2012. október 29., hétfő

Miniszellem pelusból


Szombaton lezajlott nálunk a Halloween-gyerekbuli, ami valami egészen nagyszerűen sikerült :-) A Nagyobbik kérése volt a "szellemzsúr", és mivel a szülinapja már és még messze van, gondoltam, éppen jó az időpont egy köztes mulatság megrendezésére. Tudom, a Halloweennel kapcsolatban sokaknak vannak ellenérzései, de az biztos, hogy egy ilyen jelmezes-kalandtúrás-izgalmas feladatokkal kísért hajcihő minden kisgyereknek örömet okoz, és ez alól a nálunk megjelentek sem voltak kivételek, mint ahogy a felnőttek sem. :-)
Mivel az előkészületek család-munka-háztartás mellett zajlottak, csak mindenből az aránylag gyors (és kevés költséggel járó) megoldások jöttek szóba. Végül nekünk is meglepő volt, hogy végtelenül egyszerű és használt dolgokból mennyire hangulatos dekorációk születtek, és ezek közül is a kedvencem volt a a lenti dolog.

A Nagyobbik és a Kisebbik babakorából rengeteg fehér (vagy inkább kevésbé fehér...) textilpelenka maradt meg - ugyan konyharuhának is használom ezeket és még sok más célra is, még mindig imponáló mennyiség van belőlük a házban. És mivel a múltkor kapott használt teniszlabdákból is van bőven, gondoltam, a kettő összepárosításából jó kis szellemes dekoráció születhet. :-)

A lényegi összetevők tehát ezek voltak, valamint egy fekete alkoholos filctoll (a képek sajnos rémesek, mert egy részük este készült):





A teniszlabdát a pelenka közepébe csomagoltam. (Itt most kimondottan előny, ha vannak foltok az anyagon, hiszen a szellemek ritkán mossák a leplüket, nem igaz? :-) )





Egy nagyobb tűbe hímzőfonalat fűztem, és átszúrtam a pelenkán és a labda tetején, hogy így fel is lehessen majd akasztani:





A filccel megrajzoltam a arcot, és így kb. 5 perc alatt meg is volt a kicsit sem rémisztő szellem. :-)
Teniszlabda hiányában menthetetlen zoknikból vagy harisnyából álló gombóc is tökéletes megoldás.
Én még szeretném használni a pelusokat majd továbbra is konyharuhaként, ezért nem rojtoztam ki a széleket, de a szellemek "alja" még jobban nézett volna ki alaposan elrongyoltan... bár azért így is sikerük volt :-)















28 megjegyzés:

  1. nagyon klassz! Én egy régi lepedőt vágtam szét, és Kindertojás belsőt megtöltve csináltam hasonlót, ami aztán nem dekoráció lett, hanem játék: https://www.facebook.com/pages/Kreat%C3%ADv-Mocorg%C3%B3k/217470308310898#!/photo.php?fbid=437424746315452&set=a.217754471615815.54496.217470308310898&type=1&theater

    VálaszTörlés
  2. Kedves Levendulalány!

    Gyakran látogatom az oldalad, általában tetszenek az ötleteid,nagyon vártam, hogy mivel is rukkolsz elő a Halloween gyerekpartyra! Hááát... egy picit csalódtam :( . Véleményem szerint a pelenka kicsit illúzió romboló! Talán használhattál volna maradék függöny anyagot, lepedőt vagy akár gézt is! Az alapötlet jó, ma biztosan én is alkotok. Köszönöm! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nos... a Halloween-gyerekpartira elég sok mindennel "rukkoltam elő", de mindenről nem fogok itt írni. Másrészt pedig mélységesen nem értek veled egyet. Ezek a textilpelusok soha nem voltak pelenkafunkcióban, ennélfogva sima textilanyagként funkcionálnak, és miért is ne használhatnám őket, amikor egy rendes fehér anyagot más célokra jobban tudnék alkalmazni? Az a baj,hogy a nevében szerepel a "pelenka"? Ezen az alapon vécépapír-gurigákból sem csinálnék soha semmit. Az újrafelhasználásnak pedig a lényege éppen az, hogy nem fanyalgunk azon, hogy fúúújjj, piszkos, undorító, hanem adunk neki egy új értelmet vagy szerepet...


      Törlés
    2. Kedves Levendulalány!

