2012. december 7., péntek

Hópehelybélyegzős


A decemberi Praktika magazinban találtam egy ötletet, ami első látásra szerelem volt. Nem adta egyszerűen magát, mert be kellett hozzá szereznem egy hópehelymintás pecsételőt, de elszánt voltam. :-)
Itt-ott változattam az ötleten, de azért a lényegen nem, úgyhogy az érdem ezúttal szinte teljesen a Praktikáé.

Az alap elkészítéséhez levegőn száradó gyurmát használtam, de a só-liszt gyurma is tökéletesen alkalmas a célra.
Először is 2-3 mm-esre nyújtottam a gyurmát:




Aztán a gyurmára fektettem egy konyharuhát, és azon keresztül is áthúztam párszor a sodrófát, így szép textúrás lett a gyurma felszíne:








Különféle méretű üvegpoharakkal köröket szaggattam a gyurmából:





Egy szívószállal mindegyiket kilyukasztottam.
Megvártam, amíg kopogósra száradnak, majd a körök széleit csiszolópapírral lesimítottam.





Kikészítettem a gyönyörűséges hópehelynyomdát és a festékpárnát:





Boldogan telepecsételtem az összes kört:





Aztán már csak akasztót kötöttem rájuk, és el is készültek.... nem olyan szépek, mint a Praktikában, de azért nekem szörnyen tetszenek :-)













25 megjegyzés:

  1. de bizony, ezek nagyon szépek:)nekem is tetszenek:))

    hol sikerült a nyomdát beszerezned?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy így látod :-)
      Itt: http://www.hobbymuvesz.hu/webshop/Pecs%C3%A9tel%C3%A9s/3d-szilikon-pecsetelok-karacsonyfadisz-h

      Törlés
    2. köszi, megnézem:)

      jajj, most látom, hogy a zsinór pedig IKEA, ma voltam, de persze nem láttam:) olyan sok mindent nem veszek észre:))

      Törlés
  2. Nem tudom, a Praktika hópelyhei milyenek - a tieid nagyon szépek. :) Ahol nem lett tökéletes a nyomdázás, ott pont az a jó, hogy kopottas hangulata van.
    Üdv: Timi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Őszintén szólva ez úgy történt, hogy az első nem sikerült tökéletesre, és utána már direkt csináltam pár kopottast, úgy megtetszett :-) És lehet, hogy a tökéleteseket is lecsiszolom itt-ott :-)

      Törlés
  3. Szerintem csodaszépek, nagyon jól sikerültek!
    Csatlakoznék lillacska érdeklődéséhez: hol lehet ilyen gyönyörű nyomdát beszerezni? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :-) Fentebb megírtam az ő hozzászólására a beszerzési forrást, egy webáruházból van. Szerintem is álomszép, odavagyok érte :-)

      Törlés
    2. Köszönöm szépen a válaszod, meglestem a linket és már rendelem is a nyomdát! :)

      Szép hétvégét, meghitt adventi készülődést!

      Törlés
  4. Megkérdezhetem hol vettél ilyen piros fehér madzagot ??????

    Köszi :)
    Üdv. Szandi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) Miért nem láttam hamarabb meg, most hozattam onnan dolgokat. Köszi :)

      Törlés
  5. Nagyon szépek, csak ilyen nyomdám nincs sajnos!:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De bármilyen más nyomdázó is megteszi, akkor is nagyon szép lesz!

      Törlés
  6. Vannak ezek olyan szépek, mint a praktikában, hidd el :)!

    VálaszTörlés
  7. I don´t understand nothing but your blog it´s full of amazing projects. I´m now a new follower. Thank you very much for sharing! Carolina (Spain)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Thank you very much, Carolina, it's really kind of you!

      Törlés
  8. teljesen elolvadtam! gyönyörűek a pöhölpecsétek! és a fát is te készítetted hozzá?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, nem :-) Bárcsak tudnék ilyen szépet...

      Törlés