2012. augusztus 12., vasárnap

Tojásdoboz-koszorú


Szokásos ajtókoszorú-rovatom következik :-)
Azokat a megoldásokat különösen szeretem, amikor tényleg a semmiből készül egy dekoráció, mert igaz, ami igaz, a kreatív alapanyagok többnyire szívszorítóan drágák - de most tényleg olyasmiről lesz szó, ami minden háztartásban akad. Egészen pontosan a préselt újrapapír kartonból készült hétköznapi tojásdobozról, amivel már korábban is kísérleteztem, de nem véletlenül nem mutattam meg ezeket (kivéve ezt). Mert hát a tojásdoboz - bár kétségkívül mindenhol akad, és papírból is van - alapvetően egy durva és nehezen kezelhető alapanyag, amiből kihívás igazán esztétikus végeredményt alkotni (vagy én vagyok maximalista). Viszont nagyon foglalkoztatott a dolog, mert mégis egy olyan kreatív hozzávaló, amiért külön nem kell pénzt adni, és úgyis a szelektív gyűjtőben végzi...
Néhány napja viszont végre sikerült készíteni belőle valamit, ami átment a szigorú önkéntes cenzúrán. Egy régi és töredezett hungarocellkarika volt az alap, amire tojásdobozból készült virágokat ragasztottam, és egészen tűrhető lett. :-)


A hungarocellkarikát barna krepp-papírral körbetekertem, a végét gombostűvel rögzítettem - de tökéletes alap egy dobozkartonból kivágott karika is.






A tojásdoboz a szokásos hétköznapi tojásdoboz volt:





A tojásokat tartó mélyedéseket négyzetekre vágtam:





A négyzeteket virág formájúra vágtam (erős olló kell a művelethez), a szirmokat pedig kifelé hajtottam:





A leeső részekből levélkéket vágtam:





Aztán akrilfestékkel befestettem a virágokat sárgára, a leveleket pedig barnára.





Száradás után a virágok közepére fekete filctollal tettem egy pöttyöt, aztán már csak annyi dolgom volt, hogy pillanatragasztóval felrögzítsem a koszorúalapra a virágokat és a leveleket.






A maga egyszerűségében, az alapanyag puritánságával együtt is kedves és finom látványt nyújt ez a koszorú, és éppen tökéletesen passzol ehhez a tavaszi időjáráshoz. :-)

















18 megjegyzés:

  1. Adorei a grinalda de porta e é muito fácil de fazer. obrigado por partilhar a ideia.

    bjs de Portugal

    decorarereciclar.blogspot.com

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Well, I don't understand exactly the words but they seem very nice to me, so thanks for them!

      Törlés
  2. Hi,

    It´s a great recycling project! Looks very nice!
    Congratulations for your creativity, you share everytime good ideas :)

    Have a nice weekend

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Thank you, Paula! Sharing these ideas is a pleasure for me, it's the best way for expressing myself... and I'm really happy with your kind comments!

      Törlés
  3. Mindenképpen azt gondolom, hogy bizonyos részeit e munkának meg lehet gyerekekkel csinálni,ami nálam fontos szempont( például a színezést), el is képzelem, hogy belefogunk majd csoportmunka alkalmával. Kérek szépen egy megerősítést, hogy a képek nem csalnak( mert azon igen jól mutat), és a valóságban is elég finomka munka kerekedhet belőle.( Hol van a sok előző remek koszorú? :) Nálam nagy gond a tárolás...)
    Üdv, Júlia

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ahogy írtam is, a legnehezebb rész a virágok kivágása a tojáskartonból, erre mindenképpen érdemes számítani, de a festés-ragasztás, valamint a levelek kivágása valóban tökéletes feladat a gyerekeknek!
      Sajnos közel sem vagyok sem olyan jó fotós, sem olyan jó utómunkás, hogy csaljak a képekkel, úgyhogy ez itt bizony a valóság. A tárolásra pedig csak annyit, hogy ez a koszorú pontosan másfél órát töltött az ajtón, majd meglátta az anyukám, beleszeretett, és elkérte... azaz kevés gondom van a tárolással :-)

      Törlés
    2. :)
      Köszönöm a megerősítő választ.( Érzek egy kis fájdalmat benne- remélem, nem volt bántó kérdésem, tényleg csak megerősítésre volt szükségem. Számomra a kivetelezhetőség-esztétikum összhangja nagyon fontos.)

      Törlés
  4. Valamiért különösen szeretem az ajtókoszorúidat, ez a mostani is nagyon-nagyon tetszik! :) Hogy te mindig meglátod ezeket a gyönyörű virágokat, leveleket egy egyszerű tojástartóban is, nem semmi! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Hankka, én pedig úgy szeretem a kedves reakcióidat, mindig annyira megmelegítenek! Szívből köszönöm!

      Törlés
  5. Visszajöttem a válasz végett:), azt nem kaptam, de újranéztem...és felfedeztem valamit: valaki fényképez:) Milyen titokzatos...nekem hiányzik innen egy arc. ..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig ez biztosan így marad - remélem, hogy a bejegyzéseimen keresztül igazabb és tisztább rólam a kép, mint egy fotó által.

      Törlés
    2. Tiszteletben tartom:), és utólag merésznek bátor megjegyzésemet.
      Számomra itt igaziból kreatív dolgok jönnek át, személy...nos mindenképpen szárnyaló kreatív lélek:) Ezen túlmenően...talán nem is kell több. ( És ez akkor legyen egy dlog, amiben egyetértünk:) )
      Szeretettel.

      Törlés
  6. Nemhogy tűrhető, bájos, kedves, szép! Mint minden a kezed alól :)

    VálaszTörlés
  7. A virágokról az aranyeső jutott az eszembe, a tavasz, az élet és a közelgő új kenyér ünnepe... Köszönöm!

    Nerzsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is az aranyeső ugrott be róla, tavasszal muszáj lesz készítenem egy ágat ezekből a virágokból...

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...