      Sajnos ebben tényleg "mélységesen" nem értünk egyet... :(! Szerintem akinek blogja van számolnia kellene a negatív véleménnyel is! Egyébként jó, hogy felhoztad példának a wc-papír gurigát. Manapság elárasztják a netet az ebből készült ajándéktárgyak, fali dekorációk stb. Nos a wc- papír guriga az egyik olyan dolog,amit elvből NEM használok fel barkácsolás során higiéniai okokból! Egyszerűen nem tudok elvonatkoztatni EREDETI funkciójától!!! :( Ha már végképp ilyenre lenne szükségem,akkor inkább félbevágott papírtörlőkendő gurigát használnék. Ugye nem baj, hogy én továbbra is a szelektív hulladékgyűjtőbe dobom? ;)
      Kedves Klaudia, ha figyelmesen elolvastad volna a bejegyzést, akkor számodra is kiderült volna,hogy ezek a pelenkák bizony használatban voltak/lesznek...!!!Hááát ízlések és pofonok! Egyébként a természetes anyagokat részesítem előnyben, nem pedig a "csilli-villi" dolgokat!

      Dióhéjban: Recycling a jó ízlés határain belül!
      További szép napot! :)

      Törlés
    3. Kedves Névtelen Hozzászóló!

      Valóban, ízlések és pofonok... Egyébként ha te is figyelmesen elolvastad volna a posztot, akkor tudnád, hogy "sok ilyen pelus visszamaradt" vagy konyharuhának használta. Hát nem tudom, én azért egy soha nem használt vagy isten ne adja, esetleg ételfoltos (nyilván aztán kimosott!) tiszta anyagdarabtól nem dobom hanyatt magam. És úgy tűnik, sokaknak tetszenek ezek az ötletek és eszközök. Egyébként ha már WC papír gurigákról esett szó: nem érdemes az elnevezésén lovagolni, ugyanis konkrétan az a darab karton papír nem érintkezik semmi olyasmivel, ami higiéniai problémákat vetne fel.

      Dióhéjban tehát részemről: mindenki azt részesít előnyben, amit akar, de az internet nyújtotta névtelenségbe burkolózva kritizálni a legkönnyebb ;)
      További szép estét!

      Törlés
    4. Kedves Levendulalány és Névtelen Hozzászóló!

      Először is, nagyon jó és kreatív ötletnek tartom ezt a szellemet! Bár mi nem ünnepeltünk ezen a napon és nem is tartom ünnepelni valónak 31.-ét, de mindig elájulok hogy miből lesz a cserebogár, ha fellépek a blogra!
      Kedves Névtelen Hozzászóló! A wc papír guriga újrahasznosításáról szóló nézeted és magyarázatod szerzett pár mosolygós percet nekem. Igazándiból nem tudom, miért lenne bármiféle higiénikus ok arra hogy ne hasznosítsuk újra, hacsak nem magát a gurigát használod arra amire a rátekert papírt...:-) A pelenka detto, ha egyszer ki lett mosva és nem több éves büfifoltok hű őrzője, akkor konkrétan nem értem mi a baj vele....Vagy ilyen alapon a fürdőben/wc-ben lévő minden tárgyat heti rendszerességgel le kellene cserélni, a textilpelust meg kidobni mosás nélkül, ha foltos lesz?....bár tényleg mindenki úgy csinálja ahogy számára megfelelő, így szép az élet, hogy különbözőek vagyunk, ellenben egy ilyen sokszínű, ötletgazdag, soha el nem laposodó, minden héten újat nyújtó oldalon egy ilyen kritikát beírni...nos, nekem baromi fura volt olvasni.

      Kedves Levendulalány!

      Még egyszer nagyon szépen köszönjük az oldalt!

      Zsófi

      Törlés

  3. Jókedvem lett ezektől a vidám kísértetektől! Miért is lenne illúzióromboló? Amit egy kisgyerek a pelenkába csinál, az a világ leghétköznapibb dolga. Amellett a pelenkaanyag a legfinomabb szövésű természetes anyagok egyike,miért ne lehetne felhasználni? Hiszen nem használt állapotban lett belőlük szellem... Nekem nagyon tetszettek, ilyen kásás-hóesős időben igazán szívderítően indult a nap miattuk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha jobbá tette ezt a szürkén latyakos reggelt, akkor már megérte elkészíteni :-)

      Törlés
  4. Szervusztok!

