2013. január 22., kedd

Képes napló


Amikor kislány voltam, megszámlálhatatlanul sokszor kezdtem el naplót írni. Mindig szereztem/kértem/vettem valami különleges külsejű füzetet, vagy éppen egy teljesen egyszerűt, de hozzá egy egyedi tollat vagy ceruzát, és azzal a szent elhatározással kezdtem írni, hogy most aztán sosem hagyom abba, minden fontosat leírok, mert amikor majd már alulról szaglászom az ibolyát, és rendkívül híres leszek, kiadják az én naplóimat, és az aztán lesz ám a hű. 
Legalább huszonöt ilyen naplókezdeményt őrzök (a legtöbbje kitépett lapok, mert a füzetet aztán elhasználtam másra), a leghosszabb két hétig íródott, szóval - bár most már nagyjából zéró esély van rá - ha valami különleges oknál fogva meghíresednék, szegény életregény-írómat előre is szívből sajnálom... bár biztosan rendkívüli irodalmi kihívás lenne neki a papírfecnikből összerakni nagyívű pályámat. :-) 
Így aztán tulajdonképpen a Kifli az első, tényleg rendszeresen írt naplószerűségem, pedig ez sem kimondottan az, de azért mégis valami hasonló. A bejegyzések között is időről időre visszatér egy, ami a "Képes napló" címet viseli, és ezt különösen szeretem írni - egyrészt mert meg tudom magam nyugtatni, hogy talán benőtt a fejem lágya, és mégis képes vagyok a naplóírásra, igaz, kissé módosult formában, másrészt mert ilyenkor jövök rá, hogy azok a dolgok, amelyeket megemlítek ilyenkor, furcsamód egyáltalán nem a legnagyobb történések, inkább igazi, csendes apróságok - talán mert az élet igazi csodái ezekből állnak össze.
Van egy, a szívemnek nagyon kedves barátnőm, aki egy ideig hajlamos volt azt gondolni, hogy vele nem történik semmi jó, mert igazából nem történt vele semmi "különös" - de amikor beszélgettünk, ezer apróság előkerült, ami egytől egyig pici jó érzéseket hozott számára... és higgyétek el, ezekben a cseppnyi dolgokban annyira meg lehet kapaszkodni. 
Végül is a blog mottója is erről szól, ami itt van jobboldalt, és a mai bejegyzésem is ezekből a pici pillanatokból áll, amilyenek veletek is százszámra történhetnek - de annyira nagyon-nagyon jó ezeket átélni.


A képek mellé ezt a zenét hallgassátok, ha megtehetitek:







Tavaly ültettünk a terasz elé rozmaringbokrokat - 
nagyon jó választásnak bizonyultak, még így télen,
a hó alól kikandikálva is gyönyörű zöldek, dúsak és szépek. 



Zsemle zsemlével - mi van jobb a házi készítésű, 
pihepuha belsejű, lágyan roppanó héjú, 
házat betöltő illatú zsemlénél?
Ugye, hogy ez csak költői kérdés? :-)



A házunktól nem messze folyik egy patak, azon egy apró fahíd,
rajta ez a kis pad - szerintem pontosan olyan, mint egy pad Avonlea-ben,
a múlt század fordulóján



Behavazott kerítés - hát nem tökéletes látvány?
Percekig csodáltam ezt a tökéletes ismétlődést...



A szánkózásban nagyon, de nagyon elfáradt Kisebbik



Úton, este -
ezt a várost is elmondhatatlanul lehet szeretni.



Egy esküvői vacsorán láttam meg ezt a gyertyatartót, 
és nagyjából ötven képet csináltam róla, annyira 
nagyon szép volt.



H-nak és G-nek az esküvője olyan volt,
amilyenek ők maguk, úgyhogy nagyon, de nagyon jól
éreztük magunkat. Sok-sok boldogságot nekik itt is! :-)



Egy másik estén sushit tanultunk meg készíteni, 
és felejthetetlenül ügyesek voltunk :-)



Andi barátunktól december elsején idézetekből álló adventi naptárat kaptam -
mindegyik nagyon találó volt, de ez a három volt nekem a legkedvesebb,
és mindig szem előtt vannak azóta is



Nyuszipuszi



A téli fák meztelensége és az ágak megismételhetetlenül egyedi kuszasága
mindig lenyűgöz. Lassan annyi fotóm lesz téli ágas-bogas fákról, mint 
Wilson A. Bentley-nek a hópelyhekről....



