2012. november 15., csütörtök

Spatulacsillagok


A gyógyszertári faspatula szépen suttyomban felsorakozott a kedvenc eszközök/alapanyagok sorába nálam, és ez nem véletlen: szeretem, amikor a kedvező beszerzési ár mellé sokoldalú felhasználhatóság társul. Készítettünk már ezekből a falapkákból például karkötőt, erről írtam is itt - de figurákat, könyvjelzőt is alkothatunk belük, vagy éppen karácsonyi dekorációt.

Ehhez a legutóbbihoz akkor kaptam ihletet, amikor a Nagyobbik egy napon azzal érkezett haza az iskolából, hogy ő felakasztható karácsonyi csillagokat szeretne a szobájába - és még aznap estére készen lettek a gyógyszertári spatulából készült dekorációk. Nagyon egyszerűek, mégis szépek, az első fázistól a legutolsóig együtt készíthető a gyerekekkel, és ezalatt számtalan érdekes dolgot lehet megtudni egy hétévestől... a barkácsolásban egyébként pontosan ez a legjobb: szinte mindegy, mit készítünk, a lényeg az együtt töltött idő, és a figyelem, amit egymásra fordítunk.

Elkalandoztam - úgyhogy most visszatérek a csillagokhoz :-)

Ezek voltak a gyógyszertári faspatulák (szakértők szerint nyelvlapocok):





Ezekből négyet egymásra ragasztottam pillanatragasztóval pontosan középen, úgy igazítva, hogy eredményként csillagformát kapjak:





Fehér akril alapozófestékkel befestettem. Száradás után volt, amelyiket így fehéren hagytam, másokat viszont pirosra és zöldre festettem. Ezeket is hagytam megszáradni, majd fogtam egy fehér lakkfilcet, és mintát rajzolgattam a spatulacsillagra.
Ennél többet nem is kellett vele tenni, de az eredmény szerintem mindenképpen megér egy kipróbálást... és olyan jó a karácsonyra készülődni így lassan, távolról indulva. :-)






















36 megjegyzés:

  1. Jujj, ez a lakkfilc mifán terem, hol kapható és mennyiért??? Nagyon jó! Még nekem is itt áll a fiókomban bontatlanul egy doboz spatula. Már gyűlnek a dolgok, amiket Levendulalány után szabadon, a kislányommal tervezek készíteni. Az egyikhez az alapanyagok már itt állnak - a fürdőbomba/pezsgő golyó, a másik meg akkor ez:) Köszi! Meg az infót is erről a lakkfilcről:) - ha kapok:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, nem írok konkrét helyet, mert az enyém már nagyon régóta megvan, és nem emlékszem már, hol vettem - de ha a neten rákeresel lakkfilc vagy lakkmarker néven, sokat fogsz találni. Az enyém Edding márkájú és csodajó. Nem mondom, hogy olcsó, de ugyanazt a lakkfilcet használom 5 éve, szerintem ennyi idő alatt már bőven behozta az árát. :-) Sötét felületre fehérrel vékonyan csak ezekkel a lakkfilcekkel lehet írni vagy rajzolni, mert ezek a rajzolatok nem lesznek átlátszóak (legfeljebb halványan csak).

      Törlés
  2. De jók:) Én még olyanokat is láttam amelyekre fehér gombokat ragasztottak végig:)
    Fafyis pálcikából is megoldható ugye? Csak nem tudom mivel fessem le.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A gombos is édes lehet, és jót mosolyogtam, mert pár nap múlva lesz egy hasonló dolog itt majd a blogon :-) Igen, a fagyis pálcika is teljesen jó, és az akrilfestéket javasolnám, mert az gyönyörűen fed.

