2012. október 5., péntek

Régi idők koszorúja


...és még egy koszorú, de ez ajándékba készült. A Kifőztük legutóbbi számában írtam az elkészítéséről, de itt is leírom, hátha valamelyikőtök kedvet kap hozzá. :-)

A régi papíroknak szerintem utánozhatatlan hangulata van, így ezeket érdemes kreatív célokra is felhasználni. A kottapapír különlegesen alkalmas arra, hogy dekorációt készítsünk belőle - de ha régebbi fekete-fehér újságpapírokra bukkanunk, azok is nagyszerű alapot adnak a következő ötlethez.

A gyorsabb végeredményhez jó, ha van egy mintalyukasztónk - de sablon segítségével is ki lehet vágni a formákat. Én egy most egy pillangós mintalyukasztót használtam:





A mintalyukasztó segítségével sok-sok elemet vágtam ki a papírokból:




Sok-sok pillangó kivágása után gombostűvel elkezdtem feltűzni őket egy hungarocell koszorúalapra.





Addig folytattam az elemek feltűzését, amíg be teljesen be nem borítottam a koszorúalapot.





Egy égő gyertya segítségével bekormoztam a papírdarabok felületét itt-ott, nagyon óvatosan meg is pörköltem az elemek széleit.








Végül kiegészítő dekorációként néhány szál levendulát összekötöttem egyszerű konyhai spárgával, majd ezt is feltűztem egy gombostűvel a koszorú alsó részére.





Már csak egy spárgahurkot kellett rögzítenem a koszorú hátoldalának felső részére is, és ezzel készen is lett - nagyon tetszett az a régimódian békebeli-nosztalgikus hangulat, ami körüllengte...















35 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki a koszorú!

    VálaszTörlés
  2. Jól néz ki, de én elég pipa lennék ha valaki a kottáimból pillangós koszorút készítene.. Üdv, Judit

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Miért, történt már ilyen?
      Szerintem a te kottáidat senki sem akarja bántani - és egyébként léteznek kottamintás kreatív papírok is.

      Törlés
  3. Tényleg nagyon jól néz ki, az ötlet pedig zseniális!

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű szép ez a koszorú és szinte nulla hozzá az anyagköltség. Nagyon ötletes, biztos, hogy ki fogom próbálni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos vagyok benne, hogy nagyon szép lesz! :-)

      Törlés
    2. ha csak fele ilyen szép lesz én már annak is örülni fogok :)

      Törlés
  5. egyszerű és nagyszerű és nagyon, de nagyon hangulatos :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) Tényleg igazi hangulata van, szeretem az ilyen tárgyakat...

      Törlés
  6. Itt minden kedvenced egyben: kottapapír, formalyukasztó, levendula! :)
    Szép!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg! Már csak egy pár vécépapírgurigát kellett volna rásuvasztanom valahogyan :-)

      Törlés
  7. A koszorú gyönyörű, már a Kifőztükben is megcsodáltam.

    Én gyártottam magamnak kottapapírt. Nem vagyok egy zenei zseni, így fogalmam sincs, mi van rajtuk. A neten kerestem kottákat, bemásoltam a szövegszerkesztőbe és kinyomtattam. Lettek sárgább, régies hatásúak és fehérek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez is nagyon-nagyon jó ötlet, másoknak is jól jöhet... köszönöm, hogy megírtad!

      Törlés
  8. jajj, hát most ez a diós-levendulás után a második kedvencem lett. :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) nagyon-nagyon örülök, hogy ez a véleményed! Egyszer írok egy koszorúposztot, amiben összeszedem az összes eddigit, már kíváncsi vagyok, hány van... szerintem rengeteg. :-)