Házi ischler,
amiről pedig pontosan tudom, hogy nem szabad készítenem,
mert képtelen vagyok vele leállni. A jobb és bal oldalamon
egy-egy helyre kis puha párnácskát köszönhetek neki,
de az igazság, még így is megérte, olyan finom :-)



Néha bevisszük a diavetítőt a fürdőszoba egyik sarkába, 
és onnan vetítünk mesét a kádban üldögélő kicsiknek. 
Ez itt éppen a Misi Mókus, és mindig nagyon drukkolunk neki,
hogy megtalálja az örökké termő fát, és hazatérhessen a családjához :-)



Fagy...



... és olvadás.



Amikor a nap visszatükröződik az olvadt hó kis tavaiban - 
mintha folyékony arany lenne.



És ha van egy régi rizslámpátok, ragasszatok rá kis papírpillangókat - 
este azt fogjátok gondolni, igen, ezek a pillanatok azok....

legyen nagyon szép napotok ma is!





60 megjegyzés:

  1. Köszönöm, hogy megosztottad ezeket a gyöngyszemeket :))

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, nekem már az lett! Kívánom, hogy Neked is úgy teljen a napod, azzal az érzéssel, amit nekem szereztél. Hétalvóként el sem tudom képzelni, hogy vagy képes hajnali 4 és 5 között ilyen szívmelengető összeállítást írni. A képek és a dal is gyönyörű és pont akkor értem a végére, amikor a zenének vége lett. Kiszámoltad? :-)

    Üdvözlettel, Veronika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm én is, Veronika! Igazából a bejegyzés nagyját még tegnap késő este megírtam, de hajnali 4 és 5 között szoktam kitenni, amikor kelek. Nem számoltam ki, de remélem, hogy így lesz! :-)

      Törlés
  3. Kedves Levendulalány! Tulajdonképpen a 2 hétnél sokkal régebb óta vezetsz "naplót"... :) Amit szerintem nagyon sokan, nagyon imádunk. Ugyan én nemrégóta találtam az oldaladra, azóta viszont maximálisan függő lettem és minden nap az első dolgaim között szerepel, hogy ha nincs is újabb bejegyzés, a régiek között böngésszek. Igazi Kincs vagy, köszönöm! Legyen szép napod! :)
    Angi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Angi, köszönöm szépen ezt a kedves kommentet, jólesik nagyon! Igyekszem ezt a naplót nem abbahagyni úgy, ahogy a többit :-)

      Törlés
  4. kedves levendulalány! Ma sem csalódtam benned!!! Írásaid nyugtatóként hatnak rám. Nekem az is elég, ha megírod, hogy milyen ízű volt a reggeli kávéd... Szép napot neked és a családodnak! Márti a 7 éves Eszter anyukája

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Márti, örülök, hogy így érzed, erre fogok gondolni, amikor éppen nem megy az írás (bár ilyen ritkán van, szeretek így "beszélgetni :-) ) Nektek is nagyon szép napot, Eszternek pedig különösen!

      Törlés
  5. Gyönyörű téli képeket készítesz, különleges érzéked van a pillanatok megörökítéséhez. Ez tetszik és jó, hogy Te is a jelen értékeit preferálod.
    A blogaimat Én is hasonló indíttatással kezdtem írni, de azt hiszem egy igazi jó hobbit alakul ki belőle :)

    http://ruraleve.blogspot.hu/
    http://eveways.blogspot.hu/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm - igen, szeretem a jelent megélni, hiszen a múlt már mögöttünk, a jövőből pedig még nem tudunk semmit, de itt és most, az az igazi. Hú, hát nekem egy blogot is nehéz fenntartani, nemhogy kettőt - ügyes vagy :-)

      Törlés
  6. Hiányzott a tegnapi bejegyzés :( de ez a mai pótolta :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, ha így van, és köszönöm! :-*

      Törlés
  7. Avonlea...:) mindig szerettem volna ott élni:)

    VálaszTörlés
  8. szép a lelked, szerencsés vagy :) a fürdőszobai filmnézés nagy ötlet, kipróbálom! az ischlert is! és igazad van, szép a tél, szép lesz a tavasz, már itt van a kertek alatt! és szép a város, és szép a "falu" is! jó volt ez a bejegyzés!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk imádják ezt a fürdés közbeni diavetítést, jobban, mint amikor mesét nézhetnek :-) És igen, szép a tél is, nagyon... de azért most már egyre inkább várom a tavaszt, kellene az energia, ami a napfényből jön :-)

