2012. október 30., kedd

Képes napló


... mert már régen volt. :-)
Nagyon sűrű és tartalmas időszakot tudhatunk a hátunk mögött - nehéz lenne mindenről szóban beszámolni, mert olyan sok minden történt, de képekkel egy részét azért megpróbálom illusztrálni, remélem, ezek is visszaadják az elmúlt hetek-napok hangulatát és eseményeit.
De elöljáróban egy fontos dolog, amiről nincs kép: a blog ebben a hónapban rekord látogatottságot ért el, és ezt nagyon-nagyon köszönöm nektek, mert igazi öröm nekem... Ti vagytok a legkedvesebb blogolvasók a világon.

És akkor következzenek a képek.


Az idei utolsó levendulák -
mindig kicsit szomorú pillanat levágni őket, de aztán jó arra gondolni,
hogy jövőre megint mennyi virágot hoznak....



Idei gyümölcsszerelmem, a füge



... és a belőle főzött citromos fügelekvár -
bárcsak le tudnám írni az ízét :-)



Ez "csak" az őszi avar -
de nekem ettől a látványtól mindig olyan igazi öröm
önti el a szívemet, mert egyszerűen csodaszép



Egyik kedvenc helyünk, a gödöllői kastélypark -
igazi termésgyűjtő paradicsom. Sokféle méretű tobozok,
gesztenyék, makkok, gyönyörű fakéregdarabok és
ismeretlen gubacsok...



A szerzemény egy része :-)



 Mogyoró- és diógrillázsos mascarponés csokoládétorta
sült kekszrétegen - ettük és ettük és ettük



Adtam a Nagyobbiknak néhány textilfilcet és mellé egy pólómat.
Egészen szuper felsőrészt készített nekem :-)



Az ősz abszolút főszereplője, mindenhogyan rajongok érte, levesnek,
tésztán, süteményben vagy egyszerűen csak a sütőbe téve.
Az illata mindig-mindig a gyerekkoromat hozza elő,
mert anyukám sütötte a világon a legfinomabb
sült tököt....



Aranyhaj



... akitől ezt az ajándékot kaptam
("Neked készítettem, Mama, mert úgy, de úgy szeretlek...")



Egy integető bogár 



Zsolti barátunk 40. születésnapja is az elmúlt időszak kiemelt eseménye volt....
és 40 ilyen szépséges kék gyertyát kapott a tortájára :-)



Muszáj volt még több lekvárt is főzni -
ez itt éppen almás-banános-fahéjas



Kirándulás az egyik utolsó meleg őszi napon



És néhány kép a Halloween-gyerekbuliról:


A meghívók - megperzselt szélű papírlapon, vörös festékpöttyökkel :-)



...és ilyen tokokba kerültek a meghívók -
papírgurigák behajtva, narancssárgára festve, lyukasztott tökarcokkal



Sok-sok szürkére fújt faág, fehér fonallal betekerve,
fekete papírdenevérekkel



Óriási kartonszellemek



Sárga műanyag tányérok fekete alkoholos filccel
rajzolt arcokkal



... és ugyanígy sárga műanyag poharak, LED-mécsesekkel.

Persze, a dekoráción kívül fontos szerepe volt a programnak is, de mivel
a szülőktől nem kértem engedélyt a gyerekek képének közléséhez, csak szavakkal tudok beszámolni :-)
A kalandtúra teljes sötétben zajlott, a gyerekeknek csak zseblámpával világíthattak, 
és így kellett végigjárniuk az állomásokat: volt papírcsontváz-összerakás, rémtörténet-kreálás, árnyjáték, lidércrajzolás, fonallal teljesen össze-vissza kötözött szobában pókkeresés, szemgolyókká festett pingponglabdákkal célbadobás és akadálypálya, végül pedig táncverseny a sötétben, világító pálcákkal a kezekben :-)



De volt persze pókháló is mindenhol



... és pókos kávé is :-)



És azért végül volt egy kicsi - nagyon-nagyon-nagyon kicsi - pihenés is :-)







45 megjegyzés:

  1. Csodás képek! Az almalekvár és a csokitorta receptjét megtalálom valahol? Szép dolgokat alkottál.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! A csokitortát valamikor kiteszem majd, mert nagy-nagy kedvenc, de az almalekvárral gondban leszek, mert mindig érzésre főzök lekvárt. :-) Kb. ugyanannyi súlyú banán volt benne, mint alma (de almából lehet nyugodtan többet is, ha van), egy púpozott teáskanál fahéj (mi imádjuk), és a gyümölcs súlyának egyharmada mennyiségű cukor.