    Hasonló szellemet csináltunk egy töknapi rendezvényen a gyerekkel, lepedődarabokból. Hát az rojtos volt rendesen, mert simán szétvágva az anyag foszlott. De nekünk így is élmény volt, mert a Hunor zöld filccel firkálta az alját :) én meg az arcát rajzoltam meg. A lényeg, hogy együtt jót szórakoztunk, a szellem meg dekoráció gyanánt díszelgett nálunk, utána meg szétjátszotta a gyerek :D.
    Nerzsi

    VálaszTörlés
  5. Kedves Levendulalány!
    Sajnos iszonyatosan indult a mai napom, de még így is alig vártam, hogy számítógép elé kerüljek és benézzek hozzád! Mindig örömmel olvaslak, mert a posztjaid felvidítanak, megnevettetnek vagy épp megríkatnak, kapok egy isteni szikrát tőlük és én is elkezdek barkácsolni, és persze mert egyszerűen csak jó olvasni a soraidat! Nem értek egyet én sem a kedves névtelen látogatóval, mert miért is ne lehetne pelenkát használni? Nyilván meg sem fordulna az ember fejében, hogy egy használt darabból dolgoztál (az a képeken is látszana, meg hát na...) Aki illúziókat akar, keresgéljen egy plázában a sok csili-vili cicoma között. Aki viszont ötletes, kedves, mosolygós, szívhez szóló, egyedi ötletekre vágyik, úgyis megtalál Téged! :) Legyen nagyon szép napod! :)

    VálaszTörlés
  6. Kedves Levendulalány, én pedig olyan nagyon kíváncsi volnék, mivel rukkoltál még elő...tényleg nem írsz róla? Jelmezes-kalandtúrás-izgalmas feladatokkal kísért hajcihő...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy keveset holnap azért lehet majd róla olvasni :-)

      Törlés
  7. De édes! :-) Jaj, ne haragudj, hogy ide írok, de sürgős lenne: tudnál valami hiper-szuper szülinapi ötletet nagyobbaknak, kb. 10-11 éveseknek? Addig keresek valamit a blogodba... ;-)

    Előre is köszönöm!
    Eszti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj-jaj, ehhez most nagyon késő van nekem, de hátha találsz azért valamit itt... illetve holnap is lesz szó pár buliötletről, hátha!

      Törlés
  8. Szerintem is szuper! Aki meg névtelenül kritizál, az kattintson máshova. Szép csendben. Mondjuk olyan oldalra, ahol gyerekmentes az övezet, ott biztos nem találkozik majd foltokkal, ne adj Isten pelenkával! Grrrr! Micsoda rettenet :) Csak így tovább, sokan imádjuk a blogodat és nem keressük a kákán is a csomót!

    VálaszTörlés
  9. Nagyon sajnálom azt aki higiéniai okokból nem használ vécépapír gurigát barkácsolásra, nekem nagyon nehéz lenne így élni, hogy mit hol használunk, mivel érintkezett stb... és akinek ebben a szellemben nem az az érdekes, hogy használt textilpelusból készült.Nekem nagyon tetszenek, bár abszolút nem vagyok oda a szellemes dolgokért, de ez bejön, mert olyan puhi, babákra emlékeztető anyagból van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen egyetértünk... És tényleg olyan ölelgetnivaló kis szellem lett belőle, a Kisebbik hurcolta is magával mindenfelé :-)

      Törlés
  10. Kedves Levendulalány!

    Valami véletlen szerencse folytán csöppentem az oldaladra és azóta egyszerűen nem tudtam elszakadni míg vissza nem néztem az összes csudaklassz ötletedet! Persze nem volt könnyű dolgom,mert két pöttöm hétördögöm boldogítja napjaimat:) Imádok(imádunk)kreatívkodni,a pecás játékot már ki is próbáltuk a gyerkőcökkel és osztatlan siker volt!!!(én egyedül többnyire szalvétateknikázom). Már a karácsonyra is készülök(fejben),lassan körvonalazódik kinek milyen csodás ajándékot adhatunk -a Te jóvoltadból:) Gratulálok a blogodhoz és csak így tovább,nagyon klassz!!!! Üdv,Rika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Rika! Örülök, hogy idetaláltál, és remélem, gyakran "találkozunk" majd itt :-) Köszönöm szépen, és üdvözlöm a két kis hétördögöt, nagyon kifejező ez a név :-)

      Törlés
  11. Ne szegje kedved a névtelen kritika, zseniális ötlet, és éljenek a wc-papír gurigák! :)))

    VálaszTörlés