2012. november 3., szombat

Hógömb


Ééés kezdődik! :-) Közeledik az év legszebb ünnepe, amire már csak készülni is olyan, mintha csillogó örömmel aranyoznánk be a mindennapokat. Eddig csak úgy érintőlegesen készítettem a lelkemet a karácsonyra, de mostantól semmi sem tarthat vissza attól, hogy ez szője át a december 24-ig tartó heteket és napokat.

Kezdésnek egy olyan ötletet választottam, amit nagyon sok helyen lehet látni a neten, de ez semmi sem von le az értékéből, sőt - ez éppen olyan dolog, ami nagyon ötletes és látványos, ugyanakkor rendkívül egyszerűen megvalósítható. Ez pedig nem más, mint a karácsony egyik kedvenc ajándéktárgya - a hógömb. :-)

Mindössze néhány "összetevő" kell csak hozzá: egy sima külsejű üveg, egy kanál csillám, egy kevés glicerin (ez a csillámok süllyedésének lassításához kell), pillanatragasztó, ragasztópisztoly, valamint egy tárgy, amit az üvegbe teszünk.
Az üveg kiválasztásánál fontos, hogy az alja ne legyen recézett, inkább szép sima, hogy a látványból ne vegyen el:





Ki kell választani aztán azt a tárgyat, amelyet a hógömb belsejébe fogunk tenni - itt persze olyat érdemes használni, amelyben a víz nem tud kárt tenni. Lehet bármilyen kész tárgyat is beletenni, de még személyesebb lehet a hógömbünk, ha süthető gyurmából készítünk hozzá figurát.
Én most ezt a megoldást választottam, és Fimo süthető gyurmából készítettem egy hóemberlányt :-) 100 fokon sütöttem félórát, és teljes kihűlés után pillanatragasztóval beragasztottam az üveg kupakjának tetejébe.





Az üveget majdnem teletöltöttem vízzel (annyi helyet kell hagyni, hogy a figura ne szorítsa ki a vizet), tettem bele kb. 3 evőkanál glicerint, és egy kevés csillámot. Nagyon vonzza ilyenkor az embert az, hogy rengeteg csillámmal pakolja tele a vizet, de meg kell őrizni az önfegyelmet, különben a figurából egyáltalán semi sem fog látszani kavargáskor. :-) Szóval nagyjából egy kávéskanálnyi csillám bőven elég.




Érdemes persze belepróbálni a figurát így az üvegbe, hogy a vízmennyiség elegendő-e, de ezután mindenképpen töröljük egy konyharuhával teljesen szárazra az üveg szélét és a kupak belsejét. Jól előforrósított ragasztópisztollyal nyomjuk egy vastag kört a ragasztóból a kupak belsejének a legszélére, és rögtön szorosan csavarjuk rá az üvegre.
Várjunk legalább egy félórát, hogy a ragasztó tökéletesen megszáradjon.





Én még piros karácsonyi kartonból ragasztottam egy csíkot a kupak szélére, hogy hógömbszerűbb legyen, és ezzel el is készült. :-)


















Rázva, nem keverve :-)








135 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Szabó Istvánné Katalin2012. november 26. 17:22

      Hát ez gyönyörű,meseszép !

      Törlés
    2. Muszáj ragasztópisztolyt használni?
      Egyébként nagyon aranyos!!!

      B.

      Törlés
    3. Nem, lehet pillanatragasztót is, csak úgy sokkal költségesebb, mert sok ragasztót kell körbenyomni....

      Törlés
  2. Jaj de édes lett :) De jó, hogy eltettem egy rahedli befőttesüveget "jó lesz valamire" alapon :)
    Régebben sokszor töprengtem azon, hogy készítek házilag hógömböt de mindig visszatartott, hogy a legtöbb helyen a víz helyett valami spéci anyagot írtak a feltöltéshez aminek elég húzós az ára. Azt hittem sima vízzel nem is jó. A glicerin nem sűrűsödik be? Vagy így, hogy csak az és víz van benne így nem tud? Mindenesetre ez egy elég olcsó verzió de a kivitelezés tökéletes lett, mint mindig :)
    Szép hétvégét :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Való igaz, ez egy olcsó, ugyanakkor nagyon jól működő verzió :-) Csak ajánlani tudom...

