2013. január 31., csütörtök

Címtábla


Ezt a bejegyzéscímet is csak azért adtam, mert semmi jobb nem jutott eszembe - fogalmam sincs, minek nevezhetném ezt a dolgot, de ha nektek lenne valami ötletetek rá, az nagyon jó lenne :-)
Amikor Provence-ban jártunk, teljesen elbűvölt, hányféle módon képesek a lakók a világ tudtára adni, pontosan milyen cím alatt is élnek ők. Csodálatosan kifestett, változatos formájú, egyedi kerámiatáblácskák lógtak a kis falvak kopott ajtajain, szerethetően dülöngélő betűkkel, bátor színhasználattal, és én arra gondoltam, bárcsak nálunk is hasonló táblácskákat láthatnánk a kapukon mindenfelé - persze ez apróság, de én mégis azt éreztem, vidámabb lenne tőlük a világ.
Annyira beleszerettem ezekbe a kis kerámiatáblákba, hogy hosszasan keresgéltem őket a francia kisvárosok boltjaiban, amikor pedig végre megtaláltam a beszerzési forrást, földig csüggesztett orral csuktam be magam mögött az ajtót, mert persze nagyon-nagyon távol álltak a turistáskodásra szabott kerettől. És mivel más megoldás nem jutott eszembe, nagy nehezen elengedtem ezt az ábrándot, egészen néhány nappal ezelőttig, amikor eszembe jutott egy megfelelő, ugyanakkor rendkívül költségkímélő helyettesítő dolog....
Egészen pontosan ezzel a kartonállvány-babaházzal játszottunk a Nagyobbikkal, amikor a tekintetem a felső emeleten lévő, jégkrémes pálcikákból ragasztott kerítésre esett - és tudtam, ez lesz az az alap, amiből egyedi címtáblát készíthetek.
Persze a jégkrémes pálcikák helyett faspatulákat használtam, hogy a postás számára is értelmezhető legyen a dolog, nagyító nélkül is :-)





Hat ilyen spatulát egymáshoz ragasztottam, hogy kerítésformává alakuljanak:





Akrilfestékkel befestettem - itt most fontos az akril, mert ez megvédi a felvizeződéstől a fát még szabadtéren is:





A kerítésre a dekorációt dekorgumiból készítettem, mert ez is kiválóan ellenáll az időjárás viszontagságainak. Először is egy darab zöld dekorgumicsíkot cikkcakkosan szétvágtam:





A szélesebb csíkot a kerítés mögé, a keskenyebbet pedig elé ragasztottam, és felragasztottam néhány plusz elemet is (virágot, levelet, katicát - ezeknek a mintáit alkoholos filccel rajzoltam meg):





Aztán pedig már csak a táblát kellett kivágni, alkoholos filccel megírni, majd felragasztani, drótot tekerni a kerítésre, és ezzel el is készült. A provence-i hangulattól persze messze van, de azért - szerethető... :-)













U.i. Mindenkinek nagyon-nagyon köszönöm, aki szavazott és szavaz a bloggerversenyen - tudjátok, hogy nem vagyok egy nagy szavazatgyűjtő, ezért nem is írtam róla, de azért borzasztóan jólesik minden egyes szavazat... szóval szívből köszönöm! :-)




32 megjegyzés:

  1. szuper jót alkottal mar megint. a szívecskés képeslap jò lesz nagymamaknak anyaknapjara :-) ezt meg egy pici csigaval megtoldva elkeszitem a csoportunk ajtajara! kesz van mar a csibekoszoru es mindket mehecske is (gurigas,kinderes)! orok hala Neked!

    VálaszTörlés
  2. Tavaszváró? Nekem ez jutott az eszembe, amikor megláttam:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Végül is tényleg az, ezt nem lehet tagadni :-)

      Törlés
  3. Egyszerűen bűbájos!!! Annyira TI vagytok :-)

    VálaszTörlés
  4. Nálunk nagy divat a kerámia/ agyag házszámtábla. Egy helyi fazekas csinálja, nem drágán. No meg persze minden mást is. Ha gondolod, lefotózom a miénket (habár az annyira nem színes), és, ha ilyesmi jellegűre gondoltál, akkor megadom az elérhetőségét a csajnak. Lehet tőle egyéni elképzelések alapján is rendelni, vagy csak táblát, hogy azt tudj rá készíteni és olyat, amilyet te szeretnél.
    Ezt a kis kerítést én meg elkészítem az ajtóra, amolyan tavaszvárónak.:)
    A kinder tojásokból mennyit kidobtam..:( Most gyűjtjük megint a csibéknek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, megköszönném, Szilvi, kíváncsi vagyok rá! Nagyon jól hangzik, régi álmom egy ilyen...
      Össze fognak gyűlni a tojások biztosan, szerencsére (vagy sajnos?) még addig sok-sok idő van :-)

