2012. november 19., hétfő

Karácsonyfa spatulákból


Múltkor, amikor a faspatula-csillagokat készítettük, arra gondoltam, ez a nagyszerű alapanyag talán arra is alkalmas lenne, hogy  valamilyen nagyobb, látványosabb dolog kiindulásául szolgáljon. Valami olyasmin töprengtem, amihez nem csak egy-két-három darab spatulát kell csak felhasználni, hanem sokat - és mivel a közeledő karácsony kézenfekvő ötleteket ad minden alkotáshoz, elhatároztam, lesz, ami lesz - megpróbálok készíteni valamilyen karácsonyfa-szerű alakzatot szeretett spatuláimból.

Persze, ez nem egy gyorsan kivitelezhető ötlet, de elalvás előtt egy kicsit mindig haladtam vele, és igazság szerint rendkívül inspiráló negyedórák voltak ezek, mert nem volt készen a fejemben az ötlet, ahogy máskor, hanem aszerint alakult ki a végeredmény, ahogy lépésenként haladtam vele.

Amikor elkészült, nagyon-nagyon boldog pillanat volt, mert nem számítottam ennyire kedves és vidám külsejű dologra - ezért aztán muszáj le is írnom nektek, hogyan készült. :-)


Először is tehát kellettek hozzá a spatulák:





Egy erősebb ragasztó segítségével elkezdtem építeni a karácsonyfa-alakzatot, amíg szépen ki nem alakult:











A fa felépítése után a "törzset" mindkét oldalon megerősítettem egy-egy spatulasorral:





A fa alját meghosszabbítottam, hogy aztán majd be tudjam rögzíteni valamibe:





Majd pedig lefestettem akrilfestékkel pirosra.





Gyorsan összegyúrtam egy adag só-liszt gyurmát, belenyomkodtam egy konzervdobozba, és ebbe szúrtam a fát:





Amikor a só-liszt gyurma már megszikkadt, a konzervdobozt bevontam piros mintás papírral, a gyurma tetejére egy kis ragasztót folyattam, és beszórtam faforgáccsal:






Ezután pedig már csak a dekorálás kellemes feladata maradt hátra :-) Az ágakra mini fa ruhacsipeszeket tettem a gyertyákat szimbolizálandó, csipkeszalagból kivágott kis virágokat ragasztottam fel, és natúr fagombokat is tettem az ágakra - némelyiket meghagytam így natúr színben, másokat viszont piros alkoholos filccel és fehér lakkfilccel kidekoráltam. Végül piros-fehér sodrott papírszalagból masnikat kötöttem, és ezeket is felragasztottam.








És ezzel készen is lett a spatulából készült kis karácsonyfa. Azt hiszem, idén ez lesz az egyik kedvenc dekorációnk :-)


 




















28 megjegyzés:

  1. Igen, nagyon száp karácsonyfa, nagyon tetszik nekem is a norvég stílus!Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, tényleg nagyon skandinávos lett, igazad van :-)

      Törlés
  2. Úristen, ez mennyire jóóó :]

    VálaszTörlés
  3. SZia!

    Hogy ez megint mekkora ütlet. Azt hiszem utánoznom kell téged!:-))) A spatula csillagokat is megcsináltam a középsö lánykámmal. Ma már vittük az oviba megmutatni. ( Blogomra még nem tettem fel...:-( ) És még maradt egy adag spatula...egy fára való! :-)))

    Köszönöm neked az ötleteket!

    Batorba - Csilla

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Csilla! De örülök, hogy beváltak a csillagok :-) Persze, ez a karácsonyfa fényévekkel nagyobb munka, de mindenképpen érdemes belevágni, mert az eredmény olyan szívet melengető...

      Törlés
  4. Nagyon szuper, mi is elkészítjük! :) Köszi az ötletet! :)

    VálaszTörlés
  5. Évi, ez nagyon tetszik! Egyszerű, és mégis nagyon mutatós! Szereznem kell spatulákat...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :-) Ó, spatulákat amúgy is érdemes beszerezni, hidd el, annyi mindenre jók! Ők most az új szerelmeim, bár a papírgurigákhoz sosem leszek hűtlen :-)

      Törlés
  6. mit irhatnek amit meg eddig nem irtam??? ismet csak ismetelni tudom magamat, szenzaciosan csudajo! Ezt majd elkeszitjuk!!! Puszi!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, drága Gabi, és puszik nektek is!

      Törlés
  7. Juj de jó ötletes. Ezt még én is talán képes leszek megcsinálni a két balkezességemmel együtt.
    Köszönöm az ötletet. Csodás vagy, mint mindig.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm! :-) Azt nem ígérem persze, hogy gyorsan meglesz, de hidd el, sikerülni fog... a kétbalkezességet meg nem tudom elhinni :-)

      Törlés
  8. Az elején el nem tudtam képzelni, milyen lesz, a végén pedig egy nagyon aranyos, csodás kis karácsonyfa lett! :) Szépséges! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amikor a végén végignéztem én is a képeket, mosolyogtam, hogy tényleg nagy utat jártak be a spatulák :-) Köszönöm!

      Törlés
  9. jajdenagyontetszik! imádom a pirosat! ma épp piros--fehér kombinációban virítottam :)

    VálaszTörlés
  10. Na megint megleptél, egyáltalán nem ezt láttam magam előtt, amikor a bloglistában elolvastam a bejegyzés címét,de nagyon kellemes meglepi volt! Nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  11. Csatlakozom az előző hozzászólásokhoz! Illetve amit még hozzátennék: megfigyeltétek, hogy ha lefelé görgetitek az oldalt folyamatosan, akkor olyan, mintha ezek a spatula-karácsonyfák nyitogatnák az ágaikat! Szemfényvesztő...! ;) Én most ezt játszom vagy 3 perce... ;)

    VálaszTörlés
  12. Kedves Levendulalány!

    Imádom az 5leteidet, de most elakadtam. Valószínűleg az egyetlen ember vagyok a Földön, akinek nem keményedett meg a só-liszt gyurmája...Pedig ez már a második adag. A másodikból kihagytam az olajat, hátha, de így is dülöngél benne a fa. Mit csináljak? Drasztikus módszerekre gondoltam (fa kikötözése, feltöltés ragasztóval...stb.) Mi lehet a baj? Bármilyen konstruktív elképzelésnek örülök!köszi. Virág

    VálaszTörlés