      Törlés
  9. Gyönyörűek a képek! A naplóírás nekem sem ment soha, viszont most találtam rá a "things i love today"-re és ennek az írogatását egyelőre nagyon élvezem. Jó látni leírva a sok apróságot, aminek örültem/örültünk egy nap. (Ma például az egyik nagy öröm, hogy előkerült a paleobatrachusos kártya :-) Éljenek a dínók!)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sokáig volt egy kockás füzetem, amibe esténként beleírogattam az aznapi jókat, max. 10 pontban, felsorolásszerűen, és ez is nagyon jó, tényleg. Nem napló, inkább olyan jó érzések gyűjteménye, de bármilyen rossz hangulatot el tudott mulasztani, ha végigolvasgattam... A dínós kártya előkerülését nagyon át tudom érezni, mi hasonlóképpen hullámoztunk, amikor pár napja előkerült egy eltűnt Lego Friends-figura :-)

      Törlés
  10. Köszönöm! És kívánom Neked is legyen nagyon szép a napod!
    Anikó, egy nagyon lelkes, Belőled inspirálódó (saját blogot rég félbehagyó, naplót is mindig csak el-elkezdő) blogolvasód

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm én is neked, és remélem, még sok inspirációt adhatok, mert szívesen teszem :-)

      Törlés
  11. Ez annyira nagyon...

    Köszönöm! S ragyogóan szép, mosolygós napot kívánok :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, drága Viki! Majdnem a sajtos rudad is bekerült a képek közé, de csak akkor tudtam lefotózni, amikor már csak három árválkodott a tálon :-)

      Törlés
  12. De csodálatos fotók!!!!! Egyszerűen rajongok az ilyen képes beszámolóidért :)! Látom nem vagyok ezzel egyedül... Egyébként Te is szoktad viszonozni ezt a sok-sok kedves hozzászólást rajongóid blogjain (már akinek van), mert kapni jó, de adni még nagyobb öröm :))))! Gondolom Te is így vagy ezzel! ;) További csodás napot!
    Gigi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gigi, örülök, hogy tetszik! Szoktam, bár nem annyiszor, mint szeretném, pedig nagyon megérdemelnék...

      Törlés
  13. Egyszerűen csak KÖSZÖNÖM (én is)!

    VálaszTörlés
  14. Köszönöm, most jólesett az írásodból és a képekből jövő erőd!:-)
    Szép délutánt Neked is!:-)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor már érdemes volt megírni :-) Köszönöm, neked is ugyanígy!

      Törlés
  15. Sziasztok! Segítségetek szeretném kérni: párom barátjának hétvégén lesz a születésnapja és kicsit elakadtam ajándék ügyben. Alkoholt nem szeretnék ajándékozni, páromnak pedig temészetesen :) semmi ötlete, bár millió éve barátok. Én pedig nem ismerem az ünnepeltet olyan rég...
    Néha kicsit irigylem a pasikat, mennyire nem csinálnak ők ebből nagy problémát, aztán mégis hogy örülnek az ajándékoknak...
    Itt nálunk épp szakad a hó és iszonyúan fúj a szél, de azért forró csokis szép délutánt Mindenkinek! És köszönöm, ha segítetek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hát...nem sok konkrétumot írtál az illetőről :), de vmi kaja? akár házi, akár delikáteszből vmi speckó? ennek sztem sokan örülnek, akár édesség, akár vmi különleges húsféle...én ezt szoktam kapni azoktól, akik nem ismernek.

      Törlés
    2. Igen, szerintem is több konkrétum kellene, hiszen egy ajándék attól jó, ha személyes. Hány éves, milyen stílusú, mi az érdeklődési köre, mivel foglalkozik, milyen közös emlékei vannak a pároddal, van családja, sportos vagy inkább kényelmes, olvasós vagy inkább filmnézős, szeret enni, utazni, meccsre járni stb.? Ezekből mind ki lehet indulni, és aztán szoktak jönni az ötletek, hidd el :-)

