2012. november 10., szombat

Hóemberek építőkockából


Mostanra teljesen magunk mögött hagytuk az építőkocka-korszakot, de azért még mindig akad jó pár darab a házban. Amikor a kezem ügyébe kerülnek, mindig eszembe jut a pici Kisebbik, akit egyéves kora körül csak akkor lehetett egy helyben látni, amikor égig érő, vékonyka tornyokat épített a kockákból, és rá egyáltalán nem jellemző türelemmel próbálgatta megtalálni az egyetlen egyensúlyi pontot.

Szóval, szeretjük a kockákat, és a végsőkig próbáljuk őket játékban tartani - most például arra gondoltam, szétszedhető-felépíthető-variálható hóembereket készítek belőlük, amelyek "pihenőidőben" téli dekorációként is szolgálhatnak. :-)

Összeszedtem a maradék kockakészlet egy részét, és nekikezdtem.





Fehér akril alapozófestékkel lefestettem őket (a festetteket két rétegben is):





Száradás után alkoholos filccel néhány kockára pöttyöket rajzoltam:





Feketére festettem három fakorongot, és fekete kartonból kivágott körökre ragasztottam őket:





Végül pedig három kockára hóemberarcot rajzoltam.





És innentől kezdődhetett a móka :-) A kockákat tetszés szerint összerakva lehet készíteni alacsony, sovány, duci, magas hóembereket, ahogy csak a gyerekeknek tetszik, de fel lehet építeni a Világ Legmagasabb Hóemberét is akár, fejenállót, fekvőt vagy bármilyet - csak bízzuk a kicsikre a dolgot, fantáziával ők vannak eleresztve a legjobban.... :-)
Lehet csinálni rendes hóembereket:














Másmilyen rendes hóembereket:







Nagyon magas hóembert:




Fejen álló hóembert:




Szerelmespár-hóembereket:




Mama-hóembert kisbabával:




Naggggyon laza fiúka-hóembert (egyes vélemények szerint chippendale-hóembert):





És végül, ha a gyerekek már elmentek aludni, és a kockák elöl maradtak - részegen ki visz majd haza-hóembert :-)







21 megjegyzés:

  1. A nagyon laza tetszik a legjobban!

    VálaszTörlés
  2. Hát ez nagyon jó!Köszönöm az ötletet!

    VálaszTörlés
  3. Nagggyon laza... nagggyon tuti! :-DDD

    VálaszTörlés
  4. Nagyon tetszik a kalap ötlet ,köszönöm, persze a többi is!

    VálaszTörlés
  5. Fantasztikus! Egy játékboltnak is eladhatnád ötletként.

    VálaszTörlés
  6. Hát a laza az tényleg csúúúúcs :D De az utolsó is :)))))) Gratula hozzá ;) Ennek tudatában már alig várom, hogy lenyúlhassam keresztfiam kockáit, ha kinőtte :) De addig még legalább 5 évet várnom kell :D még csak 4 hónapos :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jót szórakoztam a felvezetőkön :D
    Nerzsi

    VálaszTörlés
  8. na, ezt nevezem én igazán kreatív és kreativitást fejlesztő hóembereknek :) és a körítés is sziporkázó :)

    VálaszTörlés
  9. A bejegyzés címét olvasva fogalmam sem volt, hogyan lesz a kockából gömb, és a bejegyzés végére tényleg elhittem, hogy hóembereket látok, nagyon jó! :) És nekem is chippendale! :D

    VálaszTörlés
  10. Imádomimádomimádom!!!!Nekem az utolsó a kedvencem :D
    Már kattog az agyam hogy tudnám kivitelezni,szuper kis ajándék lenne a Mikulástól :)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon aranyosak a hóemberek. Nálunk még nem jött el a kocka-korszak, de ha jön és elmúlik, akkor remélem nem felejtem el az ötletet! :o)

    VálaszTörlés
  12. Kedves Levedulalány,
    kicsit "off" leszek, elnézést.
    Nagyon szeretem a blogodat, nyáron ajánlotta egy kedves barátnőm, és azóta szerintem már minden bejegyzést olvastam. Sokszor használsz ragasztópisztolyt és mostanra bennem is megérett az elhatározás (melyben nagy szerepe van a Karácsony közeledtének :)), hogy kipróbáljam pár ötleted.
    Azoban ragasztópisztoly ügyben elakadtam. Abban kérném a segítséged, hogy te melyik használod, melyiket ajánlod, mert ahogy látom nagy a választék az üzletekben...
    Előre is köszi és izgatottan várom az újabb karácsonyi ötleteket!
    Melinda

    VálaszTörlés
  13. Chippendale hóember XXD abszolút favorit lett nálam :D

    VálaszTörlés
  14. Köszönöm a kommenteket, nagyon-nagyon kedvesek vagytok :-)

    Melinda, őszintén szólva nekem csak olcsó és no-name ragasztópisztolyaim voltak, és 100 %-ig elégedett voltam velük... persze ha márkásat veszel (pl. Pattex stb.), azok remélhetőleg jó minőségűek és tartósak, de mivel nekem az olcsóbbakkal is csak jó tapasztalatom volt, nem vennék most sem drágát. Inkább szerintem az a fontos, hogy legyen rajta "ravasz" (ne a rudat kelljen kézzel betolni), és én a kis méretű ragasztópisztolyokra esküszöm, mert a patron sokkal kevesebbe kerül ezekhez, és takarékosabb a használatuk is.
    Remélem, egy kicsit tudtam segíteni :-)

    VálaszTörlés
  15. Kedves Levendulalány!
    Nagyon szépen köszönöm a választ, sokat segítettél, ma megyek is és beszerzem. Szombaton akrilfestéket, selyempapírt már vettem, papírgurigám van két zacskóval, szóval alakul... :)
    Gyönyörű az új lyukasztód! :)
    Szép napot!
    Melinda

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsi vagyok, mit alkotsz először ezekből :-)
      Köszönöm a lyukasztó nevében is! :-)

      Törlés
  16. Jaj, de jót nevettem! Köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  17. A 8, és az 5 éves fiaim, sikongatva nézték végig a képeket.
    Most válogatják az építőkockáikat. :)
    Azt is megbeszéltük, hogy a konyhaablakba lesznek kirakva, és minden reggel átváltoznak majd a hóemberek.
    :))
    Nagyon köszönjük!

    VálaszTörlés