      Törlés
  3. Már nagyon vártam a téli ötleteket,örvendek,hogy bekövetkezett,nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már én is vártam, hogy elkezdhessem írni őket :-)

      Törlés
  4. Szia, nagyon aranyos, én is szeretnék készíteni. Glicerinhez hol jutottál? Köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocsánat a belekotyogásért, de egy korábbi ötlethez kellett és a patikában fillérekért kaptam. Ha jól emlékszem, egészségkártyára! :-)

      Törlés
    2. Gyógyszertár volt a forrás, egy-másfél decit adnak, ha nagyon szépen kéri az ember :-)

      Törlés
  5. Szia, régóta készülök ennek az ötletnek a megvalósítására, talán majd idén... :-) Szeretem a blogodat,sajnos csak mostanában találtam rá. Szükségem lenne olyan karácsonyi sk. ajándékötletre, amelyet egy kétbalkezes anyuka is kivitelezni tud - a sajnos genetikailag teljesen rá hasonlító, így ugyancsak kétbalkezes, hatéves fiúgyermekével. El is kezdek "visszalapozni", hátha találok nekünk való ötletet. Üdv. Emmi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem jó pár ilyen van a blogon, a visszalapozás nagyon jó ötlet :-) Remélem, találsz olyat, ami megtetszik!

      Törlés
  6. Mindenem van hozzá, már csak glicerint kell vegyek.. Nagyon helyes lett! :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, de örülök, hogy írtál! Virtuálisan már régóta "ismerlek" a blogodon :-)

      Törlés
  7. Nagyon tetszik,nálam örök klasszikus a hógömb!:)
    El fogom készíteni először az unokámmal, aztán az iskolában az elsőseimmel! Köszönet a leírásért!:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen, remélem, tetszeni fog nekik :-)

      Törlés
  8. Szia! Szuper ötlet! Glicerint hol szerzel be? Gyógyszertárban?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én múltkor 205 Ft-ért vettem egy decit a gyógyszertárban.

      Törlés
    2. Én is pont ennyiért, pont ott :-)

      Törlés
  9. hi,
    my name is Patrizia and I write from Italy.
    Your blog is very nice!!!
    see you soon and good week end
    Patrizia

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ciao, Patrizia! :-) Thanks for your kind words, have a nice Monday!

      Törlés
  10. Kedves Levendulalány!
    Ismét lelkemből szóltál!!! Én is úgy érzem, hogy itt az ideje készülődni, sőt bevallom, hogy már eddig is alig tudtam magamat türtőztetni. Már legalább két hete elővettem a régi Praktikákat és átolvastam a te blogodon is a régebbi karácsonyi ötleteket. Sok mindent szeretnék megcsinálni (meglátjuk mire jut idő-ti. négy kisherceg), többek között a "rázós" hógömböt. Én úgy terveztem, hogy hungarocell golyókból csinálok hóemberkéket, és bébiételes üvegekbe teszem. Egyenlőre még az anyagbeszerzés is nehézkes (icipici kisváros: gyógyszertárban nem adtak glicerint, papírboltba majd! hoznak hungarocell golyót...), de én kitartok és a kedvemet nem tudják elvenni. :-) :-)
    Szeretettel üdvözöllek:
    Szilvi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Szilvi! A hungarocell jól bírja a vizet? Nem is gondoltam volna... hát igen, én is olyan helyen lakom, ahol még papírbolt sincs, de a netről szoktam rendelni azokat a dolgokat, amelyek nélkül nem élet az élet :-)

      Törlés
  11. Éljen! Éljen! :) már nagyon vártam a téli/karácsonyi ötleteket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mostantól csak ezek lesznek, nagyon kevés kivétellel :-)

      Törlés
  12. Hát ez egyszerűen csodálatos :)Teljesen odavagyok :) Asszem, nekem is be kell szereznem a szükséges kellékeket.