      Törlés
  9. Kedves Levendulalány! Teljesen megfertőztél ezzel a koszorúkészítéssel... :) Én, az igazi kétbalkezes, a posztjaidat olvasgatva ellenállhatatlan kedvet éreztem, hogy készítsek egy őszi koszorút. A tavalyról megmaradt egész diót, mogyorót, mandulát használtam fel, illetve száraz faleveleket, aranyszínű muffinpapírokat és valamilyen piros bogyót is tettem rá. Viszont koszorúalapot nem találtam sehol, így egy papírtányér belsejét kivágtam és a szélére ragasztgattam fel a díszeket. Csak egy barna szalag hiányzik, hogy felakaszthassam az ajtóra :) Rémségesen büszke vagyok magamra! De ez nélküled nem ment volna. Nagyon inspiráló, amit csinálsz és igazán önzetlen tőled, hogy ezeket az ötleteket megosztod velünk!
    További szép napot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Eszter! Rendkívül értékesek nekem az ilyen kommentek, mert rendületlenül hiszek abban, hogy alkotni mindenki tud, csak hinni kell benne... és látod, egészen biztosan nem vagy kétbalkezes, hiszen gyönyörűnek hangzik a koszorúd így, ahogy leírtad, és mennyire kreatív megoldás, hogy papírtányért használtál alapnak! Csak gratulálni tudok az ügyességedhez, úgyhogy remélem, a kétbalkezesség többé nem furakszik a gondolataid közé :-) Köszönöm szépen, hogy megírtad!
      Ha legközelebb koszorúalap-hiánnyal küzdesz, még ezt a megoldást tudom javasolni: http://kiflieslevendula.blogspot.hu/2012/08/koszorualap-semmibol.html
      :-)

      Törlés
  10. Ismét egy gyönyörűséges ajtókoszorú! :) Ezt talán el is tudnám készíteni, bár félő, hogy a végén felgyújtanám nemcsak a koszorút, de tán még az egész lakást is! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt meg sem hallottam! :-) Holtbiztos, hogy szépséges koszorú születne a kezed alatt, több önbizalmat, több önbizalmat, kérem szépen :-)

      Törlés
  11. Micsoda szuper ötlet! azt hiszem jövő hétvégén kinézek a bolhapiacra papírért...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rajongok a bolhapiacokért, nekem is aktuális egy látogatás :-)

      Törlés
  12. két hete tettél függővé. elárulom, h a kottapapíros megoldásaid tetszettek eddig a legjobban(azért a fából készült mesefiguráidra is vevő lennék, magam nem fognék neki:)). ezek után mit írjak erre a blogbejegyzésre?:D valami fantasztikusan csodálatos!!!! be kell szereznem hasonszőrű lyukasztót. a levendulával már gondban vagyok, volt egy cseréppel, meg is nőtt szép nagyra, aztán a kertbe való ültetés után nem sokkal feketére száradt:( de megoldom! már látom is a helyét:) várom további műveidet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, nagyon kedves vagy :-) Végül is a levendula opcionális, más növénnyel is helyettesíthető, rozmaringággal, zsályaággal például, de akár a spárgamasni is elegendő rá :-)

      Törlés
    2. téényleg!!!! vagy raffia, esetleg? azt nem használsz? én gyakran. ma vettem színeseket is. beszerző körúton voltam. koszorú ügyében nem jártam sikerrel, alapot alig árusítanak a környékünkön. lyukasztó picike volt csak, csillag és szív alakú. szóval ez a projekt még várat magára... de kaptam filceket, spatulát, csipeszeket figurákkal, és még sorolhatnám. a lánykámat szeretném meglepni valamivel. ha lenne türelmem, Bogyó és Babóca fafigurákat készítenék, de nem fogok:D viszont! ha már alakul a szobája, matricákat készítek a falra a mese szereplőiből.ez még titok, itt árulom csak el.:) látod? a múltkor is írtam már, h mennyire inspirálsz. ja, a papírtökök már itt vigyorognak a nappaliban:) imáááádom a blogodat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Törlés
  13. lenne egy kerdesem , hogyan lehet szepen gyumolcsot aszalni , en mar most keszulnek a karacsonyra!.elore is koszi a valaszt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem erre keress rá külön a neten, nálam százszor hozzáértőbbek írnak erről sok-sok helyen :-)

      Törlés
  14. De jó ötletet adtál! Apukámtól maradt rám jópár gót betűs könyv, van köztük ami nem is értékes és már hiányos is. De azok a betűk! Pillangó-lyukasztóm nincs, de juharlevél van, így azt hiszem meg is van az őszi ajtódíszünk!
    Köszönöm! Judit
    ( Az aszalt paradicsom szuper lett a recepted alapján! Most készül a második üveggel, ez már a miénk lesz. Az elsőt ajándékba adtam, akkor reménykedtem benne, hogy marad még, de másfél kiló paradicsomből sajnos tényleg csak egy üveggel lett. De ezért nagyon megéri járatni a sütőt!)

    VálaszTörlés
  15. A kottapapír és a régi papír tényleg különleges alapanyag. Én fénymásolni szoktam és - remélem, most nem sikoltasz föl- kávéval festem be. De nem olyan igazi, finom, jó kávéval ám!
    Nagyon szépek a koszorúid.
    És a bejárati ajtóra hogyan szoktad föltenni?
    Anja

    VálaszTörlés