      Törlés
  3. Nagyon-nagyon jók :-), hasonlón gondolkodtam én is, csak festés helyett színes, mintás papírral bevont verzióban - csak ugye a megvalósításig nem tudom mikor jutok el...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, az is nagyon szép lehet, csak tényleg egy kicsit időigényesebb :-)

      Törlés
  4. Kedves Levendulalány!
    Eddig csendes megfigyelőd voltam és mindig csak ámultam,bámultam a csodásabbnál csodásabb kreációid láttán!Rengeteg ötletet adtál,bár sokat még nem volt időm megvalósítani,de ami késik nem múlik... :-)!
    Nagyon szuper ez "spatula csillag",a családban van egészségügyis így akad néhány ezekből a fa lapocskákból:),biztos vagyok benne,hogy én is csinálok ilyen csillagocskákat!
    Köszönöm,hogy egy újabb könnyű és szemet gyönyörködtető aprósággal leptél meg bennünket!:)
    Szép napot!:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm :-) Az jó,ha van ilyen forrás a családban, mert nemsokára lesz még egy ilyen spatulás ötlet - a kedvencem :-)

      Törlés
  5. Szia Levendulalány! :-)
    Nagyon kedvesek a csillagok és rendkívüli módon kisgyerekbarát már az elkészítés is. Elnézve ezeket a csillagokat, eszembe jutott, hogy akár hópelyhek is lehetnének, némi kiegészítéssel. Mondjuk tortapapír csipkét ragasztva a hátoldalukra, különböző méretekben. Persze szerintem így önmagukban is megállják pelyhekként a helyüket, akár egy kék-fehér színkombinációval is. Bocsánat, hogy belekotyogtam! Köszönöm a sok jó ötletet, amit kapok tőled. Áldjon az Úr! További kellemes készülődést kívánok!
    Orsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Orsi! A tortapapírost rögtön el is képzeltem, az tényleg különlegesen szép lenne - hmmmm, nem baj, ha majd kipróbálom? :-)

      Törlés
    2. ..hát persze, hogy nem baj, sőt megtiszteltetés! Hamarosan lesz módom faspatulákhoz jutni, már nagyon várom! Amennyiben nem bánod, megosztom majd veled, hogy mire is használom őket, még nem tudom, de nagyon jó alapanyagnak tűnnek. :-)

      Törlés
    3. Szerintem is nagyon jó alapanyagok :-) Kíváncsi vagyok, te mit készítesz belőlük!

      Törlés
  6. Napról napra (bejegyzésről bejegyzésre) az van csak bennem, hogy le a kalappal Előtted! :]

    VálaszTörlés
  7. Azért szeretem a blogod, többek között, mert játszóház előtt mindig találok valami újat! Ilyen csillagot biztos készítünk szombaton! Van sok nyelvlapocom!:)) KÖSZI!! (A másik meg a pindvined lesz, aztán pedig a hógömb!)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy örülök, hogy ezeket így gyakorlatban is lehet hasznosítani... Persze ha többet készítetek majd, akkor pillanatragasztó helyett érdemes valami gyerekbarátabb ragasztót használni. Remélem, sikerük lesz :-)

      Törlés
  8. Egy-egy jó ötlet mennyi gátat szakít át... és alkotóvá válik a csendes szemlélődő. Ezeket a csillagokat elnézve kedvet kaptam az adventi készülődéshez. A lakkfilcről nem tudok semmit. Mi az? Helyettesíthető alkoholos filccel?
    Nerzsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éppen most írtam az első kommenthez néhány infót erre az előbb, abban is vannak válaszok a kérdéseidre - az alkoholos filc is jó, ha fekete mintát szeretnél rajzolni. Ha viszont fehéret, ott mindenképpen lakkfilcet kell használni, mert az nem átlátszó... kellemes adventi készülődést kívánok :-)

      Törlés
  9. Ez a három így együtt csúcs, na meg a blogod is. Beszereztem én is az Ikeás gyerekcsészéket és az idén szeretném felrakni őket az adventi koszorúnkra ha nem bánod.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dehogy bánom, örülök, hogy megtetszett a blog és az ötlet is :-)

