2012. november 8., csütörtök

Papírruhás mécsestartó


... de inkább valami olyan címet adtam volna a mai bejegyzésnek, hogy "befőttesüveg-mécsestartó ollóval csipkézett papírterítővel beborítva", de hát ez milyen cím is lett volna, mire elolvassátok, el is fáradtok. Néha nehéz címet adni, nem szeretem a nagyon hangzatos-fellengzős-jajdelaza-erőltetetten vicceseket, és jobbnak érzem mindig azt, ha inkább informatív egy cím, de van, amikor percekig töprengek rajta, és legszívesebben csak azt írnám: IZÉ.  

Hát ez a mai is pont egy ilyen izé, mert egészen addig kellene visszamennem a magyarázattal, hogy mi is az a papírterítő, de nyugtassatok meg, kiskorotokban ugye ti is csináltatok olyasmit, hogy fogtatok egy papírt, összehajtogattátok, aztán egy ollóval mindenféle cikornyákat kanyarítottatok ki belőle, míg végül a papír széthajtogatva olyan lett, mint egy tortapapír?
Nekem ez a dolog a kedvenceim közé tartozott, órákig tudtam csendben piszmogni egy lappal meg egy ollóval, és többnyire úgy elkapott a gépszíj, hogy addig cirkalmaztam a papírt, amíg egyszer csak zutty, kiszakadt belőle egy húsz négyzetcentiméteres darab, én meg csak néztem elkámpicsorodva.

Amikor felnőttem, akkor persze már lejöttem a papírterítő-nyiszálós függőségről, de pár nappal ezelőtt - egy rendkívül idegtépő munkanap után - valahogy eszembe jutott ez a dolog, hogy az a bíbelődős vagdosás tulajdonképpen milyen jó feszültséglevezetés lehet... és tényleg! Erős déja-vu érzések közepette fogtam egy ollót meg egy A/4-es lapot, összehajtogattam, és elkezdtem megint a cikornyázást... ééés aztán pont úgy kiszakadt a közepe, mint kiskoromban :-)

Úgyhogy még egyszer nekikezdtem, és ezt már fotóztam is. :-)

Az A/4-est persze akárhogyan össze lehet hajtani, én ezt a módot preferálom, mert szép egyenletesen ismétlődő mintát eredményez:









Aztán elő az ollóval, és jöhetnek a cikornyák (kellő önmérséklettel :-) ).
Az olló inkább kisebb méretű legyen, viszont nagyon éles - ezzel lehet a legjobban ívet vágni egyszerre több réteg papírba.




Széthajtogatás következik. Kiskoromban itt is képes voltam egy perc alatt semmivé foszlatni a sok munkát, elég volt csak egy mohón gyors szétnyitás, és a papírterítőm szomorú cafatkákban szállt szanaszét... de amióta felnőtt vagyok, (nagyon néha) képes vagyok a türelmes hozzáállásra, ami - mint tudjuk - rózsát terem :-)





Fogtam egy befőttesüveget, és a külsejét mindenhol (kivéve az üveg nyakát) átkentem egy papírragasztó stifttel. Azért ezt használtam, mert tudtam, hogy azokon a helyeken, ahol az üveg átlátszik majd a papírrésekben, szép opálos lesz a megszáradt ragasztótól.
Amikor már az egész üveg ragasztós volt, körben rásimítottam a papírterítőt. Ezen a ponton érdemes számolni azzal, hogy a kezünk bizony ragasztós lesz - ezért is jó a stift, ez simán lemosható.
A papírterítő-felesleget levágtam az ollóval, és az üveg nyakánál spárgával megkötöttem.





Ment bele egy mécses, és ezzel készen is lett.

