2012. október 27., szombat

Folyékony szappan házilag


Az egyik legnagyobb kedvencem a neten talált kincsek közül a házilag készült folyékony szappan. Itt bukkantam a receptre, és ez így, ahogy van, tökéletesen működik - szerintem annyira jó, hogy muszáj róla írnom nekem is, nagyjából kétmilliomodikként. :-)

Két kisgyerek mellett ugyanis a kézmosás rendkívül pazarló művelet - a bolti folyékony szappanok amellett, hogy sok-sok káros anyagot tartalmaznak, villámgyorsan kiürülnek a lelkes kis mancsok nyomogatására, a szilárd szappanok pedig ugyanilyen villámgyorsan ugrálnak ki ugyanezekből a kis lelkes mancsokból, hogy aztán mágnesként ragasszák magukra a földön settenkedő összes pici maszatot és hajszálat.

De azt hiszem, az sem mellékes, hogy egyetlen darab szappanból 3 liter folyékony szappan lesz így, azaz maximum 300 Ft-ból - szóval szerintem nagyon érdemes nekilátni, ráadásul az egész nagyjából negyedóra alatt meg is van.

Az eredeti oldalon rendkívül részletes és pontos leírást találhattok angolul - én rövidebben közlöm csak, de szerintem ennyi információ is tökéletesen elég lesz. :-)

Egy teljesen sima, átlagos szappanra lesz szükségünk mindössze - én egy Johnson's baby szappant találtam itthon, és ez abszolút meg is felelt. Az eredeti oldalon  figyelmeztetnek ugyan arra, hogy ritkán, de előfordul, hogy egy-egy szappanból nem sikerül elérni a tökéletes végeredményt, de én eddig bárkinek is mondtam el ezt a "receptet", mindig mindenkinek sikerült, szappanfajtától függetlenül.

Szóval fogjuk ezt a szappant, és egy sajtreszelőn reszeljük le. Egy nagyobb bögrébe tegyünk annyi reszeléket, amennyivel éppen tele lesz (ha marad még szappanreszelék, azt tegyük félre a következő folyékonyszappan-készítéshez - legalábbis ezt írja az eredeti recept. Én mondjuk nem tettem félre, hanem a maradékot is beletettem - ez is egy járható út, legfeljebb sűrűbb lesz a végeredmény :-) ). Tehát a bögrényi reszeléket egy fazékba tesszük, majd felöntjük 10 ugyanekkora bögre vízzel.
Ezen a ponton a recept szerint kell még beletenni 1 evőkanál glicerint is (forrás: gyógyszertár). Én csináltam már glicerinnel és glicerin nélkül is, és igazság szerint ugyanaz lett az eredmény, de biztos okkal kell hozzá. :-)

Tegyük fel a tűzhelyre a szappanreszelékes vizet, és csak addig melegítsük, amíg teljesen fel nem olvad a reszelék a vízben. Ne forraljuk - ha már teljesen elolvadtak a darabkák, készen is van.
Vegyük le a fazekat, és hagyjuk a szappanos folyadékot teljesen kihűlni. Sokáig teljesen vízszerű lesz az állaga, majd egyszer csak zsupsz, besűrűsödik (jó pár óra vagy egy éjszaka kell hozzá), és máris felhasználásra kész.

Töltsük üvegekbe, és ezzel el is készült a sok-sok házi folyékony szappanunk, ami szerintem a valaha született egyik legjobb ötlet. És ennyire egyszerű is, mert csak egy szappan és víz kell hozzá - én tettem bele egy evőkanál olívaolajat is az ápolás kedvéért, Móni barátnőm pedig illóolajjal varázsolta a saját folyékony szappanját illatosra... szóval a lehetőségeknek most is csak a képzelet szabhat határt. :-)

























94 megjegyzés:

  1. Kedves Levendulalány!

    Ez megint egy zseniális ötlet, köszönöm szépen, megyek szappant venni.

    Lehet, hogy millió helyen fent van a neten, de én még nem találkoztam vele; igaz, nem is kerestem (eszembe sem jutott, hogy ezt is el lehet készíteni otthon).

