2012. november 17., szombat

Régimódi karácsonyfadíszek


Tudjátok, hogy nagyon szeretek olyan dolgokat készíteni, amelyek kidobásra szánt anyagokból készülnek, fillérekért... de azért néha jó elbíbelődni "rendes" alapanyagokkal is. Ezek közül is az egyik nagy kedvenc a levegőn száradó gyurma, amely tökéletes kiindulás házilag készíthető karácsonyfadíszekhez - én is most valami ilyesmit szerettem volna készíteni. Méghozzá olyat, ami nélkülöz mindenfajta trendiséget, viszont nagyon régimódi és meleg hangulatot áraszt  - mert a mostanában egyre több helyen látható, csillogóan pink karácsonyfa-díszítés nagyon nem az én világom. :-)

Szóval fogtam a levegőn száradó gyurmát, kinyújtottam sodrófával, és süteményszaggató formákkal különféle alakzatokat vágtam ki belőle. Szívószállal kilyukasztottam mindegyiknek a felső részét, és megvártam, amíg teljesen kiszáradtak.





Bekentem a formákat dekupázsragasztóval, és írott mintás papírral bevontam őket:





Mindegyik forma közepére egy-egy bélyeget ragasztottam:





Egy régi zoknit barna vízfestékkel összemaszatoltam, és az anyagot itt-ott a formákra nyomogattam, hogy régiesen barna foltosak legyenek:





Aztán már csak konyhai spárgából akasztót kötöttem a formákra, és sokáig nézegettem őket... olyan jó érzés volt, hogy én készítettem ezeket.
Borzasztóan jó készülődni az ünnepre :-)
























30 megjegyzés:

  1. Ezek meseszépek!! Én is csinálok ilyet.:))) Nem lesznek súlyra túl nehezek? Tehát nem húzza le a fa ágát majd?

    VálaszTörlés
  2. Ötletes!
    Én még az ősszel vagyok elgoglalva...
    Kerti utójátékok, stb.

    VálaszTörlés
  3. Csodaszépek:) Vajon sóliszt gyurmából is megoldható? És valamilyen más ragasztóval?

    VálaszTörlés
  4. Ugyanebbol a kesztetesbol keszultek nalunk ezek a diszek a heten. Ma karacsonyi kivansaglista iras/rajzolas party lesz kicsiknek es nagyoknak es e kereteben lesznek mindenki kedve es igenye szerint befejezve.

    VálaszTörlés
  5. Lassan nem találok szavakat, amiket a megjegyzéseidnél teszek :)
    Ezek a díszek egyszerűen fantasztikusan lettek :)
    Ezt magam is kifogom próbálni :D

    VálaszTörlés
  6. IGEN! IGEN! IMÁDOM!!! :) Évi, elkápráztatsz mindig, de ezek a díszek különösen szívembe/lelkembe találtak :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szépek! Egyszer már tényleg be kellene szereznem ilyen gyurmát... Annyi jó dolgot lehetne belőle csinálni!

    VálaszTörlés
  8. Szia! Nagyon szépek! Annyira szeretem ezt a stílust!! Kipróbáltam só-liszt gyurmával, saját nyomtatású írásos szalvétával (amire gyönyörű betűkkel karácsonyi mesét nyomtattam)és bélyeg helyett angyalka képet tettem rá. Még szárad, de remélem bírni fogja a gyurma!
    Mégegyszer köszi az ötletet!!

    VálaszTörlés
  9. Annyira hangulatosak, gyönyörűek! :) Mérföldekkel jobban tetszik, mint a hagyományosnak mondható, csili-vili karácsonyfadíszek! :)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon szépek!Köszönöm az ötletet! Gratulálok az oldalhoz!:)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon jó az ötlet, és nagyon tetszik a végeredmény. Az utolsó képet nézegetve, még ajándék kísérőnek is eltudnám képzelni.

    VálaszTörlés
  12. Káprázatos! (Majdnem annyira, mint a pink karácsonyfák :P)
    Beindult az agyam erre, biztosan készítek ilyeneket, ha nincs ellenedre!

    VálaszTörlés
  13. szia Levendulalány!!ezt kipróbálom!!nagyon jó, mint a hóembereset is!! És majd elküldöm:) puszi Judit

    VálaszTörlés
  14. Gyonyoruek a diszek, telitalalat! Esetleg azt meg tudnad meg osztani velunk hogy ezt a szep irasos papirt hol, melyik uzletben szerezted be? Koszi, Tami

    VálaszTörlés
  15. Kedves Levendulalány, gyönyörűek a díszek, nagyon az én ízlésem szerint valók. Egyetlen kérdésem lenne: ezeket a bélyegeket a kapott levelekről gyűjtötted be vagy valamilyen más forrásból származnak? Ezt a forrást esetleg megosztanád velünk?

    Előre is köszönöm, Veronika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kapott levelekről vannak, és kaptam még másoktól is. Annak idején nézegettem én is a neten, és lehet venni sokféle bélyeget, de nyomtatni is lehet, nagyon jó bélyegmintákat lehet találni!

      Törlés
  16. Nagyon kedvesek vagytok, köszönöm szépen, örülök, hogy tetszenek a díszek :-) Tami, a papírt a Hobbyművésznél vettem, nagyon-nagyon akciósan, de akár nyomtathatsz is hasonlót!

    VálaszTörlés
  17. szia Levendula,
    nekem nincs itthon sutheto gyurmam, gondolod, hogya hagyomanyos so-liszt gyurmabol keszultre is lehet dekupazsolni?
    koszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, lehet. Azért jobb egy kicsivel itt a levegőn száradó gyurma, mert ez száradás után nagyon könnyű lesz, a só-liszt gyurmának viszont azért van súlya. De ha vékonyra nyújtod, akkor tökéletes lehet az is!

      Törlés
  18. Szuper, szuper, szuper! Az egész oldal maga a tökély. Nem tudok elszakadni innen, pedig lassan menni kéne alukálni. :-)
    Nagyon örülök, hogy "Rád" találtam és alig bírom kivárni, hogy megvalósítsam az itt látott mindenféle csoda klassz dolgot.
    Gratulálok Neked, fantasztikus vagy!!!!
    Noémi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Noémi, te pedig nagyon-nagyon kedves vagy! :-)

      Törlés
  19. Hol vesztek levegőn száradó gyurmát? Azt hiszem, még nem találkoztam vele :-(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nemrég már az Auchanban is láttam, de leginkább hobbiboltokban lehet kapni - érdemes a neten is rákeresni, mert webes áruházakban sokat lehet ezen is spórolni.

      Törlés
  20. Bármelyik hobbi boltban kapható... kb. 1000 ft/kg.

    VálaszTörlés
  21. saját nxomtatást nem javaslok, mert akkor a ragasztó kioldhatja a festéket, de a lakk tutira!.. a bolti csomi papírok más technikával vannak nyomtatva..

    én hasonlókat csinálok, csak balsafából.. megrajzoltam mindenféle formát, azokat lézerrel kivágatom, és majd utólag festem, bevonom, stb.. a balsafa jó anyag, könnyen vágható még sniccerrel is, és nagyon könnyű!!! én sajnos a levegőre száradó gyurmával többször is megjártam, mert nekem berepedeztek, stb.. :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A balsafa nagyon jól hangzik... bár én még ezzel nem találkoztam sosem, hol kapható? Nekem sosem volt ilyen gondom a levegőre száradó gyurmával, kedvenc alapanyagaim egyike :-)

      Törlés