2012. november 28., szerda

Filcdíszek pirosban-fehérben


Az elmúlt napokat ismét egy rendkívül ragaszkodó torokgyulladás társaságában töltöttem. Kezdődött egy ijesztően erős torokfájással, folytatódott lázzal és egyéb kellemes tünetekkel, mostanában pedig fejhosszal vezetek ugatási szakértő kollégám, Frakk előtt. Tegnap pedig már a tüdőm is elkezdte érdekelni a háziorvosunkat, ezért aztán erős szükségem van a pozitív gondolatokra, amelyekből ez a kedvencem: csodálatos, hogy éppen most vagyok beteg, mert így karácsonykor nem leszek az, pedig szoktam! :-) 
Megpróbálom az optimizmusomat megőrizni ma délelőtt is, amikor is valószínűleg legalább négy órát fogok eltölteni a vizsgálatokon, de kérlek, szurkoljatok nekem, hogy egészen hihetetlen gyorsasággal végezhessek a magyar egészségügyben tett túrámon... olyan jó lenne meglepődni, hogy nahát, ez csak ennyi időbe telt? :-)

Viszont tettem egy érdekes felfedezést: ha beteg vagyok, valahogy varrhatnékom-hímezhetnékem támad. Van erre vajon valami racionális magyarázat? Érdemes elindulni az asszociáció sötét bugyraiba, miszerint beteg-kórház-sebész-varr-hímez...? Ez inkább horrorisztikus, mint valószínű gondolati útvonal, úgyhogy tényleg nem tudom, miért van így, de így van - a második tüsszentésnél már osonok is ki egy kis hímzőfonalért, tűért meg valami maradék textildarabkáért. 
Hozzá kell tennem persze, amit már néhányszor meg is írtam itt: semennyire sem vagyok otthon a kézimunka berkeiben, de ilyenkor kimondottan lelkesen nyomorgatok össze mindenféle anyagdarabot... ráadásul mivel nem kaptam levegőt, aludni sem tudtam rendesen, úgyhogy éjszakánként még időm is volt erre.  Most karácsonyi témakörben alkottam, már amennyire ezt annak lehet nevezni, de a végeredmény mégis aránylag vállalható lett, úgyhogy meg is mutatom. De kérem szépen, senki se keressen párhuzamos öltéseket, mert ha vannak is, az csakis a véletlen műve :-)

Cselesen egy olyannal kezdem, ami optikailag különösen jól mutat - bár ez nem az én érdemem, hanem a  horgolt virág készítőjéé, aki az egyik kollégám menyasszonya. Én csak a filcpárnácskát készítettem el, amire rávarrtam a virágot:





Aztán varrtam egy csipkecsíkokkal feldíszített fehér fenyőfát:





Pihenésképpen nem varrtam, csak vágtam és ragasztottam:





Lett egy szerény méretű, de annál kövérkésebb is:





Aztán megint egy horgolt virágos:





Megint egy lustálkodós verzió:





Utolsó előtti lett a sorban egy mikulássapka :-)





A végén pedig az, amelyik a szívemnek leginkább kedves:





A varrás egyébként kimondottan terápiás tevékenység még az olyan varrni nem tudóknak is, mint amilyen én vagyok - mindenkinek ajánlom, aki elkapja a mostani torokgyulladásos vírust :-)



35 megjegyzés:

  1. Úgy látszik szolidálok veled.. Én is érdekes hangokat adok ki magamból amire nem mondanám hogy ez normális. Valahogy a betűk is átalalultak. Lásd nem= dem. :)) Együtt érzek veled. Ajánlani tudom a forró méz és frissen facsart citrom keverékét. Tuti kombo :) én még megtoldottam egy kis propolisszal is . Hihetetlen milyen sokat segít.. Ezt elnyammogod és egyből szebb lesz ez a szürke világ. Jaj a műveid! Majd elfelejtettem. Nagyon édesek. Jó ötlet volt vegyíteni a filcet a horgolt virágokkal. Mutatós. És ha közben míg csináltad gyógyultál, külön figyelemre méltók. :)Gyogyulj meg mohamarabb. Éljen a karácsony :)))!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, ez egy sok energiát adó komment volt :-) Akkor beszerzek egy kis propoliszt, szerencsére pár utcával arrébb van egy méhész, neki biztos van...és karácsonyügyileg abszolút egyetértek :-)

      Törlés
  2. Én is hasonlókkal foglalkoztam a napokban:) Én sem tudom varrni, de a filccel jó dolgozni.) Jó gyógyulást:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor biztos a levegőben van valami, hogy a varrni nem tudók is nekiállnak :-) Köszönöm szépen!

      Törlés
  3. Gyors gyógyulást és drukkolok a gyors ügymenethethez :-, a díszek pedig tündeményesek!

    VálaszTörlés
  4. A piros-fehér filcdíszek gyártása nálam is megtörténik minden évben, bár nálam érdekes módon nem jár együtt a torokgyulladással.;) Nagyon tetszik, amiket készítettél!
    Jobbulást!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, végül is a piros-fehér = karácsony, ez lehet a magyarázat :-) Köszönöm szépen!