      Törlés
  10. Nagy örömmel olvasom blogodon, hogy mennyi édesanya barkácsol szívesen gyermekével. Érdeklődnek naponta a legújabb ötleteid felől. Nagyon dicséretes, s ahogyan én is írtam a blogomban a közös ténykedés, barkácsolás lehetőséget ad egy jó hangulatú együttlétre, beszélgetésre ( távol a televíziótól!!! ). Éljenek a barkácsoló anyukák és remélem apukák is bekapcsolódnak:)))!
    Azért a pillanatragasztót ne adjátok a gyermek kezébe!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem senkinek sem jutna eszébe, hogy pillanatragasztót adjon a gyerkőc kezébe :-) Egyébként ezek a spatulák egy jobb minőségű ragasztóstifttel is jól összeragaszthatók, csak ennél kell várni egy-két órát, mire tökéletesen megszárad a ragasztó. És teljesen egyetértek minden szavaddal! :-)

      Törlés
  11. Csodțlatos, köszönjük szépen az ötletet!

    VálaszTörlés
  12. Válaszok
    1. Sőt, még az egyszerűnél is egyszerűbb :-) Örülök,hogy tetszik! :-)

      Törlés
  13. Nagyszerű ötletet adtál megint, egész biztosan el fogom készíteni Manócskáimmal (ezt is,, :)
    Az Aldiban vasárnaptól akciós lesz a lakkfilc (2db/csg 799,-), remélem lesz fehér szettben is!
    Szép napot Neked! Szilvi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi az infót, Szilvi, ennyiért tényleg nagyon jó áron van a lakkfilc!

      Törlés
    2. Aldi-túra megvolt, 3 fajta (vékony, közepes, vastag) szettek voltak, két különböző színű lakkfilc van egybecsomagolva. Megkérdezhetem, hogy Te milyen vastagságú filcet használsz? Én közepeset vettem, de gondolkodom egy vékonykában is,,,:)

      Törlés
    3. Én is vettem, az arany/ezüst vékonyhegyűt nem bírtam otthagyni, csodásak lesznek a karácsonyi sk. képeslapokon... :-)
      Többféle vastagságú filceket használok, a közepes talán a leginkább univerzálisan használható, ezekkel bármilyen mintát gyönyörűen meg lehet rajzolni - ha viszont szövegírásra használnád, akkor azokhoz a vékonyhegyűek jönnek jól. De az Aldiban tényleg verhetetlen áron vannak most ezek, szerintem most érdemes beszerezni, amit kell :-)

      Törlés
  14. szia.
    Hol tudnék Neked privi üzenetet küldeni?
    Nagyon gyönyörű munkáig vannak, reggel óta csak válogatok :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, örülök, hogy tetszenek :-) pereceslevendula@gmail.com

      Törlés
  15. Szia Levendulalány!

    nagyon jópofa, most láttam hasonlót, fehérre festett spatulák voltak összeragasztva óriás hópihe formában, és falra felakasztva madzaggal, nagyon szép karácsonyi dekoráció fillérekből.
    Szép napot kívánok Neked:)
    Márti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Márti!
      Igen, ezt már láttam én is, én szerintem gyönyörű! Sajnáltam, hogy nem nekem jutott eszembe :-)

      Törlés
  16. Nálunk a karácsonyi dekoráció fő elemei voltak a spatulacsillagok, nekem csak a ragasztás volt a dolgom, a gyerkőceim igazán szépen és nagyon lelkesen) legyártották őket. Az összes barátnőmnek meg kellett adnom az ötletforrást:), jövőre ők is csinálnak ilyet! Nagyon köszönjük!
    Timi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Timi, de jó, hogy megírtad, jó kedvem lett tőle!Köszönöm, és örülök, hogy sikeretek volt az ötlettel :-)

      Törlés