2012. október 17., szerda

Tökfigurák házi gyurmából


Aki szintén tart otthon egy, két stb. boldogan barkácsoló gyereket, az tudja, hogy őket alapanyaggal ellátni nem olcsó dolog. Különösen igaz ez akkor, ha gyurmáról van szó - nálunk ez nagyjából úgy fogy, mintha a kicsik napi öt étkezése ebből állna... ezért aztán már egy ideje kerestem valami házilag előállítható alternatívát. Nemrég meg is találtam, és tökéletesen be is vált - mindenkinek szeretetettel ajánlom, aki hasonló gondokkal küzd. :-)
Mivel a gyurma (sajnos) abszolút nem az én találmányom, nem írnám le, hogy készül, inkább megadom azt az oldalt, ahol én is találtam a receptet:
http://csiribiri4.blogspot.hu/2010/07/play-dough-hazilag.html

Valószínűleg közületek már sokan ki is próbálták ezt a receptet, illetve a másik népszerű megoldást, a főzött gyurmát - tényleg azt gondolom én is, innentől kezdve nem fogunk bolti gyurmát venni fájón sok-sok pénzért, hanem csak úgy összedobjuk - és már csak azért is megéri, hogy lássuk a csodálatot a kicsik szemében, hogy hűűűűhaaa, ő erre is képes?? :-)

Azt még megmutatom, a legutóbbi adagból mi készült - szezonálisan, egy kis ételfestékkel színezve :-)
























36 megjegyzés:

  1. Szia!
    Őszinte rajongója vagyok a blogodnak, habár még nemrég találtam rá.:)) Órákat el tudok itt tölteni, és folyamatosan valósítom meg én is a jobbnál jobb ötleteidet.

    Ezt a gyurmát rég ismerem, de nézd, van neki egy illatos verziója is, nagyon jó!:

    http://www.dekormama.hu/2011/06/mikros-play-doh-gyurma-recept.html

    Szép napot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, mindenképpen kipróbáljuk! :-)

      Törlés
  2. Dejóóó:))Nagyon édes kis figurákat gyártottatok!

    Én még a csöppkeblogon leltem rá annó az ideális gyurmára,igaz az citromsavval készül és kicsit főzni kell de amúgy ugyanezek a hozzávalók.Nagyon imádják a fiúk is és tényleg sokáig eláll!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ismerem, csak meg akartam spórolni a főzéssel járó plusz időt is :-)

      Törlés
  3. Nagyon eredeti, de hogyan tudod Te így megformálni? Eszméletlen...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elég szabálytalankák is lettek, de azért így helyesek :-)

      Törlés
  4. Tökéletes tökmanók! Szerelmes vagyok beléjük! :)

    VálaszTörlés
  5. Készítettem én is főzött gyurmát, szeretjük. :-) Csak ételfestéket nem kaptam még sehol. Színesen nagyobb móka lenne. Ha lehet ilyet, leírod az üzlet(lánc) nevét, ahonnan beszerezted?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, én az Auchanban vettem, a vaníliás cukros-sütőporos részen van kitéve - és sok alkotáshoz elegendőek, mert jó erős színük van.

      Törlés
  6. Nagyon aranyos lett!:)
    Ezt egyébként ki is lehet sütni? (szeretném megcsinálni a fürdőszoba táblás ötletet, de horror-áron lenne, ha bolti gyurmából készíteném..)
    Köszi: Kata
    U.i.: Csak így tovább a bloggal! Mi lenne velem nélküle hosszú őszi-téli estéken?! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, kisütni nem lehet - egyszer megpróbáltuk, és szétfolytak, de jó hosszú idő alatt meg lehet őket szobahőmérsékleten szárítani.
      Köszönöm, ez nagyon jó motiváció nekem :-)

      Törlés
  7. Elkérlek anyukámnak! :-) A múltkor só-liszt gyurmát készítettem a kislányommal, na megfogadtam, hogy soha többet házi gyurma. :-)

    Nagyon kedvelem a blogodat, rengeteg hasznos ötletet lehet bezsebelni!

