2012. szeptember 10., hétfő

Karkötő a gyógyszertárból


Nemrég ezen az oldalon találtam egy fantasztikus ötletet. Sosem gondoltam volna magamtól erre, de kipróbáltam, és működik, bár nagyon szkeptikus voltam előtte, a gondolat valóban zseniális. Röviden arról van szó, hogy azokból a fa lapkákból, amelyekkel az orvosok szokták lenyomni a páciensek nyelvét, csodás karkötőket lehet készíteni... de tényleg :-)

Kálától tudom, hogy ezt a bizonyos faizét hivatalosan nyelvlapocnak hívják, és a gyógyszertárakban 380 Ft-ért lehet kapni 100 darabot - hát persze, hogy rögtön kellett nekem is. :-) Leginkább azért, mert tényleg annyira egyszerűen lehet ezekből karkötőket gyártani, amelyeknek a dekorálásával aztán nagyszerűen le lehet kötni jó időre az aprónépet.

Tulajdonképpen a teendő csak annyi ezekkel a falapkákkal, hogy egy időre vízbe kell áztatni őket, így kellően megpuhulnak annyira, hogy szépen kör alakúra lehessen hajlítani őket:





4-5 óra ehhez bőven elég. Ha már könnyen hajlíthatóra puhultak a lapkák, bele kell hajtani őket valamibe, ami szabályos kör alakú. Egy pohár vagy hasonló tökéletesen megteszi, én például egy bögrébe hajlítottam be a lapkákat:





Várjuk meg, amíg teljesen meg nem szárad - én kitettem a két bögrét a napra, és így két óra tökéletesen szárazak lettek. (Érdemes persze ellenőrizni, lakásban ennél több időre van szükség.)

Ha megszáradtak, csak vegyük ki őket a formából, és máris felhasználásra készek.





A dekoráció már mindenkinek a saját fantáziájára van bízva - én egy réteg akrilfestékkel lealapoztam a lapkákat, és ezután már csak alkoholos filccel dekoráltuk tovább.
Szerintem nagyon-nagyon jó ötlet ez, hiszen filléres és mégis látványos eredményt ad - az esős őszi délutánokra nagyon jó program. :-)

(Kiegészítés a kommentek elolvasása után: úgy tűnik, vannak olyan spatulák is, amelyek nem reagálnak az áztatásra. A többség egészen biztosan hajlítható, de ha mindenképpen biztosra akartok menni, hobbiboltban is lehet ilyen nyelvlapocokat kapni, és azok egészen biztosan felhasználóbarátak áztatás után hajlítás szempontjából. :-) )















40 megjegyzés:

  1. Köszi! Láttam már én is valahol ezt a megoldást, de pontosan csak nálad láttam a leírást. Elég ez minden karra? Nem csúszik le a kezetekről? Tényleg filléres megoldást, és tényleg tudja még a kicsit lányom is festegetni őket, ha tényleg csak ennyibe kerülnek:)
    Köszike még egyszer!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. pohár és karfüggő:)) A 3 éves kis vékony lányomnak a hosszabb jégkrémpálcák is elegek voltak - egy vékony hosszú vizes pohárba tettem őket, nekem kellett a bögre:)))Vastagabb kézre át lehet vastag tűvel fúrni, amikor puha, bele zsinór, szalag és meg is lehet kötni:))) Nálunk a maradék fluoreszkáló festéket használtuk fel e célra, utána gyöngytollal pöttyöztük.

      Ezeket a lapokat csak úgy lefestve, esetleg egy karton vagy filckivágást ráragasztva könyvjelző is lehet, nálunk állatfejes könyvjelzők lettek belőle és olyan színűekre festve ezeket a lapokat, mint az adott állat, a keze, lába eleinte lemaradt, később azt is megpróbáltuk ráfesteni. De pl. virágot a tetejére ragasztva ez lehet a virág szára, hm ez jó ötlet, lehet előbb vagy utóbb megcsináljuk, de csináltunk már jándékba szívecskét ragasztottunk a tetejére, a pálcát lefestettük rózsaszínre és ráírtunk egy szót.