      Törlés
  2. Nagyon szép képek és nagyon jó ötletek ( bár nálunk egy ilyen gyerekbuli majd csak 4-5 év múlva lesz aktuális, de emlékezetembe véstem ezt a bejegyzést ).
    Ha csak egy receptet is megosztasz velünk a fentiekből, én már elégedett leszek. A füge nekem is nagy kedvencem, ha a piacon megjelenik, rengeteget veszek, de eddig nem készítettem még semmit belőle, gyümölcsként elfogyott pillanatok alatt.
    A blogod látogatottságához gratulálok! Nem csodálom, a Pinteresten egyre gyakrabban találkozom az általad készítettekkel ( különösen a szuper és bizony "higiénikus" guriga- és konzervdoboz-ötleteiddel ), és hát én is minden nap benézek.
    Judit

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én fügemegszállott vagyok, elélnék rajta simán :-)
      Köszönöm szépen a gratulációt, nagyon jólesik!

      Törlés
  3. Engem a füge lekvár receptje érdekelne és az üvegen lévő címke. (nagyon klassz). Gratulálok a blogodhoz, igaz nem régen bukkantam rá de azóta rendszeres olvasód vagyok.
    Anita

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindig gondban vagyok a lekvárreceptekkel, mert nagyon improvizatíven szokott ez menni... de arányaiban nagyjából ez volt: 5 rész gyümölcs, 1 rész cukor, és egy fél vagy egész citrom lereszelt héja. Összefőzni, negyed-félóráig bugyogtatni csendesen, üvegekbe tölteni, kidunsztolni. A címkéket pedig ott találod: http://limeshot.com/2012/free-printable-mason-jar-labels
      Köszönöm szépen, örülök, hogy szívesen jársz erre! :-)

      Törlés
    2. Nagyon köszönöm.

      Törlés
  4. Nagyon tetszett a képes összefoglaló!! A csokitorta, a hallowen dekoráció, a tök, a füge nálunk is nagy kedvenc.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Milyen szép a neved! Örülök, hogy hasonló az ízlésünk :-)

      Törlés
  5. De jó érzés volt végignézni ezeket a képeket!Jó és kicsit irigykedős is...sajnos nekünk nem igazán sikerült jóra a múlt hét,bármennyire is szerettem volna..

    A csokitorta receptje engem is érdekelne,irtó guszta!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, elolvastam, miért volt nehéz nektek a múlt hét, és annyira együttérzek, úgy sajnálom... Hogy van most szegényke?

      Törlés
  6. Kedves Évi!
    A fotóiddal mindig elbűvölsz, egyrészt mert tényleg igényesek és szépek, másrészt mert annyi átadnivaló sűrűsödik össze bennük, hogy nem elég egyszer végignézni, újra és újra látni kell...
    Próbálom én is megjegyezni azokat a bejegyzéseket, amik az csak évek múlva lesznek aktuálisak, de jobb megoldás lenne egy könyvbe összefoglalva a sok ötlet, témák szerint, sok képpel. Tudom, már nem egyszer felmerült az igény erre, de tényleg tenni kellene érte. Ha bármiben tudok segíteni, írj!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Ágnes, bárcsak írhatnék egy ilyen könyvet, nagy-nagy álmom! De azt hiszem, anyagiak híján ebben csak egy jótündér tudna segíteni :-)

      Törlés
  7. Felmerült a kérdés, hogy fontos-e, hogy egyáltalán olvasnak-e minket, és hogy hányan, kaptam a megállapításaimra mindenféle választ. Nos, ha valakit, akkor téged igencsak sokan. jó kedvvel olvasunk. És örömmel látom, hogy téged ez jó érzéssel tölt el, mert ha csak egy kicsit is, de legalább lelkiekben megtérül munkád, van elégtétel- és ez igenis fontos a mindennapokban.
    Személy szerint nagyon értékelem, hogy ebben a bejegyzésben van egy kis személyesség, még ha álcázva, burkoltan, nagyon szerényen is. Jó látni az embert a sok alkotás mögött. ( Tudom, ezzel is különc vagyok, de nekem ez fontos...)
    Szép napokat, jó kedvet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg érdekes a felvetés, mert alapvetően blogot nem tetszeni akarásból ír az ember, ez inkább valami belső késztetés, és mégis annyira jól tud esni az a sok-sok kedvesség, ami egy-egy bejegyzés nyomán születik.
      És megértem, hogy fontos a személyesség, én is így érzek, csak - akármilyen furcsa is lehet ezt így leírva látni - rendkívül introvertált ember vagyok.... :-)