    Köszi a remek ötletet!
    Szonja

    VálaszTörlés
  13. CSúcs!Épp ezt terveztük a gyerekekkel.Mostmár pontos és megbízható útmutatót is kaptunk:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem, hogy nálatok is nagy sikere lesz, az enyémek naponta vagy tizenötször megrázogatják és nézik elbűvölten :-)

      Törlés
  14. Sziasztok!
    Én is csináltam már ilyet, 1,5 literes kivitelben. Spec. ajándék volt.
    A legnagyobb probléma a glicerinhez való hozzájutás, ugyanis bomba alapanyagnak számít. Gyógyszertárakban lehetett korábban beszerezni, de ma már csak receptre adják. Hogy sikerüljön, be kellett vetni a kapcsolatrendszeremet.
    Később olvastam a neten, hogy babaolajjal helyettesíthető a glicerin, de még nem próbáltam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én ajánlok egy fillérekbe kerülő apróságot. Nagyobb diót óvatosan ketté kell nyitni, hogy a héj egybe maradjon. Papir és hobbi boltokban, vagy a karácsonyi vásárban lehet parányi angyalkát kapni, amit bele ragasztok a dió héjba. Akasztót is lehet rá tenni, így a fára is föl rakható. Ha még bolonditani akarod, pici csipke is jöhet rá. Hobbi boltban szintén kapható kb. kis újj hosszúságu fahéj. Ezt egy fa ruha csipeszre ragasztod, felül a fa féjba egy tök magot ragasztasz, ez a gyertya lángot idézi. Ezt is lehet fára, és ajándékcsomagra is tenni. Hirtelen ez jutott eszembe, de a hobbi boltokban is nagyon szivesen segítenek. Az, hogy 2 bal kezes vagy el ne hidd, rólam is ezt mondták, én balga szintén el hittem! Aztán mikor nyugdíjas lettem, -előtte meghalt a férjem- nagyon rossz állapotba kerültem, kellett valamit csinálnom. Bátortalan voltam, de képzeld, sikerülT Azóta a csillagos ég, és a pénztárcám a határ!.Kizárólag saját készítésű ajándékokat adok! Sok sikert!

      Törlés
  15. Nagyon tündéri lett a hóemberlyány:)

    VálaszTörlés
  16. Vééégre:)))Nem is tudod mióta vártam már ezt a bejegyzést:)

    A hógömbnek tavaly én is nekiveselkedtem,be is szereztem hozzá mindent de a figuránál megakadtam :( Talán majd idén...:)

    Glicerint elvileg tényleg nem adhatnak a gyógyszertárban,tőlem is megkérdezték hogy mire kell:)Miután elmagyaráztam,adtak-persze ezt is gyógyszertára válogatja...érdemes ismerős és kedves gyógyszertári asszisztenseknél érdeklődni;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igenigen, szerintem kevés az olyan szigorú patikus, aki nem szánja meg az embert, ha elmakogja, hogy ő csak hógömböt szeretne készíteni befőttesüvegből.. :-)

      Törlés
  17. Nagyon klassz :) Most leltem a blogodra, nagyon klassz dolgaid vannak. Ezt el fogom készíteni :)

    VálaszTörlés
  18. Végre! Kezdődik a kedvenc időszakom :D
    Továbbiakban csak az előttem szólókat tudnám ismételni....
    Sok ismerősnek ajánlottam már a blogodat, köztük, "ügyetlen" anyukáknak....és ment neki :)) Szóval mindenkit csak biztatni tudok! Lásson neki, ha úgy érzi neki nem menne, akkor is. Kezdeti botladozásokban mindenkinek van része. Kinek több, kinek kevesebb.
    De a végén a sikerélmény mindenért Kárpótol.
    Vágjunk bele csajok :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pontosan így van, csak bele kell vágni, és menni fog :-)

      Törlés
  19. nagyon jóóóóó. Köszi ezt a bejegyzést. a barátnőmnek jövő héten lesz a születésnapja és gyűjti a hógömböket. Eddig eszembe se jutott,hogy házilag is lehetne. Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És akkor már érdemes neki valami nagyon személyre szabottat készíteni :-)

      Törlés
  20. Nekem még nem volt gondom a glicerinnel, azt mondták a patikában, hogy 1 dl-t adhatnak belőle ki.
    Szuper a hógömb! Tuti én is megcsinálom.:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyébként már láttam a neten is, zöld boltban, szóval a hozzájutás nem lehetetlen :-) örülök, hogy tetszik!

      Törlés
  21. glicerin helyett pár csepp mosogatószer is jó

    Ildikó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, hogy nagyon buta a kérdés, de ez nem fog habzani felrázáskor...?

