2013. január 8., kedd

A két Lotti


Óriási kincset találtam a YouTube-on, muszáj veletek is megosztanom :-) Erich Kästner könyve, A két Lotti igazi klasszikus. A Nagyobbik most nőtt bele abba a korba, hogy már értheti a történetet, úgyhogy az én annyi éven át tartó személyes rajongásom után most ő is kezd beleszeretni. Kíváncsi voltam, van-e bármi a YT-on, ami ezzel kapcsolatos - és így találtam meg egy 1950-es - 1950-es!! - filmváltozatot, ami persze még fekete-fehér, de egyszerűen tüneményes, és szövegében-történéseiben nagyon-nagyon hű a könyvhöz, ami nálam mindig jó pont.
De azzal elég sokat elárulok a filmről, hogy a mesélő maga Erich Kästner. Már vagy ötször megnéztem, de még jó párszor meg fogom, valahogy felidézi azokat az időket, amikor a balatoni vállalati üdülőben bújtam ezt a könyvet, óriási lelkesedéssel.... :-)







37 megjegyzés:

  1. Ez a legjobb verzió! Nagyon régen láttam, de jó, hogy rátaláltál! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én meg még nem is láttam, de most egyszerűen imádom :-)

      Törlés
  2. Mi is most vettük meg karácsonyra a lányomnak a könyvet. Megnézem a filmet, aztán megmutatom neki is. Köszi a linket!
    Egyébként anno a könyv olvasása után hiába nyaggattam anyukámat, hogy most már elárulhatja nyugodtan, ha van ikertestvérem... :-)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen, én is meg fogom nézni az enyémmel, és utána biztos, hogy ő is arról fog ábrándozni, hogy van egy ikertesója :-)

      Törlés
  3. Ja, és miközben bújtad a könyvet a vállalati üdülőben nem reménykedtél, hogy egyszer csak felbukkan a te ikertestvéred is? Még ha a szüleid együtt is vannak. :-) Én mindig ezt képzeltem. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Óóó, dehogynem, pontosan ugyanerről álmodoztam, így, ahogy mondod! Szinte sajnáltam, hogy nem váltak el a szüleim (persze közben azért tudtam, hogy sokkal jobb nekem így ) :-)

      Törlés
  4. Köszönöm. :D
    Gyerekként nagyon-nagyon sokszor olvastam a könyvet (a pöttyös sorozatban) és most felnőttként van egy saját Lottim. :D
    Kata

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is pöttyösben volt meg, sárga háttéren fehér pöttyök, édes rajzokkal :-) Gratulálok a saját Lottihoz! :-)

      Törlés
    2. Igen, ugyanilyenem volt. :)
      A pöttyösök közül talán ezt a regényt olvastam el a legtöbbször, a csíkos sorozatból a Vilma doktorasszony a legemlékezetesebb.
      Kata

      Törlés
  5. Nemrég volt valamelyik csatornán A két Lotti rajzfilm-változata is. Nagyon kedves volt, alig tért el a regénytől, és azt sem rossz irányban. Ha valaha még látható lesz, nagyon ajánlom a nyolc-tízéves kislány-korosztálynak. (Bár, én is megnéztem többször, pedig a végösszeg már sokszor tíz... ) :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Majd figyelem, nem adják-e még le valahol... köszönöm az infót :-)

      Törlés
  6. Én is imádom a flmet köszönöm ,még nem is láttuk.

    VálaszTörlés
  7. Én nyáron találtam meg ezt a verziót, a 8 éves, az 5 és fél éves és a 3 éves is úgy nézte, hogy végig izgultak azon, kiderül-e, hogy helyet cseréltek a lányok, és kibékülnek-e a szülők. És egy cseppet sem zavarta őket, hogy fekete-fehér.
    Ugyanebben az időszakban néztük meg az eredeti Tüskevárat is, és örülök, hogy azt látták, nem pedig ezt a mostani mozifilmet... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is megnézzük az enyéimmel, az biztos :-)
      Ó, az eredeti Tüskevár... azonnal megvettem DVD-n, amikor megjelent, imádom, minden képkockáját tökéletesnek látom, még annak ellenére is, hogy Matulát én nagyon másnak képzeltem :-)

      Törlés
  8. Köszi!!!!!!!!!!!! Ennk nagyon örülök!
    Regényben többször is olvastam, egyik kedvencem volt :)
    Tuti megnézem valamikor!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egészen biztos vagyok abban, hogy tetszeni fog! :-)

      Törlés
  9. Köszönöm, a kedvenc könyvem, vagy tízszer olvastam. Erre a filmre régóta vágytam, de jó!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Láttam, hogy azóta már meg is nézted :-)

      Törlés
  10. Szia! Olvaslak ám rendszeresen, csak éppen nem mindig jut időm reagálni a sok szépségre, ötletre. No most.
    Hanna harmadikos, az iskola, ahová jár meglehetősen jó szövegértésből. Most értek a végére a Két Lotti kivesézésének. Elölről hátra, hátulról előre kielemezték. Véleményem szerint nem egy könnyű szöveg, sok ismeretlen szó is hemzseg benne de nagyon szórakoztató. Miután elolvasták és kielemezték megnéztük persze a filmet is. Itthon kettesben és a suliban is az osztály.
    Persze amikor először nyáron esténként felolvastam neki (igen, mert nekem is annyira jó volt így és újra átélni), a kicsik is érdeklődéssel hallgatták, de azt gondolom nem nekik való, jól ki lett találva, ez harmadikos léleknek és észnek érthető igazán.