      Törlés
    3. Hát, nézzük csak... 31 éves lesz. Érdelődési körét nem tudnám behatárolni egyenlőre sajnos: nyáron csodaszép kertet csinált (ezzel kapcsolatban gondolkodtam egy fali tartón, fából), jól elboldogul a technikai kütyük birodalmában és inkább filmnézős, mint olvasós, szerintem. A 3. barát viszont olvasós, így vele nem lennék gondban, dehát... :) Egyébként iskolában dolgozik (nem tanár). Párommal már általános iskolás koruk óta barátok - így hárman, ezért is fura, hogy nincs ötlete... :) A másik pár rövidre zárta azzal, hogy vettek egy üveg pálinkát. Így ha nem lesz más, vágok fából v.mi formát Apukám segítségével (csináltam már vaddisznót és lovat). Küldhetek esetleg képet? Nagy sikere volt mind a kétszer...
      Jövő hónapban fog megszületni az első gyermekük, viszont ezzel kapcsolatban most nem szeretnék ajándékozni, hisz annak akkor lesz ünnepe... Sosem szerettem a gyermeknek ajándékot venni a szülők születésnapjára. Bár egy jól eltalált képkeret... Nyilván kicsit elfogult vagyok még, hisz nekem sajnos nincs még gyermekem...
      Niki tanácsát megfogadva, Levendulalány csokis-mogyorós kekszét fogom megsütni, bár sütit általában viszek, mikor találkozunk.
      Köszi-köszi-köszi a segítséget!

      Törlés
  16. Kedves Levendulalány! Régóta olvasom a blogodat, függő lettem. Már több ötletedet megvalósítottam én is. Mikor tudsz ezekre a dolgokra időt szakítani??? :-) Én egy 16 hónapos ördögfiókával vagyok szimbiózisban, mielőtt megszületett nagyon sokat kreatívkodtam, de mostanában kevés alkalommal tudok időt szakítani rá (főleg mióta két lábra állt). Írjál nekünk még nagyon sokat, lehetőleg minden nap! :-)
    Szép napot! Ági

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amikor a Kisebbik volt ennyi idős, én sem blogoltam, hanem a nap 24 órájában túléltem :-) De viccen kívül, ha az alvásról le tud mondani az ember, akkor minden megoldható... köszönöm, igyekszem :-)

      Törlés
  17. Sokszor vagyok úgy, hogy "erről most annyira készítenék képet", de vagy esélyem sincs, mert nincs nálam fényképezőgép, vagy mire előszedném, elillanna a pillanat. Köszönöm, ezeket a képeket, olyanok, amiket én is készítettem volna, mert szépnek látom. Csak azt nem tudom elképzelni, hogy lehet, hogy mindig van nálad gép, mikor szépet látsz. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, sok ilyen elmulasztott pillanat után döntöttem úgy, hogy viszem magammal mindenhova (na jó, bevásárolni nem), úgyhogy most már össze vagyok vele nőve :-)

      Törlés
  18. Jót mosolyogtam a fürdőszobai diavetítésen :)...miért pont ott???De nagyon aranyoska!:)
    A rizslámpán nagyon jól mutatnak a lepkék.Olvastam az oldaladon, hogy a formalyukasztók nagy kedvenceid. A minap láttam az alábbi blogon http://ovivarazs.blogspot.hu/2013/01/pillangovilag-lanyszobaba-butterfly.html egy nagyon szép, de nagyon munkás fali dekorációt lepkékből. Szeretnék én is készíteni ilyesmit az én kis pindurkám szobájába, de nem lenne türelmem ennyi lepkét kézzel kivagdosni...:( Szerinted, hol kaphatok különböző nagyságban lepkelyukasztót, elárulod a forrásod?
    Köszi: Zsuzska

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mert az ott különleges és érdekes :-)
      Jó pár helyen lehet ilyen mintalyukasztókat kapni, keress rá így a Google-ban: "mintalyukasztó lepke", és sok találatot fogsz kapni, különféle méretűeket is. Szerintem érdemes egy ilyenre beruházni, nagyon sokféle célra és alkalomra felhasználhatóak ezek a lepkék.

      Törlés
  19. Az a nyuszipuszis kép irtó édes:))))és a zene is gyönyörű, meghallgattam...és én is nagyon köszönöm ezt a bejegyzést,kellett a lelkemnek...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De folytatod majd a blogot, ugye...?

      Törlés
    2. Évi,már el is kezdtem ;)

      Törlés
    3. Én meg már el is olvastam :-) Örülök az optimizmusnak, ami jön a soraidból, remélem, így is marad, és szorítok, hogy a gondok mielőbb megoldódjanak...

      Törlés
  20. Kedves Levendulalány!

