2012. november 29., csütörtök

Csipkés papírdíszek


Azt gondolhatjátok, egy ilyen barkácsolós nőszemélynek, mint amilyen én vagyok, az egyszerűnél is egyszerűbb mindenféle kézműveskedős programokkal lefoglalni a saját gyerekeit, de ez nem így van. Ott kezdődik a gond, hogy a Nagyobbik ugye már egy majdnem nyolcéves, extra kézügyességgel és fantáziával megáldott kislány, mindeközben a Kisebbik meg egy öt- és féléves kisfiú, aki a "türelem" szót még hírből sem ismeri, a ragasztót legszívesebben szájon át fogyasztja, és amihez nyúl, annak a továbbiakban már ritkán terem babér - szóval nehéz azt a fajta tevékenységet megtalálni, ami mindkettőjüket leköti, lehetőleg ugyanannyira... 

A következő dolog viszont a kivételek közé tartozik - nagyon egyszerű elkészíteni a minden finomságot nélkülöző férfikezdemény-mancsok által is, ugyanakkor az elsős nagylányságra rendkívül büszke copfosok számára is kellően vonzó tevékenység.

Az egész azzal kezdődött, hogy múltkor a KIK nevű áruházban 180 Ft-ért vettem egy 50 db mini tortapapírt tartalmazó csomagot. Persze, ott és akkor fogalmam sem volt, mit fogok vele csinálni, de a 200 Ft alatti, barkácsolós lehetőséget sejtető árucikkeknek képtelen vagyok ellenállni, főleg ha ilyen szép papírköröket tartalmaznak, mint ezek:





Na de aztán egy szürke délutánon jött az ihlet, és rájöttem, hogy ezekből nagyon szép és olyan könnyedén romantikus stílusú díszeket lehet készíteni, méghozzá olyanokat, amelyeknek a kivitelezése az otthon található, két teljesen eltérő célcsoport számára is megfelel, hiszen kellően egyszerű egy apróbb kisfiúnak is, de éppen eléggé látványos egy nagyobb kislány számára is.

A köröket egészen egyszerűen csak félbe kellett hajtani (egy díszhez 6 db-ot):





Egymáshoz kell ragasztani ezeket a félköröket, a következőképpen: az egyik belső félkörre (tehát ott, ahol nincs még az áttört minta) papírragasztót kenünk, és rányomogatjuk a második félbehajtott kört.
(A képen jól látszik, hogy csak a belső, mintamentes rész van összeragasztva, az áttört mintás szélek így elválnak kissé egymástól.)





Ugyanezzel a logikával a másodikhoz ragasztjuk a harmadikat, és így tovább, míg a 6. kör egyik felét is hozzáragasztjuk az 5. másik oldalához:





A két szélső, szabadon maradt papírfélre ragasztót kenünk, közéjük pedig behelyezünk egy cérnaszálat (ezzel lehet majd fellógatni a díszeket):





Egyet hajtunk a lapokon, és jól összenyomogatjuk a beragasztózott félköröket.

Ezután a papírkörök széleit (ahova nem került ragasztó) visszahajtjuk:





És így szépen sorban minden kör szélét behajtjuk így egyenesen:








Leírni tízszer bonyolultabb, mint megcsinálni :-)

Ezután már szét kell hajtani a lapokat és a lapvégeket, ezzel ki is alakult a dísz.

Nekünk nagyon megtetszett :-)





















19 megjegyzés:

  1. Boszorkány vagy, én is épp tegnap vittem haza egy csomag tortacsipkét.
    http://instagram.com/p/SlKI0JJLBL/
    Megpróbálok valami ilyesmit is alkotni belőle, bár az enyém ovális.
    Ó, és olyan drága, ahogy a gyermekeidről írsz. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, angyalkának is mennyire helyesek, karácsonyi képeslapra nagyon el tudom képzelni...
      Mert imádom őket :-)

      Törlés
    2. Igen, az első gondolatom nekem is ez volt, de ezek most még biztos, hogy ablakra fognak kerülni. :) Üdv: Timi

      Törlés
  2. Nagyon ötletes és mennyire jól mutatnak!

    VálaszTörlés
  3. Már fel is írtam a mai bevásárlólistára a tortacsipkét - köszönöm! Szuper vagy!!!!!!

    VálaszTörlés
  4. Milyen jó, hogy vannak itthon ilyen tortapapírjaim. Mikor új mintájút látok, képtelen vagyok nekik ellenállni:)

    VálaszTörlés
  5. Hasonlók vannak itt is:
    http://gyereketeto.blogspot.hu/2012/11/hopehely-tortapapirbol.html
    Réka voltam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ezek is nagyon jól néznek ki, köszönöm :-)

      Törlés
  6. Kedves Levendulalány! Régóra figyelem az ötleteidet, nagyon tetszenek. Hasonlóan gondolkodom én is sok mindenről, rokonlelket vélek felfedezni benned. Mindennap alig várom, hogy megnyissam az oldaladat és új dolgokat fedezzek fel. Most egy kéréssel fordulnék hozzád: karácsonyra vettünk a kisfiamnak egy Bogyó és Babócás társasjátékot és szeretném hozzá elkészíteni a nálad látott B és B figurákat, csak sajnos sehol sem találok natur fabábúkat. Egyedül az Opitecben vannak, de aránytalanul magas postaköltséggel. Van ötleted, honnét lehetne ezeket beszerezni, esetleg helyettesíteni? Segítségedet előre is köszönöm. Tücsökkoma

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Tücsökkoma! Köszönöm szépen... kedves a nicked :-) Megértelek, és ezt javasolnám helyettesítőként:
      http://www.hobbymuvesz.hu/webshop/dekoracios-apro-kiegeszitok/fadiszek/babatest-fejjel-4x8-cm
      Ez a figura nem sokkal kisebb, így is 8 cm magas. A formája egy kicsit más, mint amiből én csináltam a figurákat, de szerintem ettől még kiváló BB-szereplők lehetnek belőlük, és ráadásul nagyon alacsony áron is kaphatók. Ha budapesti vagy, akkor náluk személyesen is át tudod venni a cuccot, és akkor nincs postaköltség.
      Remélem, tudtam egy kicsit segíteni :-)

      Törlés
    2. Ezer köszönet! Megpróbálom... Nem is gondolnád, mekkora segítség volt ez :) Tücsökkoma

      Törlés
    3. Szívesen, örülök, hogy segítettem :-)

      Törlés
  7. Kedves Levendulalány! Egy ideje már követem a blogodat, és annyira jó olvasni az ötleteidet, örülök minden bejegyzésednek!
    Épp a héten álldogálltam én is egy boltban vagy negyed órát egy ilyen csomag kis csortacsipkével a kezemben egy közelgő karácsonyi barkácsdélelőttre gondolva. Azzal a tipikus érzéssel, hogy ebből valami nagyon jót lehet majd készíteni a gyerekekkel, csak még nem tudom pontosan, hogy mit. Te most leírtad, köszönöm :)

    VálaszTörlés