      Törlés
  22. Jaj, ez nekem is kell. Imádni fogják a harmadikosok, az tuti!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ők is, az biztos, meg minden korosztály :-)

      Törlés
  23. Tőlem azt kérdezték csak mennyit mérjek? Ezek szerint rögtön egy litert kellett volna kérnem :D ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Óóó! Szabad megkérdezni, hol volt ez a hely? :-)

      Törlés
  24. Aranyos lett. Tavaly kaptam ilyet a kolléganőimtől, csak abban Kinderfigura volt, de így aranyosabb!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De az is jó ötlet, kisebb üveghez nagyon alkalmas. Az enyém kicsit nagyobb volt :-)

      Törlés
  25. jó pár éve én is készítettem ilyet! Nagyon örültek neki! Viszont, a rénszarvast olyan nehezen sikerült ráragasztanom a kupakra.

    VálaszTörlés
  26. Nagyon tetszik az ötlet!!
    Nekem csak olyan kérdésem lenne,hogy ha nincs ragasztópisztolyom,akkor mivel tudnám helyettesíteni,hogy biztos ne essen le a teteje mikor megfordítom???

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem a pillanatragasztó is megfogja elég rendesen. Nekem amíg nem volt ragasztópisztolyom addig azt használtam ilyesmire. Mindemellett érdemes beszerezni egy ragasztópisztolyt, kb 500-700 forintért már lehet (én is annyiért vettem pár éve és ahogy látom nem igazán változott az ára) kapni és elég sok mindenhez lehet használni. A belevaló rudat pedig szinte minden hobby boltban vagy akár neten is be lehet szerezni.

      Törlés
    2. Szia! Én mindenképp vízálló ragasztót javasolnèk,nehogy egy óvatlan pillanatban a pillanatragasztó megadja magàt. Szeretném én is elkészíteni, de előtte mindenképpen beszerzek xiloplasztot (remélem jól írom). Üdv, Anita

      Törlés
    3. Igen, a pillanatragasztót én sem javasolnám, mert tényleg körbe kell nyomni a kupak szélein, és egy tubusból nem tud ennyi kijönni egyszerre, plusz nem is olcsó. A ragasztópisztoly azért jó, mert az olvadt ragasztó tökéletesen a vájatokba szárad, ráadásul sokkal olcsóbb megoldás, hiszen kb. egy patron elég is hozzá bőven (feltéve ha a pisztoly már megvan :-) ).

      Törlés
  27. Csillámot hol kapok??? Nagyon tetszik a blogod:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bárhol, ahol illat és sminkszereket is árulnak, vagy fodrász-körmös-kozmetikai kellékesnél, és még hobby boltokban is vannak. Mindenféle színben, méretben.:) Pici műanyag tégelyekben vannak, meg picike kis tartáylokban. Az ilyeneket árusító helyen mindig kis műanyag kosárkákban vannak felhalmozva.:)

      Törlés
    2. Köszi, Szilvi, ezt én sem tudtam! :-) Én hobbiboltban vettem az enyémeket.

      Törlés
  28. Szia! Nagyon tetszik a hógömb, én is mostanában fogok nekiállni, glicerinem is van (a Müllerben lehet kapni) csak a figuráim hiányoznak még hozzá, de nagyon tetszik ez a gyurmás megoldás. Kipróbálom, de csak miután befejeztem a Bogyó és Babóca projektet! Nagyon tetszik a blogod, sok ötletedet "elloptam" már! Anita

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Komolyan, a Müllerben van?? Ez nagyon hasznos infó nekem is, köszönöm! És csak használd az ötleteket bátran, mindig örülök, ha valaki kedvet kap a megvalósításhoz! :-)

      Törlés
  29. már pár éve készülök ilyet csinálni... minden évben megcsodálom a kis kézzel készített hógömböket, rajongok értük. mindig a glicerin hiányzott, de most megtudtam, hogy nálunk is lehet a gyógyszertárban szerezni, úgyhogy mostmár nincs kifogás :)
    a tiéd nagyon kedves és eredeti lett 007-es Levendulalány :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is nagyon szeretem a hógömböket, de olyan ritkán lehet igazán szépeket és ízléseseket kapni... ezek a sajátok viszont legalább nagyon egyediek!
      De jó, hogy értetted :-) :-)

      Törlés
  30. Köszönöm mindenkinek.esetleg még sziloplasztra gondoltunk a párommal.szerintetek??