      Törlés
  5. Évi, ezek megint annyira szépek és kedvesek lettek. A kedvencem a ruha! Talán azt még én is meg tudom csinálni.
    Jobbulást!!! És remélem, hamar végeztél ma!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, drága vagy! És hidd el, nemcsak a ruhát, a többit is, ha én is! :-)

      Törlés
  6. Ne szerénkedj, nagyon ügyes vagy szépek lettek. Ebben a sorrendben kérem szépen :::))).

    Üdv Anita

    VálaszTörlés
  7. A karácsonyfa a kedvencem.Egyszerűsége egyenesen arányos a szépségével!

    VálaszTörlés
  8. Drukk-drukk Neked! Megint csoda dolgokat alkottál - nagyon inspirálóak - ajándékkísérőnek, ajtó- ill. kilincs dísznek is szuperek. Köszönöm Ági

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is pont erre gondoltam,hogy kilincsdísznek fogom őket használni :-)

      Törlés
  9. Kedves Levendulalány!
    Már úúúgy aggódtam!!!! Örülök, hogy "csak" megfáztál és kívánom, hogy minél hamarabb gyógyulj meg!Szívesen küldenék egy kis saját szedésű, szárítású bodzateát, mert az pont jó erre....
    Szertettel üdvözöl:
    Szilvi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyira kedves vagy, nagyon köszönöm! A bodzatea nagyon jól hangzik, az kifejezetten jó az ilyen torokgyulladásokra?

      Törlés
  10. Hát tudod, nem kívánom ,hogy beteg maradj,de ezek valami tüneményes díszek!!!!!Méghogy nem tudsz varrni!Mi lenne,ha tudnál?
    Férjem is beteg-megint, én drukkolok,hogy talán nem kapom el.És én is ilyenekre szoktam gondolni,hogy jobb,ha előbb vagyok beteg,mert ha később,akkor ünnep van,vagy szülinap és ilyenek.....Nekem a kedvencem-mind:)- de leginkább a fehér kis csipkés karácsonyfa.:)
    Várom az orvosi eredményeidet.....Ha lesz erőd ide írni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Mammka, neked is annyira köszönöm, de tényleg nem tudok... de egyszer nagyon szeretnék megtanulni! És szurkolok, hogy ne kapd el, mert nagyon-nagyon rossz, és borzasztó lassan múlik. Még holnap is megyek vizsgálatokra, úgyhogy meglátjuk, de nagyon jólesik, hogy gondolsz rám!

      Törlés
  11. Mielőbbi gyógyulást kívánok ! Nagyon szép és jól mutat majd a karácsonyfán mindegyik díszed.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Talán inkább a kilincsekre kerülnek majd, a karácsonyfánkon csak kevés piros van... de még nem döntöttem el biztosan. :-)

      Törlés
  12. Jobbulást! Nagyon szép lett mind, de nekem a mikulássapkán akadt meg a szemem, ugyanis pont ma láttam a boltban hasonlókat (csak az aljuk nem volt összevarrva) és "Christmas Bottle Top" néven árulják. Jól mutathatnak az üvegek tetején :)

    VálaszTörlés
  13. remélem hamar meggyógyulsz, és nem csak a vizsgálat lesz gyors. nálam 1 nap torokkaparás+láz, 1 nap torokfájás+orrdugulás/folyás de ami lassan már 2 hete tart az a légkalapács-köhögés... nagyon unom már, de az orvosokkal rossz tapasztalatom van, tavaly ugyan ez volt a forgatókönyv, de nem tudták kideríteni, miért köhögök és egy halom idő és pénz ment el közben... így én is házi praktikákkal próbálkozom: méz, zsályatea, citrom, vörösáfonya.
    a díszeid nagyon kedvesek, a fehér karácsonyfa most telibe talált, habár nagyon szeretem a piros-fehér kombinációt is. tavaly én is csináltam hasonló díszeket, csak még megtöltöttem levendulával is. volt kiscsizma és kistáska (öltözködőmániás barátnőmnek készítettem), cica (cicamániás kisbarátnémnak), hóember (kisbarátomnak), fenyőfák (barátoknak) és egyujjas kesztyűk (sok imádott barátnémnak) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, a légkalapács nagyon jó hasonlat, tényleg pontosan ilyen... a vörösáfonya jó erre? Aszalva is? Frissen szerintem nem is láttam még sehol, van tipped rá?
      Nekem mindig az a leghatározottabb érzésem, hogy a te közeledben lenni nagyon-nagyon jó lehet, ilyen édes ajándékok...

      Törlés
  14. Szia!

    Szeretném megkérdezni, hozzájárulsz-e, hogy az 1001fonal.hu Facebook oldalán linkeljem ez a bejegyzést, mint inspirációs forrást?

    Köszi, Ági

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Ági! Természetesen, és köszönöm :-)

      Törlés
  15. Nagyon szépek lettek!
    Réka voltam

    VálaszTörlés
  16. Itt írtunk rólad és a díszeidről: http://www.1001fonal.hu/blog/2012-12/1001fonal-adenti-naptar-december-3-filc-diszek-horgolt-ratettel/

    Köszönjük az ötletet!

    Kern Ági

    VálaszTörlés