    Ági

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, talán a lényeg megértéséhez valóban kell ez a korosztály. Viszont olyan ötletes, vidám és minőségi a szöveg, hogy a kisebbek is szívesen hallgatják, még akkor is, ha a történéseknek csak töredékét értik. Kíváncsi vagyok, az enyémeknél milyen kérdések következnek majd belőle - biztos lesznek olyanok is, amelyekre nem annyira könnyű válaszolni... Egyébként nagyon tetszik, amit írtál Hanna iskolájáról - nem tudom, mennyire általános, hogy A két Lotti-t dolgozzák fel és ilyen mélységben, de szeretném hinni, hogy nem kirívó eset, mert ez tényleg gyerekeknek való irodalom, átélhető és megérthető.

      Törlés
  11. A pöttyös az igazi! Nálam is ez a verzió volt a favorit:)

    VálaszTörlés
  12. Én, már meg is néztem. Végre, valahogy mindig lemradtam róla az eltelt évtizedek alatt, most VÉGRE láttam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is most találtam rá, de én is ezt éreztem, hogy végre, egy rendes és igazi Lotti-adaptáció....

      Törlés
  13. Pöttyös könyv ide, pöttyös könyv oda, a fiam is nagyon élvezte a regény olvasását (igazából én olvastam fel nekik, de talán ez még elfogadható). A filmnek külön érdeme, hogy nem mai. Lassan úgy vagyok a régi filmekkel, mint Kodály a népdalokkal...
    Erzsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Értem, hogy mire gondolsz... én is egyre inkább így vagyok ezzel. Az pedig olyan jó, hogy felolvastad a kisfiadnak! Hajlamosak erre a könyvre lányregényként tekintetni, holott akár két kisfiú is kerülhetett volna ilyen helyzetbe... tényleg, kész csoda, hogy valaki ezt nem írta még meg :-)

      Törlés
  14. Szeretném megkérdezni, hogy milyen az a papír, amit Te bevonásra használsz? Közönséges csomagoló papír, vagy valami spéci helyről kell rendelni?Köszönettel, Bea (egy hűséges olvasó és egy 2 éves lányka anyukája)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Bea! Itt már megválaszoltam a kérdésedet korábban:
      http://kiflieslevendula.blogspot.hu/2012/01/tavaszkivanos-papirvirag-koszoru.html?showComment=1357426654085

      Törlés
  15. Imádtam!!! A könyvet nagyon sokszor elolvastam, és ezt a filmet is már láttam, de még mindig a könyv az IGAZI!!! Már nem csak nekem, hanem az én saját Lottimnak is:) Kata:))))!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak nem emiatt kapta ezt a nevet? :-) Igen, a könyv tényleg tökéletes, bár nagyon tetszik, hogy a film szóról szóra követi, még a leírásos részek is stimmelnek. Ennivaló, na :-)

      Törlés
    2. Többek között emiatt is:) A film is persze tetszik, csak van egy saját képi fantáziád amikor olvasod a könyvet, és ahogy megnézem a filmváltozatot, midig egy pici csalódás ér. Nem olyan a film, ahogyan én megalkottam a fejemben. Ezért gyakran vagy olvasok egy regényt, vagy filmet nézek:))...mit csináljak ilyen vagyok. No és persze a sárga alapon fehér pöttyös könyv illata, mostanra megsárgult lapjai...másként nyitunk ki egy régi könyvet, másként egy újat...a könyv varázsa:)a Lottimnak pedig valószínű azért, mert Anya is ezt a könyvet olvasta, amikor ilyen idős volt...x idővel ezelőtt:))

      Törlés
  16. I watched up to the point when we see the new girls arrive and discover they are twins Wikipedia entry in English here http://en.wikipedia.org/wiki/Lottie_and_Lisa - love your blog, by the way!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Thank you :-) This is one of my favourite movies (and I love the original book too), I think this is a really cute and heart-warming story....

      Törlés
  17. Hétvégén megnéztük. Az egész család (apa, anya és 2 gyerkőc) elhelyezkedett egy 140 cm széles kanapén :) "kényelmesen", egy nagy adag pattogatott kukoricával. Hmm.. jó kis esti program volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jól hangzik ez így! Szerintem ezek azok a dolgok, amelyekre a gyerekek emlékezni fognak... ha nem is a filmre, de erre a közös összebújós-rágcsálós estére biztosan :-)

      Törlés