-spárgás:





Másféle hópelyhes (a mintalyukasztóm iránti szerelem még mindig töretlen :-) ):





Piros mintás szalagos:





Lilás-rózsaszínes-nagyon nőies:





Zöld mintás:





És persze egy elmaradhatatlanul csipkés:






Nálatok áll még a karácsonyfa? :-)




29 megjegyzés:

  1. Szépek a képeslapok, el is ,mentettem az ötleteket! Én is magam készítettem őket,szeretek kreatívkodni.
    nálunk is áll még a fenyő, nyújtjuk a meleg meghitt emléket, szeretem a szépen feldíszített lakást , s a szívemben még mindig ünnep van! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is pontosan így érzek, nagyon szépen megfogalmaztad :-)

      Törlés
  2. Áll a fa, bizony! Sajnos mivel hideg helyen van, nem nagyon kuckózunk oda köré, de így jobban eláll, no meg szempont, hogy oda fér leginkább.
    Most nekem OviVarázs atta az ihletet, így készültek az alábbi képeslapok:
    https://picasaweb.google.com/102021955865803249816/Kepeslapok#
    De gyűjtöm az ötleteket idénre is! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ..."adta" természetesen, csak elírtam...

      Törlés
    2. Édesek a lapok! Idén igyekszem még karácsony előtt írni a képeslapokról :-)

      Törlés
  3. Nagyon szépek, és ezerszer jobbak mint bármelyik bolti :)
    Mi tegnap lebontottuk a kis fánkat (vízkereszt volt ugye). Nagyon fájt érte a szívem, kis ezüst fenyőnk volt. Annyira gyönyörű volt :) de a talpunk nem volt az igazi és ezért jobban száradt mint kellett volna, muszáj volt lebontani mielőtt minden csupa tűlevél lesz a lakásban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, szabályosan tényleg vízkeresztkor kellene, de én képtelen lettem volna rá, idén valahogy családtaggá vált a karácsonyfánk :-) Az ezüst fenyő is hullik? Azt hittem, az nem... idén volt az Indexen egy fenyőfa-összehasonlítás, és az ezüst fenyő jött ki belőle a legjobban, még a nordmannt is előzte. De persze leginkább valószínűleg azon múlik, mikor vágják ki a fenyőt....

      Törlés
    2. Azért hullott mert eléggé száraz a lakás, és vacak volt a talpunk. Vizet lehet bele tölteni, de nem szívta fel belőle rendesen a fa. Így alul eléggé hullott (sajnos). Volt egy másik talpunk ami hasonlóan feltölthető vízzel, az működött is, jobb volt, de eltűnt :( Majd idén időben elmegyek és felkutatok egy olyat :)
      Egyébként tényleg jó az ezüst fenyő. Szép is, nagyon jó az illata (a bontásig kitartott) és való igaz, nem hullik annyira. Ha lucfenyőnk lett volna akkor szegényke már ledobta volna az összes tűlevelét. Az ezüst idő előtti halálához is az említett borzalmas talp vezetett :( Nagyon sajnáltam mert tényleg a szívemhez nőtt, kis formás fa volt. Mikor mentünk vásárolni ott árválkodott, én ránéztem és tudtam, hogy ő lesz az igazi :) Szerelem volt első látásra, nem is értettem, hogyhogy nem kellett addig senkinek :)

      Törlés
  4. Sajnos mi is lebontottuk tegnap, mert nagyon hullajtott már. Mivel az egyetlen értelmes hely, ahol elfér a karácsonyfa, az pont a radiátor előtt van, így nem is csoda. Meg hát egy Hároméves Hurrikán mellett még gyorsabban potyognak a levelek, és féltem, hogy a végén a kéthónapos pelenkájába is jut majd belőle.
    De valahogy az idei fánk extra nagyon hullajtott, így bizonyos tekintetben megkönnyebbülés, hogy már nincs itt, de nekem nagyon fáj érte a szívem....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, igen, még nagyon közel van, amikor nekem volt egy szélvész háromévesem, úgyhogy tudom, milyen :-) Annak idején két helyre is kikötöttük a fát, de még így sikerült majdnem felborítania :-)
      Megértelek, a karácsonyfa plusz meleget ad az otthonnak... amikor még egyedül laktam, volt egy karácsonyfám, amit február 6-án szedtem csak le :-)

      Törlés
  5. kedves Levendulalány!
    Nagyon hálás vagyok érte, hogy elindítottad a blogodat. kb 2 hónapja találtam rá, azóta mindennap olvasgatom, egyszerűen csodálatos! ha rosszkedvű vagyok, mindig az oldaladon kötök ki. Nagyon megnyugtató számomra. Többet ér, mintha elszámolnék tízig..... Köszönöm neked! Márti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Márti, én köszönöm, nagyon jó érzés ez nekem... remélem, hogy mindig így fogod érezni!

