2012. december 15., szombat

Édes díszek


Írtam korábban arról, hogy a Nagyobbik kedvéért, az ő számára barkácsolok édes/sütis külsejű díszeket is - mostanra el is készültek. Igazi hét-nyolc éves kislánynak való dekorációk ezek, és mindegyik nagyon egyszerűen elkészíthető. Egyetlen hátrányt tudnék csak említeni: amíg készítettem őket, folyamatos csokizhatnékom és nassolhatnékom volt... :-)

Először is fagyikat készítettem. A tölcsért dekorgumiból ragasztottam, ennek a belsejét papírragasztó stifttel bekentem, és beletettem egy jó nagy kupac vattát. A vattát színes fonallal körbetekertem - a fonal két végét egy pötty ragasztóval rögzítettem a vattához. Kikészítettem pici, színes gyöngyöket egy tálba, a vattafagyit közelről befújtam hajlakkal, és rászórtam-rányomogattam a gyöngyöket.





Készültek expressz mézeskalács-emberkék: barna dekorgumiból vágtam ki a figurákat, és fehér lakkfilccel dekoráltam ki őket.





Cukorpálcák, amelyek egy perc alatt elkészültek - egy szál fehér zsenília, egy szál piros zsenília összetekerve.





Karácsonyi pudingok: pingponglabdákat akrilfestékkel pirosra festettem. Alufóliából a labdák íveinek megfelelő félgömböket formáztam, és ezekre tettem a süthető gyurmából formázott leveleket-bogyókat, majd kisütés után fel is ragasztottam őket.





Utolsóként pedig egyszerűbbnél is egyszerűbb mogyorócsillagokat készítettem: ragasztópisztollyal rögzítettem egymáshoz a mogyorókat, és egy masnit ragasztottam rájuk.






Ehhh, csak írtam róluk, és megint sütizhetnékem van :-)



26 megjegyzés:

  1. Egytől-egyig nagyon-nagyon tetszik! Biztosan elkészítem mindegyiket majd! Idén a tavalyi ötleteid közül merítettem, a csillámos hópelyheket, a csipkedíszeket, a "majdnem" mézeskalácsokat és a kedvenceimet, a kis lovakat készítettem el. De ezek a díszek! Szóval szuperek, még jó, hogy a kávém mellé kevés süteményt is eszem.
    Judit

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök,hogy találtál jó ötleteket a blogon! A lovacskás nálam is óriási kedvenc azóta is :-)

      Törlés
  2. Édes ötletek! A mogyorós különösen tetszik. Biztos készülnek majd nálunk is ezekből a pingpong muffinok mellé :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Nagyobbik fácskáját ma feldíszítettük, és hihetetlenül édes lett ezekkel a díszekkel, és valóban a pingpongmuffinok a legütősebbek :-)

      Törlés
  3. Ezek egyszerűen fantörpikusak! Az embernek tényleg nassolni támad kedve :)) A mogyorón a szalagot véletlenül nem a KIK-ben vetted? Ismerős, az adventi koszorúra ilyenből csináltam masnikat :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dede, ott... első látásra szerelem volt :-)

      Törlés
  4. Ó anyám!:) Hát igen, nekem is összefutott a nyál a számban:) Nagyon mutatósak és ötletesek, kész vagyok Tőled!!:)

    VálaszTörlés
  5. A mézesek tetszenek a legjobban :) de a többi is nagyon finomnak tűnik, kár, hogy nem ehetőek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Kisebbiknek is ez volt a véleménye :-)

      Törlés
  6. rettentően ügyes anyukája van ennek a Nagylánynak:)))) a mogyorósat "csipkével" talán elkészítem, ha még beleférek az időbe... éppen az előbb került fel a falra egy erősen KifliÉsLevenula által ihletett girland:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm nagyon :-) Ó, de megnézném azt a girlandot!!

      Törlés
  7. Rengeteg ötletet lestem el Tőled, mert egytől-egyig fantasztikusak! :)
    Böngészés közben ezt találtam, amiről rögtön Te jutottál eszembe!
    http://leafandletterhandmade.blogspot.hu/2011/12/no-budget-christmas-decor-popsicle.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :-) Igen, csináltam is hasonlót, egy levélből kaptam hozzá ihletet :-)

      Törlés
  8. Majd kérünk képet a teljesen feldíszített fáról is :)!

    VálaszTörlés

  9. LINDO SEUS TRABALHOS.
    TENHA UMA BOA SEMANA.
    ABRAÇOS DE SUA SEGUIDORA ELODI

    VálaszTörlés
  10. A mogyorócsillagot holnap megcsinálom, az tuti, csak sajnos se ruhán, se díszítéskor nem tudok ilyen szép masnit kötni, brühühü...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kérj meg valakit, hogy kösse meg neked, és akkor csak fel kell ragasztani! :-)

      Törlés
  11. Kedves Levendulalány, nagyon köszönöm a cukorpálcák ötletét! Kezdő barkácsolóként ennyi fért az idei karácsonyi alkotásba, s a legjobb választás volt, még a páromnak is tetszett, pedig ő nagyon szkeptikus, ha nekiállok alkotni... Ezzel az apró sikerélménnyel (hogy tényleg megcsináltam és Neki is tetszik) inspirálódom további barkácshoz, mert az ötleteid megérintik a lelkem és emellett számomra elérhetőnek is érzem némelyiket :).
    Köszönöm! Sz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy örülök, hogy meg tudtad ezt valósítani! Szerintem ez is van olyan édes dolog, mint a többórás időráfordítással készülő tárgyak. És lesz még belőled nem kezdő barkácsoló is, hidd el nekem! :-)

      Törlés
  12. Szia! :)

    Imádom és rendszeresen olvasom a blogod, szuper amit csinálsz, nagyon sokat segített rajtam a bejegyzéseid böngészése, amikor magam alatt voltam. Ma találtam egy képet, amiről azonnal ez a bejegyzésed jutott eszembe:
    http://24.media.tumblr.com/tumblr_meaptf7UbI1r3ql82o1_500.jpg

    Köszönöm az inspiráló és szívmelengető posztjaidat!

    Szeretetteljes, boldog karácsonyt és a legjobbakat kívánom az újévre!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lilla, én köszönöm, hogy megírtad, annyira jólesett! Neked is nagyon sok szépet és jót kívánok 2013-ra!

      Törlés
  13. egytol-egyig belejuk habarodtam :-) jovore is tudom mit keszitek a bolcsisekkel-bolcsiseknek <3 Boldogsagos unnepeket! Koszonom az eddigi rengeteg otletedet es varom az uj esztendoben is! Sokan vagyunk halasak Neked :-) Motikata

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, neked is nagyon boldog új évet kívánok! A bölcsisek pedig biztosan odalesznek a díszektől, reméljük, nem akarják majd megkóstolni :-)

      Törlés