2013. január 11., péntek

Betűk faspatulából


A faspatulák (nyelvlapocok) továbbra is nagy kedvencek nálam, csodálatos, mi mindenre fel lehet használni őket - legutóbb pedig egy egészen új oldalról ismertem meg őket. Már régóta nézegetem a neten a 10 cm körüli, fából készült betűket, de mindig elborzadok az áruktól, úgyhogy ilyenkor feladom a keresést, de legközelebb megint ott motoszkál bennem a dolog, újra rákeresek és ismét elborzadok - így megy ez már egy ideje. Ám amikor a karácsonyi spatulacsillagokat készítettük a Nagyobbikkal, a Kisebbik is ott pakolgatott az asztalon, építgetett a spatulákból - mígnem arra lettem figyelmes, hogy mondogatja magában az ábécét, a spatulákból pedig rakosgatja hozzá a betűket. Legott a homlokomra csaptam, a kis maszatos múzsámnak pedig adtam jó pár puszit a szuper ötletért - és az első szabad félórában nekikezdtem, hogy kivitelezzem.

Persze, akinek Anasztázia vagy Eufrozina nevű gyermeke lenne, az nem fogja díjazni különösebben a dolgot, de én a praktikus és egyszerű nevek híve vagyok, akárcsak Marilla Cuthbert, és nem volt túlságosan bonyolult a feladat egy Anna és egy Áron nevű kispocokkal. :-)

Elővettem hát a spatulákat:





Kialakítottam a betűket. A szerencsésebbeket (mint például az A és az N) csak össze kellett ragasztani, a kicsit bonyolultabbak esetében egy erős, éles ollóval és némi erőbedobással lekerekített végű darabokat vágtam a spatulákból, és így létre lehetett hozni olyan betűket is, mint az R és az O.

A betűk illesztési pontjait összeragasztottam, megvártam, amíg megszáradtak, és máris festésre készen álltak.





Innentől már csak akrilfestékekre volt szükség, és némi festegetés után megszülettek a vágyott, színes fabetűk. A kicsik ajtajára fognak kerülni, és gyurmaragasztóval (BluTac-kel) fogom őket rögzíteni - de pár darab mágnessel akár a hűtőre is lehet belőlük feliratokat kanyarítani.
És minél élénkebb színűre és mintájúra festjük őket,annál vidámabban néznek ki. :-)






















50 megjegyzés:

  1. Great Idear!!! Super Idee!

    liebe grüsse brigitte

    VálaszTörlés
  2. Ez már megint nagyon-nagyon jó! Ha legközelebb elsőseim lesznek, csinálok nekik ilyet, az biztos! Köszönöm az ötletet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen, örülök, hogy tetszik :-)

      Törlés
  3. Nagyon jópofa, nyáron vágunk bele Hanna lányunk szobájába, ezt is raktározom az ötletek közé! Köszönöm:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És szerencsére a "Hanna" vágás nélkül is simán kialakítható a spatulákból, úgyhogy gyorsan meglesztek vele :-)

      Törlés
  4. Ismét egy szuper ötlet. Köszi. Anita

    VálaszTörlés
  5. Az ötlet csúcsszuper, Marillát pedig imádom :-)!

    VálaszTörlés
  6. Szia Évi,
    jók a betűk. De most nem is ezért szeretnék posztolni ide, hanem mert merő véletlenségből ráakadtam egy olasz oldalra, ahol a TE posztjaid és fotóid jelennek meg forrásmegjelölés nélkül:
    - bögrepulcsi;
    - tojásbárányka;
    - autók WC gurigából?
    - filcből kikukucskáló kiscsibe...csak, hogy párat megemlítsek.
    Én azért vérlázítónak tartom.
    http://giocabosco.blogspot.hu/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Vivi! Megnéztem, és nem feltűnően, de ott van a forrás (Fonte) mindegyik bejegyzésnél. És éppen itt utánad kommentelt a blogger, hogy sokszor megemlít, úgyhogy semmi gond, de nagyon köszönöm, hogy felfigyeltél rá, sajnos tényleg sokszor veszik át a képeket,ötleteket forrás nélkül....

