2012. december 22., szombat

Betlehem


A kicsik karácsonyi ajándékai között van egy, amin nagyon sokat dolgoztam az elmúlt két hónapban. Mivel egészen apró koruk óta ismerik a betlehemi történetet, és így karácsony környékén mindig sokat beszélünk is róla, arra gondoltam, készítek nekik egy saját, rendes méretű betlehemet.
Mostanra készültem el vele, azaz szinte az utolsó pillanatban, és sok éjszakai munkaóra van benne, de azt hiszem, minden fáradságot megér, amikor a kicsik kezébe adhatom...
Istállónak egy fa madáretetőt használtam fel, az alap natúr fafigurákat pedig a Panka és Csiribí-Bogyó és Babóca megjegyzésekből talán már ismeritek. A figurákra filcből készült ruhát ragasztottam és varrtam, a hajakat fonalból készítettem, a karokat zseníliadrótból. Szerettem volna igazán szerethető külsejű figurákat készíteni, hogy a gyerekek igazán magukénak érezzék - így aztán például mindenki mosolyog és kicsit kócos is, de talán ez így is történt 2012 évvel ezelőtt, azon a rendkívüli estén...
Az állatokat készen vettem, szerencsére éppen teljes leárazásban voltak az egyik nagyáruházban - rajtuk kívül már csak néhány apróságra volt szükség, hogy elkészülhessen a jelenet.
Ők lettek a "szereplők", és meg kell, hogy mondjam, egytől egyig nagyon-nagyon szeretem őket, a közös éjszakázások alatt nagyon összecsiszolódtunk :-)



Mária



A kis Jézus 


József



 
Az első bölcs

 

A második bölcs



A harmadik bölcs



A hírhozó angyal



Az első pásztor



A második pásztor



A harmadik pásztor



...és az állatok a jászol körül.


Ők alkotják tehát az én betlehemem szereplőit, és szívből remélem, hogy a kicsik örömmel fogadják majd őket. De végül is már csak két nap, és kiderül...



József Attila: Betlehemi királyok


Adjonisten, Jézusunk, Jézusunk!
Három király mi vagyunk.
Lángos csillag állt felettünk,
gyalog jöttünk, mert siettünk,
kis juhocska mondta - biztos
itt lakik a Jézus Krisztus.
Menyhárt király a nevem.
Segíts, édes Istenem!




Istenfia, jónapot, jónapot!
Nem vagyunk mi vén papok.
ůgy hallottuk, megszülettél,
szegények királya lettél.
Benéztünk hát kicsit hozzád,
Üdvösségünk, égi ország!
Gáspár volnék, afféle
földi király személye.

 



Adjonisten, Megváltó, Megváltó!
Jöttünk meleg országból.
Főtt kolbászunk mind elfogyott,
fényes csizmánk is megrogyott,
hoztunk aranyat hat marékkal,
tömjént egész vasfazékkal.
Én vagyok a Boldizsár,
aki szerecseny király.

 




Irul-pirul Mária, Mária,
boldogságos kis mama.
Hulló könnye záporán át
alig látja Jézuskáját.
A sok pásztor mind muzsikál.
Meg is kéne szoptatni már.
Kedves három királyok,
jóéjszakát kívánok!














 

23 megjegyzés:

  1. Nem találok szavakat! Nagyon-nagyon jó lett! :-)
    (Jó lehet a gyerekednek lenni.) Boldog karácsonyt! Emmi

    VálaszTörlés
  2. köszönöm,fantasztikus, igen, igen, igen!!
    Csak ezek a szavak jutottak az eszembe! Ez az igazi karácsony!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépek, biztosan nagy sikere lesz. Eredeti ötlet, gratulálok.
    Én csuhéból készítettem el többféle változatban. natur és festett csuhéból.

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű-szép az egész, úgy ahogy van! Irigylem a gyerkőcöket :)
    Nagyon boldog karácsonyt Nektek!

    (köszi, hogy elkészítetted a szánkót ;) )

    Gabi

    VálaszTörlés
  5. Tündéri az egész úgy ahogy van :)
    Köszönöm ezt a bejegyzést :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szépek lettek, és valóban látszik a figurákon, hogy összecsiszolódtatok.
    Békés, boldog karácsonyt kívánok nektek.