      Törlés
    2. Így van, pohár- és karfüggő, ezt ki kell tapasztalni, és aszerint választani poharat, hogy kinek lesz a kartkötő.

      Törlés
  2. A lányom is készített már ilyet régebben, ő körömlakkal festette be, úgy is nagyon jó lett. Elég 2-3 óra, hogy hajlítható legyen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nekem is két-három óra a tapasztalatom, de attól is függ, milyen a spatula anyagösszetétele, szóval ezt ki kell tapasztalni...

      Törlés
    2. Nekem már több mint 18 órája ázik, de még mindig törik. Mit csinálok rosszul?

      Törlés
  3. Ez nagyon jó ötlet! Biztosan ki fogjuk próbálni.

    VálaszTörlés
  4. Szenzációs ötlet!A játszóházunkba javaslom majd a kismamáknak.

    VálaszTörlés
  5. Itt mindig olyan jó ötletek vannak és ami különösen megfogott, hogy nem kerül egy vagyonba a megalkotásuk. :-)Köszönjük!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen, ez tényleg nem kerül sokba, és nagyon jó kis lefoglalós program :-)

      Törlés
  6. Hát ez valami szuper!!! Tuti kipróbálom, még nálam sem fogyott el a 100-es pakk :-D És örülök, hogy sikerült beszerezni :-).

    VálaszTörlés
  7. Évi, én kb. 2 hete csináltam a lányokkal ilyen karkötőket, amit aztán együtt festettünk ki, de nekünk sajnos a pici kezeinkre nagyok lettek. De multaságnak mindenesetre jó volt...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ezt ki kell tapasztalni, hogy mekkora körméret paszol mekkora csuklókhoz, de érdemes :-)

      Törlés
  8. Jaj, de jó, köszi a tippet! Nyáron láttam az ötletet valahol, úgy tűnt, fagyispálcikából van. Kipróbáltam, csak áztak, áztak, de nem hajoltak...

    VálaszTörlés
  9. Igen, nagyszerű ötlet. Van ahol dekupázzsal, illetve textilfecnikkel díszítették. Szépek lettek a Tieid is.

    VálaszTörlés
  10. Ó, én próbáltam és biztosan én vagyok a béna, de enm sikerült eléggé megpuhíŧanom a pálcikákat, amik ezután nem álltak be formára, szóval ment az egész a szemétbe:(((.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos kívülről nem látszik a spatulákon, milyen az összetételük, és egy kisebb hányadnál előfordulhat, hogy nem reagálnak az áztatásra. Ha megírod a címedet privátban, küldök neked párat az enyémekből!

      Törlés
  11. Teljesen ledöbbentem ezen az ötleten, fantasztikus! Még ma megyek a patikába és megörvendeztetem a lányaimat. Magamtól sajnos nemigen jutnak eszembe kreatív ötletek, de az oldaladról már sok minden elindított bennem valamit, sok dolgot megcsináltunk a saját ízlésünk szerint. Amit még szeretnék megköszönni, hogy a blogodnak köszönhetően sokkal jobban szárnyal a fantáziám és ezért nagyon hálás vagyok!

    Réka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm neked ezt a kedves kommentet! :-)

      Törlés
  12. Óóó nekem egy halom ilyen pálcikám van de ez nálunk amolyan hamvába holt ötlet:))))Két fiúval?????Ááááá:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk éppen ma fog Villám McQueen-es készülni a Kisebbiknek, szóval nem reménytelen talán a dolog! :-)

      Törlés
  13. Szia! Örülök, hogy neked sikerült. Több blogban is láttam már, többször kipróbáltam, de SOHA nem hajlott meg. Nem kételkedem a fotóidban, meg a többi blog képeiben sem, de fogalmam sincs, a veresegyházi gyógyszertárak honnan szerzik be a spatuláikat, hogy nem hajlanak. :(
    Nincs valami ötleted, mi lehet a titok???

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Virág! Biztosan a spatula anyagösszetételén múlik, nem értek hozzá, de gondolom, hogy milyen faaprítékot használnak... akkor nekem szerencsém volt az enyémekkel, ezek két óra múlva is már gyönyörűen hajlottak. Esetleg ha komolyabban is érdekel a dolog, hobbiboltokban is láttam már ilyen spatulát, kicsit drágábban, mint a gyógyszertárban, de azok garantáltan hajlani fognak.