    Nemrég találtam a blogodra, de már elolvastam visszamenőleg az összes bejegyzést, annyira elvarázsoltál.

    Szóval maradok nálad; itt egy helyen megvan minden: kézműveskedés, újrahasznosítási tippek, olcsó, környezet- és emberbarát :-) DIY háziszerek, gasztro és zene de legfőképpen LÉLEK.

    Mégegyszer köszönöm! Veronika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Veronika, én köszönöm! Jól indult a reggelem...

      Törlés
    2. Egyszer kipróbáltam bio mézes szappanból (fél kg volt a szappan), a reszelésnél már szédültem...stb. :-)))
      El is döntöttem, hogy soha többet nem csinálok folyékony szappant, mert a végeredmény nem lett szép!:-( Bár elhasználtuk!!!(az egész gardrób tele volt flakonokkal, benne pedig az én folyékony szappanom).
      Nyúlós volt, az aljára került a sűrűje, pedig főzéskor még a botmixerrel is kevertem. :-D
      De még egyszer nekiállok azért is, mert gondolom ott rontottam el, hogy felforraltam, hát mondanom se kell, hogy minden tiszta hab lett.:-D

      Törlés
  2. Köszönöm, hogy megosztottad, kipróbálom.

    VálaszTörlés
  3. Ez tényleg nagyon egyszerű ... le is gyártom a magam adagját, köszi a bemutatást :) ... az még azért érdekel majd, hogy a hosszú állás után (mert a 3 liter szappan nekem soknak tűnik)vajon besűrűsödik-e a szappan lé

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már egy éjszaka elteltével is besűrűsödik, és utána nagyon sokáig eltartható. De ha soknak találod, szerintem érdemes ajándékozni belőle - valami finom illóolajjal kimondottan extra dolog :-)

      Törlés
  4. Szia Levendulalány!

    Ne haragudj, hogy megjegyzem, de ez ilyen formában ugyanannyi "mocskot" tartalmaz, mint a bolti, hiszen bolti "mocsok" szappanból csináltad (ha utánnaolvasol picit ez a szappan az egyik legrosszabb, főleg gyerekeknek). Ha természetes szappanból készíted, csak akkor nem fog mocskot tartalmazni. Próbáld ki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Mariann! Teljesen igazad van, de akkor éppen ez az egy feláldozható szappan volt itthon, és elsőre nem mertem minőségi, természetes szappant használni hozzá. Másodjára már én is "rendes" szappanból csináltam - de azért ebben pont az a jó, ha bolti szappant használunk is hozzá, akkor is mindössze egyetlen darabból készül, és a három literben összesen ennyi "mocsok" van - míg a bolti folyékony szappanoknál egyetlen flakon is dugig van mindenféle méreggel.

      Törlés
    2. Hát ja, először én is egy feláldozhatóból csináltam volna ;)Egyébként köszi az ötletet, én sem találkoztam még vele vagy ha találkoztam is, elsiklottam. Mindenképpen kipróbálom, köszi!

      Törlés
    3. Én kipróbáltam és szuper lett. Köszönöm az ötletet :-)

      Törlés
  5. De jóóóóóóóó! Hétvégén megcsináljuk.
    Köszi

    VálaszTörlés
  6. Kb. fél éve mi is hasonlót használunk itthon. Természetes szappanból készítem. Ha jól tudom a glicerin azért kellene, hogy kevésbé szárítsa a bőrt. Glicerin helyett én jó pár evőkanál mézet és mandulaolajat adtam hozzá, mivel nagyobbik lánykám ekcémás. Nem lesz ragacsos tőle a kezünk, inkább nagyon selymes. Környezetbarát lévén had ajánljam a figyelmetekbe a házilag elkészíthető folyékony mosószert. Hasonlóan készül, igen bőr-, környezet- és pénztárcabarát. További szép napot! Sz.P.Erika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jók ezek a tanácsok, köszi szépen, Erika! A következő adag egészen biztosan nálunk is mézes-mandulaolajos lesz.