      Törlés
  8. Kedves Levendulalány!
    Én is, mint ahogyan olvasom sokan mások nemrég találtam a blogodra.
    Eddig még egy blogot sem követtem, nem vagyok sem gép- sem netfüggő,de bizony ezt a blogot szinte minden nap megnézem. Lehet, hogy függő leszek??:-)
    Nem akarom ugyanazt ragozni, amit a többiek is százszor leírtak, de valóban nagyon jók az ötleteid, a stílusod, a mögüle kisejlő életfelfogásod nagyon közel áll a lelkemhez. És még akkor is jól esik olvasni, ha a négy kishercegem mellett még ezekre az egyszerű dolgokra sem mindig jut idő.
    Viszont most őszi szünet van, és persze, hogy a kisebbik-nagy már galibát csinált: kiöntötte nagyanyó kedvenc tusfürdőjét. Úgyhogy itt a legjobb alkalom, hogy kipróbáljuk a házi folyékony szappanod elkészítését engesztelésül nagyanyónak!!!
    Szeretettel üdvözöllek:
    Szilvi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szilvi, köszönöm szépen! Én örülök ennek a majdnem-függésnek :-) Remélem, bejön nektek is a folyékony szappan, a négy gyerkőc meg biztosan varázslónak fog téged tartani, hogy ilyet is tudsz készíteni :-)

      Törlés
  9. Nálatok igazán jó gyereknek és felnőttnek egyaránt. Még így kukucskálni is csodás gyönyörűség.
    Nekem a pókos kávé a kedvencem. :)))
    A lekváron lévő címkéket hol lehet megvenni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem, hogy így van! :-) Nekem is a pókos kávé volt a kedvencem :-) A címkéket a netről lehet nyomtatni, egészen pontosan innen: http://limeshot.com/2012/free-printable-mason-jar-labels

      Törlés
  10. Szuperek a képek! Tuti nagyon jó volt a buli is, szerintem ezt minden gyerek (és persze felnőtt) nagyon élvezné :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! És így is volt, minden gyerkőc és felnőtt jól érezte magát, kimondottan így tűnt :-)

      Törlés
  11. Engem is a csokitorta receptje érdekelne még, és hát a címkék...idén gasztroajándékozok, és láttam a fotókon, hogy neked minden üvegen, meg flakonon olyan szép címkéid vannak. (a mustár, a folyékony szappan, az instant sütipor feliratok, gondolom saját kreálmányok szintén..wordben késztíted, vagy hogyan?) Hogy csinálod őket? Én is szeretnék olyanokat..:))

    Az őszi szünetben nem győztem gyártani a gyermekemmel a papírtököket, a rokonszenves kis pókocskákat, az autókat wc papírgurigából..és még nincs vége. Naponta többször jövünk a géphez, hogy szétnézzünk a blogodon, mit lehetne még csinálni. Ezért külön köszönet, mert a kisfiamat sosem sikerült még hosszabb időre kreatívkodásra fogni..:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az eddigi címkéket mindig én írtam-rajzoltam, de ezeket most először nyomtattam, mert beléjük szerettem :-)
      http://limeshot.com/2012/free-printable-mason-jar-labels
      És szívből örülök, hogy sikerül egy kicsit hozzájárulnom a közös élményekhez, nagyon köszönöm, hogy megírtad :-)

      Törlés
  12. Jó kis móka lehetett a gyereknek ez az esti buli:)! Sajnálom (de tiszteletben tartom ), hogy azokról nincsenek képek. Nekem is nagyon megtetszett a pókos kávé, mint Borókának:) Csokiból van? Még kérdezném, hogy a LED-mécseseket hol lehet venni?
    A blogod sikeréhez gratulálok, valóban jó érzés lehet ennyi elismerést kapni:):)! Köszönöm válaszod és további szép estét kívánok:)!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Műanyag pókocskák voltak, úgyhogy ki is halásztuk őket kihörpölés előtt :-)
      LED-mécseseket pedig az Auchanban és a KIK-ben is lehetett kapni mostanában, én az enyémek nagy részét még tavaly vettem egy nagy leárazáson, akkor nagyon kedvező áron voltak...
      Köszönöm szépen! Neked is nagyon szép estét! :-)

      Törlés
  13. feldobott ez a képesnapló :) és gratulálok a rekordhoz!

    VálaszTörlés
  14. Te pedig a legkedvesebb blogíró vagy a világon, drága Levendulalány, nagyon szeretünk! :) Csodásak a képek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Hankka, annyira köszönöm a kedvességedet, úgy meghatódtam...

      Törlés
  15. Kedves Levendulalány!

