2012. október 31., szerda

Töklámpás


Az idei töklámpásunk teljesen különbözik a korábbiaktól: nem kapott sem mosolygós, sem rémisztő arcot, sőt, egyáltalán semmilyen arcot sem kapott. Mert amikor faragási célokra letettem a tököt magam elé az asztalra, eszembe jutott valami, amit nagyon sokszor olvastam a pici Nagyobbiknak....

"A Futrinka utca végén, szinte már a mezőn, ócska, molyette kalap hevert. Ez alatt a kalap alatt tanyázott Manófalvi Manó, a madárijesztők barátja.Régebben a kalap is egy madárijesztő fején díszelgett, de amióta Manófalvi Manó megörökölte, és házszámtáblát szerelt rá, ház lett belőle. Sajnos, október végén, egy este a szél elfújta a kalapot házszámtáblástól, és Manófalvi Manó födél nélkül maradt. Más lakás után kellett néznie.
Szerencsére talált a mezőn egy jókora sütőtököt, aminek a cinkék már kivájták a belét. - Ez megteszi! - vélekedett a manó. - Korántsem lesz olyan meleg, mint a kalap, de legalább nem fújhatja el egykönnyen a szél.
Fakéregből ajtót, ablakot mesterkedett a tökre, ablaküveg is került egy törött palack cserepeiből. Tűzhelyet agyagból tapasztott, s egy rozsdás cső lett a kémény. Az agyagból tapasztott tűzhely - ha jól megtömték kukoricacsutkával - csak úgy ontotta a meleget.
"Már nem is bánom, hogy a kalap elröpült a fejem fölül - gondolta Manófalvi Manó a tűz mellett üldögélve. - Ez a tökház jóval melegebb lakásnak ígérkezik."
Egy baj volt csupán: a tökházat mindenki meg akarta enni, aki csak arra járt vagy repült. Manófalvi Manónak unos-untalan fel kellett tápászkodnia a jó meleg kuckóból, hogy a varjakat, pockokat, nyulakat elriogassa. - Nem látjátok, hogy ebben a tökben laknak? - kiabálta mérgesen, lúdtollseprűjével hadonászva. - Ez nem megennivaló!
Lámpagyújtás után nemigen háborgatták, mert a tökházikó ablaka messzire világított, s még a legvaksibb vén varjúnak is feltűnt, hogy amiben lámpa ég, az nem ehető. Manófalvi Manó ilyenkor nyugodtan nekiülhetett újságot olvasni."

Bálint Ágnes "Mazsola" című könyve volt tehát az, ami eszembe jutott, ami sok éve az egyik legnagyobb kedvencünk - és így lett a töklámpásunk idén ilyen. :-) 

















29 megjegyzés:

  1. Éppen erre gondoltam én is, bár mi csak ma délelőtt állunk neki barkácsolni. De tegnap este kezdtük a Mazsolát Borival, és rögtön beugrott a tökházikó.:-)

    Szép napot
    Betti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon jól tettétek, Mazsola igazán kötelező darab minden gyerkőcnek :-)

      Törlés
  2. személy szerint sokkal jobban odavagyok ezért a házikós megoldásért, mint a vigyorgó vagy rémísztő fejekért :) olyan jó meleg kuckós hangulata van...

    VálaszTörlés
  3. Hát ez valami szuper ötlet! Sokkal barátságosabb, és biztosan nem elcsépelt, mit a tökfejek.
    Ezt a könyvet én is beszerzem a fiamnak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, szerintem nem árt néha újítani a sok tökfej után :-)

      Törlés
  4. Lenyűgöző!!!!!!

    VálaszTörlés
  5. Jóóóó! Manócska is a tietek?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, de nem mi készítettünk, bolti Manócska :-)

      Törlés
  6. Köszönöm a mesét!

    Nerzsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen! A világ egyik kegkedvesebb meséje...

