2012. szeptember 14., péntek

Órarend a hűtőn


Amikor a szeptemberi Kifőztük magazinba leadandó cikkhez készültem, egyértelmű volt, hogy valamiféle iskolai ötletet kellene kigondolnom, hiszen nagyon sokaknak a szeptember = iskolakezdés, és hát idén mi is beléptünk ebbe a körbe...
Olyasmit szerettem volna készíteni, amit mi magunk is tudunk használni - és rögtön az órarend ugrott be, arról is azonnal az a saját emlékem, hányszor radírozzuk ki meg ragasztjuk át a sorokat, mert változott az órák sorrendje, néha még a tantárgyak is. 

Ezért aztán arra jutottam, olyan órarendet készítek, amit szükség esetén rugalmasan lehet változtatni, ráadásul olyan helyre lehet tenni, ami állandó használatban van, és így mindig szem előtt lesz - így született meg a hűtőszekrényre helyezhető térbeli órarend, ami azóta is rendkívül hasznosnak bizonyult.

Alapanyagnak a süthető gyurmát választottam, mert egyszerűen kezelhető, formázható, tartós és strapabíró - ebből is a Fimo mostanában az abszolút kedvencem.





A süthető gyurmából megformáztam a tantárgyaknak megfelelő kis alakzatokat és ikonokat: a matematikához számokat, az olvasáshoz könyvet, az íráshoz betűket, a rajzhoz kis színes tájképeket, a technikához kalapácsot, az énekhez hangjegyeket, a környezethez virágot, a tornához labdát stb. A gyurmából a hét napjainak kezdőbetűit is elkészítettem.





Kisüttöttem a formákat előmelegített, 100 fokos sütőben, 30 percig. Amikor kihűltek, a hátoldalukra felragasztottam a mágneskorongokat.





A ragasztó megszáradása után feltettük a térbeli órarendet a hűtőre. Így mindig előttünk lesz, egyszerűen lekövethetjük a tantárgyváltozásokat, és később kibővíthetjük az új tárgyak képeivel - szóval, egészen a gimnáziumig használhatjuk. :-)












Az ötlet a Kifőztük online gasztromagazin szeptemberi számában jelent meg.



20 megjegyzés:

  1. Jézusom, ez rémaranyos! Elraktározom ezt az ötletet is, de nagyon mélyen magamban, mert még 2 évünk van az első iskolakezdésig, s nagggggggggggyon nem szeretném, ha hipp-hopp itt lenne :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És mégis hipp-hopp itt lesz! :-) Szóval minden pillanatot kihasználni, átélni, elraktározni, mert olyan gyorsan nőnek, mint a pinty! :-)

      Törlés
  2. Kedves Levendulalány!

    Épp most mutattam meg a csupamoka2-n a mi Lego-s órarendünket és remélem nem bánod, de belinkeltem az oldaladat, mint másik jópofa órarend-ötletet ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dehogyis, sőt, köszönöm - a Lego-órarend is szuper ötlet, és több gyerekhez is jól használható :-)

      Törlés
  3. Hát ez tündéri! Nálunk is messze még az iskola, de ezt igyekszem nem elfelejteni addig, imádom! Köszönöm <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazán szívesen, örülök, hogy tetszik :-)

      Törlés
  4. Nagyon tuti lett! Lehet megpróbálok valami hasonlót kerálni a naaaagy ovisunknak :-).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kartonpapírból is lehet, úgy gyorsabb :-)

      Törlés
  5. Nagyon tetszik! Ilyenkor még inkább bánom, hogy beépített hűtőnk van, nem mágneses ajtóval :-(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, így kihívás - de esetleg valami másik fémfelület nincs? :-)

      Törlés
    2. Csak a radiátorok, hullámos felülettel :(

      Törlés
  6. Uff! Ez nagyon szép lett! Két évünk van az iskoláig, úgyhogy szerintem kb most kellene elkezdenem a gyártást, hogy elkészüljön addigra:-)

    VálaszTörlés
  7. Haha egyet értek superwomanatwork-el,csak annyi különbséggel hogy nekünk még három évünk van suliig...de szerintem arra sem készülne el :D

    Amúgy IMÁDNIVALÓ lett.így,csupa nagybetűvel:)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon édes, ilyenkor sajnálom, hogy beépített hűtőszekrényem van! :)

    VálaszTörlés
  9. Györgyi, 4 gyerek esetén mit csinálsz? valami komplex ötleted nincs?

    VálaszTörlés