      Törlés
    2. Szia, ertek olaszul, de nem mindenutt talaltam a forrast, csak a rengeteg ismeros kepet! Ezert akadtam ki :)

      Törlés
    3. Ja, es valoszinuleg azert posztolt ide a holgy, m hosszaszolasban belinkeltelek neki....:)

      Törlés
    4. A lényeg, hogy köszönöm, hogy ilyen figyelmes voltál! :-*

      Törlés
  7. Ciao, trovo i tuoi lavori stupendi, hai molta fantasia,li ho segnalati nel mio blog sempre citando la fonte del tuo blog, spero non ti dispiaccia. grazie ciao Michela

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ciao, Michela! Sono contenta che ti piace il mio blog. Ho visitato la tua pagina, e sono stata contenta di vedere le mie idee con la fonte - grazie! :-)

      Törlés
    2. Grazie a te, sei ungherese? Mi piacerebbe mandarti una cosa, mi fai avere per mail il tuo indirizzo? Ciao Michela ITALIA

      Törlés
    3. Sì, sono ungherese. Se ti piace, mi mandi una mail al mio indirizzo: pereceslevendula@gmail.com. Ma, purtroppo, la mia conoscenza della lingua italiana non è forte...

      Törlés
  8. :)ezzel most előrébb jutottál szívemben. Tudom én, hogy 1000 fölött ez már nem számít neked. Nekem viszont...egyszer talán megérted.
    Üdv, Júlia

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Miért ne számítana? Szerintem az sokat elmond, hogy minden kommentre igyekszem válaszolni, pedig sok-sok érkezik, aminek szívből örülök... És éppen azért teszek így, mert mindenki fontos, és minden egyes komment is az, hiszen megtisztel a gondolataival az, aki ír nekem. Azt pedig nem nézem, hányan olvassák, mert nem a számok növelése a célom - és rendkívül bántónak érzem az ilyen véleményalkotást anélkül, hogy ismernél.

      Törlés
    2. Gondoltam, töröljem az előzőt, mert én mindent akartam, csak azt nem , hogy bántsalak.
      De nem törlöm, ha megejtettem a sebet, mindegy...jóvátenni esetleg megpróbálok egy olyan dolgot, amit el sem követtem, legalábbis nem szándékosan.
      Ismerni valóban nem ismerlek, nem ismerhetlek. Azt, hogy nekem válaszolsz, értékelem, biztosan mindenki. Nem is vonom kétségbe.
      Valami olyasmi volt a gondolatomban, hogy valóban annyira népszerű a munkád, hogy talán fordítva már mindegy is, hogy valakinek bekerülsz a szívébe...nem tudtam megfogalmazni, most is csak bénázok:). Én olvasom, amit hozol, nemigen készítem el, mindig arra gondolok, majd alkalomadtán. Szóval még el sem viszem termékeidet. Csak egyszerűen szívembe zárom. És ha ez mégis jelent valamit, annak örülök...
      Mindenképpen megszívlelem, hogy hallgatni arany- azt nem lehet félreérteni.
      Szomorú szívvel, J.

      Törlés
    3. Örülök, hogy írtál, mert fontosnak tartom megbeszélni, ha felmerül valami árnyék. Így már értem, hogy mit szerettél volna mondani - és semmiképpen sem gondolom, hogy hallgatni arany, csak úgy kell írni, hogy megértsük egymást... mivel nem ismerjük egymást és a másik kifejezésmódját sem, úgy jó fogalmazni, hogy biztosan azt értsük ki belőle, amit kell.
      És azért éreztem bántónak, amit írtál, mert a feltételezés volt elszomorító - hiszen hogyne számítana, ha valaki megkedvel, akár így a blogon keresztül is - melyikünk nem örül ennek? És ha többen vannak így, attól ez még nem lesz értéktelenebb egy kicsit sem... sőt.
      Remélem, hogy most így tisztán látunk mindketten. Köszönöm, hogy válaszoltál!

      Törlés
  9. Közben elolvastam az előző megjegyzést, és látom, hogy aki utána írt, az éppen az, akiről írt:)kíváncsi vagyok a végkifejletre- honnan-hova...Vigyázz értékeidre!