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem ez is tökéletesen megfelel, hiszen ez abszolút vízzáró réteget képez.

      Törlés
    2. A napokban elkészítettem én is a kis hógömböt, és sziloplassztal ragasztottam oda, gondoltam nagy baj nem lehet. tökéletesen működik. úgyhogy ha nincs más otthon akkor ezzel is nyugodtan el lehet készíteni..
      csak várni kell vele hogy teljesen megszilárduljon. Én 2 napot vártam. :)

      Törlés
  31. A gyógyszertárban már nem kapható glicerin, akkor hol lehet beszerezni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk lehet. Próbáld meg egy másik patikában!:)

      Törlés
    2. Igen, szerintem is érdemes még más patikákban is megnézni, illetve fentebb egy kedves kommentelő írta a Müllert is mint beszerzési forrást.

      Törlés
    3. Én most vettem natúr boltban glicerint, (II. Forint u. 4.), de van webshopjuk is, http://webshop.cosmio.hu/.
      50 ml 400 Ft, viszont nem kell receptet iratni.

      Törlés
  32. már megint egy fantasztikus ötlet!!!!! a karácsonyi s.k. dekorjaink többsége tuti innen származik majd!:)

    VálaszTörlés
  33. Köszönöm Levendulalány!!!
    Hála Neked és a blogodnak,kreatív novembernek és decembernek nézek elé a kisfiammal.:)
    Annyi ötletet kaptam itt Tőled,azt sem tudom melyikkel kezdjük!!
    Köszönöm !!!!

    VálaszTörlés
  34. Ha nem gond Facebookra belinkelném az oldaladat a többi kreatív anyukatársamnak :)))

    VálaszTörlés
  35. Küldetés teljesítve,ajánlottalak sokaknak,remélem sok anyuka merít ötletet innen :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülnék, ha így lenne :-)

      Törlés
  36. Pont most csináltam meg, egy fenyőfát kreáltam bele gyurmából, és fehér mini csillámokat tettem bele. Nagyon szuper lett, köszi a leírást :)

    VálaszTörlés
  37. Aztamindenit!!!!! nem semmi! de joooooo! Na, ki is probalom. Most mar csak ki kell deritenem, hogy mindezeket az alapanyagokat hogy hivjak angoluk, hol lehet oket beszerezi, es neki is allok barkacsolni! KAr, hogy a 15 honapos kislanyom meg nem ertekeli ezeket a dolgokat, de hamarosan nagyobbacska lesz, es majd egyutt kreativkodhatunk az oldaladrol! Alig varom! Koszi a sok jo otletet, olyan jo olvasni Teged!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen, szívből örülök, hogy tetszenek az ötletek :-)

      Törlés
  38. Szia Levendulalany!
    Ma megprobaltuk elkesziteni, de valoszinuleg keves lett bele a glicerin. Hany decis uvegbe csinaltad? Es csurig tele kell lennie az uvegnek a figuraval egyutt?
    Koszi a valaszod!
    Mi egyebkent uvegangyalkaval es rozsaszin csillammal csinaltuk. Varazslatos lett volna, ha van hozza eleg glicerin! :-):-):-)
    Tundi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Tündi!
      Az én üvegem kb. 2,5-3 dl-es lehetett. Igen, teljesen tele kell lennie az üvegnek. Mindenképpen érdemes leragasztás előtt csak simán rátekerni a fedelet és "tesztelni" a kavargást, mert akkor még lehet pótolni. A glicerin inkább kevesebb legyen elsőre, mint több, mert hozzátenni egyszerűen lehet, viszont ha sok, ki lehet dobni - csináltam olyan hógömböt is, amiben csak álltak a csillámok a vízben, mert túl sok glicerint adtam hozzá :-)