      Törlés
    2. Kedves Erika,írod,hogy folyékony mosószert is készítesz házilag.Megosztanád a receptet?Előre is köszi.
      P.Marika

      Törlés
  7. Ez óriási!!!! Nagyon jóóó! Ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
  8. Néhány napja találtam rá a blogodra, de én is gyorsan rajongóvá váltam! :-)
    Nagyon tetszenek az ötleteid, ezt is meg fogom valósítani, talán még ma

    VálaszTörlés
  9. Szia Évi, emlékszel, néhány hónapja azon merengtünk, milyen jó lenne házilag szappant készíteni. Nos, én közben végül elmentem egy tanfolyamra Creativiky-hez, és nem bántam meg. A hideg eljárással öntött szappant óvatosan kell ugyan készíteni, de betartva minden szabályt szuper jó dolog az egész. Már kész is az első 3 adag, idén miiiiiiindenki ezt kap karácsonyra. Szóval bátran ajánlom, hogy egy gyerkőcmentes délután kipróbáljátok, vagy kitanuljátok a házi szappan"főzést". Így a folyékony szappan is garantáltan minőségi alapanyagból készülhet.
    Köszönöm ezt a mai bejegyzést, mert így még szélesebb körben tudom majd felhasználni a szappant, amit készítek.

    VálaszTörlés
  10. Én is így csinálom a folyékony szappant, glicerint nélkül. Mindig ioncserélt vízzel, mert egy "szappantudományokban" jártas barátnőm szerint így soha nem buggyan meg. Szép napot! :)

    VálaszTörlés
  11. Ó, de jó! Na ezt mindenképpen kipróbálom!

    VálaszTörlés
  12. Ezt én is kifogom próbálni nagyon jó ötlet! Szerinted ha többféle szappan darabka van összereszelhetem ugye?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, sőt nagyon jól el lehet hozzá használni az összes maradék szappant :-)

      Törlés
  13. Pont jókor jött ez a bejegyzés: már alig van a folyékony szappanból, ideje házira cserélni. Köszi az ötletet!

    VálaszTörlés
  14. Nagyon köszönöm a leírást! Tuti kipróbáljuk :-)

    VálaszTörlés
  15. Hazaérek a számomra földi paradicsomból (IKEA-ból), és nekilátok! :) köszönöm

    VálaszTörlés
  16. ez szuper jó!
    Biztosan ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
  17. Már mosószert készítettem,most ezt fogom kipróbálni. Üdv: Kati

    VálaszTörlés
  18. Szia!

    Ma megcsináltam a maradék szappanokból, (természetesen házi az összes). örülök, mert így nem kell azokat a kis ficakokat sem kidobni. ;)

    Az olívát hűlés közben kevertem bele, remélem jó lesz.


    Szép hétvégét Mindenkinek
    Hugi

    VálaszTörlés
  19. Kedves Levendulalány!

    Ezzel a fajta verzióval készítve nem lesz nyúlós állagú a szappan?
    Házilag készítem már jó pár hónapja, az én receptem szerint 200 grammnyi szappanhoz kell 3,8 liter víz és 2 evőkanál glicerin. Nagyon szeretem azt is, de ha ilyen arányokkal készítve nem lett nyúlós, akkor átállnék erre.

    (Állítólag egyébként 100% organikus szappanból készítve folyékony marad, nem lesz nyúlós, úgy viszont nem igazán éri meg, mert az organikus szappanok ezer ft körül vannak, és egy organikus szappanból kb 1 liternyi folyékony szappant lehet nyerni. Annyiért meg már kapunk ökot is 1 litert.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, igen én is bioszappanból készítettem, de olyan lett, mint a víz...megpróbálom másikból is, de nálunk az lenne az egyik lényege, hogy nem mindenféle szeméttel mosakodjunk.sajnos...az ötlet nagyon jó amúgy...
      Üdv, Timi

      Törlés
  20. Na, ez tuti! A szappankészítésnek eleve neki akartam állni, akkor ezt a módszert is bevetem majd a folyékonyhoz! Köszi, hogy rávilágítottál eme egyszerű megoldásra! :) Várom a további ötleteidet:)

    VálaszTörlés
  21. De jó ötlet!! Biztos ki fogom próbálni, köszi, hogy megosztottad! :)

    VálaszTörlés
  22. No ezt tuti kipróbálom,eddig egy másik "recept" alapján készítettem, annak egy kicsit (már bocsánat) takonyszerű lett az állaga...de lehet hogy én vagyok béna :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, szerintem ez egy kicsit ilyen - de én nem érzem zavaróan annak :-)

      Törlés
  23. Pont elfogyott itthon a szappan!:) Úgyhogy kipróbálom mindenképpen:) Köszönjük a mai ragyogó ötletet is!

