2012. szeptember 13., csütörtök

Óra filcből


Már a negyedik estémet töltöttem állatorvosnál, mert a nyuszinknak felső légúti megbetegedése lett. Szerencsére a kezeléseknek köszönhetően már jobban van, étvágy és kedv visszatérőben. :-) Úgyhogy nekem is lett kedvem valamit készíteni. Saját ötlet helyett ismét belefutottam egy kedves dologba - az A Little learning for two blogon egy anyuka a kislányának készített filcből karórát, az idő megtanulásának könnyítésére. Annyira tetszett nekem az ötlet, hogy arra gondoltam, miért ne készíthetnénk ilyet a felnőtteknek is - persze nem tanulási céllal, csak egyszerűen karkötő helyett. Kipróbáltam, és nagyon megtetszett így - meg is mutatom, mi lett belőle. :-)


Fehér filcből kivágtam egy nagy karóralapnyi méretű kört:





Fekete hímzőfonallal ráöltöttem az ötperces szakaszokat és a mutatókat:





Barna vastag filcből kivágtam egy picivel nagyobb kört, mint amekkora az "óralap" volt:





Majd a fehér lapot a barnára ragasztottam pillanatragasztóval.





Kivágtam az "óraszíjat" is a barna vastag filcből, és kerestem egy ennél valamivel keskenyebb csipkeszalagot.





A filccsík két végétől fél cm-re vágtam egy-egy lyukat, és belekötöttem egy-egy darab vékony selyemszalagot. A csipkeszalagot a filccsíkra ragasztottam, erre pedig az óralapot.





Ezzel készen is lett az én filcóra-verzióm, karkötő helyett - biztos vagyok benne, hogy nem ez volt az utolsó ilyen darab. :-)













13 megjegyzés:

  1. Vááá, de jó ötlet! És totál grafománságra vall hajnali öt előtt posztolni. (Vagy többgyermekes anyaságra?!)

    VálaszTörlés
  2. Jáj, nagyon egyedi lett! Akár ajándéknak is jó! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is, és igazán nem nagy munka ahhoz képest, hogy milyen helyesen fest :-)

      Törlés
  3. Évi, nem jön be a megadott "A Little learning for two oldal"...Csak nekem nem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen, hogy szóltál, bemásoltam újra a linket, remélem, így már működik!

      Törlés
  4. Ötlet ötletet szül. Ahogy megláttam az ugrott be, hogy csipke, filc esetleg egy kis gyöngy felhasználásával(óra lap nélkül) a másodikos napköziseimmel is megtudnám csinálni karkötőnek. Annyira szeretném ha már szépen varrnának, de soknak még a tűt is én fűzöm be...
    Mindig nagyon jó ötleteket találok nálad. Köszönet érte!

    VálaszTörlés
  5. De jó!! Nem nagyon szeretem a filcből készült dolgokat, de ez nagyon aranyos!

    VálaszTörlés
  6. Fúú de jó lett!Imádom a filcből készült dolgokat:))Én nemrég egy baglyos mobiltartót készítettem gyapjúfilcből,hát nem lett tökéletes de szuperül használható :)

    Örülök hogy jobban van a nyuszitok,nálunk mindkét kispasi beteg :((( Úgy látszik tényleg megjött az az ősz...(Pedig ezt a részét nem vártam :) )

    VálaszTörlés
  7. Most már jó a link is! A tiéd sokkal szebb! :)

    VálaszTörlés
  8. Hát ez annyira de annyira egyszerűen nagyszerű...hogy nem is találok szavakat!!!Tuti meg kell csinálnom,bár 10 project áll egyszerre..:(( De ez akkor is oltári ötletes és mutatós!!!Szuper ajándék!!Gratula!Üdv,Anita

    VálaszTörlés
  9. Nagyon klassz! És igazán EGYEDI!
    Nerzsi

    VálaszTörlés
  10. Most találta rá... Hogy a Tied mennyivel szebb és elegánsabb lett, mint az eredeti! Örülök, hogy a Te blogod olvasója vagyok, és nem az Övé! :)

    VálaszTörlés