      Törlés
    2. Én is gyógyszertárban vettem pálcikát és 8-ból 4 meghajlítható volt, 4 nem. Ezen okulva, most forró vízben kezdtem az áztatást, majd beszámolok az eredményről.

      Törlés
    3. Sziasztok! Én gyógyszertáras spatulákat használok. Bár 3-4 óra áztatás után is meghajlanak, de szerintem talán jobb, ha egy egész éjszakára/napra vízben hagyjuk őket. Nekem 25 (igen, sokat kellett csinálni :-P) spatulából kb. 4 ment tönkre, egyrészt a kevés áztatás (és az én türelmetlenségem), másrészt a spatula rossz minősége miatt, mert 1-2 "gagyi" azért akadt közöttük. De a nagy többség olyan szépen meghajlott, öröm volt nézni! :-)

      Törlés
  14. Nagyon szuper ötlet és valóban egyszerűen megvalósítható.Gratulálok, hogy mindig ilyen csudijó ötleteket teszel fel a blogodon. Van nekem is egy csomó spatulám és rengeteg jégkrém pálcám. Már veszem is és áztatom őket.Kíváncsi vagyok, hogy sikerül-e meghajlítani. Mindenesetre köszönöm, hogy megint jó kis inspirációt adtál. Már forog is az agykerék a díszítéssel kapcsolatban!!!:)))))))))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy ihletet adhattam, és nagyon szurkolok, hogy menjen a hajlítás :-)

      Törlés
  15. Dejó! :) Csengét meglepem majd egy-két ilyen kis karkötővel, mostanában kezdik érdekelni az ékszerek, az első szerzeménye egy HelloKittys gyűrű! :) Leveszem a mintát a képről, kis gyakorlás, és lesz HelloKittys karkötője is! Köszönöm az ötletet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen :-) A csuklóméretre mindenképpen figyelni kell, hogy ne legyen se túl keskeny, se túl bő a karkötő, a csuklómérethez kell poharat választani - nem egyszerű feladat, de megéri a fáradságot :-)

      Törlés
  16. Elképesztő, mint mindig, oké nem saját ötlet, de javadra legyen írva SOKKAL SZEBB lett az eredmény, mint az origi oldalon :)
    muszáj lesz nekem is csinálnom majd! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :-) És csak biztatni tudlak, remélem, elégedett leszel a végeredménnyel :-)

      Törlés
  17. Fantasztikus ez is...mint a tobbi is...alig varom, hogy megerkezzen a rossz ido, es bent ragadjunk a lakasban:-)) lesz mit csinalnunk a kis 3 evesemmel:-))) Bravissima!!!

    VálaszTörlés
  18. Hihetetlenül kreatív ötlet, egyszerű és olcsó megvalósítani és nagyon jó kis időtöltés! :) Köszönet, hogy megosztottad! Bár még csak most tévedtem először az oldaladra, azt hiszem, maradok még egy darabig... :)

    VálaszTörlés
  19. Sikerültek a karkötők!!! Igaz, hogy én kb. fél óráig főztem, majd a forró vízből kézmeleg vízbe tettem egyesével, így hajlítgattam óvatosan. Olyan pohárba tettem, amelyben szinte teljesen összeért a két vége, így jó lett a kislányok kezére. Szépek lettek (képet a blogom láthatod). Egy gond volt vele a vásáron, hogy keveset készítettem!:)Gyorsan elkapkodták az ovisok:))) Köszönöm még egyszer a nagyszerű ötletet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves OviVarázs,nagyon szuper az oldalad,köszönet a sok-sok ötletért és sablonért!Ezért is imádok ide Évihez járni mert innen mindig olyan jó kis helyekre tévedek...aztán persze ottragadok :)

      Törlés
  20. Köszönöm, kedves Tőled!!!:))))

    VálaszTörlés
  21. Sziasztok.Rakjátok a spatulát forrásban lévő vizbe és elvileg 15-20 perc múlva hajlítható.

    VálaszTörlés