    VálaszTörlés
  10. Szia!megint szupereket alkottál!!!!!Bemegyek a patikába és kérek 1 doboz faspatulát?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Mammka! Igen, és nyelvlapocot kell kérni, az a hivatalos neve, csak azért írok spatulát, mert szerintem így többeknek ismerős :-)

      Törlés
  11. Nagyon jó ötlet!
    Tisztellek-becsüllek érte, hogy nem sajnálod az időt, mindezt megosztani velünk :)
    VRJúlia pedig biztos, hogy nem akart megbántani - csak egy komment rövidsége néha félreérthetővé teszi a dolgokat :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bántani?:)
      Hiszen azzal kezdtem, hogy előrébb jutott a szívemben...
      Nem, nem lehet a blogvilágban egyértelműnek lenni, és nagyon sokszor akarnak félreérteni...

      Törlés
  12. De jó ötlet! Van még maradék kis mágnesem, milyen klassz lenne, ha pakolhatnák a hűtőn a srácok :) Szuper! Megcsináltad nekem a ma esti programot :D Köszi! Vera

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen, Vera, örülök, hogy tetszik!

      Törlés
  13. Épp akartam kérdezni, hogy hol lehet kapni spatulát, de Mammka megelőzött. Azért ne feledkezzünk meg az ötletgazdáról, a Kisebbikről, végül is neki jutott eszébe! Gratulálok neki is, és az anyukának, is, hogy továbbfejlesztette az ötletet!
    Erzsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet kapni még hobbiboltokban is, de ott drágább... így van, az érdem a Kisebbiké, 100 %-ig :-) Köszönjük!

      Törlés
  14. Nagyon jó, de nem tudok S betűt formázniiii!!! Ami hasonlít rá, az 4 kicsi és egy hosszabb darabból van. Más ötlet? Köszi :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az "S" a legnehezebb betű spatulaszempontból :-)
      Néztem a blogodon, de nem találtam hozzád mailcímet. Küldenél nekem egy levelet a pereceslevendula@gmail.com-ra? Elküldöm annak az S-nek a képét, amit én csináltam :-)

      Törlés
  15. Kérhetek én is segítséget az "S" betűhöz. Zsófi a kislányom neve. Köszönöm előre is!
    Judit

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Judit! Persze, kérlek, te is írj egy mailt, és elküldöm, én hogy készítettem el az S-t. Bár lehet, hogy be is festem, és valamikor kiteszem ehhez a bejegyzéshez, ihletadónak :-)

      Törlés
  16. Nagyonjó ötlet, köszönöm! Mindig is szerettem volna a lánykám nevét a falra, de nem tudtam, hogy hogyan kezdjek neki. Mostmár tudom, és már be is szereztem a hozzávalókat! És még könnyű dolgom is lesz, mert Hanna. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor tényleg könnyű dolgod lesz, és remélem, tetszeni fog nektek a végeredmény :-)

      Törlés
  17. Hű! Ezek is szuperek!
    Láttál már jövő heti Aldi újságot? Vasárnaptól csudi jó dolgok lesznek akcióban! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem láttam, sajnos, a neten csak a mostani akciók vannak fent... mik lesznek? :-)

      Törlés
    2. Mintás papírok és lyukasztókészletek!
      Mind nagyon szépek!
      Az én pénztárcám biztos bánja majd!

      Törlés
    3. Hűűűű, akkor az enyém is, az 100 % :-)

      Törlés
  18. De jó ötlet. Nagyon tetszenek a dolgaid.Én mániákusan gyűjtögetem a jégkrémpálcikákat. Most pont jó lesz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ki kell próbálni, nekem is van néhány jégkrémes pálcikám, de az enyémek vastagabbak, mint ez a nyelvlapoc, annyira, hogy nem is tudom őket ollóval szépen vágni. Pedig azok is tökéletesek lennének!

      Törlés
  19. Tegnap mi is elkészítettük!:) Szuperek lettek. Köszi az ötletet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, én köszönöm a visszajelzést :-)

      Törlés
  20. Szia Levendulalány!
    Nagyon köszönöm a sok-sok inspirációt, ezt most meg is valósítottam, itt meg tudod nézni:
    http://rekadr.blogspot.hu/2013/07/spatula-nev.html
    Üdv,
    Réka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És már készül a kupak-memória is :)

      Törlés
  21. Mi nagyon jó neveket választottunk a gyerekeinknek: Matyi, Máté, Áron, Anna, Lilla - Meg fogom nekik csinálni. Köszi az ötletet! (a többit is) Anna

    VálaszTörlés