      Törlés
  6. Csatlakozom az előttem szólóhoz. Lelkileg nehéz időket élek. Sajnos ez valódi szorongáshoz vezetett. Nagyon sokat segít nekem a honlapod.Annyira jó nézegetni, olvasgatni. Igazi melegséget add. Ráadásul - amennyire időm engedi - elkezdtem én is ezt azt alkotni. Na az is terápiás. Szóval köszönet! A fánk még áll :). tegnap tettem rá újra szaloncukrokat, az első generáció már elfogyott.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az alkotás nekem is terápiás tud lenni, ha valami bajom van, félóra alatt kiűzi belőlem... remélem, hogy nemsokára kevesebb lesz a nehézséged, szívből kívánom!

      Törlés
  7. Nálunk is áll még a fa :-) A miénk is ezüst, mint Mannáéké - és igen, hullik, bár közel sem olyan látványosan, mint a többi fajta!

    A kedvenceim a piros szalagos és a natúr-vásznas :-) Gyönyörűek!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyszer kipróbáljuk ezt az ezüst fenyőt, nektek jobban hiszek, mint a termékteszteknek :-) Köszönöm!

      Törlés
  8. Újévi fogadalmam, hogy idén Karácsonyra én is készítek képeslapokat!:) Mennyivel személyesebb és kedvesebb, mint egy e-mail vagy sms.
    Nekem talán a piros hintaló-mintás szalagos tetszik a legjobban. De a hintalovakkal elfogult vagyok. Az adventi ajtódíszünkre is pici hintalovat készítettem, ezért mikor nyitottam-zártam az ajtót, mindig énekeltem a kislányomnak, hogy "Az én lovam hintaló...". Ő meg lelkesen ugrált a kezemben. De egyébként mindegyik képeslapod nagyon ötletes és szép!
    Tőlünk már az éjjel elvitték az angyalok a karácsonyfát. Igaz, hogy nekem kellett utánuk takarítanom, mert sajnos már nagyon hullott.
    Judit

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is személyesebbnek érzem, mégha nem is olyan tökéletesek, mint a boltiak, mégis benne van a szívem-lelkem :-) A hintalószeretettel megértelek, pár éve én is lyukat beszéltem egy asztalos hasába, hogy készítsen nekem pici hintalovakat a karácsonyfára :-)

      Törlés
  9. nagyon szépek! nálunk áll a fa, lányomnak idén igazi csoda volt, úh. még marad, nem tudom mit szól majd, ha elvisszük...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én mindig azt mondtam az enyéimnek, télen újra látjuk... ettől mindig megvigasztalódtak.

      Törlés
  10. Gyönyörűek ezek a képeslapok! Ha ezek az egyszerűek, milyenek voltak a kevésbé egyszerűek...??? :)))
    Nálunk már nem áll a fa. tegnap lebontottuk. Egyébként is műfenyő... utálom... :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tavalyiakra gondoltam :-)
      http://kiflieslevendula.blogspot.hu/2011/11/karacsonyi-kepeslapok.html

      Törlés
    2. Megnéztem :)
      Azok is szuperek :)

      Törlés
  11. Én vízkeresztkor Karácsonytalanítottam a lakást. Fájt ugyan a szívem, de bennem ilyenkor már dobog a tavasz is, elkezdődik a kikelet-várás. Hiszen tudjuk: január, február, itt a nyár!:)

    A képeslapok gyönyörűek lettek, nekem a pöttyös és a hintalovacskás a kedvencem.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ha lebontottuk a fát, én is elkezdem várni a tavaszt, onnan már tényleg csak egy ugrás :-)

      Törlés
  12. Nagyon szépek! :) Naná, hogy áll, amíg lehet, marad is. :)

    VálaszTörlés
  13. Egyszerűen nagyszerűek a képeslapjaid!
    Nálunk is áll még a fa-bár én már vasárnap lebontottam volna,-de a négyéves azt mondta,hogy ne bontsuk le,mert neki tűlevél nélkül,csupaszon is tetszeni fog a karácsonyfánk,úgyhogy maradt.Nem tudom majd meddig....

    VálaszTörlés