      Törlés
  7. Tényleg olyan jó kuckósra sikeredett, hogy gyermeki lelkem úgy beleköltözne.... :) Mivel a gyerekkort már magam mögött hagytam, de anyuka sem vagyok még, olyan jó időnként olvasgatni ilyesmiről. Mesét meg már évek óta nem is hallottam... Köszönet érte! :)

    VálaszTörlés
  8. Jaj, de jó! Mazsolát én is nagyon-nagyon szeretem! :)

    VálaszTörlés
  9. Óóóóóóóóóóóóóóó!Évi,ez a legkedvesebb töklámpás amit valaha is láttam...tudtam hogy Tőled valami hihetetlenül ötletes lámpás-ötlet várható de ez...iszonyatosan jó!!!!

    És hát Mazsola...IMÁDOM!Most tervezem megvenni Barnusnak a könyvet karácsonyra,bízom benne hogy leköti már:)(Köszönöm a kérdést,mára már jobban van,tegnap óta nincs láza sem:)))És még a nap is süt szóval boldogság:) )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök nagyon, hogy tetszik :-) Szerintem biztosan tetszeni fog Barnusnak, minden szeretettel körbevett kisgyereknek tetszik... és olyan jó, hogy már jobban van!

      Törlés
  10. Ne haragudj Kedves, de már annyira elegem van abból, hogy akármikor feljövök az internetre, az első dolgom (ez TÖK komoly)..., szóval a legelső dolgom az, hogy megnézzem, írtál e aznapra valamit. És ha nem írtál, akkor megnézem, hogy mikor írtál utoljára és akkor most hanyadika is van?????? Magyarul: a te blogod a kedvencem és szeretem és nézem, és ötleteket gyűjtök, és a legapróbb porcikáig annyira esztétikusak és aranyosak az ötleteid, hogy az fantasztikus. Puszi: egy lelkes anyuka és óvónéni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Klára, nagyon köszönöm, úgy örültem ezeknek a kedves szavaknak! Gyere minél gyakrabban :-)

      Törlés
  11. Szuper Házikót faragtál! Nagyon tetszik, hangulatos, mintha tényleg lakna benne valaki. :)
    Mazsola gyermekkorom kedvence volt. Sajnálom, hogy elvesztek a könyvek és a diafilmek is. Jó volt újra olvasni e pár sort. Köszönöm:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Főleg, amikor lobog benne a láng, akkor tényleg olyan, mintha valaki sürögne-forogna benne :-) Az a jó, hogy újra lehet kapni a Mazsola-könyveket, a diafilmeket, sőt, még hangoskönyvben is kaphatók...

      Törlés
  12. Tudtam, hogy tőled valami mást látunk majd, mint a "többieknél". De hogy így eltaláld a kedvenc mesénket! Rengetegszer olvastam a fiamnak gyerekkorában, mert minden Mazsola-mese sugárzott valami bensőséges kuckó-hangulatot, mint amit a te házikód is. Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon jól megfogalmaztad, tényleg kuckó-hangulata van a Mazsola-meséknek, annyira így látom én is!

      Törlés
  13. Régóta készülök írni valami kedveset és szépet Neked, de az előttem szólóak mindig leírják a gondolataimat! Imádom az ötleteidet és a bejegyzéseidet is! Már izgatottan várom az adventi készülődést és a karácsonyt, az biztos, hogy a blogoddal fogom tölteni minden szabad percemet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Judit, szívből örülök, hogy így érzed! Várjuk együtt a karácsonyt, én benne vagyok :-)

      Törlés
  14. Nekem is megvan ez a könyv, még elsős koromban kaptam a kiváló magatartásomért és szorgalmamért! :) Vajon manapság is kapnak még ilyesmikért év végén könyvet a gyerekek?
    Egyébként nagyon ötletes a tökházikótok! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez milyen véletlen, képzeld, én is pont a múltkor gondoltam erre, de szerintem biztosan van még ilyen, legalábbis remélem :-)

      Törlés
  15. Ez olyan széééééép!
    Köszönöm!

    Rozi néni

    VálaszTörlés