    Azt hiszem, mi rokon lelkek vagyunk.. Ha olvastad Anne történeteit, tudod, hogy ez mit jelent:) Nem tudom, hogy tudsz-e már róla, de jelölt vagy te is az év bloggerinája díjra! Én is az vagyok, de annyira szeretem a blogodat, hogy szavaztam is rád, mert szerintem tiéd a legjobb kézműves blog!!!!
    http://bloggerina.nlcafe.hu/kereses?item_id=&keyword=kifli+%C3%A9s+levendula
    Ha időd engedi, látogass el hozzám is: www.kreativotletborze.blogspot.com
    Szép napot és alkoss, nekünk!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon tetszik a blogod, az ötletek miatt is, de a stílus, a humor és a közvetlenség miatt pedig különösen!
      Nagyon köszönöm, hogy írtál a jelölésről :-) És hát az Anne-könyveket kívülről tudom, úgyhogy nagyon sokat mond nekem, amit írtál :-)

      Törlés
  21. Én ezeknek a gyönyörű zsemléknek a receptjét szeretném elkérni. Ahol élünk, ott nincs zsemle a boltokban sajnos :((

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsemle nélkül pedig nem élet az élet :-)
      Ez a recept, nagyon szeretem, mert egyszerű és nagyon finom: http://kiflieslevendula.blogspot.hu/2011/10/zsemle-brie-vel-es-dioval-hallo-hallo.html
      A tetejét csak akkor szoktam átkenni egy kis tejes tojással, ha magokat szórok rá, egyébként még azt sem kell, szóval a kelesztést leszámítva gyors és energitakarékos zsemléről van szó :-)

      Törlés
  22. Kedves Levendulalány!
    Gyönyörűek a képek! Az isler receptjét meg tudnád adni? Sajnos nagyon édesszájú vagyok, és ha egy sütiben lekvár is, csoki is van... Köszönöm, Orsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Orsi! Megértelek, ez nekem is ellenállhatatlan kombináció :-) Őszintén szólva nincs igazán recept hozzá, linzertésztát szoktam készíteni hozzá, darált dióval helyettesítve a liszt egy részét (20 dkg liszt, 10 dkg darált dió, 20 dkg hideg vaj, 10 dkg porcukor, 1 tojás sárgája - ezt összegyúrod, hűtőben pihenteted egy kicsit, vékonyra nyújtod, kiszaggatod, megsütöd (nem szabad megbarnulnia).
      Lekvárral kettőt-kettőt összeragasztasz (én inkább a savanykásabb lekvárokat szeretem hozzá), és ha van bármilyen jól bevált csokimázad, akkor azzal lekened. Én szeretem a vastag mázat,úgyhogy egyszerűen csak felolvasztott étcsokival szoktam átkenni, mint ahogy a képen is látszik :-)

      Törlés
    2. Szia Levendulalány!
      Köszönöm a gyors választ, biztosan megsütöm hétvégén. Még csak annyit szeretnék mondani, hogy a blogod az egyik kedvencem, minden reggel megnézem, hátha van új bejegyzés. Örülök, hogy még vannak ilyen emberek, mint Te, akik az élet apró örömeit is nagy becsben tartják. Írj még sokáig! Orsi

      Törlés
  23. Fantasztikus vagy Levendulalány !!!
    Én nem kérek tőled semmit !
    De azért mégis valami.... kérlek maradj meg mindig ilyennek mert nagyon érzem a lelked melegét !!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem, abból már kinőttem, hogy megváltozzak... köszönöm, ez nagyon-nagyon kedves volt tőled!

      Törlés
  24. Szívhez szóló volt, és ezzel a háttér zenével,igen hatásos!

    VálaszTörlés
  25. koszonom:-)) mosolyog a szivem:-) puszi!

    VálaszTörlés
  26. jajjajajjjj de szép volt ez így mind egy csokorban! :)

    VálaszTörlés
  27. Aztaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, en nem is tudtam, hogy Te ennyire gyonyoruen tudsz fotozni!!! soha nem gondoltal meg arra, hogy megerne ezt a tehetsegedet kamatoztatni, vagy rendesen alaasni???? fejleszteni? akar profi fotos is lehetnel, olyan szepen meglatod a dolgokban a jot, az erdekeset, a harmoniat, a szepet, a kulonoset, a kompoziciot.
    Pont ma olvastam ezt az idezetet, es most, hogy latom milyen szepen fotozol, veled is megosztom, mert nagyon radillik!

    "To me, photography is an art of observation. It's about finding something interesting in an ordinary place... I've found it has little to do with the things you see and everything to do with the way you see them." ` Elliott Erwitt

    VálaszTörlés
  28. Most találtam rá(vagyis nem most,hanem 2 hete))a blogodra,akkor is a sajtos bejegyzésnél,de most már lassan elolvastam az összes postot :) Annyira jó olvasni,melengeti az ember lelkét,mintha egy finom takaróba burkolnál és azt mondanád gyere,szép a világ és tele van szeretettel :) Köszönöm hogy melengeted a lelkemet ebben a zimankós időben :) Maradj meg mindig ilyennek :)

    VálaszTörlés