2012. december 8., szombat

Díszek tésztából


Ezt a dolgot egészen biztosan nem én találtam fel, akármennyire is szeretném ezt hinni... :-) De éppen az benne a jó, hogy nagyon egyszerűen megvalósítható. A kiindulási alap egy marék tollhegytészta, azaz penne rigate - ehhez kell még egy ragasztópisztoly, és akrilfesték, spray vagy ecsetes formában, és máris készen vannak a díszek, amelyekre Ő például teljesen komolyan azt hitte elsőre, hogy fémből vannak. :-)

Ez a penne rigate, ha valakinek névről nem lenne ismerős - különösen jó egy ilyen hozzávalóban, hogy később megettük a barkácsolásból kimaradtakat :-)





Egy tésztadarab csúcsát egy másik darab végébe ragasztom ragasztópisztollyal, aztán a harmadikat a második végébe, és így tovább:





Míg szépen körbe nem érnek a tészták... A ragasztópisztollyal nagyon gyorsan és egyszerűen lehet haladni, néhány perc alatt jó párat el lehet készíteni.





Ezután fogtam egy bronzszínű akrilspray-t, és lefújtam vele a csillagokat. (Tégelyes akrilfestékkel és ecsettel is befesthetők persze, csak így lényegesen gyorsabb a festés, kb. öt másodperc.) Megvártam, amíg megszáradt, majd a másik oldalukat is lefújtam.





Aztán már csak barna fonalból kötöttem egy hurkot, a hurok csomós végét beragasztottam az egyik tésztacsőbe, és ezzel készen is lett.
Gondolkoztam azon, hogy még valami díszítőelemet teszek a tésztacsillagokra, de végül beláttam, éppen így a legszebbek, ahogy vannak....

Nagyon szép hétvégét kívánok nektek, állítólag nagyon hideg és havas lesz - szerintem hozzuk ki belőle a legjobbat, hóemberépítéssel, szánkózással, forró teával, takaró alatti összebújással :-)


















10 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ötlet, ez is, eszembe nem jutott volna, pedig annyira kézenfekvő és olcsó megoldás :P

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek. Én a pillangó alakúból szoktam angyalkát. Egyébként ma egész nap parafadugókat ragasztgattam, így nem csoda, hogy a hátteren megakadt a szemem.

    Ölel,
    Ági

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az angyalkás nagyon jól hangzik, kipróbálom :-)

      Törlés
  3. Én nemrég felfedezett blogja, gratulál ötleteit mindig nagyon stimuláló!

    VálaszTörlés
  4. nagyon helyesek lettek! nekem épp van itthon ilyen tésztám, és még önmagában is barnák, mert teljes kiörlésű lisztből készültek, még festeni sem kell :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, akkor pár perc alatt készen leszel az egész kupaccal :-)

      Törlés
  5. egyre inkább érlelődik bennem a gondolat, hogy beszerzek magamnak egy ragasztó pisztolyt (is) ... mert megérdemlem :D
    Ez a dísz(ecske), annyira szép és egészen minimális összegből kihozható, fantasztikus!
    Köszönöm, hogy megosztottad velünk :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, hidd el, megérdemled! :-) Csodaszerkezet, már nem tudnék lemondani róla... örülök, hogy tetszik neked, és én köszönöm!

      Törlés