Ha most lenne esküvőm, biztos, hogy mindenhova ilyeneket tennék :-)

















28 megjegyzés:

  1. Szuper jô! Munka utan elkezdek vagdosni :-) Karacsonyra akar fenyoket is vaghatunk! Micsoda hangulat lesz:-) Motikata

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bármilyen kivágásokat lehet alkotni, és munka után tényleg kimondottan jó feszkólevezető :-)

      Törlés
  2. Szuper,hazajönnek a lányok a suliból és nekifogunk mécseseket gyártani.Köszi

    VálaszTörlés
  3. Szuperjó! Csinálok ma az asztalra és az ablakba is belőle. Habár a fiam az összes pingvint, amit készítettünk bevitte az oviba, úgyhogy azt hiszem ma még az is teríéken lesz.:))

    A múltkor annyian meg voltunk őrülve a szuperjó címkéidért, és köszönöm, hogy küldted a linket arról, hogy honnan vannak, hogy viszonzásul én is küldenék egy ilyen címkés oldalt neked, és persze akik olvasnak. Ki lehet nyomtatni fekete fehérben is, nem ront az élményen.:) Be lehet írni már előre nyomtatás előtt, amit a címkén szeretnél látni.:)

    http://www.jamlabelizer.com/

    VálaszTörlés
  4. Ismét egy filléres, de zseniális ötlet :)
    Mikor kicsi voltam egy csomó ilyen kis papír csipkés (vagy minek nevezzem :D) díszt csináltam, soha eszembe sem jutott, hogy ilyen fantasztikus mécsestartót lehet belőle kreálni, szóval köszönöm :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is most először, pedig kiskoromban én is milló ilyet legyártottam :-) Úgy látszik, meg kellett érni ehhez a mécsestartós ötlethez :-)

      Törlés
  5. Egyszerűen nem tudom honnan szeded az ötleteket de nagyon jók és nagyon tetszik,öröm az oldaladat nézegetni!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, nagyon kedves vagy! Az ötletek pedig csak úgy jönnek csőstül, csak az idő hiányzik, de az nagyon :-)

      Törlés
  6. Húúú, ez nagyon tetszik nekem!! Szeretem az ilyen filléres, ugyanakkor csupaszív dolgokat! Most nov.1.-re én is akartam saját készítésű mécsest csinálni, az mégiscsak személyesebb, mint a bolti, de nem tudtam, hogyan csináljam meg. Bár hamarabb megtaláltam volna ezt a postot!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is a semmiből valamit dolgokat szeretem igazán... és jó lesz ez még jövőre is, az biztos!

      Törlés
  7. egyszerűencsodálatosanhangulatos :)

    VálaszTörlés
  8. Megcsináltam, gyönyörű lett, már csak az üvegre kell tekerni, és mehetünk is vasárnap a Márton-napi lámpás felvonulásra. :)
    Köszi az ötleteket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, de jó lehet ez, biztos nagyon hangulatos lesz...

      Törlés
  9. Fantasztikusan szép!!A hógömb után ez lesz a következő ,amit megcsinálunk !! :)
    Természetesen megosztottam ezt is a többi anyuka ismerősömmel :))))

    VálaszTörlés
  10. Ha az ember befújja arany spray-val karácsonyi ajándéknak is jó! Ill. biztos, hogy kap egy-két ember tőlem ilyet:))) Egyébként amikor te ezt a posztot írtad, akkor pihegtem a szülőszobán:) Ez a nap jó dolgokat szült:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Óóóó! Utólag is nagyon-nagyon gratulálok, ez az igazi csoda :-)

      Törlés
  11. Kedves Levendulalány!!!

    Elkészültünk a hógömbökkel és mécsestartókkal és mivel tőled kaptuk az ötletet ,gondoltam meosztom milyen lett :))

    http://kepfeltoltes.hu/view/121123/_vegek_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon-nagyon édesek-szépek lettek, köszönöm, hogy megmutattad! :-)

      Törlés
  12. el nem tudod képzelni, hogy mennyire örülök ennek a posztnak! ha tudnád, milyen sokat segítettél... :)

    VálaszTörlés
  13. Üdv... Isteni ez az oldal, hihetetlen mikre képes nem vagy :)
    Ööööüüümmm szóval én azt szeretném megkérdezni, hogy ugye esélytelen, hogy megég, felgyullad, megpörkölődik, vagy hasonló?
    Tudod, albérlet,és nem kéne porig égetni a negyedikről ;)

    VálaszTörlés