      Törlés
    2. Az email címed írd már le légyszíves, ahová küldhetem a képet, kerestem itt az oldalon, de sehol sem találtam, pedig emlékszem, hogy már leírtad párszor hozzászólásokban is.:)

      Törlés
    3. pereceslevendula@gmail.com :-)

      Törlés
  5. Jaj, de aranyos!
    És akkor ezt a mi templomunknak készítetted? Igazán nem kellett volna... ;) (A rákoskeresztúri ref. templom címe a Pesti út 31.)
    Azt tudtad, hogy hogyan lehet a dekorgumit térbelivé varázsolni?
    http://kreativhittan.blogspot.hu/2012/02/dekorgumi-virag.html
    Nagyon jó ötlet, biztos, kipróbálom! Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nahát, nem tudtam, de biztos nem véletlen :-) Köszönöm szépen a linket, nagyon hasznos!

      Törlés
  6. jaj de lelki társak vagyunk! én is ezen gondolkodtam, mert itt nálunk is van egy csúcs kapudísz. egy kis üvegdobozban van egy bábu-család: apa, anya és 3 gyerek, nagyon szép! majd lefotózom.
    amióta láttam, olyat akarok.
    én is csináltam egy szép egyedi névtáblát decoupage technikával. de ez a bábus a csúcs. az az egész kapu nagyon drágának tűnik amúgy, egy német családé, biztos német stílus ez a bábuzás :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, tényleg fotózd le, nagyon kíváncsi vagyok rá... lehet, hogy te is tudnál olyat készíteni, mondjuk olyan figurákból, mint amilyeneket a Bogyó és Babóca-bejegyzésben használtam?

      Törlés
    2. ú volt bogyó és babóca bejegyzés? :) gyerekem imádja!! már nézem is! és küldöm a fotót! :)

      Törlés
  7. Nem igaz, ez már megint annyira tündéri lett, hogy csak mosolygok és mosolygok ha csak ránézek a képre :) Ezért szeretek ide járni ^^
    (És már gyűjtöm a kinder tojás belsőket :D alig várom, hogy megcsinálhassam a csibekoszorút)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez az egyik fő célom, úgyhogy örülök nagyon, hogy így érzel :-)

      Törlés
  8. Nagyon cuki! Nekem a nővéremék laknak a Pesti út 31-ben, én is mosolyogtam. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És ez már a második egyező cím! Nem is gondoltam volna, hogy így belenyúlok.... :-)

      Törlés
  9. De jó lenne, ha te nyernél, neked szorítok!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Á, nincs ennek semmi esélye, de azért köszönöm nagyon :-)

      Törlés
  10. Helyes! Holnap megyek arra, megnézem, kinn van-e már a templom kerítésén... Milyen kicsi ez a virtuális nagyvilág!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Holnapra nem ígérem, de egyszer talán odateszem... :-)

      Törlés
  11. Nagyon tetszik! Színes, vidám... jön a tavasz!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A mai nap után ez végre már hihető is egy kicsit :-)

      Törlés
  12. Ismét szépet alkottál :)! A spatula valóban adja magát kerítésnek.Azonban, ha nem ragaszkodsz az elérhetetlen külföldi árakhoz, akkor látogass el a blogomra, ahol két bejegyzésem is az ő kerámia tárgyaikról szólt: http://ovivarazs.blogspot.hu/2013/01/a-csakcserep-stipi-stopi-portekai_17.html valamint http://ovivarazs.blogspot.hu/2013/01/keramiak-betuk-is-szuper_16.html
    Úgy gondolom egyáltalán nem elérhetetlen árak és egyedi kéréseket is teljesítenek :)!Szerintem a házszámtábla olyan dolog, amit nem cserélünk évente! Képzeld, még levendulás dolgaik is vannak :)!
    Szép estét!

    VálaszTörlés
  13. Adtál egy ötletet, hogyan díszítsem a gyerekek ajtaját. A spatulakerítés tökéletes, mert úgy tudom dekorálni, hogy mindegyik gyereknek másmilyet készítek. Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazán szívesen! És tényleg egyszerűen, rövid idő alatt megvalósítható, ami - ha több gyerkőc is van - szintén fontos szempont...

      Törlés