    VálaszTörlés
  24. Nagyon jó felfedezés, csak azt szeretném megkérdezni, hogy a kezek tiszták maradnak,mosás után?

    VálaszTörlés
  25. Sziasztok Lányok!
    Tegnap írtam, hogy kipróbáltam, este már be is pakoltam az adagolóba, a többit 2l-es ásványvizes üvegbe. Nagyon jó lett!!! Mivel a maradék szappanaim gyógynövényesek voltak, így nem illatosítottam, amúgy sem kedvelem az illatos dolgokat.

    Nagyjából 5 perc volt az elkészítés, árat pedig azért nem nézek rá, mivel azokat a maradék kis szappankákat használtam el hozzá, amik fürdés után maradtak, és elraktam őket, jó lesz még valamire elven.
    Nagyon jó, még egy dolog, amire nem kell költeni.

    Tapasztalatom, hogy nagyjából negyedére csökkent a kiadásunk így.
    És még mennyi mindenből lehet faragni :)

    Üdv, Hugi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyetértek teljesen, szerintem fantasztikus ötlet, örök hála a kiötlőjének :-)

      Törlés
  26. Szia! Remek ötlet! Azt szeretném kérdezni, h meddig áll el? Nem romlik meg hamar?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk az egyik üveg egy hónapja áll, és nincs vele gond. Ha megromlik, szólok, addig is tesztelem :-)

      Törlés
  27. Szia,
    Én tudatlanul azt szeretném kérdezni, hogy hol vesztek mandulaolajat? Az milyen kiszerelésben kapható és kb mennyibe kerül? Illetve természetes szappant hol vesztek? Milyet érdemes?
    Köszönöm :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én ma vettem a Tesco-ban, és narancsolaj is került a kosaramba.

      Törlés
  28. Szia!

    Megcsináltam Dove "Energy" szappanból. Nekem nem sűrűsödött be. Mit ronthattam el? Túl sokáig melegítettem volna? Forrni szerintem nem forrt, de alig akart feloldódni a vízben, pedig a kicsi sajtreszelőn reszeltem le a szappant. Vagy az arányokkal lenne a gond? Meg kell tömni a reszelékkel a bögrét és azt a mennyiséget venni alapul vagy csak úgy lazán? Holnap újra megpróbálom egy másik szappannal, mert nem vagyok az a feladós típus...
    Imádom a blogodat! Már kb július közepe óta karácsonyi lázban égek, pár dolgot megcsináltunk már és alig várom, hogy a karácsonyi díszek és ajándékok sorozatgyártásába kezdjünk. Köszönöm a kellemes perceket-órákat, amit a blog olvasásával kapok Tőled! minden jót! A SoapMission II eredményeit később közlöm :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      igaz nem engem kérdeztél, de van egy tippem mi lehet a hiba. Ahonnan levendulalány is kimásolta, ott van egy cikk arról, hogy a dove szappanokkal más arányban kell készíteni a folyékony szappant, talán pont azért mert azokban több a hidratáló anyag. ha esetleg nem találnád, itt a link.
      http://www.savvyhousekeeping.com/turn-a-bar-of-dove-soap-into-liquid-hand-soap/
      "Hagyományos " szappannal viszont tökéletesen működik a fent leírt recept.:-)

      Törlés
    2. Én is Dove-ból csináltam, nekem sem sűrűsödött be. Nem használtam glicerint, vagy mást hozzá. Kár, hogy nem olvastam el a kommenteket, csak a receptet, akkor más szappant választok.
      Kata

      Törlés
  29. Kedves Levendulalány!
    Köszönöm ezt a jó ötletet. Régóta készítek szappanokat a családom és barátaim számára, de bevallom, hogy néha, mikor a formából kiveszem őket megsérülnek, illetve a tömbszappanok végei sem olyan szépek. Ezeket nem volt szívem senkinek sem odaadni. Most ki fogom próbálni ezeken a maradékokon az ötleted!
    Még egyszer köszönöm!