    Olyan kellemes őszi hangulatom lett ezektől a képektől:) Kicsit megnyugodtam a nagy kapkodásban, megnyugtatott:)))
    Éééés megcsináltam a töklevesedet. Anyósomék a minap állítottak be egy náluk termett példánnyal, és igencsak vakartam a fejemet mi legyen belőle, mert én nem szeret(t!!!)em. A levesed viszont zseniális recept. Igaz narancs nem került bele, de így is olyan finom lett, hogy én is (!!!) már két tányérral benyomtam és nagyon kacérkodom egy harmadikkal. Szóval köszönjük szépen!
    Gratulálok a látogatottsághoz és köszönjük a színes ötleteket a mindennapokban! Várjuk a továbbiakat:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye, hogy teljesen abbahagyhatatlan a tökleves? :-) Úgy örülök, hogy nektek is ízlett, nálunk is volt már idén kétszer, és nem utoljára :-)
      Köszönöm!! :-)

      Törlés
  16. Kedves Levendulalány!

    Csodásak a képek! Olyan jó hangulatom lett megint, ahogy nézegettem őket, mint mindig, amikor Nálad járok! :) Ezeket a képes album szerű bejegyzéseket szeretem talán a legjobban (na jó, igazából nem tudnék választani, de ezek kétségkívül közel állnak a szívemhez). Ráadásul én totál bogárfóbiás vagyok, de ez az integető bogár bearanyozta a napom... :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, hogy megírtad ezt, mert egy kicsit mindig van bennem aggodalom ezeknél a bejegyzéseknél, mert a blog profilja azért mégsem ez... vagy mégis? :-)

      Törlés
  17. Kedves Levendulalány.

    Én is nemrég találtam a blgodora, aminek rettenetesen örülök, naponta nézem, hogy van-e valami új bejegyzés és a legtöbbet meg is valósítom. De hogy neked mennyi, de mennyi energiád van. Gratulálok :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Energiám van, az biztos, bár időm lenne több :-) Köszönöm!

      Törlés
  18. Szia kedves Levendulalány! Az a csokitorta receptje rendkívül érdekelne engem is. Csodaszép a lelked/blogod, örülök, hogy Rád találtam. :)

    VálaszTörlés
  19. Az almás-banános-fahájas lekvár receptjét közzé tennéd? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. megpróbálom, de nagyon érzésre volt ez is :-) 5-6 banán, 4 alma, és ha lemérjük ezek tisztított összsúlyát, egyharmad cukrot tettem még hozzá, egy teáskanál fahéjat és 3:1 zseléfixet. De először egy kicsit megpároltam az összekockázott almát, kb. 20 perc alatt, utána ment bele az összes többi - forrás után 5-10 perc, és kész is. Nagyjából így volt :-)

      Törlés
  20. Ezt el kell mondjam: imádlak olvasni, hihetetlen kreatív vagy, és nem felesleges haszontalan tárgyakat készítesz drága alapanyagokból, hanem praktikusakat, újrahasznosítva! Ha majd lesz gyerekem, remélem én is ilyen jó anya leszek! :)
    Örülök, hogy megtaláltalak! :)
    Egyébként félig-meddig én is Gödöllőn lakom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívből köszönöm, amit írtál! Én csak Gödöllő közelében lakom, de nem messze :-)

      Törlés
  21. Olvasod a megjegyzéseket?
    Fontos lenne tudni, ugyanis szeretnék fúzionálni veled. Az én blogom úgynevezett "mese-blog", ugyanis meséket írok, s a megjelent, és a friss meséimet teszem közzé benne. Az egész egy nagymamás fecsegés, nekem nagyon sok örömöm van benne, csak éppen nem tudom hogyan lehetne népszerűbbé tenni. Örömmel olvasom a blogodat, s arra gondolok, hogy akik kedvelik ezt a sok szeretettel, találékonysággal felépített írást, azok talán szeretnék azokat a meséket is, amiket írok hétről-hétre.
    Had írjam ide a címet: mezedespukkancs.wordpress.com
    Másrészről: rengeteg rossz CD-m van, függönyt akartam belőle csinálni, de valahogy nem jött össze, van valami ötleted? Rengeteg van!
    Szeretettel:Mézédes Pukkancs
    hj53@t-online.hu

    VálaszTörlés
  22. OLvasom, bár mindig sokkal le vagyok maradva :-) Közzétettem a kommentet, így remélhetőleg sokan látják a linket, és így még többen olvassák majd a meséket!
    Gondolkozom majd a cd-ken, de jó, hogy ilyen sok van belőle, igazi kincsek :-)

    VálaszTörlés
  23. hát ez elképesztően szép, tényleg csodás dolgokat teremtesz magad köré. jó nézni, rég láttam egy ilyen igazán pozitív blogot (embert, Nőt).

    VálaszTörlés