      Törlés
  39. Szia! Azt halottam, hogy a glicerin helyett jó a babaolaj is. Ez igaz? :)
    Illetve a csillámporból, ha veszek műkörmös boltba egy kis tégely fehér csillámport, az elég lesz?
    És még annyi lenne a kérdésem, hogy Opla levegőn száradó gyurmát is bele lehet tenni? Mert nekem van itthon ilyen gyurmám, és nem szívesen vennék még egy másik fajtát is:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, ezt én is hallottam, de még ki nem próbáltam, mivel kaptam glicerint a közeli patikában :-) Hű, hát nem tudom, egy ilyen tégelyben mennyi csillámpor van, de ha mondjuk két kávéskanálnyi igen, akkor az elég lesz.
      Levegőn száradó gyurmát csak akkor mernék használni, ha tényleg kopogósan keményre szárad, és nem oldja a víz - ezt kipróbálás nélkül sajnos nem lehet megmondani, nem ismerem ezt a márkát.

      Törlés
  40. Kedves Levendulalány!
    Nagyon aranyos lett a hógömb! Szeretném én is elkészíteni, de még be kell szereznem a hozzávalókat. A fentiekből már minden kérdésemre megkaptam a választ, egy kivételével, kérlek, segíts, ha van időd mostanában. A hóemberfigura több színű gyurmából készült, nem festetted,ugye? Ha többféle színes gyurmát használtál: összetapadnak a gyurmarészletek vagy ragasztani kell őket?
    Köszönöm a segítséget,
    Nóri

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Nóri! Igen, többszínű gyurmából készült a figurám, és tökéletesen összetapadnak. Úgy képzeld el, mint a rendes gyurmát, amivel a gyerekek szoktak alkotni, szépen formázható és nagyon jól egymáshoz ragadnak a részek. Egy fontos dolog van az ilyen magas, álló figurák esetében: sütés közben elhajlanának, ezért vagy kiékeled összegyűrt alufóliával, fém evőeszközzel stb., vagy fekvő helyzetben sütöd ki - így elkerülheted, hogy eldeformálódjon a saját súlyától az ilyen vékony, magas figura. (Az alacsonyaknál persze nincs ilyen veszély.)

      Törlés
    2. Köszönöm a gyors választ és a sütési módot, erre biztos nem gondoltam volna.
      Üdv,
      Nóri

      Törlés
  41. Kedves Levendulalány! Nagyon tetszik a hógömböd, és nagyon szeretném elkészíteni!:) Viszont van egy kérdésem. (Ha már feltette más és megválaszoltad, nézd el nekem, de olyan sok itt a bejegyzés, hogy nem olvastam el mindet! :) ) Szóval azt olvastam sok helyen, hogy glicerint nem adnak ki csak vényre, viszont elvileg paraffinolajjal lehet helyettesíteni. Szerinted az működhet ebben, ha nem kapok glicerint? Köszönöm!
    Üdv, Nóra

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Nóra! Sajnos a paraffinolajjal nincs tapasztalom, de azt tudom, hogy kedves patikus hölgyektől vény nélkül is ki lehet sírni glicerint, főleg ha az ember elárulja, hogy karácsonyi sk-hógömbhöz kellene :-)

      Törlés
  42. Nagyon szuper, én sem tudok mást írni! :) Mindenképpen elkészítjük a kisfiammal! Köszönjük a sok remek ötletet!!!!

    VálaszTörlés
  43. Szia! Szeretnék gratulálni a blogodhoz!Fantasztikus!

    Ugyanakkor szeretnék egy kis segítséget is kérni.. A mai napon nekiálltam kisérletezni.. De sajnos nem sikerült valami jól a dolog. Vettem műhavat (gondoltam, az jobb lesz mint a csillám) és glicerint is.. De akárhogyan próbáltam, mindig fent maradt a hó a víz felszínén. Persze, ha összerázom, akkor szépen kavarog, meg lassan mozog (gondolom a glicerin miatt),de aztán felúszik a tetejére..
    Valami ötlet? :/ (próbáltam már egy csepp mosogatószerrel, illetve kókuszreszelékkel is. Az eredmény ugyanez.. kezdek elkeseredni.)

    Előre is köszönöm a választ.

    Egy rajongó. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, köszönöm szépen! :-) Húha, nehéz így ezt megmondani, de egyszer én is jártam úgy, hogy a csillámok mindig felúsztak az üveg tetejére, amikor egy picivel több glicerint tettem vízbe, mint kellett volna... nem tudom persze, hogy ez-e a probléma oka, lehet, hogy a műhó helyett mégiscsak a csillám lenne igazán jó, nem tudom, de legközelebb tényleg próbáld meg kevesebb glicerinnel, hátha az lesz a megoldás!
      Nagyon szurkolok, hogy megoldódjon a probléma!

