2013. január 16., szerda

Csokoládés-mogyorós (és nagyon bűnös) keksz


Meggyőződésem, hogy a tél a kekszek igazi időszaka. Mennyire jó például esténként bekuckózni a meleg szobába egy bögre forró teával, egy jó könyvvel és egy kis majszolgatnivalóval... de a sötét, hideg téli reggeleken is igazi fénysugár tud lenni egy csésze tenyérmelegítő tejeskávé és egy-két édes, otthonízű keksz. Ezért ilyenkor valahogy mindig sokkal több keksz készül nálunk, mint például krémes sütemény - de bármennyit is sütök, a család mindig lelkesen és őrült sebességgel tünteti el ezeket, én pedig töprenghetek egy újabb verzión... persze ez szó szerint édes gond. :-)

Legutóbb ez a keksz készült el. A kicsik a nutellaimádós korban vannak éppen (mondjuk én is abban vagyok, lehet, hogy ez kinőhetetlen? :-) ), és nekik szerettem volna valami olyan finomságot készíteni, amiben benne van az ő szeretett mogyorókrémük. Arra tippeltem, hogy a sütés során nem fog megmaradni a jellegzetes ízvilág, ezért tettem a tésztához pirított mogyorót is, és ez ésszerű döntésnek bizonyult - a Nagyobbik az első falat után azt kérdezte: "nutellás?" De őszintén szólva mindegy is, mennyire érződik ki belőle a mogyorókrém (én például nem éreztem, Ő viszont igen), mert a keksz egyszerűen annyira finom, hogy minden egyéb lényegtelen. Olyan gazdag íze van, olyan bűnösen sötét, olyan veszélyesen vonzó, hogy ember legyen a talpán, aki leáll egy-két-három után... nem tudom, ti mennyi gasztroerkölcsi tartással rendelkeztek, én szánalmasan kevéssel, úgyhogy inkább le sem írom, mennyit ettem meg belőle, de a gyerekek elől is szó szerint el kellett távolítani a dobozt.
Ez pedig mindig jelent valamit, főleg ami a fényevő Kisebbiket érinti :-)


Csokoládés-mogyorós keksz

Elöljáróban: muszáj csokoládésnak hívnom, annak ellenére, hogy mindössze két dkg kakaópor van benne - igaz, hogy 90 %-os belga kakaóport használtam, így az eredmény hihetetlenül csokoládés lett. De ugye, hogy ez nem baj? :-)


Hozzávalók:

10 dkg erdei mogyoró
20 dkg liszt
2 dkg kakaópor (jó minőségű!)
1 púpozott teáskanál sütőpor
12 dkg puha vaj/margarin
3 púpozott evőkanál nutella
1 nagy tojás
10 dkg kristálycukor


Elkészítés:

Az egész erdei mogyorókat pár perc alatt pirítsuk meg kissé egy serpenyőben, majd tegyük félre hűlni.
Az összes további hozzávalót tegyük egy tálba, és dolgozzuk össze - semmi sorrend, semmi fakszni, és és nyugodtan legyünk gyorsak, mert a tészta elég puha lesz. Ha már homogén a masszánk, öntsünk hozzá a mogyorót, keverjük össze, és tegyük fél-egy órára a hűtőbe.
A sütőt melegítsük 180 fokra. A tésztából szakítsunk diónyi darabokat, formázzunk belőle körülbelül gombócokat, és tegyük sütőpapírral borított tepsire, majd pontosan 12 perc alatt süssük meg. 
Ebből a mennyiségből másfél tepsinyi lesz - aztán hamarosan semmi sem. :-)

A fotó elkészítése egyébként kimondottan nehéz volt - a második képen jól látszik, hogy miért... :-)













35 megjegyzés:

  1. Nem tűnik nehéznek :) nekem való mert én a muffinon kívül semmit nem tudok sütni :( De ezt kipróbálom és remélem menni fog :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kicsit sem nehéz! A nehéz és időigényes sütik nem munka mellé valók, különösen hétközben :-) !

      Törlés
    2. Jeee enyém lett az első hozzászólás ^^
      A nehéz süti dolog nekem egyébként azért nem buli mert elrontom :D Ezért szeretek jobban főzni :) ott lehet közben kóstolgatni és mehetek a magam feje után. A sütésnél a receptet kell követni (na nekem ez a halálom) és ha eltérek akkor tuti elszúrom :( Ezért szeretem azt a bögrés muffin receptet amit találtam :D De ez hasonló kaliberű, tehát nekem való :D bár a nutelláért fájni fog a szívem, azt a 3 kanálnyit szívesebben tömném kapásból magamba :D Hjaj... túl édesszájú vagyok :)

      Törlés
  2. Nagyon jó kis recept KÖSZÖNÖM! Azt hiszem nálam ilyen sorsra jut!:)))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen! Ebben én is szinte teljesen biztos vagyok :-)

      Törlés
  3. Végre egy csokis-mogyorós! És nagyon gusztán néznek ki!
    Ma bevetem magamat és délután kipróbálom, van is hozzá minden hozzávalóm otthon!
    Köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Majd számolj be róla, hogy sikerült! :-)

      Törlés
  4. Szerencsés módon pont mindenben bővelkedem (idő, alapanyagok :D) - el is készült a keksz, nagyon-nagyon jó a recept, köszi!
    Kata

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm a visszajelzést, Kata, és örülök nagyon, hogy ízlett :-)

      Törlés
  5. Megsütöttem az előbb, de mivel nincs itthon nutella ( sajnos-sajnos! ), ezért mogyoróvajjal és étcsokidarabokkal. Nagyon finom így is, érdemes volt nekiállni! De hamarosan elkészítem az eredeti recepted szerint, mégha veszélyes dolog is itthon tartani egy üveg nutellát.:-)
    Judit

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg veszélyes, de tényleg érdemes :-) Bár ez a mogyoróvajas verzió is nagyon finom lehet!