    Üdv.: Eszti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Miért, nem sikerült jól? :-) Mi úúúúgy szeretjük!
      Köszönöm, remélem, ez ezután is így marad :-)

      Törlés
  8. Nekem újat mondtál a házi készítésű gyurmával, de köszönöm az ötletet, mostanában ismerkedünk a gyurmával és egyenlőre nagyon tetszik Csengének! :) A tökfigurák annyira édesek, ahogy néznek mosolyogva felfelé, olyan kis ennivalók! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdemes ezt a verziót majd kipróbálni, ha már ipari mennyiségben gyártana figurákat a pici lány :-)

      Törlés
  9. Jó ötlet, de mi leszoktunk a gyurmáról:

    gyurma helyett nálunk a tömbös agyag vált be, lehet gyurmálni, gyömiszkélni, formázni, ha az készült el, amit szerettünk volna, akkor jön a tempera és kifestjük. Ha csak alkotni akarunk, akkor gyümiszkélünk, formálunk, utána pedig vissza a tömbhöz, nejlonzacsiban hetekig, hónapokig puha marad, vagy kicsi vízzel formázható marad.

    Nálunk a másik ami még bejött a főzött só-liszt gyurma, ezt sem előre színezve, hanem kiszárítás (sokszor télen csak a radiátoron) után festés és szép színes lesz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is szeretem az agyagot, de a Kisebbik miatt nem igazán jó választás, amikor agyagozunk, még a függöny is agyagos :-)

      Törlés
  10. Hát ez hihetlen! Bármikor jövök, jobbnál jobb ötleteket találok. Na hétvégén alkotni fogok. :) Köszönöm az inspirációkat.

    VálaszTörlés
  11. Szia! Ne haragudj, hogy itt kérdezem, de ezeket talán olvasod, egy régi bejegyzéshez kérdeznék. Tavaly novemberben csináltál "Mikulás postaládát". Szeretnénk mi is megcsinálni, de az a kérdésem, hogy hogyan tudod aztán kiszedni belőle a leveleket?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Nagyon egyszerű a dolog, mert a doboz teteje és alja nincs összeragasztva. Az akrilfesték képez ez olyan bevonatot, hogy a doboz szépen szorosan záródik így, a Mikulás övét pedig hátul csak celluxszal rögzítettem össze - ezt bármikor szét lehet bontani, levenni a doboztetőt, és kivenni a leveleket.

      Törlés
    2. És a tető nem akadályozza meg a szétszedést?
      (Tudom, hogy szomorú, de talán mások is vannak ilyen helyzetben, azért írom meg, hogy nálunk angyal postaláda lenne belőle, mert nagyon szeretnének küldeni üzeneteket az idén meghalt testvérüknek. Héliumos lufin már küldtek, de akkor ugye nekünk nem marad meg, na és az idő sem mindig alkalmas erre.)

      Nagyon tetszett a gyerekeknek az ötlet, és teljesen be vannak sózva, hogy mikor csináljuk már meg.:-)

      Törlés
  12. A gyurma is nagyon jó, meg a forma is... A nagyok, miután hazajöttek az iskolából, odaültek a kicsi mellé, és nekiálltak a a frissen készített tökfiguráival játszani... A Töklak (mert hát fedél is kellett a tökcsalád feje fölé) meg külön tetszett nekik...:)) Köszi!! Nóri

    VálaszTörlés
  13. Kedves Levendulalány!

    Ezek a tökmanók annyira édesek, hogy mindenképp jól látható helyre helyezd, mert aki látja annak vidám napja lesz!

    (Most gyorsan visszaolvaslak, mert régen voltam net közelben, most enyhítem az elvonási tüneteimet:)

    Nerzsi

    VálaszTörlés
  14. Lindas e inspiradoras sugestões, seu blog é maravilhoso cheio de dicas preciosas.
    Obrigada por compartilhas.
    Tenha uma ótima semana.

    VálaszTörlés
  15. Kedves Levendulalány!

    Az jutott eszembe, hogy ilyen figurákat lehet e csinálni sütitésztából? Biztos nagy siker lenne egy őszi zsúron.
    Nerzsi

    VálaszTörlés
  16. Ez a gyurma a levegőn megszáradva megkeményedik? Lehet belőle tartós figurákat készíteni?

    VálaszTörlés