      Törlés
  44. Juujj ez nagyon cuki és pont esedékes a két mama névnapi ajándékának legyártása, egy db skarlátos gyermekkel és a mindent szétszedő tesójával:)) Kösz a tippet, imádom a blogod:))
    Márti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm, remélem, sikeretek lesz vele :-)

      Törlés
  45. Elkészítettem,az üveget szárazon ragasztó pisztolyoztam,de mégis elengedett a figurám és az üvegből is szivárog a cucc. Mit ronthattam el? :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Két dolog lehetséges ilyenkor: vagy nem jutott mindenhova annyi ragasztó, ami elzárja a víz útját, vagy a ragasztó (mondjuk ahol először kezdted nyomni) már egy picit elkezdett szilárdulni... A Nagyobbik egyik üvegével mi is jártunk így, úgyhogy fogtuk, és alaposan beszigszalagoztuk a tető körüli részt, aztán pedig erre a részre egy szép mintás anyagcsíkot ragasztottunk, így teljesen jó és csinos lett :-)

      Törlés
    2. Nem adom fel,neki ugrok még egyszer. Köszi :)

      Törlés
    3. Szurkolok, hogy sikerüljön! :-)

      Törlés
    4. Meleg ragasztó helyett próbáld szilóval. Nekem az vált be!

      Törlés
  46. Szia! Nagyon tetszik a blogod! :) Alig várom hogy elkészítsem a saját,egyedi hógömbömet. :D Köszi a sok ötletet! :DD

    VálaszTörlés
  47. Csináltam egyet én is és szuper lett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök! Köszönöm, hogy megírtad :-)

      Törlés
  48. Nagyon aranyos! S ha már a süthető gyurmát használtad, lenne egy kérdésem. Amit én készítettem fehér gyurmából, csodás porcelán fehér"nyersen", de sütés után piszkos sárga, csúnya lett. Szerinted rosszul csináltam valamit? Látom a hóemberlányod gyönyörű fehér.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megkérdeztem, milyen márkájú gyurmát használtál? Találkoztam korábban én is ezzel a problémával, két oka lehet: ha a kelleténél jobban túlsül, illetve ha nem megbízható a gyurma minősége. Én most már mindig a FIMO vagy Cernit gyurmákat használom, tapasztalatom szerint ezek tényleg 100 %-ig megőrzik a színüket sütés közben, a többi mindig más árnyalatot kap...

      Törlés
  49. Nos akkor lehet, hogy túlsütötte??? A márka az stimmel, Cernit, de akkor lehet forró volt a sütőm??? Nem baj így bátrabban próbálkozom újra mert akkor nem az anyaggal van a gond. Már majdnem kidobtam mérgemben. Köszi a segítséget :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen, a Cernittel tényleg nem lehet gond, tényleg túlsütés lehetett a probléma oka. Sok sikert a következőhöz! :-)

      Törlés
  50. Kedves Levendulalány!
    Nagyon tetszik a blogod, ez a hógömb a kedvencem! Meg is van már hozzá minden hozzávalóm, de itt-ott a neten olvastam olyat, amiről érdekelne a véleményed, illetve tapasztalatod. Szóval olvastam, hogy ha csapvízből csináljuk, akkor besárgul a víz, ezért desztilláltból kell. Te milyen vizet tettél bele és mit tapasztaltál? Illetve még egy kérdés: milyen pillanatragasztót használsz, ami tutira megtartja a figurát? Olvastam valamelyik bejegyzés alatti kommentben egy márkát amit ajánlottál, de sajnos már nem tudom melyik volt az...
    Köszi a válaszokat és további jó alkotást! :)
    Anna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Anna! A mi hógömbjeinkben nem sárgult be a víz, de ha tudsz desztillált vizet szerezni, akkor biztos az a legjobb. Nekem ez eszembe sem jutott, nem is gondoltam rá, bevallom... te felkészültebb vagy :-)
      Pillanatragasztóból Loctite Gel-t szeretek használni, mert az atombiztos. :-)

      Törlés
  51. Mivel lehet még helyettesíteni a glicerint???

