2013. január 5., szombat

Grillázsos csokitorta


Tavaly október 30-án volt egy képes naplós bejegyzésem, amelyben az egyik kép többetek fantáziáját is megmozgatta. Egy olyan sütemény, vagy még inkább torta volt ezen, amelyik óriási sikert aratott aratott a családban és a baráti körben, úgyhogy már legalább tízszer elkészült azóta, és nektek is tetszhetett, mert ennek kapcsán legalább 15 levelet kaptam. :-) Mindenkinek azt ígértem, egyszer közzéteszem a receptet, és ezt most meg is teszem - szívből ajánlom, mert egyáltalán nem nehéz elkészíteni, viszont olyan fantasztikusan finom, hogy mindenki a rajongójává válik: legalul kezdődik egy sült kekszalappal, ezen egy mascarponés-csokoládés, lágyan simogatú ízű krém foglal helyet, végül az egészet megkoronázza egy ropogós-magos grillázsréteg...
Az alapötlet egy dolce vitás sütemény volt, de sajnos már nem tudom, melyik, talán ez - mindenesetre az inspirációért köszönettel tartozom.


Grillázsos-mascarponés csokoládétorta

Először a kekszalapot készítjük el:
25 dkg teljes kiőrlésű vagy zabkekszet összekeverünk 10 dkg olvasztott vajjal/margarinnal. (Egyébként bármilyen keksz jó hozzá, csak ezek a rusztikusabb típusúak gazdagabb ízt adnak.)

A sütőt 200 fokra előmelegítjük.
A vajas kekszmasszát egy kapcsos tortaformába nyomogatjuk úgy, hogy kissé a forma oldalára is felhúzzuk.
10 percig sütjük, majd megvárjuk, míg teljesen kihűl.

Ezalatt elkészítjük a krémet:
2 tábla étcsokit (jó minőségűt!) gőz fölött felolvasztunk, és belekeverjük
50 dkg mascarponéba.
Ehhez hozzákeverünk
2 evőkanál mézet
2,5 dl felvert tejszínt
1 kávéskanál őrölt fahéjat.

Ezt a krémet a kekszalapra simítjuk, és egy éjszakára hűtőbe tesszük.

Másnap 4-5 evőkanál kristálycukrot 2-3 evőkanál vízzel karamellizálunk. Amikor szép barnás, levesszük a tűzről, és belekeverjük a tetszés szerinti magvakat (10 dkg-ot, ez lehet összevágott dió, mogyoró, mandula, kesudió, bármi), és azonnal megvajazott sütőpapírra borítjuk. Elegyengetjük egy kanál hátával, és megvárjuk, míg teljesen kihűl. Végül összetörjük a grillázst (de hagyjunk benne nagyobb ropogós darabokat is), és a torta tetejére szórjuk.


Ez így együtt valami mennyei - ha nagyon finom édességet szeretnék készíteni, mostanában ehhez a recepthez nyúlok. :-)







22 megjegyzés:

  1. Mmmmmm! Fantasztikusan hangzik!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És pont olyan is, amilyennek hangzik! :-)

      Törlés
  2. NAGGGYON jól hangzik!!! Köszi a receptet! :)

    VálaszTörlés
  3. Egyike vagyok azoknak, akiknek októberben megmozgatta a fantáziáját ennek a tortának a képe.
    Amíg csak vártam a kislányomat, egyáltalán nem voltam kívánós, de mióta megszületett, a csokoládé a vesztem. De teljes kiörlésű- vagy zabkeksz-alappal, fehérjedús lágy mascarponéval és magvakkal ez bizony egy igen egészséges torta!:-)) Biztos el fogom készíteni. Köszönöm én is a receptet!
    Judit

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagggyon tudok azonosulni az elemzéseddel, szerintem is rendkívül egészséges torta ez :-) Ha elkészíted, számolj majd be róla!

      Törlés
  4. Nagyon ígéretesnek tűnik. De próba előtt megszabadulok a egy kis karácsonyi hájtól.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy cipőben járunk, úgyhogy megértelek :-)

      Törlés
  5. Én is elkészítettem már és a csokis mascarpone krémet piskótatésztára is szoktam tenni, tetejét megszórva pl pirított mandularszelékkel. Mindenki imádja!

    VálaszTörlés
  6. Eszméletlen jól hangzik! :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon-nagyon jól néz ki, és tényleg nagyon fincsi lehet! :) Recept mentve! :)

    VálaszTörlés
  8. Mekkora méretű formában csinálod?Köszi!Doló

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez 32-esben készült, de kisebben is lehet!

      Törlés
  9. "Nem hagyott nyugodni" a kép, és a hozzávalók, így tegnap elkészítettem végre! Szerintem úgy tökéletes, ahogy van, de a férjem nem szereti a fahéjat (???!!!), így legközelebb azt kihagyom, s a csoki ízre összpontosítunk. Egyszerű elkészíteni, mégis valami különleges. A grillázs a tetején pedig megkoronázza az egészet - mennyei! (Azért óvatosan a szeletelésnél - mérsékelten vastag szeleteket ajánlok, mert elég tömény - jó értelemben persze.) Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy ízlett neked is, szerintem is egyszerűen mennyei :-)

      Törlés
  10. Kedves Levendulalány!
    Azt szeretném kérdezni, hogy mennyire krémes ez a torta? Mivel nincs "valódi", megszokott tészta-alapja, nem túl tömény így?
    És mekkora tortaformában készítetted el? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, nagyon-nagyon krémes, és a legjobb értelemben véve tömény :-) Egy szeletnél többet nem lehet belőle megenni egyszerre, de minden falat egy élmény, az egészen biztos :-)

      Törlés
    2. És 32 cm-es formában készítettem, de lehet 24-esben is, akkor magasabb lesz - viszont tálalásig a formában kell tartani, ez fontos.

      Törlés
  11. Szia!

    Megkérdezhetem, hogy mekkora tortaformába csináltad?

    köszönöm előre is:Franciska

    VálaszTörlés