    VálaszTörlés
  7. Kedves Levendulalány!
    A mai bejegyzésed különösen megérintett. A gyerekkori iskolai és templomi karácsonyi előadásokat juttatta eszembe... Köszönöm az egész éves aktív részvételed a blogon és a sok-sok ötletet, amivel megajándékoztál. :)
    Szívből kívánok Neked és családodnak és persze minden kedves olvasónak nagyon boldog karácsonyi ünnepet!
    Niki

    VálaszTörlés
  8. Kedves Levendulalany!
    Nagyon örülök, kepzeld én pont ilyen kis figurakból készítem a Betlehemi jászolt :-)) Sok mindent megcsináltam év közben a blogról és annyira "megfertőződtem", hogy nekem egyértelmű volt, hogy csakis ilyen Levendulalany-stilusú lehet a Betlehem (ha nem haragszol). Sajnos az enyém nem készült el mára, de még hétvégén dolgozok rajta. Addig is sokat mesélek a betlehemi történetről a kicsi lányunknak. Ha elkészül az alkotás, küldök majd fotót. Áldott Ünnepeket kívánok Neked és a Családodnak! Szeretettek: Zsuzsi

    VálaszTörlés
  9. Gyönyörű lett és tényleg nagyon szerethetőek a figurák :-). Biztosan nagyon nagy sikere lesz majd!

    VálaszTörlés
  10. tökéletes ajándék lesz! :) olyan meghitt hangulatba kerültem most, ahogy elolvastam a bejegyzésed...

    VálaszTörlés
  11. Annyira szépek lettek!!!!!! Képzeld, a Te inspirációdra egyébként én is készítettem fafigurákból Betlehemet, bár én Advent első vasárnapjára már elkészültem, mert az adventi naptárban ezek voltak benne: Mária, József, 5 angyal, 3 pásztor, 3 király, 5 bárány, csacsi, boci, 3 teve és a kicsi Jézus. Én akrilfestékkel festettem őket (ez volt a te hatásod), illetve az állatokat égethető gyurmából készíŧettem hozzá. A Betlehem maga egy szimpla, virág alakú, hobbiboltban vett lap lett, erre különböző méretekben levágott jégkrémpálcikákat ragasztottam (kb úgy néz ki, mint egy orgona), illetve a közepére egy learanyozott csillagot ragasztottam, ez lesz majd a jászol. Mert a kis Jézust a 24. dobozkába tettem. Azt terveztem, hogy majd játszunk vele, de az első hét után inkább biztonságosabb helyre menekítettem, az én másfél évesem ugyanis előszeretettel használta garázsnak is a betlehemi jászolt. :D Majd jövőre...

    VálaszTörlés
  12. Nagyon kedves figurák :) Külön tetszenek az öltözékek, jó érzéked van a férfiruhákhoz...:)

    VálaszTörlés
  13. Nagyon tetszenek a betlehem lakók !!!!!
    Nagyon ügyes vagy !!!!!!!
    Köszönöm ezt amit írtál !!!!!!!
    Nekem is van egy angyali játékom és ha esetleg követőm is leszel akkor már írhatom a következő szentestére tervezett bejegyzést !!!!!
    Látom én lettem a 1111 követőd !!!!!!!
    Én nagyon adok számmisztikára is !!!!!!!!!!!44

    VálaszTörlés
  14. Gratulálok! Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánunk!

    VálaszTörlés
  15. ..................-*-............
    ...............-*-*-*-*-.........
    ............-*-*-*-*-*-*-*-......
    ........-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-....
    .......-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
    .................|_|.............