    VálaszTörlés
  30. Kipróbálva. Kicsit taknyos lett a végeredmény, de biztos a következő jobb lesz. Végeredményt tekintve, szappan, tisztít, célnak megfelel.

    VálaszTörlés
  31. Sima csapvízzel is el lehet készíteni? Vagy a valaki által fentebb említett ioncserélt víz vagy esetleg ásványvíz szükséges hozzá? Glicerin helyett kb. mennyi olaj kell bele? Nagyon jó az ötlet, már én is olvastam a neten, de most már meg kell valósítani :)



    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Én sima vízzel csináltam, igaz picikét más a recept, de a lényege ugyanez. Nyár elején készült nálam 4 liternyi, még van belőle egy kevés, semmi baja nincsen. Glicerint szerintem ne hagyd ki belőle, az állagot sűríti egy picit (attól nyúlós), anélkül csak sima szappanos vized lenne (tudod, mint amikor a fürdővízben felolvad a szappan). Olajat pedig táplálóként tehetsz bele, mondjuk kb literenként egy evőkanállal.

      Törlés
  32. Sziasztok!

    Elsőre nekem is "taknyos" lett a végeredmény, Fa (rózsaszín (akármi illatú) szappannal próbáltam,még másfélszeres higitásban is.
    Lehet hogy a szappanban volt a hiba, nekiugrok még egyszer a képen szereplővel.
    Én extra szűz olívaolajat öntöttem bele 1 evőkanállal, de sajnos kicsapódott a tetejére...
    Köszönöm az ötletet amúgy, nagyon élvezem a "kutyulást"!
    Zorka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valamennyire az enyém is "taknyos" lett, de megmondom őszintén, engem nem zavar egy picit sem, mert ettől még szuper jól használható és nagyon vonzón költséghatékony :-)

      Törlés
  33. Sziasztok! A glicerin segít abban, hogy habozzon a szappan (pl. az óriás szappanbuborékokhoz is glicerint használnak), továbbá mint valaki fentebb írta, némi hidratáló hatása is van. Az olaj csak ez utóbbi hatásában helyettesíti. Nem vagyok benne biztos, de azt hiszem, a glicerin segíthet azon is, hogy kevésbé legyen nyúlós a végeredmény.
    -mj-

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem glicerinnel is kissé nyúlós, de a legkevésbé sem zavar :-)

      Törlés
  34. Kedves Levendulalány! Nagyon felvillanyozott az ötleted. :-) Ma el is készítjük az első hand made folyékony szappanunkat. Én Johnson's baby szappant vettem. így igazi baba illatú szappanunk lesz. Sőt, azon gondolkodom, hogy ezt akár fürdéshez is lehet használni, nem?
    Ja, még valami. Ha nem sértődsz meg, a végeredményt én is feltöltöm a blogomra. :-) Szép napot! Juharlevél

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem fürdéshez is lehet, igen, csak legfeljebb akkor nem árt még egy kevés plusz bőrápolót tenni hozzá!

      Törlés
  35. Sziasztok, én 100%-os bioszappanból készítettem el (gondoltam jó lesz tusfürdőnek is), de sajnos nem sikerült.Teljesen vízszerű lett...:-(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Én is először bolti szappanból készítettem, most meg organikusból, ha glycerint adsz hozzá, akkor nem lesz annyira híg: http://anyasporol.cafeblog.hu/2012/10/25/folyekony-szappan-organikus-szappanbol/
      A bolti szappanból meg takony szerű anyag lesz :) De én azt is szerettem :)

      Törlés
    2. Hát, én herbaboltban vásárolt "100%-os növényi szappan"-nal is megpróbáltam, avval is ugyanolyan takonyszerű lett, mint a boltiból.
      Csak jussak már el patikába, veszek egy vödör glicerint, ahogy írjátok, az lesz a megoldás.
      Zorka

      Törlés
  36. Kedves Levendulalány!