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Állítólag babaolajjal is jól működik a dolog, de én még nem próbáltam így - mármint ilyenkor se víz, de glicerin, csak babaolaj :-)

      Törlés
  52. Kedves Levendulalány!

    Van mindenem, csillámpor, glicerin, üveg, csapvíz. Kísérleteztem semennyi, meg icipici glicerinnel, meg persze 3 evőkanállal is, de MINDIG összeáll a tetején a csillám. Mit rontok el? Nagyon szeretnék a kisfiammal alkotni, de így csúnya :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is ez a problémám, hogy összeáll a tetején. Sikerült valahogy megoldani?

      Törlés
    2. Esetleg nem lehetne az a gond, hogy a csillám nagyon picike, porszerű? Az hajlamos összekupacolódni így, ahogy írtátok.. az én csillámom nagyobb darabokban van. Persze ez csak tippelés, sajnos én még nem találkoztam ezzel a jelenséggel...

      Törlés
  53. Nagyon jó lett ^^
    Egy barátnőmnek szeretnék névnapjára készíteni egy gömböt. Arra gondoltam mi lenne ha egy laminált képet rögzítenék a befőttes kupak tetejére? Vajon megvalósítható?
    Egy bugyuta kérdést is feltennék: a glicerin miért kell bele? Kihagyható? Ha nem hol szerezhető be?
    Elnézést a zavarásért és köszönöm előre a választ ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha a laminálás tökéletes, és nem tud sehol sem befolyni a víz, akkor lehetne beletenni képet - csak nem tudom, egy ennyire vékony dolgot hogyan lehetne a kupakhoz rögzíteni... talán valamiféle apró sínt kellene készíteni neki, és úgy rögzíteni.
      A glicerin miatt pörögnek szép lassan a csillámok - ha nem lenne benne, a csillámok felrázás után rögtön újra az üveg alján lennének :-)

      Törlés
    2. Bár ahogy most így gondolkodom rajta, jó megoldás lehet az üvegtető belsejére ragasztópisztolyból kinyomott forró ragasztóba nyomni a laminált lapot. Ha teljesen megkeményedett, ki lehet próbálni, működik-e a dolog :-)

      Törlés
  54. Nagyon szépen köszönöm a segítségedet! Kifogom próbálni, amint alkalmam nyílik rá. A blogod pedig fenomenális!
    További szép napot!

    VálaszTörlés
  55. A glicerin megvásárlásához kell vény? Vagy vény nélkül meg lehet venni? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem annyira vény kell, mint inkább egy kedves patikus :-) Ha elmondod,hogy hógömbhöz kell a glicerin, biztos, hogy megesik rajtad a szíve, és ad valamennyit :-)

      Törlés
  56. kedves Levendulalány!
    egy kis tanácsot szeretnék kérni: műanyag és gumi játékokat (kis dinókat) vettem, és ezeket szeretném egyszínűre befestve beleragasztani az üvegbe. milyen festéket ajánlasz hozzá, ami nem ázik majd le és jól fed? nem feltétlenül fújnám le őket, inkább ecsettel gondoltam festeni, de most csak vízbázisú akrilom van, ami meg szerintem leázna róla. van esetleg tapasztalatod ezzel kapcsolatban? hálásan köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Csakis akrilfestéket, a vízbázisú (pl. Pentart vagy Auchan saját márkás) tökéletes, nem fog leázni. Én is tettem hógömbbe már festett figurát, és teljesen sértetlen maradt, szerintem bátran vágj bele! :-)

      Törlés
    2. jajj,ennek nagyonm örülök! köszönöm szépen a választ! remélem, sikerült néhány csinos darabot összehoznom :)

      Törlés
    3. Egészen biztos vagyok benne! :-)

      Törlés
  57. Szia! :)
    Nekem az lenne a kérdésem, hogy most készítettem egy hógömböt, de sajnos a kókuszreszelék és a csillámpor nem akar az aljára lesüllyedni, nem tettem bele glicerint, csak vizet, ez a probléma, ezért nem süllyed le, vagy később le fog süllyedni?
    Előre is köszönöm a választ! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Igen, a glicerin kihagyhatatlan összetevő, ezért nem süllyed le a csillám...

      Törlés