2012. augusztus 9., csütörtök

Színes tobozok


Amikor Pannonhalmán jártunk, sok-sok lehullott tobozt gyűjtöttünk. Úgy általában az összes kirándulásunkról toboztömegekkel szoktunk hazatérni, mert különös vonzódást táplálok a természet ezen alkotásai iránt - aztán persze ha éppen nincs karácsony környéke, csak ide-oda pakolgatom a tobozokat... de a vakációs időkben ugye minden alapanyagot el lehet használni, erről már írtam is, úgyhogy most a tobozok is fontos szerephez jutottak. Igaz, semmi konkrét elképzelésünk sem volt - ezért csak elővettem a festékeket meg az ecseteket, bízva abban, hogy ha szépen színesre pingáltuk őket, csak eszünkbe jut valami... és ha nem, még mindig bepakolhatjuk őket befőttesüvegekbe.






Akrilfestékkel befestettük, ki-ki képességei szerint - ezért aztán a tobozok egy része inkább foltos lett, mint színes, de szerintem ez így kimondottan jól nézett ki. :-)





És végül is elvetettük a befőttes üveges elképzelést, mert egyenként cérnaszálra kötöttem a tobozokat, egy csomóba kötöttem a cérnák végét, és így lett egy színes tobozos logónk - egy újabb, egyszerű, de mégis gyereklekötős programú délután végén. :-)
















14 megjegyzés:

  1. szia!!nagyon jó dolgokat csinálsz, ez is jó lett,sok jó ötletből lehet meríteni!

    VálaszTörlés
  2. A gyereklekötős programok határozottan érdekelnek engem is. Borzasztó nehezen tudok bármire is jutni a lányommal. Itthon nem tudom lekötni, vele állandóan menni kéne, és izgalmas programokat kitalálni. Amikor bezzeg víz-közelben van, vagy a kalandparkban jártunk, nem volt vele semmi gond. De itthon csak akkor hajlandó kimozdulni, ha boltba megyünk és chipset veszünk. Így aztán nem megyünk sehova. Séta, biciklizés nem köti le. Így aztán tévét néz és eszik. Kis duci. Alig várom, hogy elkezdődjön a "tanév" - és most már állunk úgy anyagilag, hogy el tudom vinni úszótanfolyamra, meg talán mást is ki tudok neki találni, hogy elfáradjon, le legyen kötve. Ilyenek 5-10 percre kötik le csak, sajnos:( Mármint a kis bütykölések, stb.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor lehet, hogy én vagyok szerencsés, hogy a kicsik ezekkel hosszú órákon át tudnak szöszmötölni...

      Törlés
  3. Annyira jó, hogy együtt alkottok! :-)

    Nerzsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a legjobb, nagyon szeretjük mindannyian :-)

      Törlés
  4. jó, hogy nem dunsztoltátok el őket :) egyébként most megint egy ovis emlék jutott eszembe... óvodai barátnőmnél láttam (több, mint 20 éveel ezelőtt), hogy a fenyőtobozok "szirmai" közé zsír és valami magocska keverékét kenték és dróttal a fákra erősítették őket, így etették télen a madárkákat...

    VálaszTörlés
  5. Ez jól hangzik, nem tudod, milyen zsír volt? Télre készítenék ilyet, nálunk sok kismadár lakik :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hú nagyon rég volt, de gondolom disznózsír... (azt hiszem az Ábel a rengetegben olvastam, hogy kitettek egy oldal szalonnát a cinkéknek télre... na nem biztos, hogy cinkéknek és nem biztos, hogy egy egész oldalt... de szalonna volt télen a madaraknak az biztos :D így gondolom a zsír is megfelel nekik)

      Törlés
    2. Köszönöm szépen az információkat :-)

      Törlés
  6. Kedves Levendulalány!

    Milyen fajta akrilfestéket érdemes beszerezni? A gyerekeim nagyon nyitottak a közös barkácsolásra de abszolút kezdőként ötletem sincs, milyet, hol, mennyiért vegyek. Milyen ecsetet javasolsz hozzá? Kell higító vagy ecsetmosó is? Köszönöm előre is!

    Sunshine

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Én Pentart akrilfestékeket használok, és nagyon szeretem őket, nagyon szépek a színek, gyorsan száradnak, jól fednek. Mindenképpen javasolnék fehér akril alapozófestéket is venni, ez sokszor nagyon jól jön. Ecset bármilyen jó hozzá, csak ne hullassa a szőrét :-) Hígító nem kell, vízzel hígítható az akrilfesték, és vízben kimoshatók az ecsetek, csak nem szabad megvárni, hogy rászáradjon, mert úgy már nem lehet lemosni. És ruhából nem jön ki, erre vigyázni kell - de szerintem akkor is nélkülözhetetlen eszköz :-)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...