    Nagyon tetszik az ötlet én is ki fogom próbálni!Szeretném megkérdezni, hogy azok a címekék, amiket az üvegekre ragasztottál hol kaphatók. Nagyon tetszenek! Köszönöm! Szép, alkotásban gazdag hetet kívánok! :) Mónika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Mónika! Sajnos sehol sem kaphatók, én csináltam őket :-) Mintás papírból vágtam ki téglalapokat, filccel ráírtam a szöveget, és aztán vastag celluxszal ragasztottam a flakonokra, hogy vízállók legyenek.
      Köszönöm szépen :-)

      Törlés
  37. Szia Évi,
    Nagyon rég kommenteltem, de mindig olvastalak legalább. Szuperebbnél szuperebb vagy Te és az 5leteid!
    Én megcsináltam ezt a jó kis receptet, a végeredmény jó lett! éljenek a csajok, akik mostantól kipancsolhatják magukat rendesen. (A nagyobb - 4,5 éves - megszólalt, amikor megtudta, hogy szappan lesz: "Akkor most kevesebb szappant veszünk majd? - Igen, Dóri. - Akkor ez most kevesebb pénz lesz? - Igen. - Akkor majd veszünk rajta több fagyit? Mert az akkor mindenkinek jobb.... :D

    Gratula Neked, Anita

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Anita! Köszönöm szépen :-) Dóri pedig fantasztikus logikával rendelkezik, tündéri :-) :-)

      Törlés
  38. Szia!
    Munkában megfáradva mindig töltekezem a blogoddal. Ezt a szappant kipróbáltam, de először sűrű kocsonya lett. Aztán újra melegítettem, meg vizeztem, így meg takony lett, és inkább vízszerű. Legközelebb megpróbálom glicerinnel. Szeretném kérdezni (bár itt elég off), hogy a ragasztópisztolyos ragasztások nektek nem engednek el idővel? Szalmakoszorúra ragasztottam terméseket, de egy hét után potyognak :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A glicerin biztosan kell bele, az eredeti recept írója is ragaszkodik hozzá... A ragasztópisztolyos ragasztás nekem nem szokott elengedni, egy kivétellel: ha olyan termést ragasztok, ami idővel összeszárad kissé (pl. a gesztenye is ilyen), az értelemszerűen lepattan idővel, de érdemes újra felragasztani, és akkor már maradni fog.

      Törlés
  39. SIKERÉLMÉNY! Nagyon köszönöm még egyszer!
    A kulcs: Johnsons Baby szappan, amit Te is használtál+ kis botmixeres homogenizálás. :)
    A Fa szappan, és a "100%-os növényi" drága szappan sajnos higításkor is kocsonya lett.
    Amúgy glicerint egyik patikában sem adtak, az egyikben közölték, hogy már recepttel sem adhatnak ki ilyet. Ti hol találtatok, milyen patika-láncban? Előre is köszi.
    Most asszem beindul a szappan-folyam.... :)

    Zorka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem ez a botmixeres homogenizálás egyszerűen zseniális ötlet. Nagyon köszönjük! :-)
      Hú, hát én nem nagy láncokban találtam, hanem pici önálló patikákban... a nagyok biztosan nem adnak, sajnos.
      Holnap én is új adagot csinálok, már alig várom, ez új illattal lesz :-)

      Törlés
  40. Szia! Nagyon megörültem a receptnek, a munkahelyemen (gyár) a pasik szétpacsálják mindig a folyékony szappant. Így lesz utánpótlás. Viszont sajna glicerint nem adnak ki a patikában, így a Rossmannban vettem glicerin szappant amiben méz is található. Elég drága volt, de abból talán nem kell sok, így beosztom. És a problémás bőrű gyermekem is jól jár vele. :)
    Szép napot és még sok ilyen jó cikket kívánok! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sziasztok!
      Én már a második fajta saját készítésű (natúr) szappannal próbálkozom, de sajnos teljesen híg, vízszerű lötty maradt egy nap után is :o(
      Azért köszönöm, látom másoknak jól bevált.
      Szép napot!