    Karácsonyi szeretethimnusz

    Ha a házamat fenyőágakkal, gyertyákkal, égőkkel és csilingelő harangocskákkal díszítem fel, de a családom felé nincs bennem szeretet, nem vagyok egyéb, mint díszletrendező.
    Ha a konyhában fáradozom, karácsonyi süteményeket sütök kiló számra, ízletes ételeket főzök, és az evéshez csodálatosan megterített asztalt készítek elő, de a családom felé nincs bennem szeretet, nem vagyok egyéb, mint szakácsnő.
    Ha a szegénykonyhán segédkezem, az öregek otthonában karácsonyi énekeket éneklek, és minden vagyonomat segélyként elajándékozom, de a családom felé nincs bennem szeretet, mindez semmit sem használ nekem.
    Ha a karácsonyfát csillogó angyalkákkal és horgolt hópelyhekkel díszítem fel, ezernyi ünnepen veszek részt, a templomi kórusban énekelek, de nem Jézus Krisztus a szívem titka, akkor nem értettem meg, hogy miről szól a karácsony.
    A szeretet félbeszakítja a sütést, hogy a gyermekét megölelje. A szeretet hagyja a lakásdíszítést, és megcsókolja a házastársát.
    A szeretet barátságos az időszűke ellenére is.
    A szeretet nem irigyel másokat házukért, amiben jól kiválasztott karácsonyi porcelán és odaillő asztalterítő van. A szeretet nem kiált rá a gyerekekre, hogy menjenek már az útból, hanem hálás érte, hogy vannak, és útban tudnak lenni.
    A szeretet nem csak azoknak ad, akiktől kap is valamit, hanem örömmel ajándékozza meg épp azokat, akik ezt nem tudják viszonozni.
    A szeretet mindent elvisel, mindent hisz, mindent remél, mindent eltűr.
    A szeretet soha el nem múlik.
    A videojátékok tönkremennek, a gyöngysorok elvesznek, a számítógépek elavulnak.
    A szeretet ajándéka megmarad.

    Kívánok áldott Ünnepeket!

    VálaszTörlés
  16. Hát ez gyönyörű lett! Annyira szépek a figurák, annyira kedves és bájos az egész..fantasztikus!
    Boldog,meghitt karácsonyt Nektek!

    VálaszTörlés
  17. Fantasztikus lett, de hát tőled mi mást is várhatnánk?
    Áldott karácsonyt kívánok!

    VálaszTörlés
  18. Csodàlatos! Ezt ha a kisfiam meglàtja kész lesz! Köszönjük! Boldog Karàcsonyt!

    VálaszTörlés
  19. Köszönöm nektek a sok kedves kommentet, nagyon örülök, hogy nektek is tetszik a mi kis betlehemünk, mert nagyon a szívemhez nőtt... és itt is kívánok nektek nagyon-nagyon boldog karácsonyt!

    VálaszTörlés
  20. Kedves Levendulalány! Szeretnék Neked és családodnak nagyon boldog, békés karácsonyt kívánni! Az utóbbi időben rengeteg időt töltöttem azzal, hogy a blogodat bújtam és jobbnál jobb ötletet "mentettem" el/ki belőle, hogy majd megcsinálom. Ugyan nem ehhez a bejegyzésedhez tartozik, de a mai napon elkészült egy gasztroajándék, a nutellás mézeskalács likőr (isteni lett!), amit majd egyik barátom fog megkapni és még készül a citromlikőr és egy instant csokis süti üvegben:)))) Köszönöm, hogy ennyire fantasztikus ötletekkel látsz el mindannyiunkat!!! Krisztina

    VálaszTörlés
  21. Nagyon aranyosak a figuráid, egyszerűek és könnyen elkészíthetőnek látszik. Jövőre lehet, hogy lemintázom a tiedet, az enyémet pedig elajándékozom.
    http://ruraleve.blogspot.hu/2012/12/eg-gyertya-eg.html

    Boldog karácsonyt!

    VálaszTörlés
  22. Nagyon ügyes vagy! Ismét csak ezt tudom írni, illetve még valamit: nekem is ez a kedvenc karácsonyi versem. Ez még külön nagyon tetszett a bejegyzésedben. Nekünk ugyan van már évek óta csuhéból egy betlehemünk, de kedvet kaptam és lehet, hogy jövőre én is készítek egy ilyet, főleg, hogy az egyik bejegyzésben láttam, hogy az adventi naptár dobozkáiban voltak a figurák. Az is remek ötlet. Jó ide járni tanulni!

    Boldog és bejegyzésekben gazdag új évet kívánok! Andrea

    VálaszTörlés