      Törlés
  6. A tenyérmelegítős tejeskávé kapcsán :-) A ma reggeli kávém: a kávétartályba ment egy kanál őrölt kávé, egy késhegynyi mézeskalács fűszerkeverék s megint egy kanál őrölt kávé, s így főtt le végül. Sok tejjel felöntve, csak egész kicsit érzik át az ízén a mézesfűszer. Istenkirályság :-)

    Ahogy ez a brutális keksz is :-)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. óóó! Mennyeinek hangzik, kipróbálom :-)

      Törlés
  7. Ne haragudj, hogy off leszek kicsit, de visszaolvastam a blogod, és írtad valahol, hogy mindig kiírod, ha tudsz valahol jó kis kreatív-anyag lelőhelyet, most talán én előzlek be, mert 20-tól lesznek színes papírok, tollak, lyukasztók az Aldiban!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen az infót, holnap ki is írom, mert már jó páran megírtátok, és ez tényleg egy szuper ajánlat :-)

      Törlés
  8. Kedves Levendulalány! Van nekem itthon egy tojásallergiás fényevőm. Mi a véleményed, 1 tojás, nem tojás, szerinted kihagyható?
    Nincs szívem így megcsinálni, hogy utána dugiba együk meg mi többiek.
    Köszi előre is a válaszod! Egy rajongód ! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem nyugodtan kihagyhatod a tojást, legfeljebb egy picit jobban fog morzsálódni a keksz, és kisütés után hagyd hűlni jó pár percet még a tepsiben - de biztos vagyok abban, hogy az íze pontosan ugyanolyan finom lesz így is :-) Írd majd meg, kérlek, hogy a kis fényevőd hogyan fogadta!

      Törlés
    2. Ha esetleg nagyon morzsálódna így, akkor próbáld meg, hogy a tojás helyett egy fél pépesített banánt teszel bele (ez más egytojásos édes kekszekre is alkalmazható trükk).
      Kata

      Törlés
    3. Szuperek vagytok, köszi a választ! Azt hiszem egyből banános verzióval csinálom biztos, ami biztos. Majd írok, hogy fogadták a pasijaim :) Üdv: Roni

      Törlés
    4. Sziasztok! Hát a kis fényevőmnek nem ízlett a keksz, de attól tartok, ez nem a süti hibája volt. Nem tudom mit rontottam el, de az enyém olyan száraz lett... :( alig lehetett harapni, igaz a szájban utána már elolvadt, és finom is volt, csak Matyi fiam odáig nem jutott el... Szerintetek mit rontottam el?

      Törlés
    5. Szia! Azt tudom elképzelni, hogy egy picit túlsült a keksz, ha jó erős sütőd van, 10 perc sütés is elég neki, így a közepén még jó puha, szinte krémes marad... na, most így késő este úgy ennék belőle :-)

      Törlés
    6. Annnyira kedves vagy, hogy válaszoltál! Nekifutok még1szer! Jóéjt! :)

      Törlés
    7. Remélem, legközelebb jobban fog ízleni :-) Neked is jó éjszakát!

      Törlés
  9. Kedves Levendulalány!

    Kicsit off leszek... A keksz fantasztikus, de a kérdésem most nem ezzel kapcsolatos, hanem a Grillázsos csokitortával. Valaki kérdezte már annál a bejegyzésnél, de még nem érkezett válasz, hogy hány cm-es formában készíted?! Gondoltam itt hátha előbb észreveszed, mert most nekem is nagyon SOS lenne a kérdés. :) További sok sikert a bloghoz, köszi a fantasztikus ötleteket!
    M.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Közben megírtam levélben, de azért itt is: 32-es formában készítettem, de lehet nyugodtan kisebben is!

      Törlés
  10. Nagyon finom lett,bár mogyoró nem volt itthon.Pillanatok alatt elfogyott.Köszönöm a receptet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen, örülök, hogy sikere volt!

      Törlés
  11. Sok ötleted közül ezt is kipróbáltuk, így ha nem is tudod, de picit része vagy a napjainknak;) http://www.facebook.com/home.php#!/photo.php?fbid=538027639549087&set=a.290962390922281.76523.100000255677423&type=1&theater

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De édesek a fiúk, köszönöm a képet! :-) Tényleg nagyon jó így látni a kekszek utóéletét, örülök, hogy megírtad :-)

      Törlés
  12. Ez is nagyon fincsi lett:) Már a nyers tésztát is úgy ette a férjem, mintha az lenne a kész süti. Igaz én mandulával és dióval készíttettem (csak az volt itthon megtörve) de az értékéből nem vett el semmit. Ismét köszi! Szép hétvégét!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen, én köszönöm, hogy megírtad!

      Törlés
  13. Én egy kicsit átalakítottam az itthoni hozzávalók függvényében.A nutella helyett sűrített tejet és minőségi csokit olvasztottam bele és mogyoró helyett pedig aszalt áfonyát.Hát isteni lett.Az egyszerű és nagyszerű kategóriába tartozik.Legközelebb dupla adaggal kezdem mert nagyon hamar elfogyott.Pedig csak ketten vagyunk...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg istenien hangzik, el tudom képzelni az ízét :-) Igen, én is megfogadtam, hogy legközelebb kétszer ennyit készítek....

      Törlés