      Törlés
  41. Szia Levendulalány,

    Egy-két nappal a blogbejegyzésed után el is készítettem a folyékony szappant. Sima bolti babaszappanból készült, elsőre nekem is kemény lett (egész éjszaka hagytam állni), kevergetés (inkább kapargászás :-)) után folyékony, de "taknyos". Ez még nem is lenne olyan nagy baj, de - nem egészen egy hónap után - az újabb üveggel az adagolóba töltve azt vettem észre, hogy már alig habzik.
    Te tapasztaltál ilyesmit? Arra gondoltam, hogy keverek hozzá még egy kis glicerint utólag, hátha...

    Az új, spatulás karácsonyi ötleteid nagyon tetszenek, a csillagokból már vagy egy tucatot készítettem; köszönöm!

    Üdv, Veronika

    VálaszTörlés
  42. Sziasztok!
    Elkészítettem én is a saját folyékony szappanomat házi szappanból. Sajnos egy nap után is vízszerű volt az állaga. Kidobni nem akartam, így míg nem találtam ki, hogy mi legyen a sorsa, félre tettem. 4 nap után viszont gyönyörűen besűrűsödött. :) Úgy látszik ennek a fajta szappannak több idő kellett, hogy sűrű legyen! :) Örülök, hogy végül sikerült nekem is! Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
  43. Sziasztok !
    Van egy doboz száritott levendulám /virág és a szára/. hogyan tudok belőle permetezhető légfrissitőt késziteni. Irjatok már róla !
    Köszönök minden receptet.

    VálaszTörlés
  44. Kedves Levendulalany!
    Sikerult, sikerult, sikerult. Meghozza elsore! Kisse szkeptikus voltam a sok "hig maradt" hozzaszolasok miatt, de elfogyott a kezmoso, erre vartam miota elolvastam a bejegyzesedet. Jelenleg 3 liter mezes-olivas es 3 liter naransos-csokis sorakozik sk hasznalatra es masok boldogitasara

    VálaszTörlés
  45. Most készítettem el a szappant, még forró:) Házi gerániumos szappant használtam hozzá, remélem be fog sűrűsödni. Glicerint gyógyszertárban nem kaptam (külföldön élek), viszont teljesen véletlenül megláttam a boltban a Dr Oetker sütéshez való glicerinjét. Nem volt drága, így gondoltam kipróbálom. Ha ti sem kaptok patikában, talán jó lehet alternatívának. Kicsit utánanéztem mire is való a glicerin: a nedvességmegkötő képessége miatt a bőr kiszáradását akadályozza. Elvileg a szappan állagához nincs köze.
    Ha nem sikerül a házi gerániumos szappanomat besűrűsíteni, még teszek egy próbát egy sima bolti szappannal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Update: Sikerült, a szappan besűrűsödött:) A lakótársak szerint olyan mint az alien-nyál, de legalább finom az illata! :D

      Törlés
  46. Szia Levendulalány!
    Köszönöm az újabb ihletet, Téged olvasva mindig megszáll :)
    El is készült a sajátom:
    http://rekadr.blogspot.hu/2013/01/folyekony-szappan-hazilag.html

    VálaszTörlés
  47. Szia! A glicerinről azt olvastam (talán „antalvalinál” ), hogy a bőr mélyebb rétegeiből vonja ki a vizet, és így éppen nem hidratál. Próbálom elkerülni a használatát. Jó szappanozást! Orsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A glicerin kismennyiségben, max 10 % -ban hidratál, nagyon jót tes a száraz bőrnek, kézkrémbe , arckrémbe, folyékony szappanban is. Ennél nagyobb mértékben viszont valóban megfordul a hatása és elvonja a vizet a bőrböl....

      Törlés
  48. hello, glicerint öko- és bioboltokban lehet kapni, vagy webáruházakban.
    totál nonszensz, hogy patikában csak receptre adnak ki, amikor máshol megvehetem recept nélkül.
    szódabikarbóna dettó...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. glicerint lehet kapni több helyen is, pl. zoldpolc webáruhá, creativikiéknél, cosmionál....de a józsef krt-i azúr vegyszerboltjában is - ott a legolcsóbb.

      Törlés
  49. Üdv Mindenkinek,
    Először is köszönöm a receptet és bár én is találkoztam hasonló recepttel, de a nyúlós állag kicsit elkedvetlenített. Persze nem sokáig, mert mind a mai napig ezt használom, mióta kipróbáltam a receptedet. Amúgy a maradék szappanból, mosószódából és illóolajokból folyékony (inkább géles) állagú mosószert is lehet készíteni, ami nálunk már bevált.
    Ami pedig a glicerint illeti. Amikor a zsírokat lúggal elszappanosítják glicerin képződik (szappanfőzés) ezért ő felelős a nyúlós, sűrűsödő állag biztosításáért. Lényeges még a hidratálás miatt is, és ugyanezen a tulajdonsága miatt tartósítószerként is működik.
    Természetben szabad állapotában nem fordul elő, de példának okáért az alkoholos erjedéskor kevés glicerin is képződik, ezért a borban, sörben is van egy kevés belőle. Az élelmiszeripar is használja, igaz édesítésre és sűrítésre elsősorban (mellesleg megjegyzem, hogy étekként enyhén mérgező).
    Akit érdekel a további tudomány: http://mek.oszk.hu/00000/00060/html/041/pc004121.html
    Német nyelvterületen lehet kapni a gyógyszertárban és a gyógynövényboltokban is.
    Remélem írtam némi használható információt még.

    VálaszTörlés
  50. Kedves Mindenki,

    Leegyszerűsíthető úgy a recept, hogy egyszerűen csak csapból forró vizet teszek 10 bögrével. Ugyanúgy feloldódik a szappan. A végeredmény ugyanaz.

    VálaszTörlés
  51. Sziasztok!
    Szépen működik a recept, egyetlen problémám van. A végeredmény lényegében egyáltalán nem habzik. Nálatok mi a helyzet? Én rontottam el valamit?

    VálaszTörlés
  52. Kedves Levendulalány!
    Köszönöm a jó kis receptet, sikerült elkészítenem és teljesen jó. Illatos, habzik, és a kis nyúlósságot a plusz víz megoldja. Akár elbírna 12 csésze desztvizet is. Másnapra nagyon is besűrűsödött, picit felhigítottam és botmixerrel kicsit átdolgoztam. 3 liternyi lett. Az biztos, hogy többé bolti előregyártottat nem veszek. :) Üdv:Eszti

    VálaszTörlés
  53. sziasztok érdeklődnék h a bögre hány dl? amit használsz?

    VálaszTörlés
  54. Ásványvizet lehet használni a szappanhoz? vagy csapvizet?

    VálaszTörlés
  55. Szia!
    Nagyon örülök,hogy rátaláltam erre az oldalra :) Nagyon ügyes vagy!
    Én ezt tovább fejlesztettem tusfürdőnek.
    Sima víz helyett gyógynövény főzetet készítek,és ezzel készítem+olívaolajat én és adok hozzá,de illóolajat nem,mert nem mindenki bőre bírja.Elég a gyógynövények illata pl:borsmenta,citromfű,rózsaszirom/rózsavíz/,levendula stb.
    Hogy tudok regisztrálni az oldaladra,hogy értesítést kapjak az újdonságokról?

    VálaszTörlés
  56. Szia!
    Én is megcsináltam, de nekem egy kicsit nyálkás lett, olyan mint a tojásfehérje. Ez mitől lehet? Tudok ellene tenni valamit? Amúgy nagyon jó ötlet!!!! :)

    VálaszTörlés
  57. Kedves Mindenki!

    Glicerint a bioboltokban lehet kapni, mér régóta használom.Keressétek az interneten!


    VálaszTörlés
  58. A glicerint használják saválló tartályban tárolt bor légmentes zárására is. Gazdaboltban is érdemes ezért keresni.

    VálaszTörlés
  59. Holnap reggel én is nekilátok és izgatottan várom az eredményt!
    Előre is köszönöm az ötletet!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...